Əlil uşaqların cəmiyyətə
inteqrasiyası birinci növbədə
valideynlərin əlindədir
Qaçqın və məcburi
köçkünlərin, əhalinin sosial cəhətdən qayğıya
ehtiyacı olan təbəqələrinin problemlərinin
həlli ilə bağlı həyata keçirilən tədbirlərin
işıqlandırılması
Azərbaycanda da əngəlli
uşaqların müalicəsi
"Robota reabilitasion"
cihazı ilə aparılacaq
Əngəlli uşaqların müalicəsi
ilə bağlı Azərbaycan Jurnalist Qadınlar Assosiasiyasının
(ACQA) rəhbəri Sevil
Yusifova, "Azad Həmfikirlər"
GMİB-nin sədri Samirə Mustafayeva və Türkiyədən
dəvət olunmuş
"Umuda Addım"
dərnəyinin sədri
Emel Yurdakoşun iştirakı ilə mətbuat konfransı keçirilib.
Əngəlli uşaqların müalicəsinə toxunan Azərbaycan Jurnalist Qadınlar Assosiasiyasının rəhbəri Sevil Yusifova bildirib ki, Türkiyədə olarkən "Umuda Addım" dərnəyinin təqdimat mərasimində iştirak edib: "Bu mövzuda hər iki dövlət arasında əməkdaşlıq mütləq olmalıdır və davam etdirilməlidir. "Roboto reabilitasion" cihazı sayəsində Türkiyədə bir çox əngəlli uşaqlar artıq müalicə olunur. Bu cihaz maddi cəhətdən çox bahalıdır. Bu cihaz sayəsində əlil uşaqlarımız müalicə oluna bilərlər. Bu sahədə daha çox işlər görmək lazımdır. Əngəlli övladı olan valideyn sabaha ümidlə baxmalıdır. Məhz "Roboto reabilitasion" cihazı ilə əngəlli uşaqlarımız ayağa qalxa bilər. Çünki bu cihazın effekti tez bir zamanda özünü göstərir. Hətta məşhur türk müğənnisi İbrahim Tatlısəs məhz bu cihaz vasitəsi ilə ayağa qalxıb. Heç kim inanmırdı ki, müğənni yenidən öz sağlamlığına qayıdacaq".
Ramana qəsəbəsində olub oradakı əngəlli uşaqları ziyarət etdiklərini deyən S.Yusifovanın sözlərinə görə, orada olarkən, E.Yurdakoş bu cihazı öz hesabına Azərbaycana yollayacağına söz verib.
Daha sonra isə "Umuda Addım" dərnəyinin sədri Emel Yurdakoş sədrlik etdiyi dərnək haqqında məlumat verib. Onun sözlərinə görə, əngəlli uşaqların müalicəsi üçün dərnəkdə mütəmadi işlər görülür: "Onlar uşaqdır və onların bizim köməyimizə ehtiyacları var. Bizim məqsədimiz əngəlli uşaqların problemlərini həll etmək, onların cəmiyyətlə əlaqələrini yaratmaqdan ibarətdir".
Dərnəkdə daha çox bu uşaqların anaları ilə gəldiyini gördüklərini deyən Yurdakoş hesab edir ki, atalar bir növ belə vəziyyətdə özlərini kənarda qoyurlar. Dediyinə görə, uşaqların sağlamlığı üçün hər 2 valideyn övladının yanında olmalı, onun problemləri ilə maraqlanmalıdır. "Təkcə ana ilə iş qurtarmır. Əngəlli uşaqların müalicəsinə dövlət də yardım etməlidir. Əngəlli uşağın problemi ümumən cəmiyyətin problemidir, tək ananın, yaxud atanın deyil".
Qeyd edək ki, hazırda
Azərbaycanda "Robota
reabilitasion" cihazından
istifadə olunmur. Cihaz isə
özlüyündə çox
böyük funksiyalara
malikdir ki, məhz bu cihaz
sayəsində əngəlli
uşaqların səhhətində
irəliləyişlər nəzərə
çarpır. Avropanın əksər
ölkələrində, Amerika
kimi nəhəng dövlətdə istifadə
olunan, iflic keçirmiş, yaxud yerimə əngəlli olan insanlar üzərində
tətbiq edilən cihazdan hazırda Türkiyədə də istifadə olunur.
