"Naxçıvan
teatrında bir-iki yaxşı rejissor var..."
Çingiz Haqverdiyev: "Çox
adam göndərmişəm İncəsənət
Universitetinə oxumağa..."
Naxçıvan
Muxtar Respublikasının əməkdar mədəniyyət
işçisi Çingiz Haqverdiyevin aktyor, rejissor,
musiqiçi kimi böyük xidmətləri var. Hazırda 86
yaşı olan sənətkar bu yaşda cavan aktyorlardan geri
qalmır. Həyatını incəsənətə
həsr edən Çingiz müəllim yorulmaq nə
olduğunu bilmir. Bu yaşında könlündən
"Arşın mal alan"da Sultan bəyi, "Məşədi
İbad"da Məşədi İbadı oynamaq keçir...
... Və əlbəttə
ki, arzuları, istəkləri çoxdur. Qocaman
sənətkar onların bəzilərini Naxçıvanda
olan əməkdaşımızla bölüşüb.
-
Çingiz müəllim, necə oldu ki, sizdə teatra maraq
yarandı?
- Mən 1928-ci ildə
Naxçıvan şəhərində anadan olmuşam. Orta məktəbdə oxuduğum dövrdə mənim
incəsənətə çox həvəsim olub. 10 yaşından məktəbin özfəaliyyət
kollektivinin hər tədbirində iştirak eləmişəm.
Müharibə dövründə Bakıda məktəblərin
bədii öz fəaliyyətinə baxış müsabiqəsi
keçirilirdi. Müharibəyə aid səhnələr
oynanmalıydı. Naxçıvan Dram
Teatrının rejissoru, mərhum İbrahim Həmzəyev o
vaxt qırx nəfər pioner üçün yaxşı bir
ssenari hazırlamışdı. Müharibədə
Hitlerin məğlub olması, bizim qoşunların
Budapeşti alması səhnəsi idi. Mən
Hitleri oynayırdım. Bu tamaşa
çox xoşlarına gəldi. O vaxt Mərkəzi
Komitənin katibi Mircəfər Bağırov idi. O,
baxış müsabiqəsinin yekununa özü baxdı. Orda
göstəriş verdi ki, bizim
qırxımıza da paltar versinlər. Bundan
sonra mənim teatra həvəsim lap artdı.
Həm də ona
görə teatra həvəsim var idi ki, mənim
qardaşlarım Azərbaycanın xalq artisti Əyyub
Haqverdiyev, Azərbaycanın əməkdar artristi Yusub
Haqverdiyev olub. Evdə
qardaşlarımın məşqinə baxardım. Eləcə də, böyük qardaşıma həmişə
deyərdim ki, "icazə ver, teatra gəlim, arxa yerlərdən
birində oturum sizin iştirak etdiyiniz tamaşalara
baxım". Qardaşım da nəzarətçiyə
tapşırmışdı ki, bu uşağın teatra həvəsi
var, gələndə içəri burax.
O vaxtı məni Gömürə
pioner düşərgəsinə göndərdilər. Orda da uşaqlardan ibarət teatr kollektivi yaratdıq.
Sonra Pionerlər Evində kiçik
tamaşalarda çıxış edirdim. Bunu
görən Naxçıvan Teatrının direktoru İbrahim
Həmzəyev məni rəhbərlik etdiyi teatra uşaq
rolları oynamağa dəvət etdi. "Vaqif"də
balaca Gürcünü oynadım. Şekspirin
"Namus"unda oynadım. Belə-belə,
Naxçıvan teatrında püxtələşdim. Həm də Naxçıvan Musiqi Məktəbinə
gedirdim. Teatrda operadan tutmuş, nə qədər
musiqili komediya oynayırdılar, pulsuz kamança
çalırdım. 1949-cu ildə əsgərliyə
getdim. Əsgərlikdə Duvanlıda
oldum. Sanqaçalda Mədəniyyət
Sarayı var idi. Orda da teatrsız dayana bilmədim.
