Mənim ürəyimdən başlanır
Vətən...
..."Külək
döyən qapılar"da qeyri-ixtiyari çevirdiyim səhifədə
gözümə dəyən ilk şeir bu oldu:
Yağan
yağışın da
istisi yoxdu,
Gülüşü soğulub, qəm sırğalıdı.
İçindən əriyir, tüstüsü
yoxdu,
Bu evin qapısı
niyə bağlıdı?
Düşündüm ki, bəlkə də, bu bağlı
qapının o biri üzündə bizim bilmədiyimiz bir hikmət var. Bəlkə elə bu hikmət
qapını döyən
küləklərin gözəgörünməyən
varlığındadır. Hər halda
kitab onu oxumağa çağırırdı.
İstedadlı şair dostumuz Rizvan Nəsiboğlu "Külək döyən qapılar" adlı yeni şeirlər kitabını mənə
verəndə çox
yaxşı bir söz dedi: "Oxu, gör oxunmalıyamsa,
denən oxunmalısan,
yoxsa gedim başqa işlə məşğul olum...". Sözsüz ki, zarafatla deyirdi bu sözləri.
Amma mən heç bu kitabı
oxumasam da, "Elçi daşı",
"Ömrüm qələmdən
adlayır", "Ey
kimsə", "Ömrümü
atmışam göyün
altında" kitablarından
bilirəm ki, Rizvan zatən oxunmalı, sevə-sevə
oxunmalı bir şairdir.
Kitaba şair Telman Hüseyn Anadilin yazdığı səmimi
ön sözdə Rizvan haqqında hər şey var: "Deyəsən, bu oğlanın qəlbində bir söz hörgüsü də başlamışdı".
Həqiqətən də Rizvan Nəsiboğlu artıq neçə illərdir bu binanı yaradır. Binanın məhək daşı,
özülü etibarlı
töküldüyündən ucaldıqca ucalır.
Bu kitabında sözdən yaratdıqlarının
nüvəsində canından
artıq sevdiyi Vətən dayanır.
Çünki Vətənin
başlanğıcını götürdüyü yer
Rizvanı şair edən ürəyidir:
Mənim
ürəyimdən başlanır
Vətən,
Küləyi səsimdir, buludu qəmim.
Hər payız göylərdə
lələyi bitən,
Baharda qayıdan
durnası mənim.
Şairə görə (elə gerçəkdə də),
düşmənin soyuq
nəzərləri altında
sıxılmağına dözməyib
canından keçən
igidlərin-şəhidlərin sayəsində, bir məşhur ifadədə
deyildiyi kimi, torpaq Vətən olur. Rizvan Nəsiboğlu
bunu misraların canına hopdurur:
Ulduz işığıdı buludu
üzən,
Bir qəfil
görüşlə ay ötən
olur.
Yerdən
Allahacan ruhları gəzən,
Şəhid məzarıyla yurd Vətən olur.
Danılmaz bir gerçəklikdir
ki, Azərbaycanın dünyaya səs salan 44 günlük Zəfər Savaşını
tarixə yazan Ali Baş Komandan və onun hər
əmrinə müntəzir
olan Azərbaycan əsgəri oldu. Əslində, 44 günlük Zəfər
Savaşı tarixdə
bir müharibə mədəniyyətinin (təki
heç vaxt bəşərə müharibə
mədəniyyətini təkrarlamaq
nəsib olmasın) əsasını qoydu.
Şair hələ bu savaşdan öncə Azərbaycan əsgərinin nəyə
qadir olduğunu vəsf edirdi:
Allah duaçındı, göylər
minbərin,
...Yağışlar əlində
doğma od-ocaq.
O həsrət yolların, dağ-dərələrin, -
Soyuyan qoynuna Vətən yazacaq;
Azərbaycan ordusu.
