“Efirin
peşəkarlıqla əlaqəli olmayan
tərəfləri də var”
“O vaxt peşəkarlıq ona
görə var idi ki, heç kimə səhvini
bağışlamırdılar, işinin
öhdəsindən layiqincə gələ bilməyən
insanların gözünün
yaşına, dostluğa-tanışlığa
baxmırdılar”
Öz sahəsində sayılıb-seçilən insanları qonaq etdiyimiz “Peşəkar” rubrikasında müsahibimiz tanınmış diktor, Xalq artisti Şərqiyyə Hüseynovadır. Bir zamanlar eyni teleproqramda çalışmağımıza rəğmən onunla söhbətimiz bir çox cəhətdən mənim üçün də maraqlı oldu. Bir daha qət etdim ki, hətta tanıdığımız insanların belə tanınmağa ehtiyacı olan yönləri, maraqlı həyat hekayətləri, sənətə peşəkar baxışları var. Həmsöhbətim öncə diktorluq peşəsinə gedən yolun kəşməkəşlərindən söz açdı:
- Ondan başlayaq ki, ümumiyyətlə, mən diktor olmaq, televiziya sahəsində çalışmaq istəməmişəm. Demək olar ki, tam təsadüf nəticəsində bu sənətə gəldim, ancaq zamanla bu iş həyatımın bir parçasına çevrildi. Mən indiki Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin ikinci kursunda oxuyarkən yeganə telekanalımız olan AzTV-yə müsabiqə yolu ilə əməkdaşların seçimi aparılırdı. Sadəcə maraqdan mən də sənədlərimi verib müsabiqəyə qatıldım. 300 nəfərə yaxın namizəd bir neçə yer uğrunda mübarizə aparırdı, kanalın ştat cədvəli də böyük deyildi. Mənim özümün də ümidim yox idi. Ancaq rus dilini səlis bilməyim, səsimin lentə düşməsi əlimdən tutdu. Bir neçə mərhələni arxada qoyduqdan sonra artıq məndə televiziyaya maraq yarandı. Onu da etiraf edim ki, həmin illərdə Azərbaycan dilində çox pis danışırdım. Səhv etmirəmsə, 3-cü turda televiziyanın o vaxtkı sədr müavini Nəbi Xəzri mənə demişdi ki, “sən hansı dildə danışırsan, danışdığın tatar dili deyil ki?!”. Rus dilini bildiyimi, səsimin televiziyaya uyğunluğunu nəzərə alıb məni təcrübəçi kimi işə qəbul etdilər. Rafiq Hüseynovdan, Roza Tağıyevadan çox şeylər öyrəndik, böyük məktəb keçdik.
- Hər şey bu qədər rəvan oldu?
- Əlbəttə ki,
xeyr. Təcrübəçi dövrüm o qədər
də rəvan keçmədi. Gecə proqramı
üçün növbətçi
qaldığım günlərin
birində heç istəmədiyim hadisə
yaşandı. Radioda xalçalarla
bağlı veriliş
efirə getməli idi, həmin proqramın mətnini isə Rafiq Mustafayev oxuyurdu. Hansısa səbəbdən işə
gələ bilməmişdi.
Növbətçi olduğum üçün
mətni mənim oxumağımı istədilər.
Təbii
ki, razılaşmadım,
bilirdim ki, mətni bərbad edəcəyəm. O vaxt
da indiki kimi səs yazısı
yox idi, oxunan mətn birbaşa yayımlanırdı.
Etirazlarıma baxmayaraq mətni
mənə oxutdurdular,
nəticədə də
gözləniləndən fərqli
olmadı, böyük
səs-küy qopdu.
Nəbi Xəzri atamla dost olmağına, yaxşı münasibətlərinə
baxmayaraq məni birbaşa işdən azad etdi, yalnız
hörmət əlaməti
olaraq öz ərizəmlə işdən
ayrılmağıma şərait
yaratdılar. Onu da deyim ki, o vaxt
peşəkarlıq ona
görə var idi ki, heç
kimə səhvini bağışlamırdılar, işinin öhdəsindən
layiqincə gələ
bilməyən insanların
gözünün yaşına,
dostluğa-tanışlığa baxmırdılar. Düzdür,
təcrübəçi olmağım,
eyni zamanda, mətni oxumağa məcbur edilməyim bağışlanmağıma səbəb
ola bilərdi,
ancaq onu da etmədilər. İndi fikirləşirəm ki, yaxşı ki etmədilər. Amma mənə
bildirildi ki, Azərbaycan dilini səlis öyrənsəm
növbəti müsabiqəyə
sonuncu mərhələdən
qatıla bilərəm.
Bu mənim üçün
stimul oldu, hazırlaşdım, dilimi
təkmilləşdirdim və
beləcə diktorluq fəaliyyətim başladı.
O səbəbdən mən
öz övladlarıma,
nəvəmə, bütün
gənclərə ilk növbədə
ana dilini mükəmməl öyrənməyi
məsləhət görürəm.
Əcnəbi dili bilmək
də vacibdir, ancaq ana dilindən
sonra.
- Bu gün aparıcılarımızın
efir dili peşəkar diktor kimi sizi qane
edirmi?
