Dağların xiffəti ilə...

 

Geniş yaradıcılıq diapazonuna (bədii, publisistik, elmi; şeir, nəsr, ssenari) malik hər sahədə ciddi söz sahibi olan Sabir Rüstəmxanlının Məmməd Aslana həsr etdiyi şeir ömrü boyu təbiətin ilkinliyini - xüsusən Kəlbəcəri özündə sözündə gəzdirən bir insanla dialoqdur. Dağlardan ayrı düşüb rast gəldiyi hər gülün önündə diz çökən o insanın səcdə etdiyi güllər dağların xiffəti ilə yaşayır...

1960-cı illərdən başlayaraq ədəbiyyatımızda insan-təbiət bütövlüyünün axtarışı zamanla bağlı qlobal hadisə kimi özünü göstərir. Sürətli urbanizasiya təbiətin ilkin nizamının pozulması, həmin təbiətin içindən gələn insanların özlərini sənayeləşən köhnə həyat tərzini, yaşayış ahəngini itirən, özü-özünə yabançı gələn şəhərin içində görə, mənəvi cəhətdən burada yerləşə bilməyib daim təbiətə, ilkinliyə qayıdış əhval-ruhiyyəsi ilə vurnuxmaları ədəbiyyata da dərin izlər salır. Bunu, sadəcə, xiffət hissi - nostalgiya ilə bağlamaq düzgün deyil. O illərin şeirlərində qədər müxtəliflik fərdilik, landşaft, mənzərə rəngarəngliyi olsa da, pozulmaqda olan təbiət-insan münasibətlərinə yanaşmada bütövlük, həmrəylik olduğunu görürük.

S.Rüstəmxanlının Məmməd Aslana müraciətlə yazdığı şeirdə söz bir neçə qatda gəzişir, fikir bir neçə layda cərəyan edir. Toxunulmamış təbiətin təsviri yalnız dağın-daşın, çənin-dumanın, gülün-çiçəyin idilliyasını yaratmır, həm keçmişi bu günə daşıyan yaddaşın ata ocağını, ana vətənini, yurd yerini canlandırıraq hərəkətə gətirir. Gülün xiffət çəkdiyi yerdə Kərəmi soraqlayan Lələnin ruhu gərdiş edir, sirri açılmamış qalanın bağlı ürəyi  döyünür, mövla səsi, dərviş nəfəsi dolaşır. Çay kimi axan insan ömrü əsən küləyin qanadları üstündə yol gedir. Onun səfəri əbədi dəyərlərlə müqayisədə çox qısadır.

Yaddaşın alt qatında dörd yanı daşlara tay olan insanlığın haqqa, ədalətə etiqadı dayanır. İlkinliyi pozulmamış, çiçəklərin həsrət çəkdiyi dağlar əyri ilə düzü çəkən haqqın, ədalətin tərəzisidir. Təbiətdən, ilkinlikdən, kökdən gələn sözün yeri isə varlığın huridən, mələkdən yüksəkdə olan ən ali məqamındadır.

 

Çəkdin tərəziyə əyriynən düzü,

Mövla da özünsən, dərviş özün,

Cənnət qapısını döyürsə sözün,

Huridən, mələkdən istəyirsən?

 

Ənənəyə görə, qoşma tapşırma ilə bitir: şair son bənddə öz adını göstərir. Sabir Rüstəmxanlının qoşması Məmmədin - Məmməd Aslanın adına tapşırılıb. Burada sözün oyatdığı fikir başqa fəzada cərəyan edir - həm şeir, həm pəmbə dərdli şair ürəyi dünyanın taleyindən narahatdır.

 

Ay qoca dünyanın Dədə Məmmədi,

Dərdlər ürəyimdə pəmbə-pəmbədi.

Fatehlər dünyanı düzəldəmmədi,

O yazıq fələkdən istəyirsən?

 

Mətnin məntiqinə görə fatehlərin düzəldə bilmədiyi dünyanı xilas etməyin ən düzgün yolu bir çiçək önündə diz çökmək, dağın xiffətini çəkən gülə səcdə etməkdir!

 

Məti Osmanoğlu

 

Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.- 10 iyun.- S.4.