Hekayələr
Bölməni
öyrətməyiblər
Televizorda "Dərs
Saatı" başlamışdı.
Anası tələsik
Kamalı çağırdı:
- Gəl, bala, dərs başladı, axı sən bu il məktəbə gedəcəksən.
Otur, bax, bugünkü dərs
"toplama"dır.
Kamal divanda oturub dərsi izləməyə başladı.
Müəllimə masaya
qoyulmuş almaları
bir-bir götürərək
yan-yana qoyur, dinləyicilərindən cəmi
neçə olduğunu
soruşur və özü də öz sualına cavab olaraq ara
verir, cəmi söyləyirdi.
Qardaşı da gəlib
Kamalın yanında oturdu, bir şey
başa düşməsə
də, ekranda almaları görüb o
da verilişi izləməyə
başladı, anası
isə mətbəxdən
"Almaların sayı
neçə oldu?"
sualını eşidəndə
evlərində alma olduğu
yadına düşdü,
iki alma götürüb
Kamala gətirdi:
- Al, dərsə
baxa-baxa, qardaşınla
bölüb yeyin, - dedi. Kamal televizordan gözünü çəkib
almalara baxdı:
- Ana, görmürsən,
bizə bölməni
yox, toplamanı öyrədirlər? Yaxşı
olmazmı ki, sən iki alma da gətirib qardaşıma verəsən?
- dedi
İlk müəllim
O, asta-asta mənə yaxınlaşdı.
Hiss elədim ki, nəsə
demək istəyir, amma çəkinir. Ona görə də onu cəsarətləndirmək
məqsədi ilə:
- Adaş, deyəsən, məktəbə
getmək, həyatın
sirlərini öyrənmək
istəmirsən, yoxsa,
mən səhv başa düşmüşəm?
- Baba, sən nə bildin ki, mən səninlə məktəb barədə
danışmaq istəyirəm?
Gəl, sən deyən kimi, açıq danışaq.
Saymağı, hərfləri
tanımağı mənə
sən öyrətmisən,
başqa məsləhətlərin
də köməyimə
çatıb. Müəllim
öyrədən deyilmi
məgər?
- Mən istəyirəm ki, ilk müəllimim
elə babam olsun.
Mən gülümsündüm,
uşağın həssaslığını
çox gözəl başa düşürdüm.
Söhbəti başqa
səmtə yönəltdim:
- Yox, adaş, - dedim. Səndə mənə qarşı gözəl duyğular var. Bəli, müəllim öyrədən
şəxsdir, ancaq hər adamın ilk müəllimi onun anasıdır, həyatın
ilk dəqiqələrindən o, balasını həyata hazırlaşdırır, ilk sözləri
anadan eşidir, o cümlədən, səs
çıxarmağı, ilk addımları atmağı
da. Sonra ata, nənə,
baba, qohumlar, qonşular,
məktəbdə müəllimlər...
Böyüdükcə hər
müəllimə sən
özün qiymət verməyi də öyrənəcəksən. Yadında
saxla ki, öncə dediyim kimi, ilk müəllim - anadır,
- deyəndən sonra adaşım məndən
gəldiyi kimi uzaqlaşa-uzaqlaşa:
- Yox, böyüyəndə də
heç vaxt ona müəllim deməyəcəyəm, elə
"Ana" deyəcəyəm, çünki bütün
ehtiyaclarımı anama
söyləyirəm, - dedi.
Göz yaşları
Bayrama az qalırdı. Havalar yavaş-yavaş isinməyə
başlamışdı. Babası
həyətdə əlindəki
bağ qayçısı
ilə tənəklərin
uzun və qurumuş budaqlarını
kəsib-yığırdı. Uzaqdan bunu müşahidə
edən Polad babasının yanına gəldi, onun hərəkətlərini izləməyə
başladı. Birdən
gözü bir üzüm kolunun kəsilmiş hissələrinə
sataşdı, kəsilmiş
yerlərdən su damcıları tökülürdü.