- Mən yəqin ki, xoşbəxt insanam ki, həm
sovet dövrünün,
həm də müstəqillik illərinin
jurnalistikasını gördüm,
onlarla çiyin-çiyinə
çalışdım, bu
gün də telekanalların birində fəaliyyətimi davam etdirirəm. İstedadlı, diksiyası yerində,
dilimizin imkanlarına bələd aparıcılarımız
var, ancaq onların sayı o qədər də çox deyil, hər kanalda bir və ya
iki, ən yaxşı halda üç nəfərin adını çəkmək
olar. Məncə, müstəqillik dövrü üçün
bu, o qədər də yaxşı göstərici hesab edilə bilməz. Bizim dövrümüzdə ən
azı arqumentimiz var idi ki,
Azərbaycan dili geniş istifadə edilmir. Bəzən hərflər düzgün
tələffüz olunmur,
sözlər yerli-yerində
istifadə edilmir, bir çox hallarda isə səs efirə düşmür. Bunlar ümumilikdə
müşahidə olunan
çatışmazlıqlardır. Bundan əlavə, efirin peşəkarlıqla əlaqəli
olmayan tərəfləri
də var. Bu da tamaşaçının münasibətidir,
onun rəğbətini
qazanmaqdır. Peşəkarlıq səviyyəsindən asılı
olmayaraq, hər aparıcı özünə
qarşı rəğbət
oyada bilmir. Bəzən aparıcının özündən
də asılı olmur, məncə, bu, daxili aləmlə
bağlı olan məsələdir. Ancaq yenə
də peşəkarlıq
öncə gəlməlidir,
daha sonra rəğbət qazanmaq üçün çalışmaq
olar. Ancaq təəssüf ki, bəzən ikinci daha önə
keçir, peşəkarlıq
arxa planda qalır.
- Sizinlə çalışdığımız
illərdə də aparıcıların diksiyası
üzərində işlədiyinizin
şahidi olmuşam. Bu istiqamətdə fəaliyyətinizi davam etdirirsinizmi?
- Bəli, o vaxt kanalların birində Sabir Ələsgərovla aparıcıların diksiyası
üzərində işləyirdik
və bizi telekanala bu məqsədlə
dəvət etmişdilər.
Ancaq bir müddətdən sonra efirə verilişlə çıxmaq
təklif olundu. “Bu günün ekranı”
layihəsində (ANS kanalı
- red.) verilişlər hazırlandı.
Tanınmış diktor Sabir Ələsgərovla birgə
təqdim etdiyimiz veriliş tamaşaçıda
maraq oyadırdı, keçmiş tariximizdən
bəhs etdiyi üçün nostalji hisslər yaradırdı.
Ancaq aparıcıların diksiyası
üzərində işimizi
də axsatmadıq.
Mən bu gün də
bir başqa kanalda sırf bu işlə məşğulam. Artıq müsbət
nəticələr də
var. Tamaşaçılar da
inkişafı, fərqi
hiss edir. Mən özüm
də işimlə əlaqədar daim həm yerli, həm də xarici kanalları izləyirəm. Həqiqətən
də inkişaf hiss olunur.
- Bu gün Rusiya və Qərb ölkələrinin kanallarında
dövrünün məşhur,
təcrübəli simalarını
yenidən efirə cəlb edirlər, verilişlər hazırlayırlar.
Məsələn, illərdir, ABŞ-da yayımlanan “Larry King” öz efir reytinqini
bu günə kimi saxlayır. Belə layihələr bizim efir məkanı üçün də lazım deyilmi?
- Çox vacib məqama toxundunuz. Rusiya kanallarını gənc yaşlarımdan izləyirəm,
onların efir maneraları, danışıq
tərzləri, efir mədəniyyəti məni
valeh edir, eyni zamanda, baxdığım
verilişlərə bir
peşəkar diktor kimi yanaşmağa çalışıram. Bu
gün əksər Rusiya kanallarında bizim dövrün məşhur aparıcıları
maraqlı verilişlərlə
efirə çıxırlar.
Şəxsən mən onlara
baxanda həmin illəri xatırlayıram,
deməli, bu hissi hər bir tamaşaçı keçirir. Bundan əlavə,
indi kanallar bu səpkili verilişlərə daha çox diqqət ayırmalıdırlar, çünki
kanalların əsas tamaşaçı auditoriyası
orta və yaşlı nəsildir.
Gənclər, belə demək
olarsa, internetə köçüblər, maraq
dairələri dəyişib.
Televiziyada bir-iki veriliş
onları maraqlandıra
bilər ki, onu da vaxtları
olanda yenə internetdən izləyirlər.
Ancaq kanallar sanki israrla gəncləri
hədəf alan
verilişlər hazırlayırlar.
Türkiyə kanallarında da,
yəqin ki, müşahidə etmisiniz,
bir çox proqramlar əsasən qadın auditoriyası üçün nəzərdə
tutulur, ya seriallar, ya da
qadın proqramları
efirə verilir. Bu isə o deməkdir
ki, onlar kanala kimin baxdığını
müəyyənləşdiriblər.
Bizdə
də bunlar olmalıdır. Hazırda çalışdığım
kanalda nostalji tipli veriliş açmaq təklif olunub. Onun üzərində işləyirik. İnşallah, maraqlı bir verilişlə tamaşaçıların
qonağı olarıq.
Sadiq Musa
Mədəniyyət.- 2014.- 29
yanvar.- S. 12.