"Felçlileri yürüten
en son teknoloji" adı
ilə məhşurlaşan
cihazın effekti isə az
deyil. Cihazsız normalda 10 addımı
çətinliklə gəzə
bilən əngəllinin
cihazdan istifadə zamanı addım sayı 800-ə yaxın olur. Müalicə ilə xəstə üzərində qeydə
alınan nəticə
1-2 il müddətində
olursa, cihazdan istifadə zamanı nəticə 2 ay içində
özünü göstərir.
Cihazdan həftədə 2-3 dəfə
30 dəqiqə müddətində
istifadə olunur.
Xəstənin vəziyyətinə
görə cihazdan istifadə 10-15 seans
tətbiq edilir.
Dünyada əlilliyin müalicəsi
ilə müxtəlif
yollarla məşğul
olular. Məsələn,
Rusiyanın şimal bölgəsində yerləşən
bir uşaq bağçasına əngəlli
uşaqların müalicəsi
üçün müvəqqəti
olaraq 30 Xaski cinsinə aid it gətirilib.
İtlər Moskvanın Sakolniki
parkında gün boyunca görmə və eşitmə əngəlli, eləcə
də əqli cəhətdən zəif
olan uşaqların yolunu gözləyir.
Bu itlərin ən
yaxşı xüsusiyyəti
onlarda insana qarşı heç bir aqressivliyin olmamasıdır. Yeganə istəkləri
isə sadəcə insanların onlara diqqət yetirməsidir.
İnkişaf etmiş
ölkələrin əksəriyyətində
əlil uşaqların
əlil olması onlara hiss etdirilmir. Sağlam insanlar kimi onların
da məsuliyyətləri
var, onlar da ailənin digər fərdləri kimi bacardığı qədər cəmiyyətə
yararlı olmağa çalışırlar. Ailələr əlil övladlarından
utanmır, onları gizlətməyə çalışmırlar.
Azərbaycnda isə hələ
də valideyn üçün əlil övladının olması
utanc, şanssızlıqdır.
"Dünyada
uşaqların vəziyyəti
- Əlilliyi olan uşaqlar - 2013" adlı
hesabata görə, hazırda dünyada 150 milyondan çox əlil uşaq yaşayır. Sırf əlil
olduqları üçün
bu uşaqlar çox vaxt təhsildən də, səhiyyədən də
uzaq qalırlar. Hesabata görə, əlil uşaqlar daha çox zorakılığa,
təzyiqlərə, istismara
məruz qalırlar.
Çox
vaxt bu uşaqlardan
imtina olunur və ya valideynlər
onlara böyütmək
üçün artıq
xərc çəkmək
istəmirlər. Amma UNİCEF hesab edir ki,
əgər bu cür uşaqlara daha yaxşı təhsil verilsə, onlara nəyi "edə bilməzlər"i
deməkdənsə, nəyi
"daha yaxşı görəcəkləri" öyrədilsə,
bunun həm uşaqların özünə,
həm də cəmiyyətə faydası
olar. Çünki onları cəmiyyətdən
ayıranda, əlil uşaqlar həm yükə çevrilir, həm də bütün həyatları
asılılıq içində
keçir. Təəssüf ki, bu gün
Azərbaycanda da əlil uşaqlar sağlam uşaqlardan ayrılır. Onlara qarşı
olan münasibət, davranış sağlam uşaqlarla müqayisədə
kəskin formada fərqlənir. Bəzən əlil
övladların müalicəsində
valideynlərdən biri
sanki ondan imtina edibmiş kimi davranır. Halbuki, əlil olmaq heç bir uşağın seçimi
deyil və onları cəmiyyətə
qazandırmaq məhz valideynlərin üzərinə
düşür. Əlil uşaqları
cəmiyyətə qazandırmağın
yolu əsasən onlara qarşı ayrı-seçkiliyə son verməkdən
keçir.
Azərbaycanda yaşı 18-dək olan şəxslərin sayı
2 milyon 539 min 7 nəfər,
onlardan 3 yaşadək
olanların sayı isə 662 min 4 nəfərdir.
Səhiyyə Nazirliyinin
məlumatına görə,
yaşı 18-dək olan
şəxslərin 62 min nəfərində
əlillik müəyyən
olunub ki, onlardan da 8,7 min nəfəri 2012-ci ildə
ilk dəfə əlillik
almış 3 yaşa
qədər uşaqdır.
