Dəmir yumruğun dəmir yollardakı təntənəsi
Rəqəmsal həllərin tətbiqi və innovativ təşəbbüslərdən istifadə ADY-nin fəaliyyətinə yüksək
səmərəlilik və
inkişaf gətirib
Dəmir yolu təkcə dəmir parçaısı deyil, həm də insan duyğularının bir hissəsidir. Çünki bu, həsrətliləri qovuşduran və yaxud tam əksinə, hicran ayrılıqlarının təməlini qoyan qatarları öz üzərində yırğalıya- yırğalıya irəli aparan bir yoldur. Elə ona görə də çox məşhur şarilərin şerlərində dəmiyolları şeriyyat kimi də yaddaşlarımıza hopdurulub.
Məsələn, Məmməd Arazın şerində deyildiyi kimi,
İki ömür
yolu, bir dəmir yolu....
Bizimcün dayanıb
bu dayanacaq
Nə sənin
mənim tək duyanın olub
Nə məni
sənin tək duyan olacaq.
Bəlkə bu dogrunu yalana bukum
Bu hissə inanan cox az olacaq
Bir də ömrümuzə qayıtmaz bu gun
Birdə
yolumuza cıxmaz bu qatar....
Və yaxud Ramiz Rövşənin şeiri:
Məni
aldı səndən,
getdi bu qatar,
Göydə bircə ovuc tüstüsü qaldı.
Saçında əlimin tumarı
qaldı,
Ovcunda əlimin istisi qaldı.
Baxma, bu qatarın dalınca baxma,
Baxma, gözlərini yorunca, baxma.
Qaşların altında cüt
yarpaq kimi
Gözlərin saralıb solunca,
baxma.
Bunları yazmaqda
məqsədim odur ki, dəmir yolu nəqliyyatı insanlarımız üçün
nəqliyyat vasitəsi olmaqla bərabər, həm də bəzi məqamlarda onların hiss
və duyğularını
ifadə edəcək
qədər diqqətçəkicidir. Bəlkə də mənim bu subyektiv fikirlərimlə
razılaşmayanlar da var. Ancaq
mən hələ gəncliyimdə dəniz sahilində və boş çöllərdə
uzanan, insanın gözlərini sonsuzluğa
qədər yoran dəmir yollarında bir əsrarəngizlik, bir sehr görürdüm.
Sanki hər ikisi mənimələ həmdərd
idilər, biri ləpələrinin pıçıltısı
ilə, biri isə qatar təkərlərinin «musiqisi»ilə…
Büutün hallarda
dəmir
yollarının və
qatarların
bir insannın duyğulu anlar yaşatmaqdan başqa daha böyük bir vəzifəsi də var. Bu, nəqliyyat vasitəsi
kimi ölkə əhalisinə və iqtisadiyyatına xidmətdir.
Ona görə də indi Azərbaycanda
dəmir yollarının
inkişafı və ölkə əhalisinə xidmətinin
keyfiyyətindən danışmaq istəyirəm. Xüsusi qeyd etmək istəyirəm ki, son 5 ildə bu sahədə ciddi inkişaf müşahidə
olunur. Məsələn , hələ 2015-ci ildə Azərbaycan dəmir yolları haqqında yazdığım
tənqidi məqaləni oxuyanda buna bir daha əmin
oldum. Həmin məqaləni təqdim etməklə oxucularımızda son 10 il ərzində
dəmir yollarındakı inkişafın mənzərəsini müqayisəli şəkildə vermək istədim. Məqalənin adı belədir: «Vaqonlar köhnə, xidmət bərbad… Və yaxud Azərbaycandaa sərnişindaşıma xidməti
nə üçün
hələ də ölkəmizdəki
müasirləşmə ilə ayaqlaşa bilmir?»
Məqalədə göstərmişdi
ki, indi ölkə vətəndaşı Avropa həyat tərzini yaşamaq iddiasındadır.
