Türkiyə
rola girə bilməyən aktyorunu itirdi
Eşref Kolçak qəbir
daşına “kino gələcək nəsillər
üçün canlı məktubdur” yazdırıb
Onlar bir əfsanə idi - Yeşilcam əfsanəsi. Türk kino sənayesinin
dəyərli simaları. Türkiyədə
kino industriyasının inkişafında müstəsna xidmətləri
olan sənət fədailəri. Yaşadıqları dövrün bütün
çətinliklərinə, məşəqqətlərinə
sinə gəldilər. İllər keçdikdə
türk kino sənayesi daha çox inkişaf etməyə və
dünyaya açılmağa başladı. Ancaq Yeçilcamda məşhur olan aktyorlar bir
başqa sevilir. Onlar Türkiyə kino aləminin əfsanəsinə çevriliblər.
Bu gün isə həmin insanlar bir-bir
dünyadan köçürlər. Tarix
olurlar. Mayın 28-də Türkiyənin sevilən
siması, 92 yaşlı aktyor Eşref Kolçak
dünyasını dəyişdi. Onun həyatı
sanki bir film idi. Məşəqqətli,
çətin və bir o qədər də macəra dolu bir həyat
hekayəsi var.
Ömrünün
müəyyən dönəmlərində dülgərlik və
ayaqqabı təmirçisi olaraq çalışan aktyor, Yeşilcam
siması olan Hülya Koçigitin "Film kimi həyatlar”
verilişində özü haqqında ətraflı məlumat
verib. Ölümündən bir neçə ay öncə
çəkilən verilişdə mərhum sənətkar
özünü belə təqdim edib: "1927-ci ilin 28
yanvarında Ərzurumun İspir şəhərində
dünyaya göz açmışam. Sənət
sevdam fərqli olub. 1944-cü ildə Atilla
Revü Musiqili Teatrında çalışmışam.
1945-ci ildə Səs Teatrında işləmişəm.
Mən aktyor olmaq üçün heç bir
universitet təhsili almamışam. Peşəkar
aktyor olmaq üçün kitablara ehtiyac yoxdur. 50 kitab
oxusan, 10 universitet bitirsən belə, əgər yaradan sənə
o özəlliyi verməyibsə, heç bir zaman sənətçi
ola bilməzsən. Həyatda oxumaqla hər şeyə nail ola bilərsən, amma sənətçi
ola bilməzsən. Bunu özümdən yola
çıxaraq deyirəm. Misal
üçün, rəhmətlik oğlum Harun dünyaca məşhur
bir musiqiçi idi. Ancaq mənim əlimə
hər hansı bir musiqi alətini versəniz, onu
dınqıldada da bilməyəcəyəm”.
Eşref
Kolçak bəyənmədiyi ssenaridə
çalışmadığını və rol
aldığı 100-dən çox Yeçşilcam filmlərinin
hər birinin ssenarisi ilə ayrı-ayrı tanış
olduğunu deyib: "Əvvəl ssenarini oxuyurdum, əgər
özümü orada görürəmsə, oynayırdım.
Mən rola girə bilmirəm, oynayıram.
Dünyanın heç bir yerində "artist”
kəlməsi insanları aşağılamaq
üçün istifadə edilmir. Hərdən
kimsə qarşı tərəfi tənqid etmək
üçün "artislik etmə” kimi ifadələrini
eşidirdim. Onu deyən insanlardan "artistlik nədir”
soruşsanız, həmin sözün mənasını bilməz.
"Ar” sənət, "tist” isə idarə etmək deməkdir. Mənim sənətə gəlişim isə təsadüf
nəticəsində baş verib. Musiqili
Teatrda yeni bir işçi axtarılırdı. Dostum
israr etdi ki, tarda
iş elanı veriblər, gedək özümüzü
sınayaq. Teatra getdik, yuxarı mərtəbələri
qalxdıqda otaqlara bir-bir boylanırdım, hər otaqda insanlar
sənətlə məşğul idi - kimisi mahnı oxuyurdu,
kimisi tamaşa oynayırdı. Mən isə
belə şeyləri heç televizordan da görməmişdim.
