Əbədi hikmət axtarıcısı...

 

NASR deyir ki...

 

Düşünən kəs üçün gözəllik Əbədi Olana açılan bir qapıdır...

 

***

 

Allah Öz Gözəlliyini seyr etmək üçün Kainatı yaratmışdır.

 

***

 

Dəyişməz olan Tanrı eyni zamanda dəyişən hər şeyin qaynağıdır...

 

***

 

İnsan təbiətdəki ahəngi gözəlliyi öz zəifliyinin fərqinə vararaq Yaradıcının Hikməti qarşısında boyun əyməklə kəşf edə bilər.

 

***

 

Bütün mövcudat Allahın Rəhman adından nəşət etmiş, bütün surələr yenə bu adla başlamışdır. Bu adlar Allahın rəhmətiylə əlaqəlidir.

 

***

 

...Bilginin ən üstün dərəcəsi Allahı idrakdır. Allahı dərkin isə imandan başqa yolu yoxdu, mümkün deyil. O üzdən imanın qüvvətləndirilməsi önəmlidir. Bu isə Allah qorxusu insanın içinə sindirilmədikcə qeyri-mümkündür.

 

***

 

Qəlblərimiz Allahı zikr etməklə aydınlanır. O-nu zikr etdiyimiz zaman O da bizi zikr edər. İslam Allahı zikretmə elmidir. İslam Allahı bilmək elmidir. Ən böyük günah Allahı bilməmək, O-ndan qəflət, yəni O-nu unutmaqdır.

 

***

 

İnsan ancaq Allahın işığında özünü bilə bilər.

 

***

 

Qəlb gözü ki bircə dəfə örtüldü, daha insan haqda əsl bilgiyə yetmək mümkün deyil.

 

***

 

Quran kimi müqəddəs kitablar insan ruhunun tarixiylə doludur.

 

***

 

Allah ilə barışıq olmadığı müddətcə insan özüylə barışıq ola bilməz özüylə barışıq olmadığı müddətcə təbiətlə barışıq ola bilməz.

 

***

 

İnsanın təbiətə hökm etmək haqqına sahib olması ilahi surətdə yaradılmış olmağından qaynaqlanmaqdadır.

 

***

 

Azad bir adam üçün təbiətin gözəlliklərini Allahın sonsuz elmini ucalığını düşünməkdən daha dəyərli heç ola bilməz...

 

***

 

İradəni Allaha təslim edə bilmək həyatın kədər müsibətlərini belə şirin qalibiyyətə çevirir.

 

***

 

İslam sözü ərəbcə həm təslimiyyət, həm barış anlamındadır. Bütün yaradılmışlar bir mənada müsəlmandırlar, yəni təbiətləri etibarilə O'na təslim olmuşlar ve azad iradələri olmadığından üsyan edə bilməzlər. Quran vəhyi müstəvisində İslam sözü yalnız Peyğəmbərin gətirdiyi din anlamında, yaxud yaradılmışların Allaha təslimiyyəti anlamında işlənməyib, ümumən hər hansı dini kontekstdə Allaha təslimiyyət anlamına gəlir. Bu üzdən sami təktanrıçılığının atası Həzrət İbrahim Quranda müsəlman olaraq anılmışdır.

 

***

 

Kainat insanla danışır. Dinin özüylə eyni qaynaqdan gələn bir ayətdir kainat.

 

***

 

Müsəlmanlar sərhədləri Quran sədasıyla cızılmış bir yerdə yaşarlar...

 

***

 

İslamın bahasına olur olsun qaçdığı da məhz prometeyçi, yaxud mövcudat silsiləsini qırıb Tanrıdan dünyadan asılı olmadığını bəyan edən üsyankar insan düşüncəsidir.

 

***

 

Həm təbiət, həm Quran Allahın təcəllisinə O-na ibadətə işarət edir.

 

***

 

Təbiətlə barışıq olmağın mənəvi nizamla barışıq olmağa bağlı olduğunu kimsə anlamaq istəmir...

 

***

 

Mömin insan Allahı Batin olaraq görür. Ruh dünyasına büsbütün laqeyd olan dünyəvi insanın isə gördüyü ancaq Zahirdir.

 

***

 

Müsəlman böyük şəhər qəsəbələr abadlaşdırmış olsa belə, özünü qanun ahənginə sayğı duyduğu təbiətin qoruyucusu bilmişdir.

 

***

 

Quranda vurğulanan bir digər cəhət - Ağlın göstəricisi olaraq insan məntiqidir. Məntiq sağlam tarazlıqlı olduğu zaman insanı təbii şəkildə Allahı inkardan çox Tövhidə yönləndirir; yalnız arzular onun tarazlığını pozub görüş dairəsini məhdudlaşdıranda yanılda bilər. Yəni məntiq kənar güclər tərəfindən əngəllənmədikcə insanı, modern anlamıyla, insan məntiqini aşan hər şeyi rədd etməyə bərabər rasionalizmə yuvarlatmaz, əksinə, tövhidə aparan bir vasitə olur.

 

***

 

Quranla elm Quranın bu ya digər ayətini, çox keçmədən dəbdən düşəcək hansı isə elmi kəşflə çox da bəsit biçimdə qarşılaşdırılaraq uzlaşdırıla bilməz!..

 

***

 

Tanrı işığını öz içlərində görənlər onun təbiət aləmində əks etdiyini görürlər.

 

***

 

Yalnız məna göyündə bir ulduz olmağa çalışmaqla insan dünya ilə ahəng içində yaşaya bilər.

 

***

 

Əgər görmənin anlamını cismani gözün gördüyünün fövqünə çıxarsaq, görmək - inanmaqdır.

 

***

 

İnsanlar bir milyon il öncə ölülərini gömür Gözəgörünməz Dünyaya inanırdılar.

 

***

 

Modern insan heyrət duyğusunu itirmiştir; bu, müqəddəslik duyğusunu itirmiş olmağının nəticəsidir. Bu itki elə bir həddədir ki, müasir insan ağlın sirrinin necə möcüzəvi olduğundan xəbərsizdir.

 

***

 

Bu dünyada ifrat rəqabət sürəkli mücadiləyə, mənəviyyat əskikliyi isə dərin sosial-mənəvi yaralara yol açmışdır.

 

***

 

Əslində, XX əsrdən sonra dinin zorbalığın başlıca qaynağı olduğu iddiasını kimsə irəli sürməməlidir. Rusiyadan Almaniyaya qədər on milyonlarla insan kommunizm, nasizm faşizm tərəfindən öldürüldükdən sonra bunu necə söyləmək olar? Stalinin qətliamları, Amerikanın Osaka ve Hirosima ilə Drezdeni bombalamağı, almanların Polşadaki insanları öldürmələri... Bütün bunların yanında din savaşları heç nədir.

 

***

 

Bu gün dünyanın yaşadığı iqtisadi böhranın üzərini azca qazısaq, mədəniyyətin mərkəzindəki insan tipinəcən gedib çıxarıq... Yaşadığımız ekoloji böhrandan əxlaqi dəyərlərin aşınmağına iqtisadi böhranlaracan bütün sıxıntıların qaynağı buradadır.

 

***

 

Gözəlliyin çirkinliyə, ahəngin nizamsızlığa necə hakim olduğunu görmək üçün mizanı insan əliylə pozulmamış təbiət aləmini seyrə dalmaq yetər.

 

Seyyid Hüseyn Nasr

 

Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 4 iyul.- S.7.