Davamlı təbii qazı, enerjisi olan, müasir standartlara uyğun magistral
yolları, geniş infrastrukturu qurulan ölkəmizdə insanların
yeni iş yerləri ilə təmin olunması da sosial rifahı yüksəldən önəmli amildir. Xüsusən, son bir neçə ildə müasir infrastrukturların
yaradılması , paytaxtın və eləcə də regionların sosial iqtisadi inkişafını
sürətləndirilməsi üçün Prezident
İlham Əliyev tərəfindən onlarla dövlət proqramları imzalanıb. Onların bir çoxu
artıq uğurla icra olunub və
yüksək nəticələr
mövcuddur. Lakin bu müasirləşmənin yan
keçdiyi bir
sahə də var ki-o
da «Azərbaycan Dəmir
Yoları» Qapaılı Səhmdar Cəmiyyətinin
(QSC) sərnişindaşıma
sahəsidir.
Məqalənin davamı: Bakı-Astara
sərnişin
qatarı ilə
ölkəmizin cənub
bölgəsinə getmişdim. Qatara minən
kimi ilk hiss etdiyim, qəribə, cansıxıcı
qoxu idi. Mənə elə gəldi ki, illərdir bu vaqonun isərisinə hava girməyib. Sonra kupeyə
daxil oldum. Baxmayaraq ki, bayırda hava xoş idi,
lakin kupenin icərisi sanki qaynayırdı. Belə hədsiz istidən sərnişinlər
narahat olmuşdular , hətta bir nəfər bələdçiyə ürəyinin xəstə olduğuçu deyərək
qatarın pəncərələrindən
bir neçəsinin açılmasını xahiş etdi. Bu digər sərnişinlərin
də tələbi idi. Amma qatar
bələdçisi nə
qədər çalışsa
da pəncərələri açmaq mümkün olmadı. Ona görə
ki, bu pəncərələr
sanki mismarlanmışdı.
Sərnişinlər içərinin
mülayimləşməsi üçün bələdçidən
qatarın peçinin
söndürülməsini xahiş etsələr də bələdçi dedi ki, bu mümkün
deyil, çünki o öz-özünə soyumalıdır.
Səhərə yaxın
isə peç söndü və kupelər soyudu. İndi də sərnişinlər
üşüməyə başladılar.
Bu dəfə də soyuqdan şikayətlənən
sərnişinlərə bələdçi
cavab verdi ki, daha bu peçi
yandırmaq mümkün
deyil.
Yenə
də həmin məqalədən: Bu qatardakı
vaqonlar köhnə idi. Hələ ötən əsrin 80-ci illərində rayondan Bakıya gəldiyim sınıq-salxaq vaqonlarını
xatırdadırdı. Burada
sərnişinlər üçün
normal hava şəraiti
yaratmaq mümkün deyildi. Tualeti, perronu bərbad vəziyyətdə, döşəküzləri
saralmış, soluxmuş
halda... Hətta bunlar bir yana,
qatar 350-400 kilometrlik bir yolu təxminən
9-10 saata getdi. Ona görə ki, dəmir yolları da bərbaddır,
bu yollarla teplovozun (iyirmi birinci əsrdə hələ də bizim dəmiryollarında teplovozdan istifadə edilir E.Z.) sürət həddi saatda 40-50 kilometrdən artıq olmur.
Əziz
oxucum, yəqin mənim
10 il əvvəl yazdığım
bu yazıdan da anladınız ki, dəmir
yolu nəqliyyatı necə bərbad idi. Bəs indi bu
sahədə vəziyyət
necədir?
Bu sualı cavablandırmaq
üçün «Azərbaycan
Dəmir Yolları»
QSC-nin son bir neçə ildəki fəaliyyətinə nəzər
yetirdik. Bu gün ölkəmizin dəmir yollarında İsveçrənin
«Stadler Rail Group» şirkətinin istehsalı olan yeni, müasir və komfortlu FLIRT -(Sürətli,
Rahat Şəhərlərarası və Regional Qatar) markalı
qatarları hərəkət
edir. Qatarlar Bakı–Ağstafa–Bakı marşrutu üzrə sərnişinlərin istifadəsinə
verilib. 2019-cu ildə
ADY ilə şirkət
arasında imzalanmış
müqaviləyə əsasən
alınmış FLIRT tipli
10 müasir qatardan dördü artıq ölkəmizdədir və
test yürüşlərini tamamlayıb. Həmçinin
sərnişindaşımanın daha da genişləndirilməsi
və sərnişin məmnunluğunun təmin
edilməsi məqsədilə
ADY sürətli sərnişin
qatarlarına ilk dəfə
olaraq Ləki və Ucar stansiyalarında
da dayanacaq verir. Bu, Ağdaş rayon sakinləri
üçün açılan
artıq ikinci stansiyadır. Beləliklə,
həmin ərazilərdə
yaşayan daha 200 minə yaxın vətəndaşın müasir
«Stadler» qatarlarından istifadə
etməklə səfərlərini
rahat və təhlükəsiz təşkil
edə bilməsi üçün imkan yaranacaq.
