Səhnədə keçən bir il...

 

 

   İlin sonunda geriyə boylanıb bu il nələr oldu, nə ilə yadda qaldı” suallarına cavab verməyin əsl məqamıdır. Düzdür, teatr aləminin öz təqvimi var və payızda başlanıb yayda yekunlaşan sənət mövsümü əslində iki təqvim ilinə təsadüf edir. Bununla belə, 2017-ci ildə ölkənin teatr mühitində olanlara bir nəzər yetirdik.

  

   Ana teatrımızda...

  

   Başa çatan il Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında maraqlı premyeralarla yadda qaldı. C.Cabbarlının  Almaz, Elçinin  Cəhənnəm sakinləriğ və uşaqlar üçün C.Rodarinin  Çipollinoğ tamaşalarının teatrın repertuarında möhkəmlənəcəyini cəsarətlə demək olar. Bu günlərdə teatr M.S.Ordubadinin  Qılınc və qələmğ romanının motivləri əsasında hazırlanmış  Qətibə İnancğ tamaşasını təqdim etdi. Ümidvarıq ki, bu səhnə əsəri də digər uğurlu tamaşaların taleyini təkrar edəcək.

   Teatr avqust ayında rejissor Anar Babalının quruluş verdiyi  İuda  monotamaşası ilə  Varna yayı-2017ğ beynəlxalq teatr festivalında təmsil olundu.

  

   Opera Balet Teatrı: ilin iki premyerası

  

   Azərbaycan Dövlət Akademik Opera Balet Teatrı bu il öz pərəstişkarlarına iki premyera təqdim etdi: ilin əvvəlində A.P.Borodinin ĞQıpçaq rəqsləriğ baletini, payızda isə C.Cahangirovun  Xanəndənin taleyi  operasını. Hər iki tamaşa daimi repertuarda davamlı yer tutmağa layiqdir. Maraqlıdır ki, musiqisinə fabulasına görə bizə çox yaxın olan  Qıpçaq rəqsləri  hələ indiyədək teatrın repertuarında olmamışdı,  Xanəndənin taleyi  kimi gözəl səhnə əsəri isə təxminən iyirmi beş il idi ki, səhnəyə çıxmırdı.

   Ötən illərdə olduğu kimi, teatr bu il yaradıcılıq mübadiləsinə önəm verərək sənətsevərləri müxtəlif ölkələrin tanınmış vokalçı balet artistləri ilə yenidən görüşdürdü, eləcə Özbəkistandan Ramiz Usmanovu, Qazaxıstandan Aygül Niyazovanı dəvət etməklə çağdaş Orta Asiyanın vokal sənəti ilə tanışlıq imkanı yaratdı.

  

   Səni anlayan qədər çoxdursa...

  

   Postsovet məkanında rus dilinin hələ ümumişlək dil olması Azərbaycan Dövlət Rus Dram Teatrının bu məkanda əlaqələrini genişləndirməsinə mühüm zəmindir.

   Bu il ərzində teatrın Rusiyadan dəvət edilmiş iki rejissor - Ərşad Ələkbərov Vladimir Smirnov E.İoneskunun  Mərasim   N.Nekrasovun  Peterburqlu sələmçi  əsərlərini tamaşaya qoydular. Birinci tamaşada Xalq artisti Fəxrəddin Manafov tam fərqli cəhətdən sevənlərinə təqdim olundusa, teatrsevərlər  Peterburqlu sələmçiğnin vasitəsilə aktyor Yuri Omelçenkonu yenidən kəşf etdilər.

   Oktyabrın sonunda isə teatrın kollektivi Mirzə Fətəlinin  Müsyö Jordan dərviş Məstəli şah   Pyotr Qladilinin  Afina axşamları  pyeslərinin tamaşaları ilə Rusiyanın Smolensk, Pskov, Velikiye Luki şəhərlərində çıxış etdi.

  

   Musiqili teatr: avazınız ucalsın!

