Rəqəmsal platformalar vətəndaş-hökumət təmaslarında əsas üsula çevrilir...
Müasir dövrdə
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları
(İKT) cəmiyyətlərin inkişafında həlledici
amillərdən birinə
çevrilib. Texnologiyanın
həyatın bütün
sahələrinə nüfuz
etməsi ölkələrin
iqtisadiyyatından tutmuş
təhsilinə, səhiyyəsindən
idarəetmə sistemlərinə
qədər geniş təsir dairəsinə malikdir.
Bu səbəbdən
də bir çox dövlətlər
İKT-nin inkişafını
prioritet sahə kimi müəyyənləşdirir
və bu istiqamətdə genişmiqyaslı
islahatlara start verirlər.
Dünyanın inkişaf etmiş bütün ölkələrində
yeni texnologiyaların tətbiqi sahəsinin inkişaf etdirilməsi istiqamətində ardıcıl
addımlar atılır.
İnformasiya kommunikasiya
texnologiyalarından səmərəli
istifadə çağdaş
dövrdə ölkələrin
iqtisadi rəqabət qabiliyyətinə əhəmiyyətli
dərəcədə təsir
göstərir. İKT-nin
inkişafı ilk növbədə güclü
rəqəmsal infrastrukturun
qurulmasından başlayır.
Fiber-optik internet şəbəkələrinin genişləndirilməsi,
5G texnologiyalarının tətbiqi
və bulud əsaslı xidmətlərin
yayılması ölkənin
texnoloji inkişaf səviyyəsini müəyyən
edən əsas göstəricilərdən sayılır.
İnfrastrukturun regionlar
üzrə bərabər
şəkildə inkişaf
etdirilməsi isə “rəqəmsal bərabərlik”
prinsipini təmin etməyə xidmət edir.
Ucqar kəndlərdə
belə sürətli
internetə çıxış
təmin olunur
Azərbaycanın sosial-iqtisadi həyatında
mühüm rol oynayan bu sahə
inkişaf səviyyəsinə
görə bir çox ölkələrdən
fərqlənir. Elmi-texniki
inkişaf müharibələrin
metoduna da təsirsiz ötüşmür.
Mütəxəssislər bildirirlər
ki, gələcəkdə
müharibələr dövlətlərin
nizami orduları arasında deyil, müasir İKT vasitələri
ilə silahlanmış,
yüksək hazırlıq
görmüş, əsas
məqsədi qarşı
tərəfin informasiya
resurslarını ələ
keçirmək və
ya nəzarətdə
saxlamaq olan xüsusi qruplar arasında aparılacaq. Azərbaycan bu istiqamətdə ciddi addımlar atır. “Onlayn Azərbaycan”, “Rəqəmsal transformasiya”
və “Elektron hökumət” proqramları
çərçivəsində ucqar kəndlərdə belə sürətli internetə çıxış
təmin olunur, dövlət xidmətlərinə
əlçatanlıq artırılır.
16 yanvar 2025-cü il tarixində Prezident Fərmanı ilə Azərbaycan Respublikasında
Rəqəmsal İnkişaf
Konsepsiyası təsdiq
edilib. Konsepsiya rəqəmsal texnologiyaların
tətbiqi yolu ilə dövlət idarəetməsinin təkmilləşdirilməsini,
iqtisadi rəqəmsal
transformasiyasını sürətləndirilməsini
və vətəndaşların
həyat keyfiyyətinin
artırılmasını qarşıya
məqsəd qoyub. Konsepsiyanın reallaşdırılması
nəticəsində dövlət
orqanlarında (qurumlarında)
daxili idarəetmə prosesləri təkmilləşəcək,
göstərilən dövlət
xidmətləri rəqəmsal
platformaya transformasiya ediləcək, formalaşan
yeni texnoloji tələblər əsasında
dəyişən iqtisadi
fəaliyyətlərin çevik
uyğunlaşması baş
verəcək, insan və texnoloji kapitalın ölkə daxilində saxlanılması
təmin ediləcək,
eləcə də ölkənin dünya bazarlarında rəqabət
qabiliyyətinin artması
gözlənilir.
