İnsan hüqüqlarının
orta məktəblərdə
tədrisi
Aidiyyatı qurumlar bu istiqamətdə təbliğat
işləri aparırlar
Azərbaycanda insan
hüquqlarının qorunması və bu istiqamətdə
maarifləndirmə işlərinin həyata keçirilməsi
yönündə mütəmadi olaraq zəruri tədbirlər
görülür. Qeyd edək ki, aidiyyatı orqanlar bu işləri
Milli Fəaliyyət Planına uyğun mərhələli
şəkildə həyata keçirirlər.
Təhsil Nazirliyinin tərbiyə
və məktəbdənkənar müəssisələrlə
iş şöbəsinin müdiri Ağababa İbrahimov
adıçəkilən qurumun insan hüquqlarının
müdafiəsi üzrə Milli Fəaliyyət Planına
uyğun olaraq mütəmadi tədbirlər həyata
keçirildiyini bildirir.
"Hər şey tərbiyədən
başlanır"
Onun sözlərinə
görə, dövlət orqanlarının fəaliyyətinin
insan hüquqlarının təminatı baxımından təkmilləşdirilməsi,
elmi-analitik işlərin stimullaşdırılması,
hüquqi maarifləndirmə işlərinin genişləndirilməsi,
dövlətlə vətəndaş cəmiyyəti
arasında qarşılıqlı əlaqələrin
inkişaf etdirilməsinə təkan verir: "Təbii ki,
insanların şəxsiyyət kimi formalaşmasında əsas
sütun tərbiyədir. Yəni, hansısa fərdin kamil vətəndaş
olaraq cəmiyyətdə seçilməsi onun tərbiyəsindən
birbaşa asılıdır. Əgər valideyn öz
uşağına lap körpəlik illərindən
düzgün formada tərbiyə verirsə və bu iş
sonradan məktəbdə davam etdirilirsə, onun
faydasını cəmiyyət gec-tez görəcək. Amma həm
valideynlər, həm də müəllimlər uşaqları
tərbiyə edərkən unutmamalıdırlar ki, tərbiyənin
mükəmməl və tam olması üçün insan
hüquq və azadlıqlarının aşılanması da zəruridir.
Etiraf etmək lazımdır ki, son illər Milli Fəaliyyət
Planına uyğun olaraq bu məsələ Təhsil
Nazirliyinin mütəmadi diqqətindədir və bir sıra təşkilatlarla
bərabər məktəblilər arasında müxtəlif
olimpiadalar, müsabiqələr keçirilir. Məsələn,
biz UNİSEF-lə, Beynəlxalq Miqrasiya Təşkilatı,
Beynəlxalq Qırmızı Xaç Komitəsi, o cümlədən
yerli QHT-dən Tərəqqi Təşkilatı, Ümidli Gələcək
Gənclər Birliyi və digərləri ilə əməkdaşlıq
edirik".
A.İbrahimov
sözügedən qurumlarla birgə əməkdaşlığın
mütəmadi xarakter daşıdığını
vurğulayır: "Məsələn, cari dərs ilində
Ümidli Gələcək Gənclər Birliyi ilə birgə
"Heç bir uşağı nəzərdən
qaçırmayaq!" layihəsi çərçivəsində
müxtəlif müsabiqələr keçirilib. Eyni zamanda,
ümumtəhsil məktəbləri arasında "Mən
hüquqlarımı necə dərk edirəm" adlı
respublika müsabiqəsi təşkil olunub. Bundan başqa
UNİSEF-lə birgə "Uşaq hüquqları
Konvensiyası" mövzusunda rəsm və plakat müsabiqəsi
keçirilib".
Şöbə
müdiri həmçinin bu istiqamətdə müvafiq işlərin
internat məktəblərində də
aparıldığını vurğuladı: "Valideyn himayəsindən
məhrum olmuş uşaqların bu yöndə maariflənməsinə
daha çox ehtiyac var. Düzdür, belə uşaqlara
internatlarda kifayət qədər qayğı ilə
yanaşılır və onların düzgün tərbiyəsi
istiqamətində lazımi işlər həyata
keçirilir. Lakin bu uşaqlar valideyn himayəsindən məhrum
olduğundan ata-ana sevgisinin nə olduğunu dərk etmirlər.
Bu baxımdan Təhsil Nazirliyi digər ictimai və beynəlxalq
təşkilatlarla bərabər həmin tədris müəssisələrində
zəruri işlər görür. Elə bununla bağlı
internat məktəblərinin şagirdləri arasında
"İnsan hüqüqları və sən"
mövzusunda rəsm və inşa müsabiqəsi keçirilib".
"Görülən işlər daha da təkmilləşdirilir"
A.İbrahimov öz
açıqlamasında orta məktəblərdə insan
hüquqları mövzusunda həyata keçirilən təbliğatın
təkmilləşdirilməsi məqsədilə müəllimlər
arasında da müvafiq işlər
aparıldığını söyləyir: "Məsələn,
cari ildə "Uşaq haqları və onların tədrisi"
adlı təlim vəsaitinin məktəblərdə təkmilləşdirilməsi
məqsədilə müəllimlər üçün
treninqlər təşkil olunub. Eyni zamanda, respublikanın
ümumtəhsil məktəblərində "Uşaq
hüquqları Konvensiyası uşaqların gözü ilə"
rəsm müsabiqəsi də keçirilib. Digər tərəfdən
2006-2007-ci illərdə çap olunmuş 1-4-cü siniflər
üçün "Uşaq hüquqlarının tədrisi"
və 1-4-cü siniflər üçün "Sosial fənlər
üçün tədris vəsaiti", "Fəal təlim"
və digər vəsaitlər təkmilləşdirilərək
insan hüquqlarının interaktiv üsulla keçilmə
metodikası göstərilib. Bu istiqamətdə işlər
davamlı olaraq aparılır və bütün vəsaitlər
beynəlxalq standartlara uyğun şəkildə təkmilləşdirilir.
