Nurəddin Mehdixanlı: "Yaddaşımızdakı xəcalətləri
unutmamaq üçün "Xəcalət"
tamaşası repertuarda qalmalıdır"
Bu günlərdə bir sıra tamaşalarda və filmlərdə
oynadığı unudulmaz rolları ilə, o cümlədən
xalqımız üçün hər zaman aktual Qarabağ
ağrılarını özündə əks etdirən
"Xəcalət" tamaşasının unudulmaz Vətəni
kimi tamaşaçıların ürəyində və
yaddaşında özünə yer edən xalq artisti Nurəddin
Mehdixanlı ilə söhbətləşdik. Həmsöhbətimiz
böyük zəfərimizin fonunda keçmişə və
sözügedən mövzunun aktuallığına, eləcə
bir çox vacib məqamlara, milli-mənəvi nüanslara sənət
rakursundan nəzər
saldı...
Öncə ondan başlamaq istəyirəm ki, Vətən
obrazı mənim üçün Azərbaycan deməkdir. Çünki
onun timsalında bir millətin taleyi, ağrıları, faciələri
göstərilib və görünür ki, "Xəcalət"in
müəllifi Hüseynbala Mirələmov o obrazın
adını təsadüfən Vətən qoymayıb. Pyesdə faciələr Vətənin timsalında
yaşanır. Orada baş verən hadisələr
həm də mənim özümün bu hadisələrin
içərisində olmağımla, öz
yaşantılarımla bağlı idi. Çünki
mən o zaman Birinci Qarabağ savaşının içində
olan adamlardan biriyəm. Həmin hadisələrlə
bağlı olaraq bir çox insanları da şəxsən
tanıyıram ki, sadəcə sözləri ilə deyil, fəaliyyətləri
ilə ölkəsinə, torpağına, vətəninə
yardım göstərib.
"Xəcalət"in
tamaşaçılar tərəfindən sevilməsi, bizim
insanlarımıza təsir eləməsi ondan irəli gəlirdi
ki, onu yazan müəllifin özü də o hadisələrin
içərisində olub və bütün o
ağrı-acını hiss edib, yaşayıb.
Bildiyim qədər o illərdə Hüseynbala Mirələmov
Azərbaycan Dövlət Yanacaq Komitəsində sədrin
birinci müavini vəzifəsində işləyib. Həmin vaxt
yanacağın göndərilməsi üçün
başqa işçiləri də yollaya bilərdilər.
Bildiyiniz kimi, o zaman yanacağa ciddi ehtiyac var idi.
Mən şəxsən bunun şahidiyəm ki,
Hüseynbala müəllim yanacaqla doldurulmuş
maşınlarda özü də sürücünün
yanında otururdu və Azərbaycanın mühasirədə
olan, problemlər yaşayan kəndlərinə yanacaq
daşınmasında birbaşa iştirak edirdi. Təsəvvür edin, o vaxt bir dənə uzaqdan
atılan güllə kifayət edirdi ki, həmin o yanacaq
maşınları bomba kimi partlasın və orada olan
insanlarla bərabər yox olsun. Yəni bu təhlükəni,
bu riski gözə alaraq orda olan insanın yazacağı mətn
məhz belə olmalı idi. Çünki
müəllif bütün o müsibətləri öz
gözləri ilə görmüşdü. "Xəcalət" tamaşasının bu qədər
ağrılı və doğruçu olmasının səbəbi
budur. Yəni öz fantaziyan yaxud da kiminsə
danışdıqları əsasında qələmə
alınan əsərlə şəxsən yaşayıb
yazdığın əsər eyni effektdə ola
bilməz. Yaşanaraq yazılan əsərdə
bütün sətirlərə müəllifin ruhu hopur.