- Baba, ay baba! Dayan, incitmə
kolları. Görmürsən,
ağlayırlar?
Babası başını
qaldırıb ona baxdı, sonra öz işinə davam edərək mülayimcəsinə dedi:
- Narahat olma, bala. Onlar
gördükləri qayğıya
görə göz yaşlarını saxlaya bilmirlər.
Pozanın münasibəti
Kamal masa arxasına
keçib məktəbli
çantasını açdı.
Öncə dəftəri,
sonra qələmi çıxartdı. Pozan
da qələmin yanında
idi. Onu da masanın üstünə,
gözünün qabağına
qoydu:
- Birlikdə inşa yazacağıq, elə edin ki, "əla"ya layiq olsun, - dedi.
Elə bil dəftər bunu gözləyirdi:
- Mən ağappağam, təmtəzəyəm,
sinəmin üstünə
milçək belə
qonmayıb. Sən yaz, mən hazıram,
- deyə dilləndi.
Qələm "hazır"
sözünü eşidən
kimi:
- Mən də hazıram, ürəyin nə desə, yazaram, - dedi.
- Məni dəftər, qələm,
elə özündən
də uzaq tut. Çalış, səhv
etmə, səhvi düzəltmək çətindir.
Mən sənin xətalarını nə
qədər silməyə
çalışsam da, ağ
kağızda izi bilinəcək. Ehtiyatlı
ol, uğurlar sənə, - deyə Pozan da öz münasibətini bildirdi.
Yağışdan sonra
Gecə yağan
yağış kəsmişdi.
Buludlar çəkilmiş,
gün çıxmışdı.
Zöhrə atası ilə bərabər bağçalarına baxmağa
çıxdı. Ağacların
yarpaqları pıçıldaşır,
gül-çiçəklər adama gülümsəyirdi.
Bəzi yerlərdə
otların üstü
hələ də sulu
idi, damcılar günün altında qiymətli daş-qaş kimi parıldayırdı.
Sərçəyəbənzər, sinəsi sarı quşlar uçuşur, ağaclarda sərçələrin
civiltisi eşidilirdi. Bağçadan bir az aralı, dirəyin üstündə
kol-kosdan yuva qurmuş leylək ayaq üstə duraraq dimdiyini ucadan şaqqıldadır,
sanki kiməsə nəsə deyirdi. Torpaqdan gözəl bir qoxu gəlirdi,
nəfəs almaq asanlaşmışdı. Zöhrə
sinədolusu nəfəs
alıb atasına dedi:
- Ata, mənə
elə gəlir ki, bu gün təbiət
əvvəlki günlərdən
fərqlənir, bu gün təbiət daha gözəldir.
Atası:
- Hə, qızım, yaxşı tapmısan. Özün də bir fikirləş,
yuyunduqdan sonra nənən, baban səni necə qarşılayır? "Həmişə
təmizlikdə, nə
gözəlləşmisən, göz oxşayırsan",
- deyirlər. Bu gün
təbiət də yuyunub, saçlarını
darayıb, gözəlləşib,
- dedi.
Ayıb olar
Polad binalarının
qabağına çatanda
həyətdəki ağacların
altına qoyulmuş skamyada oturub, günəbaxan toxumu çırtlayan sinif yoldaşını gördü.
Bu sinif yoldaşı ilə o, eyni binada, eyni girişdə,
eyni mərtəbədə
yaşayırdı. Qapıları
da üzbəüz idi.
Qonşusu ona:
- Hələ günorta yeməyinə xeyli var, gəl, bir az tum çırtlayaq,
- dedi. Polad onun yanında, oturacaqda əyləşdi,
onsuz da tələsmirdi.
Sinif yoldaşı əlində tutduğu, içərisində günəbaxan
toxumları olan polietilen torbanı ona tərəf tutub: - Götür, - dedi. Polad sol əlini torbanın içinə salıb ovcunu doldurdu, sonra toxumları bir-bir ağzına qoyub dişlərinin, dilinin köməkliyi ilə ləti və tumun qabığını
ayırmağa başladı.
