Bəhruz Vaqifoğlu: “90-cı illərdəki boşluq bizi çox geriyə saldı”

 

Paytaxtımızın teatrları arasında ən çox sevilən məkanlardan biri də Dövlət Pantomima Teatrıdır. Bu Teatrın isə ən sevimli aktyorlarından biri - Bəhruz Vaqifoğlu. Aktyor bu yaxınlarda əməkdar artist adına layiq görülüb. Elə bu fərəhli hadisədən ruhlanaraq Bəhruz Vaqifoğlu ilə görüşüb - söhbətləşmək, sevincini bölüşmək istədik.

 

- Əvvəla, sizi əməkdar artist adına layiq görülməniz münasibətilə təbrik edirəm!

- Çox sağ olun, təbrik üçün də minnətdaram!

 

- Mahiyyət olaraq pantomima sözsüz, hərəkət və mimikalardan ibarət teatr növüdür. Bəs siz pantomimanı necə izah edərdiniz?

- Söz var, biro sözə əməl etmək var. Pantomima əməlli-başlı əməldir. Bu mənim üçün birmənalıdır və ikinci mənası yoxdur. Burada sözü əmələ döndərmək üçün yetəri qədər var. Hər şey tamaşaçının gözü qabağındadır. Pantomimada tamaşaçıya yalan danışmaq və ya onu aldatmaq qeyri-mümkündür. Birİvana Chubbuckun gözəl bir fikri var: "İnsanlar insan münasibətini görmək üçün teatra, kinoya gedər və ya televizora baxarlar”.  Demək, fərq etməz ya pantomima  ya sözlü  teatr,  əsas dəqiq tapılmış insan münasibətləridir.

 

- Həyatın hər bir sahəsində münaqişələr olur. Bəs sizin sənətdə kimlərləsə münaqişəniz olub və nəyə görə?

- Son zamanlarda bu fikri tez-tez söyləməyə başlamışam. Konfliktsiz ssenari maraqsız olduğu kimi konfliktsiz həyat da maraqsızdır. Biz canlı yaradılmışıq. Ağlımız, şüurumuz, düşüncəmiz və ən əsas hisslərimiz var. Təbii ki, münaqişəsiz olmaz. Amma mən heç vaxt o münaqişələrdə ilişib qalmıram. Üzr istəməyi bacarıram.

 

- Azərbaycan teatrı və kinosunun uğur və qüsurlarından danışaq.

- Teatrımızın 144,  kinomuzun 118 yaşı olsa da,  90-cı illərdəki boşluq bu sahədə bizi çox geriyə saldı. Bizim  teatrımız və kinomuz  sanki yenidən yaranmağa başlayıb. Son zamanlar kinoteatrların sayı çoxalıb, çəkilən filmlər ötən illərə nisbətən həm say, həm də keyfiyyət baxımından irəliləyib. Teatr binalarımız əsaslı şəkildə təmir olunur. Ölkəmizdə irili-xırdalı filmssenari festivalları keçirilir.  Birbir fikir demək istərdim, Azərbaycanın yaradıcı insanlarından dünyanın heç bir yerində olmayıb, yoxdurolmayacaq da. Bizim vaxtı ilə kinoda elədiklərimizi bir çox filmlərini bəh-bəhlə izlədiyimiz qonşuqonşumuzun qonşuları indi-indi edirlər. O ki qaldı teatrımıza, mənim çalışdığım Pantomima teatrı dünyanın bir çox ölkələrində səfərdə olub. Texnika baxımdan onlardan bir çox şeylərlə ayaqlaşa bilməsək də, aktyor oyunu, insan hissləri, fikir, ideyas. baxımdan onlardan üstünük.                  

- Deyəsən, jurnalistlərdən başınız çox çəkib, söhbətimizin əvvəlində də azacıq giley etdiniz. Bir az bu haqda söhbət açaq.

-Yox, qətiyyən. Jurnalistlərimizə çox böyük hörmətim var. Hərdən yadlarına düşürük. Məni narahat edən, sualların təkrarlanmasıdır. Özümü oxucunun yerinə qoyub deyirəm: "Mən bunun nəyini oxuyum, bunları başqa müsahibədə oxumuşam da”. Cavablandıranda çalışıram ki, bir az fərqli cavablandırım. Amma nə qədər də olsa, təkrar sualın cavabı elə təkrar cavabdır.

 

- Bəs bu müsahibədəki sualları necə, bəyəndiniz?

- (Gülür). Bircə teatrkinonun tarixi ilə bağlı sual təkrar idi, o da ki, yaralı yerimizdir. Qalanları əla idi.

