"Elə bir tablo yaratmaq istəyirəm ki..."

 

   Təbiətin elə incəlikləri, sirləri var ki, onu hər adam duyub dərk edə bilmir. O incəlikləri, cizgiləri görmək üçün gərək rəssam olasan. Rəssamlıq qabiliyyəti isə hər kəsə nəsib olmayan bir Tanrı vergisidir. Fırçaların dili ilə rəngli boyalarla təbii gözəllikləri insanlara olduğu kimi çatdırmaq hər rəssama nəsib olmur.

   Haqqında söz açacağımız rəssam Nizami Süleymanov öz dəst-xətti ilə seçilən sənətçilərimizdəndir. Onun rəsmləri, əl işləri oba-oba, el-el gəzir, incəsənət müzeylərinin bəzəyinə çevrilib. Beləliklə, "Seçilənlər" rubrikasının budəfəki qonağı tanınmış rəssam Nizami Süleymanovdur.

   Müsahibimiz bu sənətə gəlişini xatırlayaraq deyir ki, rəssamlığa marağı hələ uşaqlıq dövründən başlayıb. Uşaq ikən yağışdan sonra qövsvari rənglərin görünüşündən heyrətlənən Nizami anasından bu rəngin olduğunu soruşarmış: "Anam dedi ki, bu rəng Fatma Nənənin xanasıdır, xanasının ilmələridir, ona göyqurşağı da deyirlər. Mən kövrəldim, urəyimdən keçdi ki, kaş o şəkili öz əllərimlə çəkəydim. Təbiətin bu sirri məni öz ağuşuna aldı. Çətinliklərlə öz düşüncə fikrimi rəngli qələmlərlə kağıza köçürdüm. Harada oldumsa, mütləq o rənglərin ecazkar sirri məni rahat qoymadı. Soruşmadan gələn məndən xəbərsiz gedən mənim göy qurşağım sanki mənə dedi məni ana təbiətin qoynunda axtar. O gündən Yaradanıma, təbiətimə onun tarixi məlum olmayan gözəlliyinə vuruldum"

  

   "Xalqın sevgisi bəsimdir"

  

   Nizami Süleymanov bu arzuya doğru gedən yollarda əlindən tutanın, yol göstərəni olmadığını deyir. Ancaq bu sirli naxışlara vurğunluğu onu həvəsdən salmayıb. Elə indi Odlar Yurdu-Azərbaycanı bu sirli naxışların möcüzəsindən ayrı təsəvvür edə bilmir: "Məndən soruşurlar, sən təbiətin cizgiləri ilə danışa bilirsənmi? Deyirəm, "bəli". Başı qarlı dağların, bulaqların, ucsuz-bucaqsız ormanların, laləzarlı çöllərin, Xan Arazımın həmişə bizimlə olan ziyarətin örpəyə bürünmüş zirvəsi mənimlə söhbət edir. Mən isə onları öz düşüncəmin, qəlbimin hökmü ilə kağızlara köçürürəm. Bu istək heç vaxt məni yormayacaq".

   Müsahibimiz deyir ki, ən çox təbiətlə, mühitlə, vətənpərvərliklə bağlı əsərləri sərgilərə bu gün çıxır. Onun sözlərinə görə, sovet postməkanında rəssamlıq diplomu olmayana istedadından asılı olmayaraq, Rəssamlar İttifaqının üzvlüyünə qəbul etmirdilər. Amma hələ tələbəlik illərindən onun əsərləri MDB məkanında keçirilən sərgilərdə nümayiş olunub. Buna baxmayaraq, indi Azərbaycan Rəssamlar Birliyinə üzv olmayıb: "Məndən bunun səbəbini tez-tez soruşurlar. Amma birliyə üzv olub-olmamağın sənətimə heç bir maneçiliyi olmayıb. İndiki dövrdə bunun heç bir mənası da yoxdur. İstedadımla, ortalığa qoyduğum sənət əsərimlə xalqım mənə qiymət versin. Təki xalqım məni tanısın. Onsuz da xalq öz sənətkarlarını çox gözəl tanıyır. Azdan-çoxdan xalqımın sevgisi bəsimdir. Mən əsərlər çəkmirəm ki, titul alım, əsərlər çəkirəm ki, xalqıma, vətənimə öz əsərlərimlə xidmət edə bilim".

   Nizami Süleymanov hələ SSRİ-nin qılıncının arxası-qabağının kəsdiyi dövrlərdə keçirilən bütün sərgilərdə iştirak edib. Uzun müddət Cəbrayıl rayonun orqanı olan "Xüdafərin" qəzetində respublikada çoxtirajlı Azərbaycan rus dilində çap olunan "Təşviqat" jurnalında rəssam kimi fəaliyyət göstərib. Dediyinə görə, o dövrdə əsərlərim mərkəzi mətbuatdan düşməzdi. Çünki Hüseyn Əliyev, Müslüm Abbasov, Altay Hacıyev Kamil Əliyev kimi korifey sənətçilərdən dərs alıb, rəssamlıq sənətinin sirlərini onlardan öyrənib.