Günəbaxan toxumunun
qabıqlarını isə
sağ əlinə yığırdı.
Qonşusu:
- Niyə yerə tüpürməyib
ovcuna yığırsan?
Görmürsən, yer
tum qabıqları ilə
doludur? Onsuz da, sabah tezdən buranı süpürəcəklər,
- dedi.
- Yox, belə olmaz. Böyük qardaşım
görsə, məni danlayacaq, o çox səliqəlidir. Bax, dünən kompüterdə
işləyirdi, birdən
onun öz-özünə
danışdığını eşitdim; deyirdi ki, bu gərək deyil, zibil qutusuna
getməlidir. Mən soruşanda ki, nə zibil qutusu, o, izah etdi ki, kompüterdə
də zibil səbəti var. "Zir-zibili
ora atıram".
Mən onu da başa düşdüm
ki, tullantıları dağıtmaq
pintilikdir, bu mənim üçün ayıb olar, - deyib Polad əlindəki
günəbaxan toxumunun
qabıqlarını oturacağın
yanındakı zibil qutusuna atdı.
Şapalaq
Bunu mənə babam danışıb. O, özünün uşaqlıq
illərini xatırlayarkən,
deyərdi ki, yaşlı
bir müəllimləri
var idi. Bu müəllim,
həm məktəbdə,
həm də kənddə öz "şapalağı" ilə
məşhur idi. Ali təhsil almayanlar haqqında söhbət gedəndə deyərmişlər
ki, sən, görünür,
bir dəfə də olsun, Ədalət müəllimin
"şapalağı"nı yeməmisən. Bəs niyə belə deyirmişlər?
Ədalət müəllim
məktəbdə həm
savadı, həm də alicənablığı
ilə seçilərmiş.
Uşaqları çox
sevər, onlara hörmətlə yanaşarmış.
Uşaqların, demək
olar ki, hamısı
da onu sevərdi. O, uşaqları lövhə
qarşısına çıxarandan
sonra diqqətlə dinləyər, dərsi yaxşı bilən uşağın boynunun ardına ehmalca sağ əlinin içi ilə, səsi eşidiləcək
dərəcədə vuraraq
"afərin, bala!"
deyərək, "əla"
sözü ilə yerinə yola salırdı. Sonra öz masası arxasına keçərək, "əla"nı
təkrar deyib jurnala qeyd edərmiş.
Uşaqlar bundan xoşlanar, iftixar duyarmışlar. Ədalət
müəllimin bu hərəkətləri ona
hörmət və şöhrət gətirmişdi.
"Sən Ədalət
müəllimin şapalağını
yeməmisən" ifadəsi
görünür, belə
yaranıbmış. Babamın
söhbətindən məlum
oldu ki, Ədalət müəllim onun haqqında danışılanlardan
xəbərdar idi. Babam danışırdı
ki, onun özü də yaxşı oxuyan olub, təsadüfən
"orta" qiymət
alıb, o, "şapalağ"ın
dadını da bilib.
Babası deyirdi
ki, bir dəfə Ədalət müəllim
onu lövhəyə çağıranda sevinmiş,
yenə məşhur
"şapalağ"ı yeyəcəyini düşünmüşdü.
Lakin onun dərsi danışmağı, görünür,
müəllimi qane etməmiş, Ədalət
müəllim onun yanına gəlsə də, şapalaq vurmamış, sadəcə,
"keç otur",
- deyibmiş. Babam bundan təəccüblənəndə
Ədalət müəllim:
- Keç, otur, ay bala, sən bu dəfə
şapalağa layiq deyilsən, - deyibmiş.
Kamil ARAZ
Ədəbiyyat qəzeti. - 2023. - 30 dekabr, № 52. - S. 13.