“KATREN” DUYGULARIN İNCƏ AHƏNGİDİR
(Zaur Ustac yaradıcılığında
sonetlər)
Şeir
– bu söz sənətinin ən yüksək forması, insanın düşüncələrinin
və duyğularının
musiqili ifadəsidir.
Şeir
ürəkdən doğur,
qəlbə nüfuz edir, sözə çevrilib, bədiiyyətə
rəng qatır.
Onda insan həyatının, iztirablarının, arzularının,
kədərinin və
ən əsası – ruhunun ahəngi yaşayır.
Məhz
belə şeir nümunələri – insanlıq
qəlbində əbədi
iz qoyur.
Qələm və ürək
birləşdiyi nöqtədə
yaranan əsərlər
könüllərin mülkünə
çevrilir. Sənət,
xüsusilə də şeir, hansı formada, hansı janrda olursa olsun,
insanlığa mənəvi
nur, maarif və ruhi işıq
paylayır. Bu mənada
bəzi janrlar mövcuddur ki, onlar bu gözəlliyi daha səliqəli, incə və intizamlı şəkildə
təqdim etməyə
xidmət edir.
Bundan biri – sonet janrıdır.
Sonet – bu şeiriyyatın daxili intizamı, müəyyən
ölçülərə salınmış bədii
gözəlliyin formasıdır.
Onda şair öz daxili aləminin ən dərin, ən saf halını
poetik forma çərçivəsində
ifadə edir.
Bu isə təkcə ustalıq deyil, həm də daxili harmoniyanın, incə düşüncənin
və estetik zövqün tələbidir.
Şeiriyyatın gözəlliyi, rəngarəngliyi,
incəliyi məhz sonet janrında öz mükəmməl ifadəsini tapır. Sonetdə yalnız duyğu deyil, həm də düşüncə, maarif,
ruhi tərbiyə və milli qürur birləşir. Hər misrada, hər bənddə şairin ruhunun ən dərin qatları əks olunur.
Bu yüksək janrda yaradıcılıq edən
şairlərdən biri
– Azərbaycanın tanınmış
şairi və jurnalisti, “Yazıçılar”
jurnalının baş
redaktoru Zaur Ustacdır.
Onun yaxınlarda nəşr olunan “Katren” sonetlər toplusu – bədii mükəmməllik,
ruhi dərinlik və mənəvi yüksəklik harmoniyasının
parlaq nümunəsidir.
Kitabı
oxuyarkən, Zaur Ustacın şeirə, sözə, millətə,
vətənə və
insan qəlbinə olan sevgisi, şairanəlik
hissləri, bədii düşüncəsi və
incə müşahidələri
ilə bir daha tanış oldum.
Hər bir misrada duyğuların
səmimiliyi, düşüncənin
aydınlığı, bədiiyyətin
yüksəkliyi, mövzuların
rəngarəngliyi ürəyə
təsir edir. Zaur Ustacın “Katren” toplusunda yer alan sonetlər
arasında “Xudayar dastanı” və “Hürriyyət elçisi”
xüsusi yer tutur.
Bu iki sonet silsiləsi
yalnız poetik gözəllik deyil, həm də tarixi, mənəvi və fəlsəfi dərinliklə də diqqəti cəlb edir. Şair bu sonetlər vasitəsilə öz vətəninə, xalqına,
ana-babasına olan sədaqətini obrazlar vasitəsilə canlandırır.
Məsələn, “Xudayar dastanı”nda aşağıdakı
misralar oxucunu ana sevgisinin yüksəkliyinə,
uşaqlıqda vətənpərvərliklə
harmoniyanın birləşməsinə
gətirir:
XUDAYAR
DASTANI
(sonetlər çələngi)
I
Xudayar çağırdı anan
adını,
Söylədi:
-Bəxtinə Xuda yar olsun!
Qəlbində
arzular yetsin murada
Ömrünün
yolları növbahar olsun!
Ana
laylasıyla yurdsevərliyi,
Hopdurdu
qanına şirin bayatı.
Hələ
beşikdəykən qığıltıların,
Kiminə
“Cəngi”ydi, kimə “Heyratı”.
Bu ömür
yolları fəsil-fəsildi,
İnsanlar
dünyada nəsil-nəsildi,
Heç
nə yayınmayır Tanrı gözündən
Anan sevgi
ilə əl açdı göyə,
Qəlbinə
məhəbbət ələnsin deyə,
Şəfqətlə
əyilib öpdü üzündən.
II
Şəfqətlə
əyilib öpdü üzündən,
Dedi:
Oğul balam, tanı özünü.
Damarında
axan qanınla qoru,
Anatək
müqəddəs “vətən” sözünü.
Sənə
qucaq açan bu qoca diyar,
Ulu
babaların əmanətidir.
Mənim
söylədiyim ana öyüdü,
Qoca nənələrin
zəmanətidir.
İllər
gəlib keçər bircə an kimi,
Qoru
torpağını öz anan kimi,
Sadiqlik bu
yurdun ərinə xasdı.
Bu torpaq
böyüdür mərdi, qoçağı,
Ərən
babaların qeyrət ocağı,
Səni məhəbbətlə
bağrına basdı
Bu
misralarda ananın övladına etdiyi dua vasitəsilə
şair vətənə sədaqətin ilk toxumlarını
göstərir.
Oxucu bu
misralar vasitəsilə uşaqlıqda olan saf sevgini, ana məhəbbəti
və vətən sevgisinin harmoniyasını hiss edir.
Ananın şirin ninnisi vasitəsilə vətən sevgisi
uşağın qanına hopur – bu isə milli tərbiyənin
və ruhi yüksəliyin şairanəliklə ifadəsidir.
