Bir illik gəlib, 45 ildir Lənkəranda qalan aktyor

 

Qabil Quliyev: “Qızım, köçəri quşun öz yuvası olmaz

 

Lənkəran Dövlət Dram Teatrının adı çəkilən zaman ağlıma gələn ilk aktyor,  Xalq artisti Qabil Quliyev olur. Qabil müəllim, 1973-cü ildən Nəcəf bəy Vəzirov adına Lənkəran Dövlət Dram Teatrında çalışır. 100-dən artıq tamaşada rol alıb. Bir neçə bədii filmə çəkilib. Lənkəran Dövlət Universitetində 12 il etika, estetika kulturologiyadan dərs deyib. Onunla bir neçə il bundan qabaq redaksiyamızda görüşmüşdüm. Səbri, təmkini səmimiyyəti ilə diqqətimi çəkmişdi. Teatrın mövsüm bağlanışında Lənkərana səfərim zamanı gözlərim səhnədə, zalda onu axtarsa da, görüşmək qismətdə deyilmiş. Ancaq 2018-ci ilin ilk müsahibəsini ondan almaq varmış qismətimizdə.  Söhbətimiz uzun çəkdi, ona görə müsahibəni oxuculara  ixtisarla təqdim etmək məcburiyyətindəyəm.

 

- Qabil müəllim, sizi 2018-ci ildə xoş gördük. Bu ildən gözləntiləriniz nələrdir?

- Mən bu il milli teatrımızdan güclü bir yaradıcılıq sıçrayışı, yazarlarımızdan sanballı əsərlər gözləyirəm.  Bundan başqa, aktyor olmaq arzusu ilə Mədəniyyət İncəsənət Universitetini  bitirəcək məzunlardan  sənətin acısını, sirrini dadmaq üçün bölgə teatrlarına  təyinat almalarını gözləyirəm.

 

- Bəs geridə qoyduğumuz il sizin yaddaşınızda necə qaldı?

- . Ötən il  şəxsi həyatımda olduqca ağır oldu. Həyat yoldaşımı qardaşım  Ələddin Quliyevi itirdim. Bu itkilər məni çox kədərləndirdi. O ki qaldı yaradıcılığıma,  2017-ci ildə  J.B.Molyerin  "Jorj Danden yaxud aldadılmış ərtamaşasında Cənab  De  Sotonvil, Ə.Haqverdiyevin  "Xortdanın cəhənnəm mktubları”nda dərviş, C.Məmmədquluzadənin  "Danabaş kəndinin məktəbi”ndə  naçalnik rollarını  oynamaq qismət oldu.

 

- Hazırda Lənkəran Teatrında vəziyyət necədir? Teatrda hansı tendensiyalar yaşanır?

- Hazırda teatrda yaradıcılıq prosesləri davam edir. 2018-ci ildə  hələ ki, planda 3 böyük əsər var. Üç nəhəngin üç ağır əsəri.  Sofoklun "Antiqona”, Meterlingin "Korlar,  Saqalın "Husunu itirmiş at” əsərlərini səhnələşdirəcəyik. Amma istərdim ki, repertuara milli dramaturgiyamızın nümunələri daha çox salınsın. Çünki müasir gənclik Nizamini, Füzulini, H.Cavidi, Cəfər Cabbarlını tanımır. Bu yaxınlarda telekanalların birində 30-35 yaşlı birindən "Nizami kimdir?” soruşdular, gözlərini döydü. tanımadı. O ki, qaldı teatrın digər məsələlərinə, bütün sənət adamlarına, mətbuat nümayəndələrinə yaradıcılıq prosesləri ümumi vəziyyət çox yaxşı bəllidir.  Birinci növbədə kadr problemləri, iqtisadi problemlər bir sıra digər məsələlər var ki,  onlar öz həllini  gözləyir. Lənkəran Teatrı kadr məsələsini  teatrda fəaliyyət göstərən  studiya vasitəsi ilə yerli kadrlar hazırlamaqla həll edir.  Amma bu, məsələnin köklü həlli demək deyil. Teatr digər bölgə teatrları ilə  müqayisədə yaradıcılıq  məsələsində  fərqli mövqedir. Bu gün bizim tamaşaçıların  əsas hissəsini məktəblilər  tələbələr  təşkil edir.  Bununla da  teatr öz gələcək tamaşaçısını yetişdirir. Hazırda teatrda Moris Meterlinqin "Korlarəsərinin məşqləri gedir. Əsəri teatra təyinatla gəlmiş  gənc rejissor Emil Əsgərov hazırlayır. Bu mövsümdən artıq teatrın baş rejissoru, əməkdar incəsənət xadimi  Oruc Qurbanovdur. O, peşəkar səhnədə  ilk addımlarını Lənkəran Teatrında atıb. Kollektivi yaxşı tanıyır, teatra bələddir. Onunla işləmək kollektiv üçün rahatdır. 

 

- Vaxtilə kaskadyorluq sənətinin  sirlərinə  yiyələnibsiniz. Bəs üçün istifadə etməyibsiniz?

- Kənddə, təbiətin  qoynunda, at belində böyümüşəm. Yaxşı yadımdadır, uşaq idim, məktəbə getmirdim.  Bir kəhər atımız var idi.  Atam yayın istisində 14 kilometr yolu  maşınla  yanaşı çaparaq  gəlmişdi. Maşın atı ötə bilməsə ,  at həyətə çatan kimi ürəyi partlamışdı. O atın basdırıldığı yer indiyə kimi yadımdadır.  Sonralar həyətimizdə daha gözəl, surətli atlar olub.  Uşaqlıqda at çaparkən o qədər atdan yıxılmışam ki. Amma ilk dəfə  Hüseyn Seyidzadənin "Səmt küləyifilmində  mərhum aktyorumuz  Ələddin Şahbazovu atlı döyüş səhnələrində əvəz etmişəm. Bundan başqa "Cavad xanfilmində Aleksandr Mirzənin döyüş zamanı atdan yıxıldığı epizodda çəkilmişəm.  Ancaq onu da diqqətinizə çatdırım ki, kaskadyorluq təhlükəli peşədir.  Aktyor üçün deyil.

