Orta məktəblərdə hüquq
dərslərinin tədrisinə başlanılıb
Pilot olaraq həyata keçirilən bu layihəyə Bakının 5 təhsil müəssisəsi cəlb olunub
Son illər Azərbaycanda vətəndaşların hüquqi biliklərinin artırılması istiqamətində davamlı tədbirlərin həyata keçirilməsinə baxmayaraq, əhalinin hüquqi savadının istənilən səviyyədə olmadığı hər kəsə bəllidir. Ekspertlər isə hesab edirlər ki, vətəndaşların hüquqi savadının artırılması üçün, ilk növbədə, ümumtəhsil müəssisələrində bu sahənin tədrisi genişləndirilməlidir.
“Həftə
içi”nin məlumatına
görə, Azərbaycanın Təhsil Nazirliyi
və Ədliyyə Nazirliyinin dəstəyi
ilə "Azərbaycan Hüquq
İslahatları Mərkəzi" İctimai
Birliyinin "Hüquq
və mən" adlı layihəsi çərçivəsində
Bakının 5 məktəbində şagirdlərə hüquq dərslərinin keçirilməsinə başlanılıb. Layihənin
əsas məqsədi 10-cu və 11-ci sinif
şagirdlərinin hüquqi biliklərinin
inkişaf etdirilməsi və onlara gələcəkdə üzləşə
biləcəkləri hüquqi vəziyyətlərdə
etməli olduqları davranışların öyrədilməsidir.
Bəs, görəsən,
layihənin müddəti nə qədər nəzərdə
tutulub? Bu iş davamlı ola
bilərmi?
“Azərbaycan Hüquq
İslahatları Mərkəzi”
İctimai Birliyinin sədri, layihənin rəhbəri Anar Bağırov “Həftə
içi”nə deyib ki, layihə sözügedən təşkilatın
Almaniya Beynəlxalq Əməkdaşlıq Cəmiyyəti
(GİZ) ilə birgə
həyata keçirdiyi
əməkdaşlıq nəticəsində
baş tutub. Onun sözlərinə görə, dərslər
peşəkar hüquqşünaslar
tərəfindən 5 həftə
ərzində keçiriləcək:«Layihə pilot olaraq Bakının 5 orta məktəbində keçirilir. 10-11-ci sinif şagirdləri üçün nəzərdə
tutulan layihənin məqsədi onların hüquqi biliklərinin inkişaf etdirilməsi və gələcəkdə
üzləşə biləcəkləri
hüquqi vəziyyətlərdə
etməli olduqları davranışların öyrədilməsidir.
Onu da deyim
ki, pilot layihə ilkin olaraq Bakının
18, 236, 240 və 276 nömrəli
tam orta məktəblərində
və Bağça-Məktəb
Lisey kompleksində keçirilir».
Anar
Bağırov bildirib ki, bu layihə
indiyə kimi buna oxşar tədbirlərdən öz
unikallığı ilə
seçilir. Belə ki,
dərslərdə istifadə
olunması üçün
ilk dəfə Azərbaycan
dilində ayrıca dərs vəsaitləri hazırlanıb. Dərslikdən və işçi dəftərindən ibarət
olan bu vəsaitlər
həm məzmun etibarilə, həm də dizayn baxımından şagirdlərin
böyük marağına
səbəb olub.
Vəsaitlərin dizayn
tərtibatı isə
Almaniya Rəssamlıq
Akademiyasının keçirdiyi
müsabiqədə qalib
olan tələbələrin
rəsmləri əsasında
qurulub: «Düzdür,
indiyədək həm
yerli, həm də xarici təşkilatlar tərəfindən
bu tipli layihələr reallaşdırılıb.
