Ömür keçsə

 

Bəzən belə də olur. İllər ötür, "fələkdən kam ala bilməməyin" acı reallığı ilə üzbəsurət qalırsan. Ümid etdiyin an isə... illərə qoşulub uçub getmədədir.  Amma...

Ömür ancaq yaşanılan məqamları ilə gözəl deyilmi? Bəzən bütün ağırlıqları, çətinlikləri gözlədiyimiz hansısa sehrli anın müjdəsinə sığınıb qaldıra bilirik. Ömür o an imiş əslində, ya da ömür elə o anların cəmindən ibarətmiş. Yaşanıbsa, yaşamısansa, qalan ömrü ona doğru yol gələcəksən. Zamanın səni o andan uzaqlaşdırma kəsimi ilə ruhunun ora qayıdış təşnəsi içindəki hakim düzənləmənin pozulmasına imkan verməyəcək. Çünki sevgi əbədidir, insanın ruhunu onun özü ilə birgə son nəfəsdə tərk edib gedəndi. Bəlkə ona görə ədəbiyyatın da ali və əbədi mövzusudu sevgi. Sən qocalıqdan, fanilikdən, gərdişi-dövrandan yazmaq istəyirsən, amma ürək əvvəlki atəşlə canı yandırmaqda davam edir. Və gəlib-gəlib son dayanacaqlardan birinə  -  "ömür urası"na yetişirsən ki... sevginin doyumsuz kədəri bütün qəlbinə hakim kəsilib səni özünə ram etmədən ötüşməyə qoymur:

 

Ömür keçdi, mən qocayam, sən qarı,

Gəl görüşək, ahlar çəkib ağlaşaq.

saçımız bir-birinə qarışsın,

Bulaq üstə qan-yaş töküb ağlaşaq.

 

O dad varmı indi dildə-dodaqda,

Ehtirasın odu yanmaz yanaqda.

Son görüşdən iz qaldımı bulaqda,

İz axtaraq, yerə çöküb ağlaşaq.

 

Poeziyada yenilik hər yaş senzi üçün ola bilər olmalıdır da. Amma bir var sözün yaddaş sirrini qoruyan şairlər. Sona qədər qorunan bu ruh - yaddaşlaşan poeziyaya sadiqlik hər şair üçün xarakterik özəllik deyil. Gözəl şairimiz Fikrət Sadıq bunu "yaddaş hasarı" adlandırırdı. Məsələn,  Musa Yaqubun şeirləri arxasında həmişə təbiətin akvarel rəngləri, kosmik əzəməti görünür. Yaxud Məstan Günər, Zəlimxan Yaqub, Məmməd Aslan poeziyası... minillərin o tayından gələn səsləri qabağına qatıb poetik yaddaşı korşalmadan xilasa çalışır sanki. Hüseyn Kürdoğlu poeziyası da elədir. Milli yaddaşa əxlaq din, elm fəlsəfə kimi inanır. Onlara məxsus intəhasızlığın gücünü şeirinin gücünə çevirə bilir. Kitablarının adlarına diqqət edirəm: "Səhər nəğmələri", "Yurdumu gəzə-gəzə", "Qaya çiçəkləri", "Çiçək təbəssümü", "Dördtelli durnam",  "Durna səsi", "Quzular dağa çıxdı" s. Çiçək sevgisi, durna səsi ilə dopdoludu bu poeziya sonucda Yurd adlı zirvədə qovuşub mənəvi vəhdət bütövlük, bədii-estetik məkan kəsb edirlər. Bu mənəvi ərazinin dəyərləri H.Kürdoğlunun poeziyasında heç zaman mərtəbəsindən enmədi. Bəlkə bütün yaradıcılığı boyu elə bir kitabı oldu şairin. İlk kitaba sədaqəti ilk məhəbbət andı kimi heç unutmadan yazıb-yaratdı.

Hüseyn Kürdoğlunun poetik-bədii təfəkkürü dil materialı, bədii təsvir ifadələr sistemi ilə çox əskiləri nişan verir. Hisslərin təbii axarına, vəznin ritmin musiqiliyinə tabe tutulan bu şeirlər yaddaşa qayıdışın bütün kodlarını, təbiətlə doğmalığın bütün nişanələrini daşıyır özündə. Dil bütün etno-psixoloji ifadə çaları ilə Hüseyn Kürdoğlunun şeirlərində ehtiva olunur. Çöl arxetipi, etnoqrafik mükəmməllik, milli koloritin gücü tək təbiətlə, torpaqla deyil, həm yaddaşla təmasın coşqusu kimi mənalanır. Buna görə Qarabağ savaşı başlananda şair bunu yaddaşına uzanan əl qılınc davası kimi qəbul edib ömrünün sonuna qədər mücadilədən geri çəkilmədi. Hətta deyim ki, bir çox şairlərimizin yaradıcılıq stixiyası üçün xarakterik olan bir məsələ - yəni əsəbin, gurultunun səssizliyə, sükuta dönüm dövrünü yaşamadı bu poeziya. Hüseyn Kürdoğlunin ruhunda Qarabağ acısının fəryadı sona qədər öz ahəngini dəyişmədi.

"Ömür keçdi"   yaddaş şeiridi. Geriyə boylanan yaddaş zamandan yalnız sevgi dolu anların xatirəsini götürüb bu günə qatmaq istəyir. Bayatılarımız da bu nisgilin üzərində qurulub: "ömür keçdi, gün keçdi cavan olmam bir mən". Poeziyamız da nakamlığın adı ilə yaşıddır:

 

Sarmaş-dolaş o biz idik, ya xəyal?

Gözlər yaşlı, sözlər qırıq, öpüş bal.

Qayıdaydı bircə anlıq o vüsal,

Ayna suya ha göz dikib ağlaşaq.

 

Hüseyn Kürdoğlu bir şeirin içinə bütöv bir ömrü yığır əslində. Ömrün sonundan əvvələ uzun bir yol görünür. Ömür yaddaşa çevrilir, şair sadəcə yaşanan yaddaşı yaxıcı bir həsrətin dili ilə söz formasına salır. Buz bulaqlar, ayna sular, ağac altı, dağ döşü, duman... hər biri gənclik yaddaşının qəlpələri kimi bir modusun içinə yığılır. Şair bir zaman onu xoşbəxt edən sevgi məkanlarına son borcunu göz yaşı ilə ödəmək istəyir. Çünki göz yaşından savayı sərvəti qalmayıb artıq:

 

Gör yaxşılar nələr çəkdi yamandan,

Ayrı düşdük, yarımadıq zamandan.

Orman üstə sərilmiş dumandan,

Özümüzə kəfən tikib ağlaşaq.

 

Bu şeirə oxşar qədər poeziya nümunəsi tapmaq olar. Bəs fərqli olan nədi? Hissin, duyğunun ifadə şəklində. Ömrün sonu insanı həyatla, tale yolu ilə münasibətdə qəribə bir lallığa sürükləyir. Ya artıq hər şeyi görüb, bilən biri kimi səssizliyə çəkilirsən, ya da içində qövr edən xatirələrin önündə boyun büküb ağlamaq istəyirsən. Beləcə, bir ömrü bir ana fəda etmək istəyi: "Qayıdaydi bircə anlıq o vüsal"...

Poeziya ömürdən keçən o "an"ların təzahür ifadə şəklindən doğulur, əslində...

 

Elnarə Akimova

 

Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 3 fevral.- S.2.