Gənclərin
hərbi xidmətə hazırlanması vətənpərvərlik
tərbiyəsini gücləndirir
Azərbaycan Respublikasının müstəqillik əldə
etməsi gənclərin də vətənpərvərliyinə,
inkişafına, milli mənlik düşüncəsinə
müsbət təsir etdi. Gənclər
artıq müstəqil bir dövlətin vətəndaşları
olmaqdan qürur hissi keçirir. Təbii,
çağdaş gəncliyi ən çox üzən,
narahat edən Qarabağ problemidir ki, onlar bunun uğurla həllinə
tərəfdardır. Sözsüz ki,
Qarabağı qaytarmaq üçün onun uğrunda
aparılacaq savaşa gənclər də hazırdır.
Bu gün Şuşanın
işğal günüdür və gənclər bu
işğalla barışmır, istənilən zaman Azərbaycanın
namus, şərəf ünvanı Şuşanı və digər
torpaqlarımızı azad etməyə hazırdır. Bəllidir ki,
1992-ci ildən bəri hər birimiz bu ağrını
yaşayırıq. Şuşadan uşaqkən
çıxanlar artıq gənclik dövrlərini
yaşayır və tam olaraq öz yurdunu erməni
tapdağından xilas etmək istəyi, qisas hissi ilə
yaşayırlar.
Tarixçi Həyat Məhərrəmova
bizimlə söhbətində bildirdi ki, gənclərin hərbi
vətənpərvərlik tərbiyəsinin
formalaşdırılması sahəsində xeyli işlər
görülüb. Həyat xanımın sözlərinə görə,
müharibə şəraitində yaşayan ölkənin
güclü gəncliyə və güclü, basılmaz
orduya böyük ehtiyacı var: "Son vaxtlar respublikada ordu
quruculuğuna diqqətin artırılması, ordunun
maddi-texniki bazasının təkmilləşdirilməsi, bu
sahəyə ayrılan büdcə xərclərinin
düşmən dövlətin ümumi budcəsini üstələməsi
vəziyyətin qənaətbəxş olmasından xəbər
verir. Ordunu hərbi qulluğa
çağırılan gənclər formalaşdırır.
Bu baxımdan da hərbi qulluqdan əvvəl onlarla müəyyən
hazırlıq işlərinin aparılmasına böyük
ehtiyac var. Gənclərin hərbiyə hazırlıq prosesinə
ailədən başlanmalı və bu
proses orta məktəblərdə lazımi şəkildə
davam etdirilməlidir. Ona görə də orta məktəblərdə
bir tərəfdən hərbi tədrisə, gənclərin
fiziki hazırlığına, idmana ciddi fikir verilməlidir,
digər tərəfdən isə gənclərdə vətənpərvərlik
hissini yüksəltmək, onları Vətəni qorumağa
hazır olmaq ruhunda tərbiyə etmək lazımdır.
Orta məktəbdə oxuyan hər
bir şagirdə orduda qulluq etməyin şərəfli bir
iş olduğu yüksək səviyyədə təbliğ
olunmalıdır.
Gənc nəsildə milli mənlik
şüurunun və vətənpərvərlik hisslərinin
inkişaf etdirilməsi bu gün ən aktual məsələlərdən
biri hesab olunur.
Çünki dövlətin, dilin, adət-ənənələrin
yaşadılmasını şərtləndirən faktorlardan
biri də gənclərin milli mənlik şüurunu dərk
etməsindən, vətənpərvərlik hisslərinin
qavranmasından keçir. Düzdür,
burada digər faktorlar da var, amma öndə gələni milli
mənlik şüurudur. Bu faktor həqiqətən
də mühüm əhəmiyyət kəsb edən məsələlərdən
biridir. Gənclərin buna sahib olmaları
bütövlükdə dövlətin ümummilli
ideologiyasının qorunması baxımından müstəsna
rola və əhəmiyyətə malikdir, eyni zamanda, milli-mənəvi
dəyərlərin deqradasiyaya məruz qalmasının
qarşısını alır. Ümumilikdə
sözügedən dəyərlərin qorunmasının cəmiyyətə
verdiyi fayda ölçüyəgəlməz dərəcədə
böyükdür. Çünki bu həm
də milli kimlik məsələsini özündə ehtiva
edir. O baxımdan milli mənlik şüurunun vəd
etdiyi fayda yetərincə müxtəlif və çoxşaxəlidir.
Yetər ki, onun prinsipial əsaslarını
qoruyub saxlaya, böyüməkdə olan gənc nəslə
aşılaya, çatdıra, təməl prinsiplərini
öyrədə biləsən. Ona görə
də sözügedən məsələnin cəmiyyətə
çatdırılmasında bütün vasitələrdən
istifadə etmək lazımdır. Müşahidələr
göstərir ki, sözügedən məfhumun
qavranılması gənclərin milli dəyərlərə
nə dərəcədə bağlı olması ilə
ölçülür. Aydın məsələdir
ki, bunun üçün də birinci növbədə ailədə,
məktəbdə, ictimaiyyətdə müvafiq mühit
olmalıdır. Çünki milli mənlik
şüuru özünüdərk deməkdir".