Amma bizim layihə indiyə kimi həyata keçirilmiş
analoji tədbirlər
arasında öz unikallığı ilə
seçilir. Məsələn, məşğələlərdə istifadə olunması üçün ilk dəfə
Azərbaycan dilində
ayrıca vəsaitlər
hazırlanıb. Məşğələlərin keçirilməsi üçün hazırlanmış
dərs vəsaitində
Azərbaycanın hüquq
sistemi və hüquq tarixi, əsas insan hüquq və azadlıqları, ölkəmizin
məhkəmə sistemi,
Avropa İnsan Hüquqları Məhkəməsi
barədə məlumatlar
yer alıb. İşçi dəftərdə isə qeyd olunmuş
hüquqi məlumatlara
həsr olunmuş illüstrativ-praktiki tədris
tapşırıqları krossvord,
test, sual-cavab formasında
əks olunub».
Dərslər praktiki təlimçilər
tərəfidən tədris
olunur
Mərkəz
rəhbəri öz açıqlamasında dərsliklərin
şagirdlər üçün
pulsuz paylandığını
da söyləyib. Anar Bağırovun dediyinə görə, nəfis tərtibatda hazırlanmış dərsliklər
şagirdlərə hədiyyə
edilib: «Həm dərslik, həm də «İşçi dəftəri» pulsuzdur. 5 məktəb üçün
nəzərdə tutduğumuz
vəsaitlərdən, yəqin
ki, şagirdlər razı qalacaqlar».
Təlimlərdə iştirak edən təlimçilərə gəlincə,
Anar Bağırov deyir ki, dərslər
peşəkar hüquqşünaslar
tərəfindən tədris
olunur: «Açığı,
bizim təlimləri mərkəzimizin əməkdaşları
aparırlar. Çünki bizdə kifayət
qədər savadlı,
peşəkar hüquqşünaslar
var. Amma biz seçim zamanı daha çox hüquqşünasların
praktikliyinə və pedaqoji qabiliyyətinə üstünlük vermişik.
Yəni düşünürük ki,
bu prosesdə iştirak edən təlimçilər nə
qədər praktiki, nə qədər yüksək pedaqoji qabiliyyətə malik olarlarsa, məşğələlər
bir o qədər uğurlu alınar».
Artıq
dərslərin 3 həftəsinin
geridə qaldığını
bildirən vəkil söyləyib ki, 2 həftədən sonra təlimlər yekunlaşacaq. Onun sözlərinə görə,
pilot olaraq həyata keçirilən bu layihənin məqsədi həm də şagirdlərin hüquqi
biliklərə marağını
öyrənməkdir. Anar Bağırov qeyd edir ki,
təlimçilərimizin bu
layihədən ilkin təəssüratları müsbətdir:
“Onlar bildirirlər ki, şagirdlər hüquq elminə böyük maraq göstərirlər. Daha çox
suallar isə cinayət və uşaq hüququ ilə bağlı olur. Sözsüz ki, bu da təbiidir. Yəni, uşaqlar öz hüquqlarının nədən
ibarət olduğunu öyrənmək və bu sahədə daha çox məlumat almaq istəyirlər».
Məktəbliləri ekskursiya gözləyir
Anar
Bağırov həmçinin
bildirib ki, təlimlərin yekununda şagirdlərin məhkəmələrə
növbəli şəkildə
ekskursiyası da nəzərdə tutulur. Onun sözlərinə görə,
hələlik ekskursiyanın
hansı məhkəmələrə
təşkil olunacağı
dəqiqləşdirilməyib. Amma layihə çərçivəsində belə bir məsələ
planlaşdırılır: “Bu ekskursiya ya Ali Məhkəməyə, ya
da Yasamal Rayon Məhkəməsinə gözlənilir.