Yazdı
da... Yazdı və bütövlükdə
Qarabağ döyüşlərində
əsir düşmüş
torpaqlarımızın azad
olunmasında rəşadət
göstərən igidlərimizi
vəsf etməkdən
qürur duydu. Biz də, oxucu
olaraq, bunları oxuyandan sonra igidlərimizin və onları vəsf edən Rizvan Nəsiboğlunun ünvanına
əhsən dedik.
Şəhid Şahgündüz
Habiloğluna yazdığı
şeiri oxuyandan sonra da eyni
duyğuları yaşayırsan:
Harda ləngimisən, hamı nigaran,
Arxanca gözümüz
dörd olub, dönüb.
Yolları gözündə yatıran
anan,
Şəklini Allahın yanında görüb.
Şair
Elçin İsgəndərzadənin
ad gününə yazdığı
"Sinən - Şuşa
torpağı" şeirində
dediyi kimi... Əslində Elçin müəllim otuz ildir ki, qələmi
ilə, beynəlxalq əlaqələri ilə
Azərbaycanın Şuşa dərdini
dilləndirirdi, şəhidlər,
qazilər kimi vuruşurdu. Rizvan Nəsiboğlu da haqlı olaraq yazır:
Dərdə vurulmusan doğulanda
da,
Şairi bir şeir yüz
qəmə düyür.
Yatmaq istəmirsəın yorulanda
da,
Səni
Şuşa boyda yuxu gözləyir.
Və bu kitabda "külək döyən qapılar"ın hikməti
də var... Şair bir həzinlik arayır, bir doğmalıq gəzir.
O qapılar da bizim bildiyimiz adi küləyin hökmü ilə açılıb-örtülməyə məhkum olunan qapılardan deyil:
Birini asta döyür,
Birini aram-aram.
Hərəsinin səsindən,
Bir həsrət
oxuyuram.
Gözü yolda, qulağı səsdə olanların hər qapı səsinə diksinməsi qədər həyəcanlı
bir şey yoxdur. Hər döyülənin qapı, hər döyənin külək
olub-olmaması belə
gözləyən üçün
o qədər də əhəmiyyət kəsb
etmir. Əsas olan odur ki,
qapının bu üzündə oturub nəyisə, kimisə gözləyən var, gələn gözlədiyi
olmasa belə... Hər döyülən qapı haradasa gözləyən üçün bir ümiddir. Min bir bəhanə ilə döyülən qapılar
gözləyən üçün
nimdaş təsəllidir:
Birini açıb örtür,
Qurd ulayan səsi var.
Allah, qapı döyməyin,
Neçə bəhanəsi var...
Maraqlıdır ki, Rizvan Nəsiboğlunun
bu kitabında, kitabın adı da daxil olmaqla
küləkli obrazlar çoxdur. Arzuları, istəkləri dağınıq,
sevgisi həsrətin ağuşunda, kənd sevgisi ürəyinin başında olanların küləklə dostluğunda
bir xəyali gerçəklik var - badi-səbadan da nəsə gələ bilmək ehtimalı.
Bir şair üçün bu "nəsə"lərin o qədər
anlamı var ki...
Nə soyuqdu, nə istidi,
Olum-ölüm əlüstüdü.
Torpaq sinəmin üstüdü,
Gülümü külək aparıb
- deyir. Özü də
bu külək obrazları bir-birilə tamam fərqlidir. Birisi yuxarıda dediyimiz kimi, ümidverici külək, birisi ömür-günü sovurub
aparan külək, birisi də insanı yaşamaqdan bezdirən küləkdir.
Burda zaman, məkan da anlamını
dəyişib:
Nə acı küləkdi, nə daddız axşam,
Yollar da ərinir çıxıb
getməyə.
Fikrimdə səhərdən evdən
çıxmışam
Kədər dağıtmağa, qəm
əritməyə.
Bu da küləkli
obrazlardandır. Külək döyən qapılardan
zaman-zaman həsrət
dolu soraqlar, intizar dolu həyəcanlar
gəlib. Rizvanın
qapısını döyən
küləklər tərəfindən...