H.Məhərrəmova hesab
edir ki, məktəblilər Şuşanın işğal
günü ilə bağlı geniş məlumata malikdirsə,
onlarda milli mənlik şüuru yüksək inkişaf edib. Onun dediyinə görə,
milli özünüdərk deyəndə ilk növbədə
insan bağlı olduğu tarixi kökü, milli mənsubiyyətini,
Vətəninin tarixini bilməli, onun qorunmasının şərəfli
bir iş olduğunu dərindən təhlil etməyi
bacarmalıdır":Hər bir gənc, vətəndaş
dərk etməlidir ki, hansı Vətəni, milləti, milli
xüsusiyyətləri təmsil edir. Eyni zamanda,
milli dəyərlərin tarixin hansı mərhələlərindən
keçdiyini bilməlidir. Vətəni
sevmək, onu qorumağa hazır olmaq, lazım gəlsə bu
yolda canından keçməyi bacarmaq da sadalanan dəyərlərin
tərkibinə aid olan bir komponentdir.
Ölkəmizin dövlət
müstəqilliyinin qorunması və ərazi
bütövlüyünün bərpa olunması ilə
bağlı Azərbaycan gəncliyinin qarşısında
çox böyük vəzifələr var. Bu vəzifələr,
inşallah, respublikanın ərazi
bütövlüyünün bərpa olunması ilə
müşayiət olunacaq. Bir sözlə, orduya
yola salmaq istədiyimiz gənclər istər fiziki, mənəvi-psixoloji
cəhətdən, isətərsə də hərbi
hazırlıqla bağlı ilkin məlumatların əldə
olunması baxımından tam hazır olmalıdır. Günümüzün qəhrəmanlarını da
gənclər arasında geniş təbliğ etmək
lazımdır. Gənclik illərində qəhrəmanlıq
göstərmiş insanlarımızın həyat və fəaliyyətini
gəncliyə örnək kimi göstərməliyik. Belə olduqda gənclər istər psixoloji, istərsə
də hərbi hazırlıq baxımından orduya tam
hazır olacaq".
Bu istiqamətdə fəaliyyətin
necə aparılması ilə bağlı əməkdaşımızla
fikirlərini bölüşən hərbi ekspert Üzeyir Cəfərov
hesab edir ki, bununla bağlı Müdafiə Nazirliyi ilə Təhsil
Nazirliyi arasında birgə plan işlənib
hazırlanmalıdır. Bu sahədə bəzi işlər görülsə də,
təəssüflər olsun ki, iki nazirlik arasında dediyim
razılaşma əldə olunmayıb: "Əslində
güc strukturlarının özləri bunun marağında
olmalıdır. Orta məktəblərdə gənclərə
hərbi hazırlıq dərsləri tədris olunur. Bu
dərslərin ixtisaslı zabitlər tərəfindən
keçirilməsinə nail olunsa, çox gözəl olar. Yəni tədris olunan dərs elə keçməlidir
ki, hərbiyə gedən gənc ilkin məlumatları əldə
etmiş olsun. Dərslərlə
yanaşı, orta məktəb şagirdləri həm də hərbi
hissələrə aparılmalıdır, onların hərbçilərlə
görüşü təşkil edilməlidir. Əsgərlərin
yaşayış şəraitilə tanış
olduqda onlarda hərbi xidmət haqqında ilkin təəssürat
yaranır, eyni zamanda, hərbi xidmətin özəlliklərinin,
çətinliklərinin nədən ibarət olmasını
tam qavrayır. Bu proseslərdən keçən şagird gələcəkdə
hərbi xidmətə yollanarkən elə də çətinliklə
rastlaşmır"
Belə hazırlığın, məktəblərlə
yanaşı, digər sahələrdə də
aparılmasının zəruriliyini qeyd edən ekspert bildirdi
ki, bu istiqamətdə Könüllü Hərbi Vətənpərvərlik
İdman Cəmiyyəti də çoxlu işlər görməlidir":
Küçələrdə "tir"lər
quraşdırılmalıdır ki, gənclər silahla ilkin
təması öyrənsin. Televiziyalarda bu səpkili
proqramların yayımını çoxaltmaq gərəkdir.
Bilirsiniz ki, gənclərin heç də
hamısı hərbi xidmətə orta məktəbdən
yollanmır. Ali məktəblərə
daxil olanlar müəyyən müddətə ordudan möhlət
hüququ əldə edir. Hazırda ali
məktəblərin, demək olar ki, hamısında hərbi
kafedralar ləğv edilib. Ali savad almış
şəxslər orduya yollananda elementar məsələlərdən
xəbərsiz olmaları səbəbindən bəzən
çox utanır. Bu iş ali məktəblərdə
də lazımi şəkildə aparılmalıdır. Aidiyyəti dövlət qurumları çox əhəmiyyətli
olan bu işi birgə tənzimləməlidir ki, ümumi nəticə
əldə olunsun. Gənclərin hərbi
xidmətə hazırlığı ilə bağlı
çoxlu sənədlər, proqramlar mövcuddur. Sadəcə, onların işləməsini, həyata
keçməsini təmin etmək lazımdır".
