Etno-bioqrafik “biblioqrafiya”...
“Xalq qəzeti”nin əməkdaşı, Əməkdar mədəniyyət işçisi, “Zərdabi”, “Qızıl qələm” təltifatçısı, üçillik tələbə, qırx yeddi illik həyat dostum və... hər gün-günaşırı görüşdüyüm Əlipənah Bayramova “Həyatım, mühitim” kitabıyla ilgili
M Ə T B U M Ə
K T U B
Gün aydın, əfəndim!
Və əgər, hər gün-günaşırı görüşdüyümüz
halda (habelə kommunikativ imkanların ayaq açıb yürüdüyü bir dövrdə), jurnalistika təsərrüfatımızın “sual oluna bilər”
ritorikası ayağından
“nədən məhz məktub?” təəccübü
yaşasan, bunun səbəbi-“əmma”sını
özündə gör...
Nədən ki, qadam, sən
biz dostlarının bir
sıra fərdi-ictimai
hal-hərəkət fəaliyyətlərimizlə
bahəm, Tanrının
öz “məzlum” (və bir az
da ədəb-irfani) bəndələrinə lütfi-qənimətlərindən
olan (və bu kitabın çap xərcini çəkən) Səfərov
Qənimət dostumuzun
hərdən cəmlədiyi
məclislərdə geniş
tost “yaradıcılığımız”
üzərində də
qatı bir senzorluq edir, barəndə deyilən tərif-təqdirlərə özünəməxsus
“kişmişi-bişmişi” gülüşlərinlə istehzalanıb,
öz halal-haqqın olan öygü-sevgi nitqlərimizi alayarımçıq
kəsirsən...
Beləliklə,
böyük elm, sənət,
mədəniyyət xadimlərimiz
və... indilərin gözündən bir xeyli düşmüş əmək (əql-aqili baxımdan “əppək”!)
qəhrəmanlarımızla çox maraqlı müsahibələr və
“məhəlli-çəpəriçi”likdən
xali ləzzətli nəsil-şəcərəvi “memuar”dan ibarət bu kitabından xeyli geniş danışmaq fürsətim...
Öncə milli-məfkurəviliyindən
Bəri başdan qeyd edim ki, sən,
bu kitabçün seçdiyin müsahiblərinə
verdiyin dipdiri sorğu-suallarla həmsöhbətlərini
Qələmin bütün
ədəbi-bədii-publisistik imkanları daxilində təqdim etməklə bahəm, “sətir-xatir”ə
almadan yaratdığın
xəyalat ab-havalarıyla,
həyat səhnəsinin
bu seçkin (və sənədli) obrazlarını çox həssas, duyğusal bir rejissor-aktyor tandemliyilə vizuallaşdırmısan
da. Məsələn,
gör sən M.C.Cəfərovla necə
bir paritet müsahiblik aurası yaradıbmışsan ki, dünyanın çox bərk üzlərini görmüş (deməli,
emosionallıq-sentimentallıq “boşluq”larından xeyli xali) akademik, Cümhuriyyətin göndərişilə
Türkiyədə təhsil
alıb qayıtmış
say-seçmə 25 nəfər
naxçıvanlı gəncin
1925-ci il gecələrinin
birində həbs edilib bir daha
geri qayıtmadıqları
faktından “məşhur-məşum
37-38 aktları”na keçmək
istərkən “Unuda bilmədiyim belə xatirələrin hamısını
danışsam, Sizi çox kədərləndirə
bilərəm” - deyərək
susub...
Hələ o dövrün (əslində,
əsrin!) “biyabırçı
faktlarından” olan - vur-tut 12 yaşlı Abbas Zamanovu (bir danosbazın “belə olmaz axı, “kulak” oğlu uşaq evində asudə yaşayır” məktubu səbəbilə)
MK katibi Əliheydər
Qarayevin qəbuluna çağırtdırmasını, səhnə sənətimizə
canlı həyat gətirmiş Nəsibə
Zeynalovanın “sənəd”
nəqliliyini, poeziyamızı
büsbütün təbiətləşdirmiş
Musa Yaqubun nəsri qənaətlərini, milyonçu
Şəmsi Əsədullayevin
ABŞ-da yaşayan nəvəsi Züleyxa xanımın düşüncə-daşıncalarını
əsl publisistik “bişirim”lər vasitəsilə
müstəqil Azərbaycan
oxucularına müqəddəs
VƏTƏNCİLLİK təlqinlərin...
Və hələ (qəzetçiliyin
“əlifba” tələblərindən
olan “həcm” probleminə görə) burda qeyd edə
bilmədiklərim!..
Maraqlıdır,
sənin uzun illər “Həyatım, mühitim” rubrikası altında dərc etdirdiyin “37-38” yaralı yazılarının sayı
da 38!..
Bir az da şəxsi “mənafe”liyindən...
Demə, sənin (və “tələbə-tələb” eşqinin
əla “tandem”lərindən
Əli Şamil və İsrafil Qurbanovun) ovaxtların tək elə rəsmi dövlət universitetinin yox, həm də qeyri-ordinar böyük milli-ictimai “Çöl” universiadası Müəllimlərindən
Abbas Zamanov, Bəxtiyar Vahabzadə, Mir
Cəlal kimi nəhənglərin məlum
“ideoloji cızıqdanxaric”
dərslərinin, hərdən
müdriklərə müraciətən,
“ağır” mühazirələrin
gözünə qatdıqları
“Babəkin ayaqlarını
kəsdilər, lakin həm də ona bütün dünyanı gəzəsi
şöhrət ayağı
verdilər”, “Dostlar - üzvlərini özümüz
seçdiyimiz bir ailədir” kimi “ədviyyat”ların fərqinə
bizdən fərqli varmağın da elə-belədən deyilmiş.