"Xəcalət" tamaşası 2006-cı ildə
Azərbaycan rejissura sənətinin sözün əsl mənasında
böyük rejissoru Bəhram Osmanovun quruluşunda cəmi
altı nəfərlik ifaçı heyətlə səhnə
ömrünə başlayıb. Elə həmin ildən Akademik Milli
Dram Teatrının repertuarına daxil olub və 13 il fasiləsiz olaraq teatrın repertuarında
öz yerini qoruyub, dünyanı gəzib, nüfuzlu beynəlxalq
mükafatlara layiq görülüb. O tamaşada Akademik Milli
Dram Teatrının ən öndə gedən aktyorları rol
almışdı. Dünya ədəbiyyatı
tarixində öz imzası, mövqeyi, ədəbi
möhürü olan, türk dünyasının böyük
yazıçısı Çingiz Aytmatov Azərbaycana gələndə
"Xəcalət"ə baxmışdı.
Tamaşadan sonra səhnəyə çıxan
yazıçının aktyorlarımızı təbrik edərkən
dediyi cümlələr indiyə kimi yadımdadır: "Mən
dünyanın bir çox ölkələrini gəzmişəm,
bir çox böyük teatrlarda tamaşalara baxmışam,
amma mən heç vaxt bu şəkildə təsirlənməmişdim.
Altı nəfər aktyor bir millətin faciəsini elə
yaşadı ki, mən elə bilirdim ki, o hadisələr,
Qarabağ faciəsi bu dəqiqə mənim gözümün
qarşısında baş verir..."
Yəni bu, sıradan bir adamın adi sözləri
deyildi, görkəmli ədəbiyyat xadiminin Azərbaycan ədəbiyyatı
və teatrı haqqında fikirləri idi.
"Xəcalət"
13 il bu millətə hansı xəcaləti
yaşadığımızı və
yaşadığımız xəcalətdən xilas
olmağın yollarını göstərdi. "Xəcalət"
bizə başa salırdı ki, nə qədər ki, biz erməni
işğalında olan torpaqlarımızı azad etməmişik,
dədə - babalarımızın məzarına sahib
çıxmamışıq, heç birimizin ölməyə
ixtiyarı yoxdur.
Təsəvvür edin, o tamaşa neçə yüz dəfə
oynanılıb, hər dəfə sonda bu sözlər deyilib,
zaldakılar göz yaşları içərisində həm
ağlayıb, həm də alqışlayıb. "Xəcalət" bizə
bir ola bilməməyimizin, bir-birimizin
yanında yox, qarşısında olduğumuz
üçün yaşadığımız xəcaləti
göstərirdi. Orada iki nəfərin - Vətənlə
Muradın timsalında mübarizə təqdim olunur. Vətən yaralarından qan sızan, təslim olmaq
istəməyən, bir gün arzusuna yetmək uğrunda
savaşan bir Vətənin - Azərbaycanın
obrazıdır. Bir də var Murad - həyatında
ağlagəlməz arzularını reallaşdıran, hər
şeyə sahib olan və muradına yetmiş, vətən,
dost, qardaş, torpaq, dədə-baba məzarından
qarnına görə imtina eləmiş bir tərəf... Savaş da bu tərəflər arasındadır.
O tamaşada Vətən mənəvi qələbə
çalır və biz həmişə tamaşanın sonunda
bu sözü deyirdik: gün o gün olsun ki, bizim
torpaqlarımız azad olunsun, Şuşada qələbə
bayrağımız dalğalansın və biz bu böyük xəcalətdən
xilas olub artıq qələbələrimizə həsr olunan
tamaşalarda oynayaq. O tarixi gün nəhayət, gəldi
çatdı, arzularımız çin oldu. "Xəcalət"
tamaşası bütöv bir yaradıcı komandanın - bir
dramaturqun, bir rejissorun, ifaçı aktyor heyətinin, bir
teatrın əslində bütün dünyaya
çağırışı və harayı idi. İllər boyu tamaşa zalına dəfələrlə
yüzlərlə əsgərimiz, gənclərimiz gəlib
"Xəcalət"ə baxıblar. Şuşanın
qayalarına dırmaşıb torpağımızı
işğaldan azad edən Azərbaycan igidləri həm də
həmin tamaşa zallarında yetişiblər.
Bu gün Vətən arzularına yetib. Yaraları
qaysaqlayıb, amma tam sağalmayıb. Çünki Vətənin
bütün yaralarının sağalması üçün
hələ bizim gedəcəyimiz yollar, görəcəyimiz
işlər var. Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin
Ali Baş Komandanının dediyi kimi: "Bizim yeni və daha
böyük hədəflərimiz var və nəyi nə zaman
necə edəcəyimi mən bilirəm!"