Bu, təkcə
texnoloji deyil, həm də idarəetmə mədəniyyətində
keyfiyyət dəyişikliyi
yaradır
İKT-nin cəmiyyətə
ən real və gündəlik təsirini göstərən
sahələrdən biri
də elektron hökumət sistemidir. Bu sistem vasitəsilə
vətəndaşlar dövlət
orqanlarına fiziki olaraq getmədən, onlayn qaydada sənədlərini əldə
edə, rüsumlarını
ödəyə və
müxtəlif müraciətlər
edə bilirlər. Nəticədə bürokratiya
azalır, şəffaflıq
və vətəndaş
məmnunluğu artır.
Son illər ərzində Azərbaycan
Respublikasında həyata
keçirilən sosial-iqtisadi
inkişaf siyasəti çərçivəsində “elektron hökumət”in formalaşması, elektron imzanın tətbiqi, dövlət xidmətlərinin
“bir pəncərə”
prinsipi əsasında
təqdim edilməsi ilə bağlı mühüm addımlar atılıb. Bu məqsədlə “Elektron
Hökumət İnformasiya
Sistemi” (EHİS) fəaliyyət
göstərir. Hazırda
Azərbaycan “myGov”,
“e-sosial”, “ASAN xidmət”
kimi rəqəmsal platformalar vasitəsilə
yüzlərlə elektron
xidməti vətəndaşların
ixtiyarına verir. Bu, təkcə texnoloji deyil, həm də idarəetmə mədəniyyətində
keyfiyyət dəyişikliyi
yaradır.
Azərbaycan regionda elektron xidmətlərdən ən
çox istifadə edən ölkələrdən
biridir
Sözügedən məsələni “Bakı-Xəbər”ə şərh
edən millət Vüqar Bayramovun fikrincə, bu istiqamətdə ölkədə
kompleks və sistemli tədbirlər görülür: “Azərbaycan
regionda elektron xidmətlərdən ən
çox istifadə edən ölkələrdən
biridir. Bu xidmətlərdən sahibkarlar,
cəmiyyətin fərqli
kateqoriyasını təmsil
edən vətəndaşlarımız
daxil olmaqla hamı istifadə edir. Bu da
öz növbəsində
praktik olaraq dövlət xidmətlərindən
daha çevik və daha tez
elektron olaraq istifadə edilməsinə
imkan yaradır. Bu konteksdən təbii ki, elektron xidmətlər bir tərəfdən hesabatlılığın, şəffaflığın
artırılması, xidmətlərə
əlçatanlığın yüksəldilməsi baxımından
vacib hesab olunur. Digər tərəfdən həm də bütövlükdə
cəmiyyətdə yeni
bir instisional ənənənin əsasını
qoyur. O baxımdan, xüsusən də elektron xidmətlərin miqyası genişləndikcə,
bu, yeni bir ənənənin və bütövlükdə
yeni bir instisional yanaşmanın formalaşması deməkdir.
Ona görə də bu baxımdan
Azərbaycan artıq elektron xidmətləri də ixrac edən
ölkədir. Çünki
artıq xeyli sayda ölkələr
“ASAN xidmət” modelini
öyrənirlər, tətbiq
edirlər. Bununla bağlı Azərbaycanla
yeni anlaşmalar imzalanır. Bütün bunlar ondan xəbər
verir ki, Azərbaycanın elektron xidmətlər sahəsindəki
təcrübəsi artıq
bir sıra xarici ölkələr tərəfindən qəbul
olunur. Eyni zamanda bu xidmətlər
həmin ölkələrdə
tətbiq edilir. Hesab edirəm ki, bütün bunlar elektron xidmətlər sahəsində
Azərbaycanın uğurudur”.
Vidadi ORDAHALLI
Bakı Xəbər .- 2025.- 15 oktyabr (¹185).- S.8.