Hərbçi Şahin Zamanovun
sözlərinə görə, bu sahədə mütəşəkkil
işlər görülməlidir":Azərbaycan
gəncliyi özünün elə bir dövrünü
yaşayır ki, onun dinc durması mümkün deyil. Əgər torpaqların işğal
altındadırsa, məktəbli də, universitet tələbəsi
də bu haqda düşünməlidir. Hesab edirəm ki,
istər ali məktəblərdə, istərsə
də orta məktəblərdə hərbinin tədrisi ilə
bağlı maddi təminat yaxşılaşmalı, dərs
saatları artırılmalıdır.
Ölkədə yeni Səfərbərlik
İdarəsi yaradılıb. Bu işlərin həyata
keçirilməsində idarə xüsusilə fəal
olmalıdır. Bu idarənin funksiyası
ölkənin müharibəyə keçid məsələsini
təmin etməkdən ibarətdir. Bizdə
keçmiş DOSAF-ı əvəz edən KHVİC deyilən
bir qurum var. Onlar belə təbliğatın
aparılmasında, gənclərin orduya hazırlanmasında
xüsusilə fəal olmalıdır. Mənim
cavan vaxtımda yadıma gəlir ki, şəhərin hər
yerində "tir"lər var idi. Gənclər
orda ucuz qiymətə silahı dəqiq atmağı, onunla
davranmağı öyrənirdi.
Bundan əlavə, bulvar ərazisində
paraşütdan tullanmanı təşkil edirdilər. Yenə də
o tədbirlər həyata keçirilməlidir. Hesab edirəm ki, bu istiqamətdə sistemli işin
aparılmasına ehtiyac var. Əhali bu işi təkbaşına
görə bilməz. Yaxşı
yadımdadır ki, mən kənd məktəbində oxuyanda
məktəbin özünün avtomobili var idi. Həmin avtomobillə bizi lazım olan yerə
aparırdılar. Bunu deməklə bildirmək
istəyirəm ki, məktəblərin maddi təminatını
yaxşılaşdırmaq istiqamətində lazımi
addımlar atılmalıdır ki, gənclərin hərbiyə
hazırlanması ilə bağlı təbliğat yüksək
səviyyədə aparılsın".
Şagirdlərin hərbi hissələrə aparılmasının zəruriliyini
qeyd edən ekspert bildirdi ki, bunun üçün müvafiq icazə olmalıdır: "Məktəb rəhbərliyi uşaqları hərbi hissələrə özbaşına apara bilməz. Ancaq belə səfərlərin çox müsbət cəhətləri ola bilər. Bir də sovet dövründə şagirdlər arasında keçirilən hərbi oyunların bərpasına nail olmaq gərəkdir. Bu cür oyunlarla şagirdlər müharibənin səsinə, gedişinə az da olsa öyrəşə bilər".
Ekspert bildirdi ki, hərbi hazırlıq dərslərinin səviyyəsi artırılmalıdır. O cümlədən, bu dərsləri deyən şəxslər yüksək hərbi biliyə malik hərbçilər olmalıdır":Ali məktəblərdə kafedraların yığışdırılmasına mən müsbət yanaşmıram. Hərbi çağırışa qədərki hərb elmi ilə ilk tanışlıq təhsil ocaqlarında olmalıdır. Bəzi beynəlxalq təşkilatlar müharibə təbliğatının əleyhinədir.
Ancaq biz müharibə şəraitində yaşayırıq, torpaqlarımızın böyük bir hissəsi işğal altındadır. Bu səbəbdən də biz həm təbliğatımızı aparmalıyıq, həm də gənclərimizi döyüş ruhunda tərbiyə etməliyik. Gənclərin hərbi hazırlığına orta məktəblərdə nail olsaq, onlar gələcəyin gözəl əsgəri olacaq".
Ş.Zamanovun sözlərinə görə, gənclərlə bağlı görülən işlər özünün lazımi bəhrəsini verir.
Odur ki, Azərbaycan gəncliyi ona təlqin edilən, öyrədilən vacib məsələləri həyat yoluna daxil etməlidir. Bilməlidir ki, qarşıda onu böyük imtahanlar gözləyir. Şuşa azad olunmalıdır, digər torpaqlarımız yenidən özümüzə qaytarılmalıdır. Bu bizim haqq işimizdir, burada gənclər öndə durmalıdır.
İradə
SARIYEVA
Bakı xəbər.-2014.-8
may.-S.15.