Hələ də içim sızlayır ki, məni
teatra aparan dostumu işə qəbul etmədilər, məni qəbul
etdilər. İlk dəfə o il səhnəyə
çıxdım. Səs Teatrında
çalışarkən bizi filmlərə rəqs səhnələrinə
dəvət edirdilər. O zaman Türkiyədə
yeni-yeni filmlər çəkməyə
başlayırdılar. Bizdən də epizodik rollarda arxa cərgədə rəqs
edən, çay gətirən, yoldan keçən kimi istifadə
edirdilər. 1949-cu ildə İskənduruma qastrol səfərinə
getdik. Rejissor
dostum Şinasi Özonuk mənə dedi ki, 10
gündən sonra film çəkəcəyəm və sən
orada oynayacaqsan. Dostum sözünün
üstündə duran, güvənilən insanlardan deyildi.
Çox tərəddüddən sonra onunla
görüşə getdim. Mənə bir ssenari verdi, dedi ki, bunu oxu, sabah bu obrazı oynayacaqsan.
O zaman "Bağışla məni, Allahım” filminə
çəkildim. Film hazır olandan sonra
çox təəccübləndim. Orada
oynayanın özüm olduğuna inana bilmədim. Mənim Eşref Kolçak olmama səbəbim məhz
həmin film oldu. Bundan sonra filmlərin davamı gəldi
- "İslamoğlu”, "Namus borcu”, "Ölüm busəsi”,
"Düşmən qardaşlar”, "Qanunsuzlar”, "Filinta
Qədri”, "Gecələrin hakimi”, "Kimsəsiz Həsən”,
"Qismətin önünə keçmək olmaz”, ”Gecə
quşu”, "Küçə
uşağı”, "Fədakar
ana”, "Unudulmayanlar”, "Əvvəlcə xəyallar
ölür”, "Fırat”,
"İtirilən illər”, "Şərəf
sözü”, "Silah dostları” və 100-dən çox
filmlərdə maraqlı obrazlar yaratdım. Türkiyə
kino tarixində ilk dəfə filmlərim 8 kinoteatrda eyni vaxtda
göstərildi. Bir anda məşhur
olmuşdum”.
Aktyor ömrünü son günlərini giley edərək
keçirdi.
Yeşilcam aktyorlarına kifayət qədər qiymət verilmədiyini
dilə gətirməkdən çəkinmirdi: "Təəssüflər
olsun ki, bu gün dünyanın heç bir yerində olmayan vəziyyətdəyik.
Bu gün həyatını teatra verənlər
həyatda deyillər və aclıq, səfalət içində
ölüb getdilər. Mən də
ölüb gedəcəyəm. Bizim kino
aktyorlarımız aclıq və səfalət içində
ölüb getdilər. Həyat
yoldaşımın məzarının yanında özümə
yer almışam və oğlumu da anasının qoynunda
yatızdırmışam. Həyat
yoldaşımın məzar daşına "evimin
xanımı, övladımın anası və mənim
xanımım” yazdırmışam. 56 il
onunla evli qaldım. 56 il evimi açarla
açmamışam. Onun üçün çox
darıxıram.... Sizə deyim ki, öz
yükümü kiməsə buraxıb getmək istəmirəm.
Həyatda başqa kimim var? Həyat
yoldaşımı, övladımı itirmişəm. Bunun üçün də öz məzar
daşımı özüm hazırlatdırmışam.
Qəbiristanlıqda həyat
yoldaşımın yanında özümə yer
hazırlatdırmışam. Məzar
daşına isə "Kino gələcək nəsillər
üçün canlı məktubdur” yazdırmışam”.
50 il öncə
çəkildiyi filmlər indi də baxılır, sevilir, izlənilir.