Dünyada heç nə səbəbsiz baş vermir. Hər şeyi var eyləyən var - özü ilə bozluq gətirən küləyi də. Küləyin kim
tərəfindən, hansı
səbəbdən ayaq
aça bildiyini ancaq şair ürəyi belə düşünə bilər:
Kim qovub gətirdi bu boz küləyi,
Bu yol da bozardı, çöl də, biləsən.
Bu çöldə, düzəndə
sıxıb ürəyi,
Bir boz şəkil kimi nə istəyəsən...
Özü də bunu deyən
təpədən-dırnağa torpaq adamıdır. O torpaq adamı ki, dəfələrlə çöllərə
bozluq gətirən küləyin gərdişini
müşahidə eyləyib.
Hər müşahidə
şeir olmur, ancaq müşahidələrin
toplamı bir şair ürəyini azadlığa, heç kimin onu ayıra
bilməyəcəyi dünyasına
aparır:
Dörd
divar içindən çıxdım, uçuram,
Başımın üstündə göylər
- nur damı.
Sinəmi
küləklər yalayıb
gedir,
Mən çöl
adamıyam, torpaq adamı.
Və çöl adamını
hər kəs duya, çöllərin şeirini hər kəs oxuya bilməz:
Ağappaq yuxudu düzlər,
düzənlər,
Nə ayaq izi var, nə
hənir, nə səs.
Quşbaşı qar düşür,
cangəzdirənlər,
Çöllərin şeirini oxuya bilməz.
Bu duyğuların, düşüncələrin
fonunda ömrün ötüb-keçdiyinin artıq
fərqindədir şair. Amma şairanə... Belə olmasaydı, bircə
dəfə də olsa taleyin işdəklərinə
etiraz edərdi. Etmir, çünki uca Yaradan nə
edirsə, necə edirsə möhtəşəmliyini
qoruyur:
Saçımda illərin bomboz
ayazı,
Elə bilirəm
ki, o yaşım deyil.
Durum kimə deyim bu etirazı,
Tanrı atam deyil, qardaşım
deyil.
Kitab əzəli-əbədi
sevgidən, sevgili duyğulardan da qıraqda deyil. Rizvanın şeirlərindəki
həsrət bəşəri
duyğulara köklənib.
Yalançı ah-nalədən çox-çox
uzaqdır. Bu sevginin həsrəti vüsalı qədər yaşadandır, ağrısı
çəkiləndir. Sevginin, sevgi şeirinin özəlliyi ondadır ki, bilə-bilə ömrünü sevdiyinə
fəda eyləyirsən
və əminsən ki, o, budan sui-istfadə etməyəcək.
Gözündən düşmüşəm günahsız yerə,
Sinəndə payızlı bağ gəzdirirsən.
Məni
öldürürsın gündə
min kərə,
Kəfənim boynumda, sağ gəzdirirsən.
Şairin
haqlı qənaətinə görə yarından, eşqindən
yarımayanlar da içindəkini bir ömür
yaşadanlardır.
Yar deyib yarımayanlar,
Canda bir mələk aparır.
İçindən boylanan adam,
Əlində ürək aparır.
...Kitabda şairin bur neçə qəzəli, "Yeraltı şəhər" və "İki başdaşı" poemaları da yer alıb. Bunlar ayrıca bir söhbətin mövzusudur.
"Red N Line"
MMC-də çap olunan
kitabın redaktoru Vüsal
Nuru, operatoru Sevinc Bağırova, korrektoru
Nuray Quliyeva, dizayneru Ramiz Əbilovdur.
Hamısı var olsun,
Rizvan Nəsiboğlunun "Külək
döyən qapılar"ını bizim
üzümüzə açdıqları üçün.
Vasif
Süleyman
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.-
20 avqust.- S.31.