Komsomal Komitəsinə gedib dedim ki, "bizə kömək
eləyin, komandirdən icazə alın, sizə qəşəng
tamaşa qoyum". Onlar da danışdılar, hissənin
komandiri dedi ki, "səni ezamiyyətə göndəririk, mədəniyyət
sarayına gedib onlara kömək elə".
"Arşın mal alan"ı
tamaşaya qoyduq. Mən Vəlini
oynayırdım.
- Əsgərlikdən sonra
Naxçıvan Teatrına gəldiniz...
- Naxçıvan
Teatrında gözəl aktyorlar olub. İbrahim
Həmzəyev, Musa Musayev, Mirhəsən Mirişli, mənim
qardaşım Əyyub Haqverdiyev və başqalarının
adını çəkə bilərəm.
- Şahbuz Rayon Mədəniyyət
Şöbəsinə gəlişiniz necə oldu? Orda nə işlər gördünüz?
- Naxçıvanda
Mollayev adlı bir nəfər var idi. Bir dəfə o mənə
dedi ki, "bacımın xeyir-işi olacaq". Kamançanı da gətir, o məclisdə
çal. O vaxt musiqiçi, çalan yox idi. Bir radio idi, vəssalam. Mən məclisdə
yaxşı kamança çaldım. Onda Mollayev dedi
ki, "Şahbuz Mədəniyyət Şöbəsinə
müdir təyin olunmalıyam bu günlərdə. Gəlib yanımda işləyərsən?"
Mən də həmin vaxt
düşünürdüm ki, bir kollektivim olsun, sərbəst
işləyim, ortaya bir şey çıxarım. Onun dediyi də yerinə düşdü. Dedim, gələrəm.
Gəldim Şahbuz Mədəniyyət
Şöbəsinə, gördüm ki, nə tar, nə də
kamança çalan var. Orda dram dərnəyi yaratdım.
Qeybulla Rəsulovun "Rəhmə gəl, mələyim"
əsərini tamaşaya qoydum. Birinci
katibin yanına getdim. Onun köməkliyi
ilə müəllimləri teatra cəlb etdim. "Vaqif" dramını tamaşaya qoydum. Özüm Kürd Musa rolunda oynadım. Tar, kamança, qarmon həvəskarlarını
topladım bir yerə. Bir dördlük də
yaratdım. Onlarla tarlalara, fermalara teatr,
konsert verməyə getdik. Naxçıvan
üzrə keçirilən bütün müsabiqələrdə
birinci yerə çıxdıq.
Dram kollektivi ilə
1980-ci ildə Şamaxıya getdik. Azərbaycan
üzrə dram dərnəklərinə və xalq
teatrlarına baxış müsabiqəsi keçirilirdi.
"Bizim adam", "Ər və
arvad" tamaşaları ilə getmişdik. Hərəsi
birpərdəli idi. Musiqisini də
özüm vermişdim. İkisini də
musiqili komediya eləmişdim. Rəşid
Behbudov bizim Şahbuzun deputatı idi. Bizə
bir avtobus da bağışlamışdı. Həmin avtobusla Şamaxıya getdik. Növbə bizə gəldi. Şəmsi
Bədəlbəyli komissiyanın sədri idi.
Tamaşadan sonra Şəmsi müəllim tamaşanın kim tərəfindən
hazırlandığını soruşdu. Şöbə
müdiri məni göstərdi. Dedi, "haranı
bitirmisən?" Dedim ki, "heç yeri. Həvəskar adam olmuşam. On yaşından səhnədəyəm.
Musiqiçiyəm, aktyoram, rejissoram".
Dedi, "lap yaxşı, sən gözəl tamaşalar
qoymusan. Musiqilər də düzdü. "Vaqif", "Fərhad və Şirin" oynamısınız,
çox gözəl, hamımızın xoşuna gəldi.
Amma Şahbuz dağ yerində musiqili komediya
janrına meyl edib, belə gözəl oynayıb. Birinci yer Şahbuzundu".
- Qardaşlarınızın aktyor
olmağınıza köməklikləri oldumu?
- Qardaşım deyirdi ki, "sən
bu sahədən əl çək. Biz iki
qardaş aktyoruq. Sən bura nəyə gəlib-gedirsən?"
Mən də deyirdim ki, işim budu.