 

- Siz Universitetdə Əliheydər  Ələkbərovun,  Rza Təhmasibin sinfini bitiribsiniz. Onlar  sizin yaddaşınızda necə qalıblar?

- Hər ikisi gözəl sənətkar idi. Allah onlara rəhmət etsin.  Əliheydər müəllim tələbələrinə böyük ata məhəbbəti  ilə yanaşardı, olduqca səmimi mehriban idi.  Təhmasib müəllim  sənətdə dahi idi, hər işi bəyənməzdi.  Sənətdə xırdalıqlara diqqət edərdi, şablon işləri sevməzdi. Hər obrazdan özünəməxsus xarakter  tələb edirdi.

 

- Universiteti bitirdikdən sonra sizi təyinatla  Sumqayıt Teatrına göndərsələr , bundan imtina edib, hərbi xidmətə yollanıbsınız. Sizi bu addımı atmağa məcbur edən idi?

- Tələbə vaxtlarımdan Akademik Milli Dram Teatrında çalışdım.  Rəhmətlik Əliheydər müəllim məni ora işə götürmüşdü. Orada əvvəlcə səhnə fəhləsi işlədim, sonra isə aktyor kimi fəaliyyətimə davam etdim.  Təyinat bölgüsü olanda Əliheydər müəllim Bakıda deyildi. Universitetə teatrdan arayış aparmalı idim. Beləliklə, mənim təyinatımı Sumqayıt Teatrına yazdılar. İmtahanlarımı bitirəndən sonra Sumqayıta  təyinatımdan imtina cavabı aldım, hərbi xidmətə getdim. "Mostfilm”in hərbiləşdirilmiş  kino bazası olan Norafominck rayonuna. Sonra bizi film çəkilişinə görə Bakıya dəvət etdilər. Çexoslavakiya ilə Azərbaycanın birgə istehsalı olan "Semt küləyifilmini, "Nəsimi”ni, "Qatır Məmməd”i çəkdik.  Mən Moskvadan qayıdandan sonra  Akademik Milli Dram Teatrına getdim. Onda artıq gec idi, Əliheydər müəllim dünyasını dəyişmişdi.  Sumqayıta isə getmək istəmirdim. Mədəniyyət nazirliyinə getdim, rəhmətlik Məmməd Ziyadov birinci müavin idi. Müəllimimin dostu idi məni tanıyırdı. Görüşdük, vəziyyəti danışdım. Dedi ki, indiki vəziyyəti görürsən, Lənkəranda yeni teatr açmışıq, sənin təcrübən var. Bir il orda işlə, sonra bir şey fikirləşərik.  Teatrın direktoru mərhum Məbud müəllimə zəng vurdu.  Məni xüsusi sərəncamla Lənkəran Teatrına göndərdi. 1973-cü il, dekabrın 20-də əmrim verildi. O, vaxtdan artıq 45 il ötür,  mən hələ Lənkərandayam.

 

- Bəs, bu 45 ildə yerinizi dəyişmək üçün nazirliyə müraciət etmədiniz?

- 45 ildir ki, Lənkəran Teatrında çalışıram. Teatra gəldiyim illərdə başım sənətə, ictimai işlərə o qədər qarışdı ki, zamanım olmadı. Daha  sonra isə övladlarım dünyaya gəldi. Hiss etdim ki, bu teatra lazımam, burada öz yerimdəyəm.

 

- Axı siz Lənkəranda doğulmayıbsınız...

- Düzdür, mən Lənkəranda doğulmamışam, ancaq vətənin o başı, bu başı yoxdur.  Bir neçə dəfə evimi dəyişmək üçün imkan yarandı.  Bu barədə elan da vermişdim. Evi dəyişmək üçün müraciət edən olub. O vaxt mən qastrol səfərində olduğumdan, xanımım onlara bildirmişdi ki, biz ev dəyişmirik, sizə səhv məlumat verilib. Yəqin ki, elə belə olmalı imiş.  Lənkəran Teatrında  qaldığıma görə, heç zaman peşmançılıq hissi keçirməmişəm indi peşman deyiləm.  Görünür, mən burda daha çox lazımam. Qızım, köçəri quşun öz yuvası olmaz.

 

- Sonuncu dəfə 2013-cü ildə "Sevginin göz yaşlarıfilminə çəkilibsniz. Bu 4 ildə  sizi heç bir serialda filmdə görmədik. Filmlərə özünüz çəkilmək istəmirsiniz, yoxsa təklif gəlmir?

- "Sevginin göz yaşları” filminə qədər  bir neçə filmdə rol almışam.  Rejissor İntiqam Hacılının çəkdiyi "Qız yükü " serialına çəkildim. Onu da deyim ki, film yüksək reytinq qazanmışdı. Hazırda yenə İntiqam Hacılının "Ayna” serialında çəkilirəm. Güman edirəm ki, bu filmuğurlu olar.  Ümumiyyətlə, bu gün çəkilən filmlərə ciddi nəzarət olunsa,  çox yaxşı olar.  Bu gün efirə daha çox, milli-mənəvi dəyərlərimizə  ləkə olan üzdəniraq seriallar yol tapır.  Bu seriallar çox asanlıqla maliyyə vəsaiti əldə edə bilirlər.

 

Xəyalə Rəis

Teatrşünas

 

Kaspi.-2018.-25 yanvar.-S.14.