Həmin “varma”ların
- köhnə ədəbi
ibarəylə desək,
“inikasını” və
günümüzü sarmış
ticari (“...alanlar bilər”) təbirlərdən
biriylə davam etsək, faydasını bu kitabı oxuyanlar görə və bilə bilər...
Diqqətinə
bunu da çatdırım
ki, Sən (öz dədə-babavari ağır-ağsaqqallığın, “diktat” tələb-təpingənliyinlə gözümüzün odunu
hələ tələbəlikdən
almağın “bəs
deyilmiş” kimi) sonralar bizim ictimai-etik davranış, işgüzari irəli-geriləmələrimiz
üzərində məsul-məsum
bir böyük qardaş hamiliyi, sərt “valideyn”i bir nəzarət də edirdin. Bu qəbil yüzlərlə
misaldan (“közü öz qabağına çəkmək” məsəlinə
hədəf olsam da) iki “özəl”ini
xatırlatmaq istərdim.
Məzunluğumuzun ikinci
ili ovaxtkı “Ədəbiyyat və incəsənət” qəzetində
dərc edilən (əvvəli xalvar-xalvar tərif, sonu dinar-dinar tənqid olan “Tənqid və biblioqrafiya”lara “Tərif və bülbüloqrafiya”)
parodiyamı məşhur
“Məmmədəli” kababxanasında
uşaqlara (bu da bir “parodiya”
ki, mənsiz...) bahalı bir qonaqlıq verməklə
“yudun”, iki-üç
gün sonra isə, küçədə
bir ağsaqqala cavab qaytardığıma
görə, üç-dörd
gün üzümə
baxmadın...
Buxəntərə
ciddi, “köhnə kişi” ola-ola, dostlarla hər rastlaşma-xudafizləşmədə- bütün problemlərini
unudub, qeyri-adi bir energetika ilə “yumoristik”ləşən
əziz və ariz ƏliPƏNAHIMIZ!
Ərz edim ki, sənin bu ciddi kitabın
haqdakı tamamilə sərbəst, ərk “janr”lı bu resenziv-“biblioqrafiya”mı elə o... “o mehriban, o əziz tələbəlik illəri”
ab-havasıyla - tər-təbəssümi
bir haşiyeyi-xitabla davam etmək istər könül...
Məsələn,
ey öz “avtoqraf”ında məni “Tələbəlik illərinin
unudulmaz anlarını
birlikdə yaşadığımız
dostum...” deyə qələmə vermiş
qardaşım, bəyəm
o “unudulmaz”lıq qənimətləri
bu həyat-mətbuat-dostluqat
dünyasına Sənin
kimi universal təəssübkeş
bir övlad bəxş etmiş qəni-qəni rəhmətliklərin
- Gülbala Kişinin
yalnız elə bazar səxavətliliyi və bu kitaba
qədər adını
“Ana” bildiyimiz Nanə Xanımın “imkansız tələbə dostlarına
aşbazılığı”ndanmı ibarət?!.
Nəysə...
Yox, hərdən öz məşəqqətli
həyat yaşantılarından
şipşirin folklorik-etnoqrafik
vitaminli kəlmə-kəlamlarla
etdiyi ləzzətli söhbətlərinə “Bu dünya
baqidi-baqi, hara çəksən - gedər
ayaqi” məsəlilə
xülasəsindən sonra
(və “ay uşağlar,
başuuzi çox ağrutdum, indi də gedəy kefüüz isdiyən aşxanada dişüüzi
ağrıdım” sözlərindən
əvvəl) işlətdiyi
akkord-ifadə: -
“Əlqərəz”...
Eşitdim on-on
beş gün öncə, böyük nəvələrinlə növbəti
“ev diskusiyası” zamanı ulu Mirzə Cəlilin “Anamın kitabı” əsərini onlara “milli-irfani bir ağı” kimi təqdim-təlqin edirkən
büsbütün kövrəlmiş,
elə bu heynidə qucağındakı
“Həyatım, mühitim”in
ağırlığı altında
səntirləyə-səntirləyə otağa girən 3 yaşlı Farizi (tələbəliyimizdə tez-tez
bizi qələm “duel”inə çağıran
rəhmətlik Rüstəmov
Farizimizlə dual nəvəni)
görüb gülümsünmüş
və kiminsə “balası, o qucağındakı
nədi elə” sualına o uşağın
fəxrlə “Babamın
kitabı!” cavabına,
lampasöndürəsi bir
şaqqanaq çəkibsən...
Bilirəm, əfəndim, sənin müdrikanə utancaqlıq
fon-tonlu o şaqqanağın
bu kitabın təsadüfən cari diskussiya predmetilə “alternativ”ləşdirilməsindən yana, bir çox
mental nəsnələri urvatdan
salınmış bu dünyada “öz dağarcığını çuvallar
cərgəsinə çəkən”lərin
öz məhəlli matahlarını ümummilli
ədəbi-mədəni-mənəvi meyarlarla arbalaşdırma
cəhdlərinə rəğməndir.
Çox güman ki, sənin hərtərəfli davamçın
olası o cocuqsa, hələlik gün kimi günahsız...
Nəhayət,
indilərin (və sonsuz gələcəklərin)
bütün halal-ümmət
qələmçi dədə-babalarına
bu tonallıq-polifoniklikdə
gülüşlər, maddiyyatca
bəxtli, ictimai-xəlqi
ünsiyyətcə “bəxtsiz
cavan”larına Sən nam-nişanlı dostlar və “tələbəlik
illəri”nin antonimi olan “qocalıq sənələri”ndə də
unudulmaz anlar yaşamaq arzu-murazlı:
Tahir
Abbaslı
Mədəniyyət.- 2017.- 26
aprel.- S.13.