Axırı gördülər burda nələr elədim,
dedilər, çox sağ ol ki, bzim başımızı uca
elədin. "Evliykən subay"da mənim
qardaşım Əyyub Haqverdiyev Kəblə Hacını
oynayırdı. Qardaşım rəhmətə
gedəndən sonra o tamaşa oynanılmadı. Mən o tamaşanı 20 ildən sonra aparıb
Naxçıvan Teatrında tamaşaya qoydum.
Qardaşımın oğlu gəlib dedi ki, sən mənim
atamı elə bil diriltdin. Mənim hələ həvəsim
var. Mən işləməsəm yaşayammaram...
- Yeri gəlmişkən, xalq
teatrı yaratmaq məsələsi necə oldu?
- Bu yaxınlarda Xalq Teatrı almaq
üçün Üzeyir Hacıbəyovun "Ər və
arvad"ını tamaşaya qoyduq. Musiqi rəhbəri
mən, rejissoru Ramiz Cəlilov oldu. Mən
həm də baş rolu -Mərcan bəyi oynayırdım.
Mədəniyyət Nazirliyindən, Naxçıvan Dram
Teatrının baş rejissoru, teatrşünaslar gəldilər.
İctimaiyyəti də yığdılar.
Tamaşanı bəyəndilər. Dedilər ki, Xalq Teatrını təsdiq edirik.
- Siz həm də rejissorsunuz...
- Mən Şahbuza gələndən
bu günə kimi irili-xırdalı 100-dən artıq əsər
tamaşaya qoymuşam. "Vaqif", "Fərhad
və Şirin", "Yağışdan
çıxdıq, yağmura düşdük", "Lənkəran
xanının vəziri" və s. Naxçıvan
teatrında yaxşı bir-iki rejissor var. Çox
olmalıdır, yoxdur. 1977-ci ildə gənclərin
Ümumittifaq Festivalında Şahbuzun özfəaliyyət
kollektivi 27 qızıl medal aldı...
Naxçıvanda mənim
ən xoşuma gələn rejissor Kamran Quliyevdi. Gözəl rejissordu, gözəl də tamaşalar
qoyur. İbrahim Həmzəyev, Səməd
Mollalı kimi rejissorlarımız olub. Naxçıvanda
3 xalq teatrı var: Şərurda, Babəkdə, biri də
Şahbuzda.
- Hansı rolları
oynayırsınız hazırda?
- Ən baş
rolları özüm oynayıram. "Məşədi
İbad"da Hətəm bəyi oynayıram. Keçən ay Naxçıvan Dram Teatrında
"Evliykən subay"ı tamaşaya qoyduq. Orda Kəlbə Hacını oynadım.
- 86 yaşda özünüzü
necə hiss edirsiniz?
- O cavanlıq həvəsi indi də
var. Nəyə deyirsiniz, and içim ki, mənim cavanlıqla
indiki vaxtımda heç bir fərq yoxdu. Tamaşaya,
konsertlərə, musiqiyə həvəs var, günlərlə
məşq eləyim, yorulmuram. Heç kim
də məni məcbur eləmir ki, çıx səhnədə
oyna...
Düzdür,
qocalığın vaxtı gəlib. Amma
göydəki Allah məni yaxşı saxlayıb. Bir də övladlarım. Mənim çox
gözəl övladlarım, nəvələrim var...
Oğlum Şücaət
Haqverdiyevin Səmərqənddə böyük ansamblı var
idi. Sintezator çalırdı. Burda da "Batabat" ansamblı
yaratmışdı. O biri oğlum zərb
çalırdı. O da Rusiyadan köçüb Bakıya gəldi...
1977-ci ildə mənə
Naxçıvan Muxtar Respublikasının əməkdar mədəniyyət
işçisi adını verdilər. Dəfələrlə
Azərbaycan və Naxçıvan Ali Sovetlərinin Fəxri Fərmanlarını
almışam. Çox mükafatlara layiq
görülmüşəm...
- Bu yaşdı
könlünüzdən hansı rolu oynamaq keçir?