 

- Təşəkkür edirəm. Müsahibələrinizin birində Şah İsmayıl Xətai obrazını yaratmaq istədiyinizi demisiniz. Niyə Qızıl Arslan, Nadir şah, Azərbaycan xanları yox, məhz Xətai?

-Bu sualınızı  bəyəndim (gülür). Bunu mən özümtam bilmirəm. Bu Xətaiyə olan gizli sevgi və rəğbətdən doğur. Azərbaycanımızın qədimdən tutmuş bu günə qədər bir çox igid oğulları və qəhrəmanları olub. Amma onların içində Xətai mənim üçün bir başqadır. İgidliyi, siyasi baxışı, yaradıcılığı, müdrikliyi ilə bütöv bir obrazdır. Mən düşünmürəm ki, elə bir kişi aktyor olsun ki, Xətaini canlandırmaq istəməsin.  Birbir obrazın problemi nə qədər çox olsa, o obrazı oynamaq bir o qədər zövqverici olur. Hökmdarların da həyatı, verdiyi qərarları, qurbanları, müharibələri ilə problemlərlə doludur. 

 

 

- Son zamanlar Türkiyə kinosu tarixi mövzulara çox yer verir. Amma Azərbaycan tarixindən bəhs edən filmlər çox azdır...

- Burada dərin bir köks ötürmək məcburiyyətindəyəm. Mən aktyoram, bir alababat  teatr  rejissoru.  Mənə aid olmayan şeylərə çox vaxt qarışmıram. İşimlə məşğul olmağı daha üstün tuturam. Aktyor olaraq tarixi filmlərdə oynamağın çox həvəskarıyam. Hətta döyüş səhnələrinə quruluş verə bilərəm. Amma bu səpgidə filmlərimiz son zamanlar üçün yetəri qədərdir. Uzaq tarixi götürsək,  "Hökmdarın taleyi”, "Cavad xan”, "Mahmud Məryəm  filmləri, yaxın tarixi götürsək, "Cavid ömrü”, "Sübhün sehri”, "Yarımçıq xatirələrfilmi çəkilib. İnanıram qarşıda hələ yaxın uzaq tarixlərimizə səyahətlər çox olacaq.

 

- Sizcə, aktyorun təskinliyi qucaq-qucaq çiçəklərdir, yoxsa..?

- Mən hərdən düşünürəm ki, aktyor barəsində deyilən bir çox təsəlliverici sözlər ancaq bizim mahalda  yaranıb. Misal üçün bizə ancaq alqışlar qalır, rolun balacası-böyüyü olmaz, aktyorun təsəllisi qucaq-qucaq güllərdir, aktyor gərək ac olsun s. bu səpgidə bir neçə sözlər (gülür). Alqışlar aktyora verilən dəyər tamaşaçıların görülən işə minnətdarlığıdır. İşdən asılı olaraq tamaşaçı onu alqışlayır: ayaq üstə alqışlayır, tez-tez alqışlayır, fit çalaraq alqışlayır, "afərin!” deyərək alqışlayır ya əksinə könülsüz alqışlayır, "tamaşanın sonunda alqışlayarlardeyə alqışlayır s. O ki qaldı qucaq-qucaq güllərə, o artıq kinolarda tamaşaların içində olur. Tamaşaçı özünü ancaq tamaşaya çatdırır, onun gül almağa vaxtı haradandı? Hərdən görürsən hansısa tamaşaçı bir gül dəstəsi ilə gəlir. Səhnədə on aktyor olursa hamısı düşünür, görəsən bu gül dəstəsi kimədir?(gülür). O tamaşaçı gül dəstəsini istədiyi aktyora verənə qədər onların içində bir narahatlıq hiss olunur. Məncə, yardıcı insanların təskinliyi diqqət qayğıdır.

 

- Bir oğlunuz var, Allah saxlasın. Onun kino günündə dünyaya gəlməyinin təsadüf olmadığını bildirən bir facebook postu paylaşmışdınız. Ötürmək istədiyiniz mesaj oğlunuzun da aktyor olmasını istəmənizdir?

- Həyatda təsadüf deyilən heç bir şey yoxdur (gülür). Zərurətdən doğan təsadüflər var.  Mən deyə bilmərəm, o, böyüyəndə kim olacaq. Mən sadəcə istiqamət verə bilərəm bir kömək edə bilərəm. Amma aktyor ya rejissor olsa, mən bununla fəxr edərəm. Əgər mənim məşğul olduğum bu peşə mənasız, lazımsız məsləhətsiz bir peşə  olsaydı, mən heç özüm bu işlə məşğul olmazdım.

 

Nurlan AĞA,

BDU Jurnalistika fakültəsi, IV kurs

Kaspi.-2016.-13 oktyabr.-S.11.