Ekskursiyanın nəzərdə
tutulmasında əsas
məqsəd isə şagirdlərin məhkəmə
strukturu ilə daha ətraflı tanışlığına nail olmaqdır. Yəni şagirdlər hakimlərin,
prokurorların iş funksiyası ilə yaxından tanış
olsunlar. Hətta ola bilsin
ki, biz şagirdlərin
hansısa məhkəmə
prosesində iştirakına
da nail olaq. Bu həm də gələcəkdə hüquqşünas
olmaq istəyən gənclərə, bir növ, stimul da ola bilər. Çünki hüquqşünas peşəsinə yiyələnmək
istəyən gənclər
bu peşənin bəzi incəliklərinin
şahidi olmalıdırlar».
Bu layihənin davamlı həyata keçirilib-keçirilməyəcəyinə
gəlincə, mərkəz
rəhbəri deyib ki, məsələ nəzərdə tutulan planların hansı səviyyədən reallaşmasından
asılı olacaq. Anar Bağırovun fikrincə, belə bir layihə həyata keçirmək üçün vəsait
lazımdır: “Biz də
bu layihəni Almaniya Beynəlxalq Əməkdaşlıq Cəmiyyəti
ilə birgə həyata keçiririk.
Layihənin
gələcəkdə digər
tam orta məktəblərdə
də keçirilməsi
nəzərdə tutulur».
«Şagirdlərin hüquqi
savadı artacaq»
Pilot layihə çərçivəsində
hüquq dərslərinin
tədris olunduğu təhsil müəssisələrindən
olan Bakının 18 saylı orta məktəbinin direktoru Vaqif Hüseynov da sözügedən layihəni yüksək qiymətləndirib. Onun sözlərinə görə,
bu layihənin reallaşdırılması məktəblilərin
hüquqi savadının
artırılmasında mühim
rol oynayacaq: «Əslində hər bir insan öz
hüquq və vəzifələrini bilməlidir.
Çünki insanlar öz hüquqları barədə nə qədər məlumatlı
olarlarsa, bu onların həyatda daha inamla addımlamasına
səbəb ola
bilər. Məhz buna görə
də bu layihə çərçivəsində
10-cu və 11-ci siniflərə
hüquq dərslərinin
tədris olunması çox müsbət haldır. Məlumdur ki, 10-cu və
11-ci sinif şagirdləri
müstəqil həyatın
astanasındadırlar. Məşğələlərin keçirilməsi üçün
hazırlanmış dərs
vəsaitində isə
Azərbaycanın hüquq
sistemi və hüquq tarixi, əsas insan hüquq və azadlıqları, ölkəmizin
məhkəmə sistemi,Avropa İnsan Hüquqları Məhkəməsi
barədə məlumatlar
yer alıb. Eyni zamanda, bununla bağlı hazırlanan işçi dəftərdə
qeyd olunmuş hüquqi məlumatlara həsr olunmuş illüstrativ-praktiki tədris
tapşırıqları krossvord,
test, sual-cavab formasında
əks olunub. Bunlar uşaqların hüquqi biliklərə daha yaxşı yiyələnməsi
üçün zəruri
vasitələrdir. Güman edirik
ki, bu layihədən
əldə etdikləri
biliklər gələcəkdə
şagirdlərə həyat
yolunda yaxından kömək edəcək və onlara öz hüquqlarını
qorumaq üçün
geniş imkanlar açacaq».
Vaqif Hüseynov həmçinin vurğulayıb
ki, rəhbərlik etdiyi məktəbdə uşaq hüquqlarının
müdafiəsi ilə
bağlı mütəmadi
olaraq tədbirlər həyata keçirilir: «Artıq uzun illərdir ki, bizim məktəbdə uşaq hüquqlarının
müdafiəsi ilə
bağlı müxtəlif
tədbirlər reallaşdırılır.
Düşünürük ki, bu tədbirlər gələcəkdə
uşaqların şəxsiyyət
kimi formalaşmasına
kömək edəcək».
Sevinc
Bu yazı Azərbaycan
Respublikası Prezidenti
yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyi əsasında hazırlanıb.
Həftə içi.- 2013.- 17 dekabr.- S.6.