Konstitusiya Suverenlik İlikontekstində

iqtisadi suverenlik qiymət sabitliyi

 

Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən imzalanan 28 dekabr 2024-cü il tarixli Sərəncam ilə Azərbaycan Respublikasında 2025-ci ilinKonstitusiya Suverenlik İlielan olunması ölkənin dövlətçilik tarixində əhəmiyyətli mərhələlərdən biri kimi qiymətləndirilməlidir. Konstitusiya - hər bir dövlətin hüquqi siyasi əsaslarını müəyyən edən, vətəndaşların hüquq azadlıqlarını, eləcə dövlətin funksiyalarını quruluşunu tənzimləyən əsas normativ sənəddir. Azərbaycan Respublikasının dövlətçilik tarixində Konstitusiya milli hüquq sisteminin təməl sütunu, Ümummilli Lider Heydər Əliyev isə bu sütunun möhkəmlənməsinin memarı kimi mühüm yer tutur.

Müstəqilliyini bərpa etmiş Azərbaycan 1990-cı illərin əvvəllərində həm siyasi, həm iqtisadi, həm hüquqi xaosla üz-üzə qaldı. Ölkədə mövcud olan hüquqi sənədlər yeni dövlət quruluşunun tələblərinə cavab vermirdi. Bu dövrdə xalqın təkidli tələbi ilə yenidən hakimiyyətə qayıdan Heydər Əliyev dövlət idarəçiliyində hüquqi bazanın möhkəmləndirilməsini prioritet məsələ kimi qarşıya qoydu. Onun siyasi iradəsi prinsipial mövqeyi nəticəsində 1995-ci ilin 12 noyabrında müstəqil Azərbaycanın ilk milli Konstitusiyası qəbul edildi. Heydər Əliyev Konstitusiyanı sadəcə hüquqi sənəd kimi deyil, milli dövlətçiliyin ideoloji bəyannaməsi kimi qiymətləndirirdi. Onun təşəbbüsü ilə hazırlanan əsas qanun demokratik, hüquqi dünyəvi dövlətin qurulmasına xidmət edən prinsipləri özündə birləşdirdi. Konstitusiyada dövlət hakimiyyətinin bölünməsi, qanunun aliliyi, vətəndaş hüquq azadlıqlarının təminatı kimi fundamental prinsiplər təsbit olundu. Bu, ölkədə hüquqi sabitliyin təmin olunmasında idarəetmənin səmərəliliyinin artırılmasında həlledici rol oynadı. Bu baxımdan, 2025-ci ildə Azərbaycan Konstitusiyasının qəbulunun 30-cu ildönümünün qeyd olunması həm dövlətçiliyin təntənəsi, həm milli dəyərlərə sədaqətin ifadəsidir. Eyni zamanda, “suverenlikanlayışı yalnız siyasi hüquqi müstəqilliklə məhdudlaşmır. Suverenlik - dövlətin daxili xarici siyasətində müstəqil qərarvermə imkanına malik olması, milli resursların sərbəst idarə olunması, iqtisadi mədəni inkişafın milli prioritetlərə uyğun şəkildə həyata keçirilməsidir. Bu mənada 2025-ci ilinKonstitusiya Suverenlik İlikimi qeyd olunması Azərbaycanın həm keçmişinə hörmətini, həm gələcəyinə inamını nümayiş etdirən strateji addım olmaqla yanaşı Azərbaycan dövlətinin cəmiyyətə hüquqi maarifləndirmə, vətəndaşların konstitusiya hüquqlarının daha dolğun həyata keçirilməsi sahəsində yeni impuls verməsini hədəfləyir. Bu ildə keçirilən tədbirlər, layihələr islahatlar həm ölkənin suverenlik anlayışını yalnız hüquqi müstəvidə deyil, həmçinin siyasi, iqtisadi sosial baxımdan da daha dərindən dərk etmək üçün əlverişli imkan yaradır. Eyni zamanda, regional qlobal miqyasda baş verən geosiyasi dəyişikliklər fonundaKonstitusiya Suverenlik İliölkənin milli təhlükəsizlik strategiyasına, iqtisadi müstəqilliyinə beynəlxalq münasibətlər sistemində tutduğu yerə bir çağırış mövqedir. Bu, Azərbaycanın daxili sabitlik suveren qərarvermə bacarığını daha da gücləndirmə niyyətini nümayiş etdirir.