Mübarizə davam edir. Azərbaycanda
yaranmış yeni reallığı əks etdirən əsərlər
yazılmalıdır. Azərbaycanı böyük xəcalətdən
xilas etmək üçün canlarını, qanlarını
qurban edən oğullarımızı daim xatırlayıb
onları yadda saxlayacaq əsərlər, pyeslər, dramlar qələmə
alınmalı, tamaşalar səhnələşdirilməlidir...
***
Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının tarixi əslində
milli Azərbaycan teatrının tarixidir. Ulu öndər Heydər Əliyev
hələ 1974-cü ildə - Azərbaycan teatrının 100
illik yubileyi qeyd olunanda dərin məzmunlu məruzəsində
qeyd etmişdi: "Teatr müqəddəs yerdir, tərbiyə
ocağıdır. Orada çalışanlar fədakardırlar,
fədaidirlər... Teatr xadimləri
tamaşaçıya bir söz demək üçün, mədəni
səviyyəni yüksəltmək üçün nə qədər
çalışırlar. Mən həmişə
teatra yaxın və bağlı olmuşam. Bu ötəri
hiss deyil, içimdən gələn bir məhəbbətdir.
Teatrı çox sevirəm". Ulu Öndər daha sonralar "Aydın"
tamaşasının premyerasında iştirak edəndə də
yenidən bu fikirləri dilə gətirmişdi.
Ancaq
özlərini "böyük ziyalı" adlandıran bəzi
adamlar arabir aşağılayıcı tərzdə bizə
eşitdirirdilər ki, Azərbaycan teatrının aktyor
kollektivini Biləcəridən o tərəfdə heç kim tanımır. Yəni, özünüz
fikir verin, bu, Ulu Öndərin Azərbaycan teatrına verdiyi dəyər,
o birisi də özünü "böyük ziyalı"
sayanların Azərbaycan teatrını "qiymətləndirməsi"...
Azərbaycan teatrı keçmiş SSRİ-nin
zamanında yalnız böyük Adil İskəndərovun rəhbərliyi
altında Moskva dekadalarında qastrol səfərlərində
olub və o zamandan akademik statusunu alıb, SSRİ məkanında
bu sıradan bir hadisə deyildi. Ancaq SSRİ-dən kənarda
səfərdə olmayıb. Akademik Milli
Dram Teatrı ilk dəfə olaraq beynəlxalq festivallarda Azərbaycan
müstəqil olduqdan sonra iştirak edib.
2011-ci ildə Ukraynanın Yalta şəhərində
keçirilən "TEATR. ÇEXOV. YALTA" IV Beynəlxalq teatr sənəti
festivalına İspaniya, Portuqaliya, Fransa, İtaliya İsrail,
Rusiya kimi ölkələrlə yanaşı Azərbaycan da dəvət
edilmişdi. Dünyanın və
Avropanın 17 ölkəsindən 51 böyük teatrın
iştirak etdiyi festivalda Akademik Milli Dram Teatrı "Xəcalət"
tamaşasını təqdim etdi. Tamaşanı
oynadığımız zaman tamaşaçı zalı və
tamaşadan sonra baş verənlər indiyədək
gözümün önündədir. Tamaşa zamanı
alqışlar və tamaşadan sonra gəlib
ağlaya-ağlaya bizi qucaqlayan insanlar... Və
biz heç bir- birimizin dilini də bilmirdik. Biri italyanca, biri fransızca, biri ingiliscə
danışır, bizə öz təşəkkürlərini
bildirirdilər. Bu, həm də Azərbaycanın
başına gətirilən müsibətlərin sənətin
dili ilə dünyaya çatdırılması idi. Orada
bir fransız dedi ki, biz yarım saat tamaşaya tərcümə
ilə baxdıq, yarım saatdan sonra bizim tərcüməyə
ehtiyacımız yox idi, biz hər şeyi başa
düşürdük, anlayırdıq və hər şeyi
sizinlə bərabər yaşayırdıq. Festivalın mətbuat
əlaqələndiricisi Anna Xoroşko adlı bir teatrşünas
tamaşa haqqında yazmışdı: "Jüri tam
haqlı olaraq Azərbaycan Akademik Milli Dram Teatrının
rejissor Bəhram Osmanovun quruluş verdiyi "Xəcalət"
tamaşasını "böyük aktyorluq
ustalığına görə" nominasiyasında
mükafata layiq gördü. Hüseynbala Mirələmovun
Qarabağ qaçqınları haqqında parlaq siyasi pyesi əsasında
səhnələşdirilən tamaşadan sonra zal yekdilliklə
ayağa qalxdı. Və demək olar ki,
hamı göz yaşlarını silirdi. Aktyorluq
sənətinin unudulmaz nümunəsinə görə Azərbaycan
sənətçilərinə baş əyirəm. Biz növbəti festivalda da bu aktyorları və
teatrı görmək istərdik".