Və ya “Hürriyyət elçisi”ndə
isə gənc əsgərin vətənə sadiqliyi, cəsarəti
və arzuları ürəyə toxunur:
HÜRRİYYƏT
ELÇİSİ
(sonetlər
çələngi)
I
Bilirdi, “Sərhəddən
başlanır Vətən!”
Görmüşdü
Vətəni vətən içində.
Xəyalən
keşikdə dururdu hər gün,
Arzusu
çin oldu bir gün içində.
Mundiri
alan gün çox sevindi, çox…
Həmən
evə qaçdı sevinc içində,
Üçrəngli
bayrağı öpdü min dəfə,
Sinəsi
qabardı güvənc içində.
Az
yaşda dynyanın görüb hər üzün,
Bərkdə
də, boşda da demişdi sözün.
Əmələ
keçməyin vaxtı yetmişdi…
Bəlkə
də duyduğu ilk söz “Araz”dı,
Qorunda
bişdiyi köz də “Araz”dı,
“Ata”,
“Ana” deyil, “Araz” demişdi.
II
“Ata”,
“Ana” deyil, “Araz” demişdi,
İlk
gündən orduda qazandı hörmət.
Təlimdən
təlimə oldu peşəkar,
Hər
gün bir şücaət, yeni məharət.
“Təşəkkür”
qazandı, “Çox sağol” aldı,
Yoruldum
demədi, durmadı bir an.
Bilirdi, nə
qədər olasa da çətin,
Döyşüdə
o qədər olacaq asan.
Təlimdə
hər hədəf düşmən olurdu,
Bütün
hədəfləri bir-bir vururdu,
“Qızğın
döyüşlərdə qalib gələrkən”;
Vətəndi,
torpaqdı sözü, söhbəti,
Həzm
edə bilmirdi heç cür möhnəti.
Nisgili, həsrəti
dadmışdı erkən.
Bu misra
adi bir ifadə deyil, bu – tarixi iztirab, kədər, arzu və
şücaətin yığılmış musiqisidir.
Araz
çayı timsalında şair xalqın dərdini,
ayrılıq hissini, həsrəti və birliyə olan arzusunu
ifadə edir.
Zaur Ustac
özünün hər bir sonetində oxucunu
düşündürür, duyğulandırır və
ruhlandırır.
O,
şeiri sadəcə bədii bir vasitə kimi deyil, həm də
tərbiyəvi, ruhi və mənəvi bir mənbə kimi
istifadə edir.
Şairin
bu yanaşması onu müasir Azərbaycan şeirinin ən
parlaq nümayəndələrindən birinə çevirir.
“Katren” – bu yalnız sonetlər toplusu, sadəcə bir şeir
külliyatı
deyil, həm
də mənəviyyat, tarix, vətənpərvərlik, sevgi,
fədakarlıq,
ürəkdən
doğan, ruhdan çıxan, insanlıq hissləri, vətən
sevgisi, cəsarət, sədaqət, həyat fəlsəfəsini
özündə birləşdirən bədiiyyətin gül
dəstəsi – çələngidir..
Hər
bir sonetdə şairin ruh dünyası, onun daxili hissləri,
dünyanı qavrayışı və vətənə olan
sevgisi bədii formada öz əksini tapır.
Bu toplu,
müasir ədəbiyyatda sonet janrının nə qədər
canlı, ilhamlı və zamanla uyğun olduğunu bir daha təsdiqləyir.
Şairin
sətirlərində yalnız gözəllik deyil, yüksək
ideya, dərin düşüncə, xalq ruhu və milli
qürur da var. Xüsusilə, “Hürriyyət Elçisi” kimi
sonetlər toplusu vasitəsilə
Z. Ustac,
öz xalqının dərdini, tarixini, arzularını,
igidliyini bədii obrazlar vasitəsilə yüksək
ustalıqla ifadə edə bilmişdir.
“Katren”dəki hər bir sətir – bir aləm mənadır.
Hər bir misra – ürək dilində söylənən, ruha
yaxın olan hisslər və duyğulardan toxunmuşdur.
Onları
oxuyarkən yalnız şairin qəlbinə deyil, öz qəlbimizə, daxili aləmimizə də nəzər salırıq.
Bu sonetlər yalnız oxumaq üçün deyil – düşünmək,
hiss etmək, duyğulanaraq
yaşamaq üçün
yazılmışdır.
Zaur Ustacın yaradıcılığı
– sözə olan hörmətin, bədii ifadənin yüksək səviyyəsinin və şeirə olan sadiqliyin simvoludur.
Şair,
sonetləri ilə oxucusunu ruhlandırır, onu öz arzuları,
əzabları, kədər
və sevinc dolu dünyasına aparır. Onun şeirləri zamanla, ürəklə, duyğularla
ahəngdar şəkildə
canlanır.
Belə
əsərlər yaradan
və yaratmaqda davam edən bir sənətkara böyük hörmət və minnətdarlıq ifadə edərək,
Zaur Ustaca gələcəkdə
də sonsuz ilhamlar, yeni ideyalar və qəlbləri fəth edən yeni-yeni bədii tərənnüm
nümunələri yaratmaq
arzulayıram.
“Katren” kimi əsərlər
bu gün və gələcək nəsillərin qəlbində
əbədi olaraq öz yerini tapacaq.
Çünki, həqiqi şeir
– zamanla deyil, qəlblərlə əlaqə
qurur.
Cahangir NAMAZOV,
Həftə içi.- 2025.-24-30 may, ¹15.- S.7.