Saralmış not yazıları, ağ-qara şəkillər və ölməz bəstəkardan xatirə

 

Musiqi Mədəniyyəti Dövlət Muzeyinin fondunda Fikrət Əmirovdan yadigar qalan nümunələr

 

 

Muzeyin fondunda bəstəkara aid 30-a yaxın not əlyazması qorunur. Nümunələr arasında onun səs və fortepiano üçün yazdığı “Ürəklər”, “Skertso”, “Aşıq musiqisi”,  eləcə də “Böyük dayaq” kinofilminə yazdığı bəzi musiqilərin not əlyazmaları var.

Skripkafortepiano üçün yazdığı “Rəqs”, “Laylay”, “Vals”,  Görüş”, eləcə də xalq mahnısı “Reyhan”ın səs və fortepiano üçün müəllif əlyazmaları da bu qovluqdadır. Öz təravətini heç vaxt itirməyən “Mən səni araram” mahnısının 1968-ci ilə aid müəllif əlyazması da diqqət cəlb edir.

Müəllif not əlyazmaları içərisində böyük bəstəkarın görkəmli dramaturq Cəfər Cabbarlıya  həsr etdiyi əsərinin – səs və kamera orkestri üçün yazdığı “Cəfər Cabbarlının portretinin partiturası da var. 1965-ci ilə aid qeydlərlə zəngin bir müəllif not əlyazması isə Bakı və bakılılara həsr etdiyi “Həyat səhifələri” əsərinin partiturasıdır.

Dahi Üzeyir Hacıbəyliyə hər zaman böyük sevgiehtiram bəsləyən bəstəkar onun müxtəlif əsərlərindən hissələrə orkestrləşmələr də edib. Bu qiymətli qeydlər içərisində Üzeyir bəyin “O olmasın, bu olsunmusiqili komediyasından Əsgərin ariyasının Fikrət Əmirov tərəfindən simfonik orkestr üçün yeni orkestrləşməsi (partitura), həmçinin “Arşın mal alanmusiqili komediyasının simfonik orkestr üçün yeni orkestrləşməsinin not əlyazmaları var.

Müəllif not əlyazmalarının əsas hissəsini isə ona xüsusi şöhrət gətirən “Sevil” operasının partituraları təşkil edir. Bəstəkarın N.Vəzirovun “Müsibəti-Fəxrəddin” əsərinin tamaşasına yazdığı musiqinin simfonik orkestr üçün partiturası da muzeyin fondunda saxlanılır.

Bildiyimiz kimi, Fikrət Əmirov musiqi mədəniyyəti tariximizdə həm də ilk simfonik muğamların yaradıcısı kimi qalıb. Bununla bağlı bəstəkarın xatirələrində bir qeydvar: “1939-1940-cı tədris ili idi. O zaman mən rəhmətlik Bülbülün kabinəsində işləyirdim. Bir gün işin axırında konservatoriyaya gələrkən gördüm ki, Bülbül bir qoca kişinin qolundan tutub, pilləkəndən düşürür. Mən salam verdim. Bülbül dedi: – Cabbar əmi, bilirsən bu kimdir? Məşədi Cəmilin yadigarıdır.

Cabbar əminin gözləri yaşardı.

Bülbül dedi: – Cabbar əmi, bəlkə bir şey oxuyasan, Fikrət yaza... Bülbülün sözünü yerə salmayan 80 yaşlı qoca təzədən yuxarı qalxdı. Qavalı yanında olmadığından, royalın taxtasına əli ilə ritm vuraraqKürd-ovşarı”nın başlanğıcı olan bir təsnif oxudu. Bu hadisədən 7-8 il keçəndən sonra mənKürd-ovşarı”nı yazanda həmin təsnifdən istifadə etdim. Onu demək istərdim ki, məni bu işə Cabbar Qaryağdıoğlu təhrik etdi.

Mən xoşbəxtəm ki, gözümü açıb Cabbar Qaryağdıoğlu, Bülbül, Qurban Pirimov Seyid Şuşinski kimi böyük sənətkarlarla şəxsən dostluq etmişəm. Bu dostluq mənə atamdan nəsib olmuşdur...”.

Bu digər qiymətli xatirələrin toplandığı, Heydər Əliyev Fondu tərəfindən çap olunan kitabın da nüsxələri muzey fondunda qorunan nümunələr arasındadır.

Mən bu fikirdəyəm ki, bəstəkarın vəzifəsi təkcə musiqi bəstələməklə bitmir. Fikri həmişə səslərlə deyil, bəzən də sözlərlə ifadə etməyə daxili ehtiyac duyursan. Söz qəlbdə qalmaz, deyiblər. Bu qeydləri sənət müəllimlərim, sənət dostlarım, eləcə də xarici həmkarlarım, səyahətlərim haqqında qəlbimdə “qala bilməyən”, dinləyicilərlə, oxucularla bölüşmək istədiyim fikirlərdir” deyən bəstəkarın fərqli illərdə çap olunduğu jurnallar da burada yer alır.

Bəstəkar uşaqlar üçün də dəyərli əsərlər yazıb. Onların bir qismi təkcə musiqi məktəblərində deyil, orta məktəblərin musiqi dərslərində də tədris olunur. Bu gün az qala böhran yaşanan uşaq mahnı və musiqiləri sahəsinə töhfə sayılacaq nümunələrin not yazıları da muzey fondunda yer alıb. Onları bəstəkar özü sağlığında fonda təqdim edib.

Müəllifin çap not vərəqləri içərisində özündə bir neçə vərəqlik not da diqqətimi cəlb etdi. Bu, müəllifin “Asəf Zeynallıya xatirə”  (skripkafortepiano üçün) əsəri idi. Əsərin not yazısı 1949-cu ildə “Musiqi” nəşriyyatında çap olunub.

Fikrət Əmirovun uşaqlar üçün əsərlərinin çap nümunələrindən danışarkən “Uşaq lövhələri və 12 miniatür” (fortepiano üçün),  eləcə də “Uşaq pyesləri” (fortepiano üçün), həmçinin “Uşaq nəğmələri”, “Məktəbli nəğmələri” (azyaşlı uşaqlara fortepiano ilə oxumaq üçün) olan ayrı-ayrı illərə aid nəşrləri vurğulamaq lazımdır.

...Yaddaşımızda fərqli obrazı – seyrək dalğın saçları, düşüncəli baxışı və saf təbəssümü ilə qalan mehriban simalı Fikrət Əmirovun ömrünün ayrı-ayrı anlarının əks olunduğu fotoşəkillər də muzey eksponatı kimi qorunur. Bu fotolarda qayğısız, məsum uşaq, dəliqanlı yeniyetmə, dünyaya meydan oxuyacaqmış kimi iti nəzərli gənc, sinəsinə tarı sıxıb, dünyanı unudan musiqiçi, royalı arxasında hansısa əsərini şövqlə ifa edən bəstəkar, masasına qalaqlanmış əlyazmaları arasında itib-batan tədqiqatçı, orkestr önünə çıxıb layiq olduğu tükənməz tamaşaçı sevgisi qarşısında səadətlə gülümsəyən Fikrət Əmirov canlanır...

Ömrü zəngin musiqi irsinə köçüb, əbədiyyət qazanmış bəstəkardan xatirə qalan nümunələrin geniş tamaşaçı kütləsi üçün ekspozisiyaları da bəzəyəcəyi ümidi ilə muzeyi tərk edirik. Onun ölməz “Şursimfonik muğamının sədaları altında...

 

Həmidə Nizamiqızı

 

Mədəniyyət.- 2022.- 31 avqust.- S.7.