   Həmsöhbətimiz indiyədək əsərlərinin sayının 100-dən çox olduğunu bunlardan 50-yə qədərinin Cəbrayıl Rayon Tarixi Diyarşünaslıq Müzeyində qaldığını deyir: "Təvazökarlıq olmasın, mənim əsərimdə bir dünya yaşayır. Bu, dünyanı rənglərə hopmuş zəhmət tərənnüm hissləri daha da gözəlləşdirir. Elə məni bu gün yaşadan o dünyadır, o gözəllikdir. "Rəssam dünyası" "Ana Yurdum Azərbaycan" adlı iki kitabım müxtəlif illərdə işıqüzü görüb. İndinin özündə istedadlı gənc rəssamlarımız çoxdur".

  

   Gizlədilmək üçün çəkilən rəsm

  

   Nizami Süleymanov SSRİ dönəmindən fərqli olaraq, indi əl işlərinin o qədər qiymətləndirilmədiyini deyir. Səbəbini isə onunla izah edir ki, rəngli fotoşəkillərin slaytların işıqüzü görməsi boyakarlıq rəqabətdə üstünlük təşkil edir: "Doğrudur, rəssamlarımız mənzərə janrına toxunsalar da, qazanc əldə etmək üçün portret janrınına üstünlük verirlər. Ancaq yeni texnologiyanın meydana gəlməsi rəssamlıq sənətinə bir o qədər təsir etmir. Çünki bu sahəyə maraq son vaxtlar artmaqdadır. Bu gün elə gənclər, elə insanlar var ki, rəssamın əl işlərini daha yüksək tuturlar. Çünki əl işləri bizim tariximizdir, ulu keçmişimizin yadigarı, inciləridir, milli dəyərlərimizdən biridir".

   Müsahibimiz hər rəssamın özünəməxsus gizli əsərlərinin olduğunu da söyləyir. Amma çox vaxt onları sərgiyə, ən yaxınlarına belə göstərə bilmir. Ona görə ki, onun daxilində, dünyasında təxəyyülündən yaranan həmin mövzuları özü üçün çəkir. Həm əsərləri ilə tək qalmaqla bəzi insanlarla ünsiyyətdə olmaqdan özünü daha yaxşı hiss edir. Ətraf aləmin cizgilərini böyük sevgi ilə tabloya köçürülən şəkilləri gizli saxlayır onun tamaşaçılar tərəfindən seyrinə qısqanclıqla yanaşdığı üçün hər dəfə tənhalığa qapılarkən onu özü seyr edir düşünür: görəsən, təbiətin sirli cizgilərini dərəcə fırçayla kətana hopdurmuşam, nəsə düşüncəmdən gözümdən yayınıbmı?!

  

   Qarabağ niskilini kətana köçürmək olmur

  

   Söhbətin bu yerində Şekspirdən bir sitat gətirir: "Gözəllik danışanda bütün natiqlər susur". Ardınca əlavə edir ki, bütün gözəlliyin başında insan gözəlliyidirsə, onun da zirvəsində qadın gözəlliyi durur: "Antik dövrdən bu günə qədər ellinizmi, dahi sənətkarlar təbiətin bəxş etdiyi müqəddəs, ülvi qadın surətini öz sənətində tam təsvir edə bilməyiblər".  

   Nizami Süleymanov neçə müddətdir qəlbində Qarabağ niskilini yaşadır. Deyir ki, düşüncələrində, təfəkküründə bu nisgili qəlbinin hökmü ilə yaradıb. Ancaq onları kətana köçürməkdə çətinlik çəkir: "Xəyalı obraz vaxtsa fırçamla dünyaya gələcək öz dünyamın şah əsərinə çevriləcək. Tariximizin daş yaddaşına çevrilən Qız qalası, Xüdafərin körpüsü, Divlər qalası, Əyləncə qalası təsvir edilən rəsmlərin adını göstərmək vacib deyil. Çünki uşaqdan tutmuş böyüyə kimi bu şəkilə baxırsa, ilk andan onun adını çəkir. Mən elə bir tablo yaratmaq istəyirəm ki, irqindən, milliyyətindən asılı olmayaraq, seyr edərkən desinlər ki, bu rəsm Qarabağ mənzərəsinin tərənnümüdür".

 

 

Qələndər Xaçınçaylı

 

Həftə içi.- 2012.- 31 mart – 2 aprel.- S.14.