İmpressionizmdən klassisizmə - Pyer Ögüst Renuar

 

 

   Məşhur fransız rəssamı Pyer Ögüst Renuar (1841-1919) incəsənət tarixində özünün bənzərsiz əsərlərilə qalıb. O, ortabab bir ailənin övladıydı. Atası anası dərzi idilər. Renuar üç yaşında olanda valideynləri doğma Limogesdən Parisə köçürlər.

   Yeddi yaşında o, rahiblərin məktəbinə gedir, yazmağı oxumağı öyrənir. 13 yaşı olanda atası onu bir keramika ustasının yanına şagirdliyə verir. Pyer keramika məhsullarını boyamağı öyrənməklə yanaşı, axşamlar Dekorativ sənətlər rəsm məktəbinə gedirdi. Dörd il çalışdığı keramika emalatxanası bağlanır Renuar yelpik bəzəyən bir emalatxanada özünə tapır. O, yelpiklər üzərində böyük ustalıqla rəsmlər çəkirdi. Bu işdən yaxşı pul da qazanırdı, ancaq onun başlıca məqsədi rəssamlıqla dərindən məşğul olmaq idi.

   Renuar sənətə başladığı ilk illərdə Eduard Monenin üslubunu bəyənmiş, bunu Qustav Kurbenin plastik ifadə tərzi Ejen Delakruanın rəng dünyası ilə birləşdirmişdi. 1862-ci ildə İncəsənət Akademiyasına qəbul olunur isveçrəli rəssam Şarl Qleyrin emalatxanasında çalışmağa başlayır. Burada o, sənətdə irəliləyişinə təkan verəcək rəssamlar Alfred Sisley ve Klod Mone ilə tanış olur. 1864-cü ildə “Esmeralda avaralar arasında rəqs edirəsəri sərgiyə qəbul edilir. Bu arada Renuar çalışdığı emalatxanada düşüncələrinin dostlarıyla düz gəlmədiyini anlayır İncəsənət Akademiyasından ayrılır.

   Bundan sonra o, Fontenblo meşəsində açıq havada rəsmlər çəkir rəssamın impressionizm dönəmi başlayır. Bu meşə bir çox rəssamların ilham qaynağı idi. Bu illərdə rəssam ona bir çox əsərində modellik edən Liza Treo ilə tanış olur. Renuar öz modelini böyük ilhamla çəkir, onun gözəl simasını bütün əsərlərində verməyə çalışırdı.

   1870-ci ildə Almaniyanın Fransaya qarşı savaşa başlaması Renuarın yaşamında yaradıcılığında dəyişikliyə səbəb oldu. Cəbhəyə gedən rəssam sonradan xəstəliyi üzündən ordudan tərxis edildi. Yenidən yaradıcılığa başlayan sənətkar iki məşhur əsərini yaratdı. Onlardan biri dostunun sevgilisinin portreti, o birisi isəQadın tutuquşu iləəsəri idi. Bu əsərdə yenə əsas obraz sevimli Liza idi.

   Renuar 1872-ci ildə impressionistlərin böyük himayədarı Paul Durandla görüşür. O, rəssamın bir neçə əsərini alır. 1873-cü il aprel-may aylarında Renuar, Mone başqa rəssamların impressionist əsərlərindən ibarət ilk sərgiləri açılır. Bu, impressionistləri qəbul etməyənlərə qarşı atılmış addım idi. Bir il sonra isə Parisdə fotoqraf Nadarın qalereyasında düzənlənən sərgidə hərrac yoluyla Renuarın üç əsəri satılır.

   Bu illərdə Renuar yalnız impressionist əsərlər çəkir rəğbətlə qarşılanır. 1879-cu ildə o, yavaş-yavaş bu cərəyandan uzaqlaşmağa başlayır. 1881-ci ilin fevralında Əlcəzairə gedir. Bir ay sürən səyahət zamanı rəssam çoxlu portret mənzərələr çəkir. Həmin ilin oktyabrında İtaliyaya yollanır. Bu səfər onun yaradıcılığına təsirsiz ötüşmür. Rəssam İtaliyada klassisizmlə daha yaxından tanış olur onun təsirinə düşür, beləliklə, bu yöndə bir neçə əsərini yaradır.

   1881-ci ildə bir varlı adamın Renuarın əsərlərini almasıyla maddi durumu yaxşılaşır. Rəssam uzun sürən maddi qayğı sıxıntılardan qurtulur. Qeyd etdiyimiz kimi, bu illərdə o artıq impressionizmdən uzaqlaşaraq klassisizmə üz tutmağa başlamışdı. Onun yaradıcılığında bunu göstərən ilk əsərÇətirlər”dir. Rəssam bu əsərlə yeni bir üsluba yön aldığını anlayır. Bu müddətdə Renuarın açıq rənglərdən uzaqlaşdığı aydınca görünür. İmpressionizmdən uzaqlaşaraq bu sayaq əsərlər yaratması onun daha böyük sərgilərdə görünməsinə gətirib çıxarır.

   Renuar yaradıcılığının ən yüksək nöqtəsinə çatdığı zaman amansız xəstəliyə tutulur. 1903-cü ildə ölkənin cənubundakı Cagnes şəhərinə köçür. 1915-ci ildə xanımının ölümü sənətkarda dərin üzüntü yaşadır. Bundan dörd il sonra - 1919-cu ildə o, vəfat edir.

   Bu əvəzsiz rəssamdan bəşəriyyətəMulen de la Qaletdə bal”, “Böyük çimərlik”, “Yaz çiçəkləri”, “Esmeralda avaralar arasında rəqs edir”, “Liza çətirlə”, “Günəş işığında çılpaq”, “Gəzinti onlarla bu kimi bənzərsiz sənət əsəri qalıb. Onun gözəl rənglərdən, duyğulardan yaranmış tabloları insanlığın ən dəyərli mənəvi sərvətləri sırasındadır.

  

   S.Qaliboğlu

 

Mədəniyyət.- 2018.- 10 yanvar.- S.15.