Suverenlik anlayışı ənənəvi olaraq daha çox dövlətin siyasi müstəqilliyi beynəlxalq hüquq subyekti kimi sərbəst fəaliyyət göstərmək hüququ ilə assosiasiya olunur. Lakin müasir dövrün kompleks çağırışları kontekstində suverenliyin yalnız siyasi deyil, iqtisadi sosial aspektlərinin bir o qədər vacib olduğunu ortaya qoyur. Bu aspektlərdən biri zəif olduqda, digər sahələrdəki suverenlik real təsir gücünü itirə bilər. İqtisadi suverenlik - dövlətin öz iqtisadi siyasətini milli maraqlara uyğun xarici asılılıqdan azad şəkildə formalaşdırmaq həyata keçirmək bacarığıdır. Əgər bir ölkənin iqtisadiyyatı xarici təsirlər qarşısında həssasdırsa, onun siyasi qərarvermə azadlığı da məhdudlaşa bilər. Beləliklə, iqtisadi müstəqillik, siyasi suverenliyin təminatçılarından biri kimi çıxış edir. Sosial suverenlik isə dövlətin öz vətəndaşlarının rifahını təmin etmək, onların sosial hüquqlarını qorumaq bərabər imkanlar yaratmaq imkanını ifadə edir.

2025-ci ilinKonstitusiya Suverenlik İlielan olunması ölkədə hüquqi, siyasi iqtisadi sahələrdə bir sıra vacib məsələlərin yenidən aktuallaşmasına səbəb olmuşdur. Bu ilin mahiyyəti yalnız dövlətin hüquqi əsaslarının möhkəmləndirilməsi ilə məhdudlaşmır, həm ölkənin iqtisadi suverenliyinin qorunması gücləndirilməsi məsələlərinə diqqət yönəldir. Qiymət sabitliyi inflyasiya məsələləri kontekstindəKonstitusiya Suverenlik İli”nin aktuallığını əhəmiyyətini nəzərə alsaq, qiymətlərin stabilliyi milli iqtisadiyyatın dayanıqlılığı, vətəndaşların alıcılıq qabiliyyəti sosial rifahının təmin olunması üçün fundamental şərtdir. İnflyasiya isə iqtisadi sabitliyi pozan sosial ədalətin təminatına mənfi təsir göstərən əsas amillərdən biridir. Buna görə , dövlət səviyyəsində inflyasiya ilə səmərəli mübarizə aparılması qiymətlərin sabitliyinin təmin olunması, suveren dövlət quruculuğunun vacib tərkib hissəsi sayılır.

İqtisadi müstəqillik yalnız resursların idarə olunması ilə məhdudlaşmır, eyni zamanda qiymətlərin stabilliyi inflyasiyanın nəzarətdə saxlanması ilə birbaşa bağlıdır. İnflyasiya iqtisadi müstəqillik arasında çox mürəkkəb qarşılıqlı təsirli əlaqə mövcuddur. Azərbaycanın iqtisadi inkişaf strategiyaları, xüsusiləKonstitusiya Suverenlik İliçərçivəsində bu qarşılıqlı əlaqəni nəzərə alaraq, inflyasiya ilə mübarizə qiymət sabitliyinin təmin olunmasını iqtisadi suverenliyin əsas elementləri kimi qəbul edir.