  

   Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrı da 2017-ci ili maraqlı tamaşa yubiley tədbirləri ilə başa vurur. Teatr ilin əvvəlində İranda ənənəvi 35-ci ĞFəcrğ festivalında Üzeyir bəyin  Ər arvad  komediyası ilə iştirak etdi. Novruz bayramı günlərində isə teatrın səhnəsində İran aktyorlarının iştirakı ilə Bəxtəvər tamaşası təqdim edildi. İyunda kollektiv  Ər arvad  tamaşası ilə İranda Azərbaycan mədəniyyəti günlərinin iştirakçısı oldu. Bunun ardınca isə tanınmış iranlı dirijor-bəstəkar Berdiya Kiyares teatrın repertuarındakı  Arşın mal alan    O olmasın, bu olsun  tamaşalarına dirijorluq edərək seyrçilərdə fərqli təəssürat yaratdı. Gələn ilin yanvarında teatrın direktoru, Əməkdar incəsənət xadimi Əliqismət Lalayev 36-cı Fəcr festivalında münsif qismində iştirak edəcək.

  

   Festival səfər rekordçusu

  

   Çağdaş teatr məkanımızda Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının kollektivi qədər festival qastrola çıxan kollektiv yoxdur. Əməkdar artist Şövqü Hüseynovun oynadığı iki əsər - N.V.Qoqolun ĞDəlinin qeydləriğ P.Züskindin ĞKontrabasğ monotamaşalarının sorağı bu il yaxın-uzaq xaricdən gəldi.

   Teatrın bu il repertuara daxil etdiyi  Cəza  monotamaşası da uğur cığırına qədəm qoyub. L.Nürenin  ĞMən gəldim, qızlar  tamaşası Qazaxıstanda festivalda iştirak etdi.

   Qarşılıqlı qastrol səfərlərinə dair müqaviləyə əsasən GTT-nin ĞDəcəl keçiğ uşaq tamaşası Tbilisi, Vladiqafqaz Qroznı şəhərlərində oynanıldı,  Tıq-tıq xanımğ isə Elistanın (Kalmıkiya) balaca teatrsevərlərinin qonağı oldu.

   Teatr bu il bir neçə yeni tamaşanı təqdim etdi. Aprel döyüşləri (2016) şəhidlərinin xatirəsinə həsr olunmuş ĞYarımçıq qalmış...ğ (müəlliflər: E.Abramov, L.Bəyim) ĞQulliver cırtdanlar ölkəsindəğ (C.Sviftin eyniadlı romanı əsasında) tamaşaları ilin yaxşı səhnə əsərləri sırasındadır.

  

   İlk festivalın qaliblərindən biri... Yuğ

  

   Təzə ili yaradıcılıq estetikasındakı dəyişikliklə qarşılayan Yuğ Dövlət Teatrı avqustda TÜRKSOY-un Qazaxıstanın Magistau valiliyinin birgə təşkilatçılığı ilə keçirilmiş ĞI Xəzər Sahili Ölkələrinin Beynəlxalq Teatr Festivalığnda ölkəmizi təmsil etdi. V.Klimenkonun ĞMedeya. Sekvensiya 001ğ tamaşası Bakıya mükafatla döndü. Orijinal əsər seçimləri səhnə yozumları ilə seçilən teatr bu il həm yazıçı-esseist Təranə Vahidin ilk səhnə təcrübəsi olan ĞQuş diliğ əsərini səhnələşdirdi.

  

   Kukla teatrı deyib keçməyin...

  

   Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının repertuarındakı ĞAğ qarağ, ĞZəngğ tamaşaları da bu il festivallarda iştirak marafonunu davam etdirdi. Teatrın nəzdindəki ĞOyuqğ studiyası da beynəlxalq məkanda yenə uğur qazandı, respublikada keçirilən sosial-mədəni aksiyalarda, bayram tədbirlərində fəal iştirak etdi. Teatrın 85-ci mövsümünü uğurla başa vuran kollektiv yenə teatrsevərlərin ilk sənət məkanı kimi onları davamlı olaraq yeni tamaşa proqramlarla sevindirməkdədir.

  

   Bölgələrdə var, yox?

  

   Teatrdan söz düşəndə bölgə kəlməsi bir az qəribə görünür, sənət ocaqları arasında ayrı-seçkilik təəssüratı yaradır. Lakin, əsl teatr adamları demişkən, əyalət teatrı ifadəsi yoxdur: yalnız teatr var!