Respublikada qeydiyyatda olan 17 yaşınadək kar və zəif
eşidən şəxslərin
sayı 3 878, kor və zəif görənlərin sayı
14 871, əqli cəhətdən
zəif inkişaf etmiş uşaqların sayı 6 462, serebral iflic qalığı olan uşaqların sayı 3 740, psixoloji inkişaf pozuntusu olan uşaqların sayı 2 417, anadangəlmə
anomaliyaları (inkişaf
qüsurları, deformasiyalar
və xromosom pozuntuları) olan uşaqların sayı 7
082, nitq qüsuru olan uşaqların sayı 7 492 nəfər təşkil edib. Statistikaya görə, əlilliyi olan uşaqların böyük bir hissəsinin yaş həddi məktəbəqədər
yaş dövrünü
əhatə edir.
Lakin ölkədə fiziki qüsurlu uşaqların əksəriyyəti həmyaşıdları
ilə birlikdə təhsildən yararlana bilmir. Məktəbəqədər təhsildən yararlana
bilməmələri onların
ümumi məktəb
həyatına da əngəl törədir
və cəmiyyətə
inteqrasiyasını çətinləşdirir.
Çünki məktəbəqədər təhsil hər bir uşaq üçün
önəmlidir. Belə ki,
məktəbdən əvvəl
bağçada təhsil
almış uşaqlar
oxumağı, yazmağı
digərlərinə nisbətən
daha tez qavrayırlar. Xüsusilə əlilliyi olan uşaqların məktəbəqədər
təhsil formasından
yararlanmadıqda ümumi
təhsilə keçmələri
onların qavramalarında
müəyyən çətinliklər
törədir.
Azərbaycandan fərqli olaraq
Avropada əlilliyi olan uşaq anadan olubsa, artıq doğum evindən müvafiq qurumlara məlumat verilir. Orada 0-dan 3 yaşına qədər ailələrə
sosial işçilər
cəlb olunur. Onlar uşağın valideynləri
ilə söhbət aparır, onlarla nə etmək, necə işləmək,
övladlarının hansı
bacarıqlarını inkişaf
etdirmək lazım olduğu haqqında məlumat verirlər.
Üç yaşına
qədər uşağın
tədrisi ev
şəraitində aparılır.
3 yaşından 6 yaşına
qədər olanlar uşaq bağçalarına
göndərilir, 6 yaşından
18 yaşına qədər
olanlar məktəblərə
göndərilir, sonra
ali təhsil, daha sonra iş
yerlərinə ezam edilir. Əgər uşağın təhsili qavrama səviyyəsi aşağıdırsa,
bu zaman o, hansısa texniki peşəyə yiyələnir.
Azərbaycanda isə vəziyyət
tamamilə başqadır.
Valideyn əlil olan övladını cəmiyyətdən
gizlətməyə, yox
saymağa çalışır.
Onu evə məhkum edir. Əlil övladı olan
hər bir ailə bilməlidir ki, uşaqların kiçik yaşlarından
təhsil almaları olduqca vacib məsələlərdəndir.
Çünki uşaq təhsil
ala bilməyərək cəmiyyətdən
kənarda qalır və gələcəkdə
ailənin üzərinə
yük olur, özünü cəmiyyətə
yararsız insan kimi hiss edir. Ailənin gəlir gətirən üzvü isə məcbur olur ki, əmək fəaliyyətini saxlayıb
uşağa baxsın.
Bundan əlavə, əlillərin
əmək fəaliyyəti
ilə məşğul
olmamaları cəmiyyətdə
sosial yükün ağırlaşmasına gətirib
çıxarır. Amma onlar
peşə təhsili
alsalar, lap kiçik yaşlarından əmək
fəaliyyətinə cəlb
olunsalar, cəmiyyətə
faydalı insan olarlar və yükə çevrilmirlər.
Təcrübələr də göstərir
ki, təhsili olan fiziki qüsurlu
insanın digər insanlardan heç bir fərqi yoxdur, sadəcə, onlara uşaqlıqdan qayğı göstərərək
düzgün yönləndirmək
lazımdır.
Əlil olmaq heç
bir insanın seçimi deyil. Əlil olan insan sağlam insandan daha çox
yararlı ola
bilər. Yaxud, sağlam insan bir gün ərzində
əlil ola
bilər. Əngəlli insanları, xüsusən
uşaqları cəmiyyətə
adaptasiya etmək isə onların valideynlərinin əlindədir.
Günay RAMİZQIZI
Ekspress.-2014.- 5-7 aprel.- S.10.