Məsələn, 2008-2009-cu tədris ilindən etibarən məktəblərdə
"Uşaq haqları üzrə tanışlıq və
biliklərin uşaqdan-uşağa ötürülməsi
üsulları" adlı vəsaitin tətbiqinə
başlanılıb. Bununla bağlı 300 nəfərə
yaxın müəllim treninqlərdən keçirilib. Digər
tərəfdən Təhsil və Tərəqqi İctimai
Birliyi ilə birlikdə reallaşdırılan "İnsan
hüquqlarının tədrisi" layihəsi çərçivəsində
Bakının 23, 32, 45, 47, 58 nömrəli məktəblərində
müəllimlər üçün dəyirmi masalar da təşkil
olunub. Eyni zamanda, "Uşaq hüquqları Konvensiyası və
onun ümumtəhsil məktəblərində tədrisi"
adlı vəsaitdən istifadə edən pedaqoqlara da
müvafiq bilgilər verilib. UNİSEF və "Müasir Təhsil
və Tədrisə Yardım Mərkəzi" ilə bərabər
də bir sıra layihələr həyata keçirilib. Belə
tədbirlərdən biri respublikanın bəzi məktəblərində
və uşaq evlərində keçirilib və Azərbaycanda
sağlamlıq imkanları məhdud olan uşaqlara təhsil
xidmətinin göstərilməsi haqqında müvafiq tədqiqat
aparılıb. Həmin tədqiqatın nəticəsi əsasında
hesabat da hazırlanıb. Hazırda bu istiqamətdə tədqiqatlar
yenə də davam etdirilir".
"Sağlamlıq hüquqlarına da diqqət
yetirilir"
Şöbə
müdiri vurğulayır ki, gənclərin
sağlamlığının müdafiəsi və bu yöndə
maarifləndirmə işlərinin aparılması
üçün Təhsil Nazirliyi UNİSEF-lə birgə
xüsusi proqram da hazırlayıb: "Gənclər
arasında QİÇS-ə qarşı mübarizə
istiqamətində zəruri məlumatların təbliği
üçün tədqiqat planı var. Eyni zamanda, layihə
çərçivəsində məktəblərdə həyati
bacarıqlara əsaslanan təhsil üzrə fakültativ
kursların təşkilinə nail olunub. Bu kurslar 1-4, 5-9 və
10-11 siniflər arasında keçirilir. Həmçinin
"Həyati bacarıqlara əsaslanan təhsil -tədris vəsaiti"
və "Həyati bacarıqlara əsaslanan tədris kursunun
proqramı" üzrə hər cilddən 50 min ədəd
olmaqla nəşr edilərək pulsuz olaraq məktəblərə
paylanıb. Hazırda 846 məktəbdə sözügedən
proqram tədris olunur. Bununla bağlı 3254 müəllim
treninqlər vasitəsilə təlimatlandırılıb. Tədbirlər
çərçivəsində məktəblilər
arasında vətəndaşlıq hisslərinin
formalaşması və uşaqların hüquqlarının
qorunması məqsədilə 38 ümumtəhsil məktəbinin
3-4, 7-8 sinif şagirdlərinin iştirakı ilə canlı
hüquq proqramı həyata keçirilib. Məsələn,
ötən tədris ilində bu proqrama daha 10 məktəb
qoşulub. Layihə indi də davam etdirilir".
A.İbrahimov uşaq
hüquqları üzrə beynəlxalq sənədlərin Azərbaycan
dilinə tərcümə etdirilməsi istiqamətində də
zəruri işlər görüldüyünü önə
çəkir: "Məsələn, artıq Uşaq
Hüquqları üzrə Beynəlxalq Konvensiya Azərbaycan
dilinə tərcümə edilərək orta məktəblərə
paylanılıb və bu sənədin öyrənilməsi təşkil
olunub".
"Biz daima mənəvi hüquqları qorumaqla məşğuluq"
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin mətbuat xidmətinin əməkdaşı
Zöhrə Əliyeva da Azərbaycanda insan
hüquqlarının təbliği yönündə mütəmadi
iş apardıqlarını bildirir: "Ümumiyyətlə,
bu məsələ bizim qurumun fəaliyyətinin əsas
istiqamətlərindən biridir. Yəni, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi daima yaradıcı insanların mənəvi
hüquqlarının qorunması yönündə zəruri tədbirlər
görür. Eyni zamanda, qeyri-maddi mədəni irsimizin
qorunması istiqamətində də müvafiq tədbirlər
davam etdirilir. Bundan başqa Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində, habelə Rəssamlıq Akademiyasında,
ayrı-ayrı sərgi salonlarında insan hüquqları ilə
bağlı rəsm sərgiləri keçirilir. Məsələn,
biz bu yaxınlarda Xocalı faciəsi haqqında rəsm
müsabiqəsi təşkil etmişdik. Təbii ki, belə tədbirlərin
həyata keçirilməsində əsas məqsəd erməni
təcavüzkarları tərəfindən Azərbaycan
xalqının hüquqlarının pozulması məsələsinin
dünya ictimaiyyətinə
çatdırılmasıdır".
Sevinc
Həftə içi.- 2011.- 4 mart.- S. 5.