Çox möhtəşəm rejissorlarla işlədiyini deyən
aktyor, gənclərə məsləhət verməyi də
özünə borc bilirdi: "Əgər aktyor çəkildiyi
filmdə özündən bir parça görməzsə,
işindən zövq almaz. Bizim ən böyük
qazancımız insanlara oynamağımızdır. Ekrem adlı bir dostum var idi. O, mənə
balıq tutmağı təklif etdi. Filmlərə çəkilmədiyim,
türk kinosunun durğunluq dövründə iki il balıqçılıqla məşğul
oldum və balıq tutmaqla çəkildiyim filmlərdən
daha çox pul qazanırdım. Ondan sonra yenidən
kinoya qayıtdım. Kaş ki, qayıtmazdım... Dünyanın hər yerində imzalı şəkillərim
var, amma öz ölkəmdə məni sənətçi
olaraq görmürlər. Dövlətimiz
bizi sənətçi olaraq görmür. Vergi almağa gələndə məni sənətçi
kimi qəbul etmədilər”.
Mərhum sənətkarın oğlu Harun Kolçakın ölümü onu həyatdan qoparmışdı. Oğlunun ölümündən sonra mətbuat nümayəndələri "Övladınızı necə xatırlayırsınız?” sualı ünvanlayanda heç cür övladının ölümünü qəbul edə bilmədiyini demişdi: "Oğlum üçün darıxanda şəklinə baxıram, içimdə "sanki qapı döyüləcək və bir yerdən çıxacaq” kimi bir hiss var. İstəyirəm ki, Harun könlümdə necə qalıbsa, elə yaşasın. Və hər zaman ona deyirdim ki, sən mənim üçün xəstəxanada həkimlərin mənə verdiyi o balaca Harunsan. Mənim gözümdə böyüməmişdi, hər zaman uşaq idi. Onun gözü açıq getmədi, xoşbəxt və rahat vəfat etdi. Mən həyatımın ən böyük acısını 1947-ci ildə 20 yaşımda anamı itirməklə yaşadım. İndi oğlum ölüb deyə, özümü yerlərə atsam, paralasam əlimə nə keçəcək? Oğlum bu dünyadan köçdü və indi də növbə mənimdir. Oğlumu anasının qoynuna verdiyim üçün rahatam. Onlar ana-oğul bir-birlərini çox sevərdilər. Oğlumun məzar daşına onun ifa etdiyi "Gir qanıma” mahnısının sözlərini yazdırdım ”.
Sənətçi 92 yaşında zəmanənin insanlarını anlamadığını deyirdi: "Mən bildiyim qədər, insanlar dəfn mərasimlərinə yaxınlarının dərdinə şərik olmaq üçün gedir. Ancaq oğlumun dəfnində şəkil çəkdirən insanları gördüm. Hətta, bu da kifayət eləmirmiş kimi, cənazəyə gələn sənətçilərlə şəkil çəkdirmək üçün sıraya duran insan tipləri ilə rastlaşdım. İndi nə ölüyə, nə diriyə hörmət var. Təsəvvür edin ki, oğlum ölüb, onun yanına getmək istəyirəm. Amma məşhurlarla şəkil çəkdirmək istəyən adamlar mənə imkan vermir. Bu, necə bir zəmanədir? Hər şey görüntü üçündür? Selfi edincə, dua et, qardaşım”. Bu ifadələri səsləndirən mərhum sənətkar hardan biləydi ki, oğlu üçün səsləndirdiyi bu fikirləri gün gələcək dostları onun üçün səsləndirəcək. Mayın 28-də dünyasını dəyişən mərhum sənətçinin dəfn mərasimində sənət dostları, məşhurlar da iştirak etmişdi və türk mediasının yazdığına görə, cənazəni yerdən götürmək mümkün olmayıb. Dəfndə yas tutanlardan daha çox, şəkil çəkdirənlər olub.
Ömrünün son günlərində bu dünyanı tərk edəcəyindən sanki xəbərdar idi. Jurnalistlərlə görüşəndə yaşamaq üçün can atmadığını deyirdi: "Mən də bir gün öləcəyəm. İnsanların bu cəhənnəmdə yaşamaq üçün can atmalarına heç cür haqq verə bilmirəm”.
Mərhum
sənətkar, Gemlik Mərkəz məscidində yuyularaq
Gemlik şəhər məzarında, oğlunun yanında dəfn
edilib.
Xəyalə Rəis
Kaspi 2019.- 30 may.- S.14.