***
Yaltadakı uğurlu çıxışımızdan sonra artıq "Xəcalət"in xoş sorağı hər yerə yayılmışdı. Cox keçmədən teatrımız bu tamaşa ilə martın 9-dan 17-dək Serbiyanın paytaxtı Belqradda keçirilən "Slaviya 2012" XI Beynəlxalq Teatr Festivalına dəvət olundu. Həmin festivala 265 tamaşa göndərilmişdi, jüri onların içərisindən 9 tamaşanı seçmişdi. Həmin 9 tamaşadan biri də bizim "Xəcalət" tamaşası idi. Genişlənə bilən 450 nəfərlik tamaşa zalında anşlaq idi. Həmin ərəfələrdə hansısa siyasi tədbirdə iştirak etmək üçün Belqradda olan Avropa Birliyinin nümayəndə heyəti də tamaşaya baxmağa gəlmişdi. Tamaşanın birinci hissəsi bitər-bitməz zaldan bir nəfər səhnəyə çıxıb məni qucaqlayıb hönkür-hönkür ağladı. Zal ayağa qalxıb dayanmadan əl çalırdı. Tamaşa bitəndən sonra oradakı insanları, tamaşaçıları görmək lazım idi, hər şeyi sözlə təsvir etmək olmur. Tamaşadan sonra böyük bir ziyafət verildi, hamı öz fikirlərini söyləyir, hər çıxışlarından sonra aktyorlarımıza tərəf dönüb baş əyirdi. "Xəcalət" həmin festivalın "ən yaxşı tamaşa" nominasiyasında beynəlxalq mükafata layiq görüldü. Bu, həm də beynəlxalq səviyyədə Azərbaycan ədəbiyyatına və teatrına verilən yüksək qiymət idi...
***
Bir neçə ay sonra teatrımız "Xəcalət" tamaşası ilə Moldovada keçirilən "Yevgeni İonesko" (BİTEİ-2012) beynəlxalq teatr festivalına dəvət edildi. Həmin festivalda ölkəmizlə yanaşı İtaliya, Böyük Britaniya, İspaniya, Yaponiya, Çexiya, Rusiya, Türkiyə, Almaniya, Koreya, Rumıniya, Moldova, Gürcüstan, Ukrayna və digər ölkələrdən 25 teatr kollektivi iştirak edirdi.
"Xəcalət" oynanılanda amfiteatr formasında olan zal anşlaq idi. Tamaşa bitdikdən sonra insanlar dəqiqələrcə əl çalır, alqışlayır, getmirdilər. Dəfələrlə pərdəni bağlayırdılar, insanlar getmirdi, sonra bir də açırdılar. Axırda teatrın direktoru aktyorların yorulduğunu dedikdən sonra tamaşaçılar yavaş-yavaş zalı tərk etməyə başladılar. Moldovadakı səfirliyimizin tamaşanın uğuru şərəfinə verdiyi ziyafətdə bir sənətçimiz, belə deyək, teatrşünasımız dedi: "Nə var bu tamaşada? İngilis ağlayır, alman ağlayır, fransız ağlayır... Niyə özlərini öldürürlər, tamaşa qurtarmışdı, zaldan çıxmırdılar?.." Mərhum Ələsgər Məmmədoğlu cavab verdi ki, o tamaşada ürək var, millətin dərdi var! Bu haqlı cavabın qarşısında həmin sənətşünasımız tez sözünü dəyişməli olmuşdu...
