Unudulmaz sağlıq...
Hər səhər üfüqdən doğan Günəşdimi
ki?!
Bəlkə
hə!
Bəlkə
yox!?
O,
içi nur dolu bir qızıl Camdı!?
Kainat hər
dəfə yeni bir sağlıq deyir
və o
camı başına çəkir.
Üstümüzə günəşin şəfəqləridirmi
yağan?
Xeyr! O,
Qızıl Camdan tökülən damcılardı?!
İçəni
məst etdiyi kimi,
içməmişdən
bizi də bihuş edir...
***
Bu şairanə giriş sözünü şairanə
bir xatiratla davam etdirmək istəyirəm.
1994-cü ilin bir payız günü indiki kimi
yaxşı yadımdadır. Xalq şairi Hüseyn
Arifin 70 illik yubileyi ilə bağlı olaraq Qazaxda və
Ağstafada keçirilən silsilə tədbirlərdə mən
də iştirak edirdim.
İştirakçılar arasında Qazax Xeyriyyə Cəmiyyətinin
xəttilə gəlmiş görkəmli şair və
yazıçılar da vardı. Tədbirlərdən
sonra rayon rəhbərliyinin təşkil etdiyi ziyafətdə
deyilən sağlıqlar, qaldırılan badələr
bir-birini əvəz edirdi.
O şair
bu şairin, bu şair o şairin sağlığına badə
qaldırırdı.
Məclisdə Davud Nəsib də vardı.
Növbəti sağlıq deyildi, yenə badələr
doldu, boşaldı.
Bir az keçəndən sonra əlində yeni
dolu badə Davud Nəsib ayağa qalxdı və dedi:
-
Xahiş edirəm, badələrinizi doldurun və ayağa
qalxın!
Məclisdəkilərin
çoxu təəccübləndi, hamının
baxışında maraq dolu bir ifadə yarandı, bir sual
dondu: "Nədən?".
Şairin
ötkəm və qürurlu səsi yüksəldi:
-
İçək bu bədələri torpağın
sağlığına! Onun bu sözlərindən
(yox, "Əmr"indən) sonra hamı ayağa qalxdı və
hər kəs badəsini başına çəkdi.
Sonralar əziz
şairimizin kitablarında "Torpaq" şeirini oxuyanda
duydum ki, belə şeiri ancaq o yaza bilərdi, belə
sözü ancaq daha çox o deyə bilərdi:
Qəlbimdə
dağların, düzlərin ətri,
Sel olub dağlardan aşıb-daşıram.
Mən elə
sevirəm, torpaqdan ötrü,
Torpağa
dönürəm, torpaqlaşıram!
2-ci bir xatirəni də burda xatırlatmasam, məncə,
Davud Nəsibin sənətkar kimi portretinin tamlığına
xələl gəlmiş olardı.
Ancaq bu xatirat qələm dostum, AYB üzvü, çox
dəyərli müəllim-ziyalı-şair ömrü
yaşamış (və yaşayan!) Telman Kürsoya məxsusdur.
O danışır ki, "Davud Nəsib "Ədəbiyyat və
incəsənət" qəzetində Poeziya şöbəsinin
müdiri idi. Qəbulunda oldum. Təqdim etdiyim şeirlərdən
"Yanır"ı çap etməyə
götürdü.
-
Çox sağ olun! - deyib
çıxmaq istəyəndə dedi:
- Dayan,
bir yerdə gedərik.
Söhbət edə-edə endik Nərimanov prospektinə. Burada ayrılmaq
üçün ona əl uzatdım, əlimi buraxmayıb
dedi: - A zalım, şeirin məni yandırıb, bizə
gedirik.
Evində
ordan-burdan sual verib onu qane edən cavabları aldıqca: -
Əla! - deyirdi. Ayrılanda karobkada nəsə
verdi:
- Məndən
hədiyyə!
Evdə baxdım ki, çəhrayı rəngli bir
köynəkdir. Altı il sonra maşın qəzasında
həlak olanda qəhərlənib bu "Köynək"
şeirini yazdım:
Verdiyin
köynəyi sevindiyimdən
Tez-tez bayramlarda, toyda geyindim.
Maşın
qəzasına sən düşən gündən
Onu heç yasa da geymirəm indi.
Qaralı
qalıbdı bizdə köynəyin,
Sönmüş bir ocaqdan qalan kömürtək.
Nə
dost qaytarandı onu geyməyim,
Nə də geyinsəm də isinməz ürək.