Bundan başqa, ADY Qərb bölgəsinin sakinlərindən
daxil olan müraciətləri nəzərə
alaraq Bakı–Ağstafa–Bakı marşrutu üzrə reyslərin sayını iki dəfəyədək
artırır. Belə
ki, sürətli qatarlar
artıq hər gün səhər və axşam saatlarında həm Bakıdan, həm də Ağstafadan hərəkət edəcək.
Bu da xətt üzrə
təkcə Bakı şəhərindən Qərb
istiqamətində gedən
sərnişinlərin yox,
eyni zamanda, əks istiqamətdən Bakı şəhərinə
gələn sərnişinlərin
rahatlığını təmin
edəcək. Məlumat
üçün bildirək
ki, yeni istismara verilmiş
FLIRT markalı birmərtəbəli
qatarların hər biri 5 vaqondan ibarətdir və sərnişin tutumu 270 nəfərdir. Yeni nəsil
təhlükəsizlik texnologiyası
və bir sıra innovativ mexanizmlərlə təchiz
olunmuş qatarlarda standart, standart plyus, biznes və
birinci sinif yerlər mövcuddur.
Xidmət
keyfiyyətinin yüksəldilməsi
baxımından qatarlar
geniş bar-vaqon salonuna malikdir və hər bir sərnişin rahatlıqla bu salonun xidmətindən istifadə edərək isti və soyuq
içkilər, qəlyanaltılar
əldə edə bilər. Sərnişindaşımada
hər kəsə bərabər imkanlar yaratmağı hədəfləyən
ADY inklüziv cəmiyyət
prinsiplərinə xüsusi
önəm verir, maneəsiz səyahətin
təmin edilməsi baxımından davamlı
olaraq kompleks tədbirlər həyata keçirir. Yeni qatarlarda da fiziki
imkanları məhdud şəxslər üçün
yönləndirmə sistemləri
və dəstəkləyici
xidmətlər təklif
olunur. Belə ki, istər oturacaqlarda nömrələmə
sistemi, istərsə də digər məlumat lövhələrində
yazılar brayl əlifbasında da təqdim olunur, xüsusi giriş qapısı, sanitar qovşaq, oturacaqlar nəzərdə tutulub. Həmçinin onlayn bilet alışı zamanı sərnişinlərimiz
üçün rəsmi
saytımızda müyəssərlik
menyusu seçimi yaradılıb. Müyəssərlik
menyusu epilepsiya, disleksiya, görmə qabiliyyəti məhdud, koqnitiv pozğunluğu olan istifadəçilər,
bir sözlə, sağlamlıq imkanları
məhdud sərnişinlər
üçün nəzərdə
tutulub. Həmin şəxslər menyuya daxil olmaqla saytın
görünüşünü, kontrastını, mətnin
ölçü və
aralığını dəyişərək
öz fərqliliklərinə
uyğunlaşdıra bilərlər.
Sərnişinlərə bütün marşrutlar üzrə səfərlərini
daha rahat təşkil etməyə
imkan yaradan «ADY Mobile» tətbiqi istifadəyə
verilib. Həmçinin
sərnişinlərin «Google Pay» və «Apple Pay» kimi ödəniş
üsullarından istifadə
etməklə onlayn bilet ala bilməsi
üçün aparılan
işlər son mərhələdədir. Görülmüş
işlərin nəticəsində
bu gün sərnişinlərin təxminən
70 faizi səyahət ödənişlərini onlayn
qaydada həyata keçirir. Bundan başqa, qatarlarda və stansiyalarda ödənişsiz «Wi-Fi» zonalarının yaradılması
istiqamətində müvafiq
addımlar atılır.