O festivalda "Xəcalət" "Qızılgözlü mələk" mükafatına layiq görüldü.
Yəni, deməyim odur ki, özümüzdən olanlar belə Azərbaycan teatrının parlaq uğuruna "burda nə var ki?" deyib şaşırırdılar. Çünki bunu heç vaxt görməmişdilər, belə uğurla qarşılaşmamışdılar. Festivaldan sonra tədbirin rumıniyalı moderatorunun çıxışı yadımdadır: "Biz əsl, canlı teatrı görmək istəyirik və o teatrın uğrunda mübarizə aparırıq. Azərbaycan Dövlət Milli Akademik Dram Teatrı o canlı teatrı bu gün bizə nümayiş etdirdi. Biz bu teatrı yaşadıb qorumalıyıq". Bu, milli teatrımızın fəaliyyətinə xarici bir teatrşünasın verdiyi yüksək dəyərdir.
2011-2012-ci illər ərzində "Xəcalət" üç beynəlxalq mükafata layiq görülmüşdü, lakin internetdə gedən qısa rəsmi məlumatlar istisna olmaqla mətbuat da, sənət aləmi də bu barədə susdu. Amma bir məsələni anlamırdılar ki, bu, təkcə Hüseynbala Mirələmovun əsəri, Bəhram Osmanovun tamaşası, Nurəddin Mehdixanlı və digər aktyorların oyunu deyildi, bu, bir millətin faciəsini dünyaya nümayiş etdirən sənət nümunəsi və Azərbaycan teatrının uğuru idi, dünya bunu qəbul edirdi, haqqında müsbət fikirlər söyləyirdi, nümunə göstərirdi, ali mükafatları təqdim edirdi, Azərbaycan sənət mühiti isə israrla susurdu... Mənə elə gəlir ki, biz mənəviyyatımızda olan çatışmazlıqları aradan qaldırmağı, qısqanclıq, paxıllıq xəcalətindən də xilas olmağı bacarmalıyıq...
Bir də elələri var ki, illərlə teatra getmirlər, özlərindən də, millətinin taleyindən və tarixindən də xəbərsizdirlər, amma bilmədən danışırlar. Belələrinə isə ümumiyyətlə, deyəcək sözüm, veriləcək açıqlamam yoxdur...
***
2012-ci ildə "Xəcalət" tamaşasını Tbilisiyə dəvət etmişdilər. Buna qədər də gürcü tamaşaçılar "Xəcalət"ə baxmışdılar. Tbilisinin Marcanaşvili teatrında salon dolu idi, tamaşaya Gürcüstanın elit sənət, ədəbiyyat və siyasət adamları da gəlmişdilər. Bizdə belədir ki, bizim tamaşaçılar tamaşaya çox emosional yanaşır, ürəyinə toxunan yerdə aktyorları alqışlayıb əl çalır. Amma gürcülər bir az başqadır. Baxmayaraq ki, salon dolu idi, rolumu oynadığım vaxt hərdən mənə elə gəlirdi ki, zalda heç kim yoxdu, adam üşənirdi. Amma fasilədə bir gurultu qopdu ki, bütün tamaşaçılar ayaq üstə alqışlayırdılar. Bu mənzərəni sonra mən Kutaisidə də gördüm. Ayaq üstə alqışlayanlar, ağlayanlar, "bravo" deyə qışqıranlar... Pərdələr 2-3 dəfə bağlanıb açıldı, tamaşadan sonra səhnənin arxasına tamaşaçı axını oldu. İsrafil İsrafilova dedilər ki, siz Gürcüstanı fəth elədiniz. Bir qadın məni qucaqlayıb əlimdən öpdü, dedi: "Siz bu gün neylədiniz? Bax, sənət budur, teatr budur, buna görə çox sag olun, Azərbaycan teatrının qarşısında baş əyirəm". Sonra bildim ki, o xanım tanınmış sənətçidir, Gürcüstanın xalq artistidir. Bu mənəvi təzimi teatr kultu olan gürcülər edirdi. Bildiyiniz kimi, Gürcüstanda teatr kultu