Mən sənə
həsrətəm, köynək - əlimə,
Bir həsrət qar oldu şəvə saçımda.
Məhkum
eyləyərək onu ölümə,
Asmışam şkafda "Dar ağacı"ndan.
Ot
basmış yolları qayıt tapda, əz,
Məni fikirlərin qopar əlindən.
Heç
kəs özün kimi qurtara bilməz,
Qayıt
köynəyini qurtar ölümdən!..
Bu
şeiri oxuya-oxuya düşünürəm: Əgər
unudulmaz şairimizin qarşısında iki yoldan birini
seçmək tələbi qoyulsaydı, deyilsəydi ki:
"Ya özün, ya köynək! Hansını qurtarmaq istərsən
ölümün əlindən?!".
Mən əminəm
və inanıram ki, əziz şairimiz "Köynəyi"
deyərdi...
Davud Nəsib kül altda sönməyən köz
ömrünü yaşayan şairlərimizdəndi. O da ona görə
yaşayırdı ki, qısa da olsa, təki ömrü
şair ömrü olsun! Yazırdı ki, "Nəyimə gərəkdir
səksən il, yüz il, bir şair ömrünü
yaşaya bilsəm!".
O,
şair ömrü yaşadı və yaşayır.
Necə deyərlər, hər ikisi yuxusuna haram qatıb. Və hər ikisi
haqlıdır!
***
İnsan
nə qədər sevirsə, o qədər yaşayır və
insan nə qədər sevilirsə həm də o qədərdi
ömrü! Bu haqda daha doğrusunu D.Nəsib deyib: "Məhəbbət
ömrüdür - insanın ömrü!".
O, elə bil nə yazıbsa and içirmiş kimi yazıb.
Böyüklüyə, ucalığa, urfani sevgiyə
baxın:
Arxamca
yalandan söz deyən olsa,
Bir şeir yazaram, bağışlayaram.
Amma bununla belə sanki and içir
ki:
Barışa
bilmərəm toxunan olsa,
Əgər
Vətənimə, məhəbbətimə!
Davud Nəsibin anasının adı İnsan idi. İnsan
ananı yaxşı tanıyırdı anam. Evimizdə ondan tez-tez danışardı.
Adı da İnsandı, özü də İnsan! İnsanlığı da tamam başqa bir aləm.
Anam İnsan ananı görən kimi o dəqiqə
tanımışdı, sevmişdi. İnsan
ananı da insanlığı tanıtmışdı anama.
Onları bir-birinə dost etmişdi, yaxın etmişdi, əziz
etmişdi. Anam ondan danışanda
qürurlanırdı, fərəhlənirdi, ürəyi
açılırdı, ürəyimizi açırdı.
Davud Nəsib
anaya, ataya, nənəyə, babaya xalqa, yurda-beşiyə, evə-eşiyə
dərin köklərlə bağlı olduğu
üçün haqqı vardı ki, desin:
Bu yurdun qədrini
bilməsəm əgər,
Bir
xalqın sözünü deyə bilmərəm!
Əslində onun əzizlərinə (ata-anası, baba-nənəsinə)
ünvanladığı şeirlər bütövlükdə
xalqımıza, milli dəyərlərimizə
ünvanlanmış əsərlərdi. Ürəyindəki
məhəbbət hamı üçündü.
O, təsadüfi
olaraq yazmırdı ki:
Açsan
ürəyimi bir kitab kimi,
Hamını görərsən sətirlərində.
Davud Nəsibin
yaradıcılığını izlədikcə, oxuduqca adam hiss edir ki, o, təkcə şair deyildir. Həm də Sözün, Ruhun, Torpağın,
ulularımızın qəbri başında dayanmış bir
keşikçidir. Üzünü nənəsinə
tutub dedikləri bütün ərvahımıza üz tutub
dedikləridir:
Yatmısan
körpətək nənə, beşikdə,
Qorxuram,
oyatsam xətrinə dəyəm,
Saatla
dururlar Fəxri keşikdə,
Mən sənin
əbədi keşiyindəyəm!
Açıq danışaq. Başqaları hardasa
hansısa böyük bir adamın Fəxri keşiyində
dayanır. Davud Nəsib nənəsinin Fəxri
keşiyindədir! Həmişəlik!
Davud Nəsibin
gözündə nənə yalnız nəvəsinin boyunu
oxşayan, şirin nağıllar danışan, bayatılar
deyən bir sima deyil, qəhrəmandır, əsl mənada pəhləvandır!