- Bu yaxınlarda
hazırlayacağımız "Arşın mal alan"da Sultan bəyi oynamaq istərdim. "Vaqif"də Kürd Musanı,
"Yağışdan çıxdıq, yağmura
düşdük"də Hacı Qəmbəri, "Məşədi
İbad"da Məşədi İbadı oynayardım.
İndi bu obrazı öz şagirdimə
vermişəm. İstəyirəm ki, o oynasın.
Mən də onunla fəxr edim. Özü də gözəl oynayacaq.
- Toylara da getmisiniz?
- O vaxt tar, kamança bir də
qaval idi... 1990-cı illərə qədər toylara getdim. Qazaxıstandan belə, Zəngibasar, Vedi- getmədiyimiz
rayon qalmayıb. "Heyvagülü", "Uzundərə",
"Vağzalı", "Mirzeyi", "Tərəkəmə",
"Şalaxo" və s. mahnıları sifariş verərdilər.
Şabaş verirdilər, o şabaşla 1-2 ay
dolanmaq olardı. Bu uşaqların hamısını mən
o toyun hesabına oxutmuşam...
- Özünüzü xoşbəxt
hiss edirsinizmi?
- Xoşbəxtlik ondadır ki,
işlədiyim kollektivdə hörmətim var. Rayonun
bütün vəzifəli şəxsləri mənə
hörmət edir. Nə iş olub, mən onun öhdəsindən
gəlmişəm...
- Cavanlarla aranız necədi?
- Cavanlar mənə deyir ki, "sən
bizdən çeviksən". Onlar mənə
ağsaqqal da demirlər. Mən oxuyuram,
musiqini onlara öyrədirəm. Çox adam
göndərmişəm İncəsənət Universitetinə
oxumağa.
Hekayəni səhnələşdirib
qiyabiçi tələbələrə vermişəm...
Çox adamın diplom işinə
rejissorluq eləmişəm... Yazısına kömək eləmişəm...
- Sizi bu qədər cavan saxlayan nədi?
- Məni indiyə qədər
cavan saxlayan arvadımla fəxr eləmişəm. O
özü də mədəniyyət işçisi olub uzun
müddət, yaxşı oxuyan olub. 1954-cü
ildə ailə qurmuşuq. İndi
ağır xəstədi. Məni bu
yaşda, şux, həvəsli saxlayan odu. Çox
çətin işlərə qoymurdu girim. Həyat yoldaşım mənimlə fəxr edirdi.
O özü gözəl "Şahnaz", "Qarabağ
şikəstəsi", "Yetim segah" və s.
muğamlar oxuyurdu. Mən 1954-cü ildən
1990-cı ilə qədər Şahbuz Rayon Mədəniyyət
Evinin direktoru işləmişəm. 1990-cı
ildən bədii rəhbər işlədim. İndi Xalq Teatrının rejissoruyam. Həyat yoldaşım bir dəfə deməzdi ki,
niyə evə gec gəlirsən, bu kimdi evə gətirmisən?
Kişi kişi olar, arvad da arvad...
Təzə gələndə, 30
manat maaş almışam. Yuxarısı
50 manat oldu. O qədər adam gəldi-getdi
başqa sahələrə. Amma biz
dözdük. Teatrda 10 manat maaş
versələr də, mən başqa sahəyə getməyəcəydim.
- Siz həm də Ağsaqqallar
Şurasının sədrisiniz...
- Bizim ağsaqqallara rayon icra hakimiyyəti tərəfindən çox böyük kömək olur. Bizə Mədəniyyət Evində ayrıca bir otaq ayrılıb. Ağsaqqallar boş vaxtlarında gəlib orda şahmat, nərd oynayırlar. Şahmat Məktəbində Sosial Təminat Şöbəsi ilə bir yerdə ağsaqqalların yarışını keçirmişik. Ağsaqqalların Naxçıvanda özfəaliyyət yarışını təşkil etmişik. Aşıqlarımız, zurnaçılarımız, oxuyanımız var 70-80 yaşında. Burda ağsaqqallara hər şərait var.
Namiq
MƏMMƏDLİ
Ekspress.-2014.- 6-8 sentyabr.- S.20.