var, orada teatrda olmaq elitarlıq, mədəni səviyyənin göstəricisi sayılır. Tbilisidə sonralar müəllifdən icazə alaraq "Xəcalət"i "Mən qayıdacağam" adı ilə tərcümə edib yeni quruluş verib dəfələrlə nümayiş etdirdilər. Çünki qaçqınlıq ümumbəşəri bir dərddir. Çünki yurdundan-yuvasından zorla silah gücünə qovulan, başı kəsilən, yandırılan, qohum-əqrəbası işgəncələrə məruz qalan, qadınları zorlanan, köç etməyə məcbur olan bir xalqın faciəsi bu gün bütün dünya üçün aktuallaşıb. Bunlar, təkcə Azərbaycanda deyil, dünyanın hər yerində - İraqda, Suriyada, Liviyada... baş verib. Bu gün buna bənzər hadisələr Ukraynada da baş verir. Bir azərbaycanlı dramaturqun qələmə aldığı əsər bütün dünyanın üzləşdiyi problemdən bəhs edir, ona görə "Xəcalət" bu gün də aktualdır.
İndi tamaşalarda güllə atılır, top, mərmi səsləri, müxtəlif effektlər və sairlə oynanılır. "Xəcalət"də isə bir güllə səsi eşidilmədən millətin faciələri inandırıcı şəkildə təqdim edilir. Sözü bu şəkildə hərəkətə çevirib insanların ürəyinə tuşlamaq qabiliyyəti dramaturqla yanaşı həm də böyük rejissorumuz Bəhram Osmanovun və bunu yaşayaraq tamaşaçıya da yaşadan aktyorların ustalığı idi. Ona görə də düşünürəm ki, "Xəcalət" tamaşasının əsasında gözəl bir bədii film çəkilməli və o film dünyanın bütün festivallarına göndərilməlidiir. Bu bədii filmin vasitəsilə təkcə Azərbaycan xalqının başına gətirilən müsibətləri deyil, bu bəşəri faciəni və ondan xilas olmağın yolunu dünyaya göstərmək lazımdır. Xilas olmağın yolu isə insan olmaq, Allahın yaratdıqlarını sevmək və qorumaq, sənin olmayanı zorla özününküləşdirməyə çalışmamaqdır. Azərbaycan kifayət qədər maliyyə gücü olan dövlətdir və xalqımızın başına gətirilən müsibətləri filmə çevirməklə dünyaya çatdırmaq qüdrətindədir. Bu günümüzün qəhrəmanları haqqında yeni pyeslər yazılmalıdır. Çünki mübarizə davam edir. Çünki bizim insanlıqdan bixəbər, zorla gətirilib öz doğma torpaqlarımızda bizə qonşu edilən bir üzdəniraq "qonşumuz" var. Ona görə də bizim bu gün təkcə əsgərimiz döyüşməməli, təkcə sərhədçimiz əlində silah sərhəddə dayanmamalı, təkcə xüsusi xidmət orqanlarımız işləməməlidir. Bu gün bizim ədəbiyyat adamları da, kino xadimləri də, teatrlar da bu mübarizənin ön çərgəsində olmalıdıır. Bu gün teatrlar pyeslər sifariş verməlidir. Bu gün Azərbaycanın ədəbi-mədəni mühiti qaynamalıdır. Bura artıq ikinci cəbhədir. İndi daha artıq, daha fəal şəkildə işləməliyik. Azərbaycanın dərdini, taleyini dünyaya tanıtmaq məsələsində sənət adamları Qarabağ şəhidlərinə, onların ailələrinə, Qarabağ qazilərinə borcludur. Bu, hamımızın ödəyəcəyi müqəddəs bir borcdur.
***
Heç bir xalqa böyük mənada kinim -
nifrətim yoxdu. Allah nə yaradıbsa sevərək
yaradıb, biz də Allahın yaratdığını sevməliyik.
Amma bəzən Allahın yaratdıqları içərisindən
şeytani tərəfə yönələnlər də olur.