Dövlətin iqtisadi siyasətinin əsas hədəflərindən biri olan milli maraqların qorunması ölkənin iqtisadi müstəqilliyini ümumi dayanıqlı inkişafını təmin etməklə yanaşı vətəndaşların rifahını artırmaq sosial ədaləti təmin etmək məqsədi daşıyır. Milli maraqların qorunması iqtisadi siyasətin bütün səviyyələrində makroiqtisadi sabitlikdən tutmuş sektorların inkişafına, ticarət siyasətindən sosial proqramlara qədər müxtəlif sahələrdə öz əksini tapır. Milli maraqların qorunması dövlətin iqtisadi suverenliyinin əsasında dayanır. Bu suverenlik dövlətə öz iqtisadi siyasətini xarici təsirlərdən asılılıqlardan azad şəkildə formalaşdırmaq imkanı verir. Belə siyasət milli resursların səmərəli idarə olunmasını, strateji sahələrdə özünütəminetməni rəqabətqabiliyyətli iqtisadiyyatın qurulmasını təmin edir. Müasir qloballaşma şəraitində milli maraqların qorunması daha mürəkkəb çətin prosesə çevrilir. Xarici iqtisadi təsirlər, beynəlxalq maliyyə bazarlarının dəyişkənliyi geosiyasi risklər dövlətin milli iqtisadi siyasətində çevik strateji yanaşma tələb edir. Buna görə Konstitusiya Suverenlik İliçərçivəsində Azərbaycanın iqtisadi siyasəti milli maraqların prioritetliyi suveren qərarvermənin təminatı üzərində qurulur.

2020-ci ildə möhtərəm Prezidentimiz, Müzəffər Ali Baş Komandan cənab İlham Əliyevin başçılığı ilə ərazi bütövlüyünün bərpası ilə yalnız siyasi deyil, həm iqtisadi suverenliyimiz bərpa olundu. Qarabağda quruculuq işlərinin aparılması, nəqliyyat logistika imkanlarının genişlənməsi Azərbaycanın iqtisadi xəritəsində yeni bir mərhələnin əsasını qoydu. Bu mərhələpost-münaqişə iqtisadiyyatıdeyil, “bütöv suveren iqtisadiyyatmərhələsidir. Bu gün biz hüquqi dövlət iqtisadi inkişaf arasında birbaşa əlaqə qururuq. Əgər hüquqi əsas, yəni Konstitusiya olmasa, iqtisadi fəaliyyət xaos şəklində olar. Əgər suverenlik olmasa, iqtisadi qərarların milli maraqlara uyğun verilməsi mümkün olmaz. Ona görə , iqtisadi inkişaf üçün hüquqi siyasi müstəqillik eyni dərəcədə vacibdir. İqtisadi suverenlik qiymət sabitliyi, Azərbaycanın dayanıqlı, azad öz resurslarına əsaslanan inkişaf modelinin əsas sütunları kimi çıxış edir. Bu istiqamətdə atılan addımlar həm milli təhlükəsizliyin gücləndirilməsinə, həm sosial rifahın davamlı olaraq yüksəlməsinə xidmət edir.

Azərbaycanın 2025-ci iliKonstitusiya Suverenlik İlikimi qeyd etməsi yalnız tarixə deyil, eyni zamanda, gələcəyə baxışın bir təzahürüdür. Bu il çərçivəsində iqtisadi suverenlik qiymət sabitliyi məsələlərinin ön plana çəkilməsi, ölkənin davamlı inkişaf modelinin milli təhlükəsizlik strategiyasının mərkəzində yer alır. Güclü konstitusiya bazası üzərində qurulan iqtisadi model, Azərbaycanı qlobal rəqabət mühitində daha möhkəm dayanıqlı bir mövqeyə çıxarmaqdadır.

 

Toğrul Hüseynov,

Azərbaycan Respublikası Dövlət Statistika Komitəsinin

Qiymət statistikası şöbəsinin aparıcı məsləhətçisi

 

İki sahil.- 2025.- 5 dekabr, ¹222.- S.5.