O, doğru söyləyir ki:
Nənə
cəhrəsinin qulpu ağırdır,
Kimin gücü çatıb fırladar onu?
***
Davud Nəsibin bütün yaradıcılığı
Qazaxda bir vaxt əkdiyi çinara bənzəyir. Uşaq
vaxtı əkibmiş həmin çinarı, şair. Hər dəfə onu görəndə, kölgəsinə
baxanda sevinirmiş, öyünürmüş, deyirmiş.
O məndən
tez böyüyüb,
Kölgə
saldı torpağa!
D.Nəsibin yazdıqlarının da, (istər şeir
kitabları olsun, istər nəsr əsərləri) kölgəsi
var. O kölgədən hamıya pay düşür indi.
Bu kölgənin özündən də, elə
şairin hər sözündən də müasirlik,
aktuallıq, böyük vətəndaşlıq mövqeyi
duyulur.
Elə bil 44 günlük Vətən müharibəsində
D.Nəsib də cəbhədəymiş. Yenə də
gördüklərindən, duyduqlarından, sevdiklərindən
yazırmış. Qarabağın azadlığı
uğrunda gedən döyüşlərdə əsgərlərimizlə
baş-başa verib, onları şəhidliyin ən müqəddəs
bir iş olduğuna inandıra bilib, yazıb:
Bir kişi gücü var, bir ər qolunda,
Torpaq Vətən
olmur bilmirəm, nəsə...
Əgər
övladları onun yolunda
Torpağa
dönməsə, daşa dönməsə!
***
Davud Nəsibin şeirlərində aparıcı obrazlar
sırasında dağ, dağ çayı çinar, at
obrazları da kifayət qədər yer alıb.
Atı qardaşı, Çinarı ata kölgəsi,
dağı arxası, dağ çayını laylası
sanıb.
"Dağlara söykənib kürəyim mənim,
İlk büllur laylamı dağ çayı
çalıb" deməklə övlad minnətdarlığını
ifadə edib.
D.Nəsib bu minnətdarlıqla işini bitmiş hesab
etmirdi. Təbiətə öz borcunu daha əyani şəkildə
ödəmək istəyirdi.
***
Axşamdan xeyli keçmişdi.
Evdəydim.
Davud Nəsib haqqında məqalə üzərində
işləyirdim. Bu vaxt telefonum səsləndi. Götürdüm. Məlum oldu
ki, dostlarımdan biridir. Dedi: "Ayə, qardaş,
gözəl bir məclisdəyik. Səni tanıyan
və sevən dostlarla birgə. Növbəti
sağlığı sənin şərəfinə
qaldırmaq istəyirik".
Dedim,
çox sağ olun! Amma sizə deyəcəyim
vacib bir sözüm var, - deyib vaxtilə Davud Nəsibin
Ağstafadakı ziyafətdə etdiyi təklifi
xatırlatdım.
Səs(lər)
gəldi:
- Başa
düşdük!
-Artıq
ayaq üstdəyik!
- Və
içirik torpağın (torpağımızın)
sağlığına!
...Xəyalımın
dərinliklərindən Davud Nəsibin qürur dolu səsi
ucaldı:
- Sağ
olun! Daha otura bilərsiniz!
Anladım
ki, insan özü unudulmaz olanda dediyi sağlıq(lar)
da, sözlər də, yazdığı əsərlər də,
həyatda qoyub getdiyi izlər də unudulmaz olurmuş.
Onu da
başa düşdüm ki, bu sağlıq həm də
"İçək Davud Nəsibin şərəfinə!"
demək idi...
Adətən körpələr ana laylası ilə
ovunur, böyüyür. Kim bilmir ki, ən gözəl layla
ana laylasıdı. D.Nəsibi ata laylası ovundurub
böyüdübmüş. Özü bunu belə mənalandırır:
Mən
ölsəm qəbrim üstdə
Salın yada laylamı.
Çalın
mənim mahnımı,
Çalın,
ata laylamı!
Bəlkə inanaq bu möcüzəyə?
Davudun ata laylası ilə oyanacağına?!
P.S. Hər
Səhər - Kainatın Günəşi təzədən
qaldırıb başına çəkmək istədiyi nur
dolu Camdı, badədi.
Hər Axşam isə - səhərəcən doldurmaq
istədiyi Cam deyilmi?!
Barat Vüsal
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 20
avqust.- S.15.