Ermənilik adı altında ortya çıxan yeni bir
faşizm forması da şeytaniliyin bir təzahürüdür.
Bəzən belə fikir səsləndirirlər ki, ermənilər
Hindistandan dünyaya yayılan qaraçılardan törəyiblər.
Bu, əvvəlcə bir versiya kimi mövcud idi, sonra mən fərqinə
vardim ki, bu, elə doğrudan da belədir. Qaraçılara
xas olan özünə aid olmayanı özününküləşdirməyə
çalışmaq və oğurlamaq ermənilərin də əsas
xüsusiyyətləridir. Ermənilər bizdən daha nələri
oğurlamağa, özününküləşdirməyə
cəhd etməyiblər ki? Torpağımızı, tariximizi,
mətbəximizi, ədəbi nümunələrimizi
oğurlamaqla məşğuldurlar. Onunku olmayan torpaqdan
çıxıb gedəndə də od vurub yandırıb
gedirlər. Bununla da bir daha dünyaya sübut edirlər ki, heç
nə onlara aid deyil. Çünki insan ona aid olanı
dağıtmaz, yandırmaz.
Bizim milli yaddaşımız bu millətin yaranış
tarixindən bu günə qədər keçdiyi yol,
yaşadığı dərdlər, faciələr,
qurduğu dövlətlər, tarixi, ədəbiyyatı, sənətidir. Bütün
bunlara söykənərək milli kimliyi tanıyırsan.
Millət o zaman millət olur ki, yaddaşına
sahib çıxa bilir. Ona görə hesab
edirəm ki, bizim yaddaşımızda həm də bir xəcalət
olduğuna görə "Xəcalət" tamaşası
repertuarda olmalıdır. Yaddaşımızdakı
xəcalətləri unutmamaq üçün, millətin
yaddaşının diri saxlanması naminə "Xəcalət"
tamaşasının bu gün də teatrımızın
repertuarında olmasını vacib hesab edirəm. Biz əgər düşünsək ki,
yaddaşımızdakı xəcalətdən qurtulduq, biz
yeni xəcalətlər yaşaya bilərik. Heç nə
bitməyib və əbədi olaraq bu proseslər davam edəcək!
Buna görə də diri olmalı, iri
olmalıyıq. İri olmağın yolu
da bir olmaqdan keçir. İsmayıl
Qaspıralının dediyi kimi "sözdə, fikirdə,
işdə birlik" olmalıdır. Biz İkinci
Qarabağ savaşında ona görə qazandıq ki, bir
yumruğa çevrildik, bir olduq! Ali Baş Komandan "vur"
dedi, bütün millət orduya çevrilib vurdu və
qazandı. Deməli, bizi qoruya biləcək, bizi biz eləyən
ən müqəddəs şey , bizi əbədi
olaraq var eləyəcək yeganə məfhum ruhda, fikirdə,
əməldə birliyimiz və
bütövlüyümüzdür. Cünki hələ
Azərbaycanın yaraları var. Bu gün hər bir azərbaycanlının
arzusu bütöv Azərbaycan görməkdir. O
bütöv Azərbaycanı qurmağın bir yolu da həm də
sözdən, ədəbiyyatdan, sənətdən keçir.
Ona görə də mənəvi zənginliyimiz
də qorumağı, təqdim etməyi düşünməliyik.
Mən düşünürəm ki, Azərbaycan
xalqı artıq yaddaşı diri olan bir millətə
çevrilib. Biz bu sayaq da davam etməliyik.
Azərbaycan milli mədəniyyəti olmadan
dünya mədəniyyəti, bizim sözümüz olmadan
dünyanın söz xəzinəsi kasıb, Azərbaycan
xalqı olmayan yerdə dünya çox cılız, zəif,
natamam görünərdi. Biz qalib,
güclü millətik, amma hələ görəcəyimiz
işlər də irəlidədir. Əl-ələ,
söz-sözə, çiyin-çiyinə olsaq, həll edə
bilməyəcəyimiz heç bir problem yoxdur.
Hazırladı: Sevinc MÜRVƏTQIZI
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 20 avqust.- S.12-13.