Qeyd edək
ki, son illər
ADY-də keçirilən
islahatlar nəticəsində
sərnişindaşıma xidmətində yüksək
artım tempi müşahidə olunur. Belə ki, 2025-ci ilin yanvar-aprel aylarında 2 milyon 979 min 167 sərnişin daşıyıb
ki, bu da 2024-cü ilin eyni dövrü
ilə müqayisədə
412 min 949 sərnişin
və ya 16,1 faiz çoxdur. Bu müddət ərzində Abşeron dairəvi marşrutu üzrə qatarlarla 2 milyon 820 min 738 sərnişin daşınıb.
Bu da 2024-cü ilin eyni dövrünün
nəticələri ilə
müqayisədə 373 min
168 sərnişin və
ya 15,2 faiz çoxdur. Bu ilin yanvar-aprel aylarında Bakı-Ağstafa-Bakı
marşrutu üzrə
123 min 89 sərnişin
daşınıb ki, bu da əvvəlki
ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 18 min
849 sərnişin və
ya 18,1 faiz çoxdur. Həmçinin , bu ilin
ilk dörd ayında Bakı-Qəbələ-Bakı
marşrutu üzrə
11 min 909 sərnişin
daşınıb. O cümlədən,
bu il qatarla
səfər etmiş xarici turistlərin sayı 2 035 sərnişin
və ya 33 faiz artaraq 8 281 nəfər olub. Hesabat dövründə Bakı-Balakən-Bakı marşrutu
üzrə 23 min 431 sərnişin daşınıb.
Azərbaycan dəmiryolçularının həyatında
ən dəyərli illər isə həm ikinci Qarabağ müharibəsində
göstərdikləri fədakarlıqlar, həm də postmüharibə dövründə işğaldan
azad olunmuş ərazilərdə dəmir
yollarının bərpası
idi. Yəni, Müzəffər Ali Baş Komandanın sərt dəmir yumruğunun qüdrəti
dəmir yollarında da özünün təsdiqini tapdı. Postmüharibə dövründə
Qarabağda və Şərqi Zəngəzurda
çəkilən dəmir
yolları həm də düşmənin sinəsinə çəkilən
çalın-çarpaz bir
yol idi. Bunlardan biri də 2025-ci ilin 10 may tarixində, Ümummilli Lider Heydər Əliyevin anadan olmasının 102-ci
ildönümündə Prezident
İlham Əliyevin iştirakı ilə açılışı olan Ağdam Dəmir Yolu və Avtovağzal Kompleksidir. Ağdam Dəmir Yolu və Avtovağzal Kompleksi Bərdə–Ağdam dəmir yolu xətti layihəsinin 2-ci mərhələsi
çərçivəsində inşa olunub. Ərazisi 8 hektara yaxın olan bu infrastruktur obyektində bütün zəruri otaqlar, həmçinin gözləmə
zalları, bilet kassaları, kitabxana, mağazalar, əyləncə
zonaları, restoran və istirahət guşələri yaradılıb.
Sərnişinlərin həm
qatar perronuna, həm də avtobuslar üçün nəzərdə tutulmuş
dayanacaqlara rahat keçidi təmin olunub. Ağdam Dəmir Yolu və Avtovağzal Kompleksində dəmir yolu vağzalı gündəlik 800-1000 nəfər
sərnişinin daşınmasına
imkan verəcək. Açılış tədbiri
çərçivəsində Bərdə–Ağdam dəmir yolu xətti ilə ilk rəmzi sərnişin qatarı yola salınıb.
Bütün bu inkişafla bərabər, ADY-dən ölkə əhalisinin mütləq gözləntiləri də
var. Bu, cənub və şimal rayonlarımıza
da yeni və
müasir sərnişin
qatarlarının açılışını
təmin etməkdir. Çünki dəmir yolu sərnişinləri üçün həm ən təhlükəsiz,
həm də ən sərfəli nəqliyyat vasitəsidir. Hələ ən müasir qatarlarla səyahət etmək isə qürurverici olduğu qədər də insanın rahatlığı üçün
əsas amildir.
Elçin Zaman
Yazı «Azərbaycan Dəmir Yolları» QSC və Mətbuat Şurasının
“Azərbaycan Dəmir
Yolları – 145 illik inkişaf yolu» mövzusundakı birgə
müsabiqəsinə təqdim
olunur.
İki sahil.- 2025.- 25 iyun, ¹108.- S.7.