   Bununla belə, paytaxtdan kənardakı teatrlarımız daha çox coğrafi ərazi prinsipi ilə çalışırlar. Məsələn, Gəncədəki dram teatrı ilə kukla teatrı əsasən Gəncəbasar əhlinə mədəni xidmət göstərir, Şəki teatrı ətraf rayonlarda da çıxış edir, mingəçevirlilər həm aran Qarabağ zonasında tamaşalar oynayırlar. Sumqayıt Bakıya digər şəhərlərdən daha yaxın olduğundan aradabir paytaxtda çıxış edir. Elə bu il teatrın öz repertuarına daxil etdiyi İ.Məlikzadənin ĞSubaylarınızdan görəsiniz komediyası əsasında hazırladığı ĞToy olsun!ğ tamaşası da Bakıda müvəffəqiyyətlə oynanıldı. Yeri gəlmişkən, yeni tamaşaya qoyulmuş T.Özakmanın ĞOcaqğ pyesini təkcə paytaxtda deyil, beynəlxalq səviyyəli səhnələrdə göstərməyə dəyər.

   2017-ci ildə Mingəçevir teatrı Türkiyədə, Lənkəran teatrı isə İranda tamaşa oynadılar. Azərbaycan teatr mühitindən ayırmaq istəmədiyimiz Dərbənd teatrı da ilk dəfə Orenburqda qastrol tamaşası göstərdi.

 

    Peşəkarlar, diqqətli olun, gələn var!

  

   Bu ilin baharı Azərbaycan teatr aləmi üçün daha bir hadisə ilə əlamətdar oldu. İyun ayının əvvəlində Bakıda II Respublika Xalq Teatrları Festivalının final mərhələsi keçirildi. Münsiflər heyəti üzvlərinin də, Milli Dram Teatrında keçirilən final mərhələsinə çıxmış tamaşaları seyr edən digər teatr peşəkarlarının da qənaətinə görə, bu gün xalq teatrlarında oynayan xeyli həvəskar aktyor var ki, onların yeri elə peşəkar səhnədir. Bölgə turlarından üzü bəri hamının bəyəndiyi kollektiv - Xaçmaz Xalq teatrı festivalın I mükafatına layiq görüldü.

  

   Gələnlər də az olmadı...

  

   Bu il ölkəmizdə keçirilən müxtəlif mədəni tədbirlər çərçivəsində qonaqlarımız da oldu. Apreldə Qazaxıstanın Qızıl Orda vilayəti günlərində N.Bekejanov adına Dövlət Musiqili Teatrı M.F.Axundzadənin ĞMüsyö Jordan və dərviş Məstəli şahğ komediyası əsasında hazırladığı ĞGetməyəcəksən! Dedim, qurtardı, getməyəcəksən...ğ tamaşasını Bakıda göstərdi. Sankt-Peterburq şəhəri nümayəndə heyəti isə Bakıya rəsmi işçi səfərinə şəhərdəki gənc ĞArtğ Musiqili Dram Teatrının ĞPeterburq mənzilləriğ və ĞƏlvida, konfransyeğ tamaşalarını gətirmişdi.

   Noyabr ayında Ş.Rustaveli adına Tbilisi Dövlət Dram Teatrının Bakıya qastrolu nəinki diqqətdən yayınmadı, üstəlik, iki gün ərzində dünya şöhrətli rejissor Robert Sturuanın quluşunda ĞMariya Kallas. Dərsğ tamaşası böyük maraqla izlənildi.

   Arkadi Raykin adına ĞSatirikonğ teatrının dekabrın 22-23-dəki Bakı qastrolu isə böyük rus teatr və bədii qiraət ənənəsini sevənlər üçün əsl Yeni il hədiyyəsi oldu. Bir neçə saat Konstantin Raykini dinləmək, tam fərqli yozumda məhşur ĞZorən təbibğə baxmaq əsl sənət zövqü bəxş etdi.

  

   * * *

   Beləcə, oxucumuz olan əziz teatrsevərlər! 2017-ci il hər sahədə olduğu kimi, milli teatr məkanında da öz izini qoydu. Qarşıdan gələn ilin də sənətçilər və seyrçilər üçün sevincli olmasını arzulayırıq!

  

   Gülcahan Mirməmməd

 

Mədəniyyət.- 2017.- 29 dekabr.- S.10.