Pərvin Əliyevanın "Boşluğun əlifbası"
şeirində hiss və intellektin paralel səyahəti
Bəzən şeir sadəcə
söz deyil; o, boşluqdan yüksələn,
sükutla qarışmış
fısıltıdır. Pərvin Əliyevanın
"Boşluğun əlifbası"
oxucunu zaman və məkan sərhədsizliyi ilə dolu bir dünyaya
aparır. Hisslər bir-birini tamamlayır, daxili aləm və xarici reallıq arasında paralel səyahət yaranır. Axşamın gəlişi yalnız təbiət hadisəsi deyil, həm də insanın daxili aləminin əks-sədasıdır. Şeirin
ritmi və metaforik zənginliyi oxucunu dərindən düşünməyə dəvət
edir. İntəhasızlıq
və tənhalıq hər misrada həm rəhbər, həm də sirdaş rolunu oynayır. Bu, şeirin həm hissi, həm də fəlsəfi quruluşunu formalaşdırır.
Oxucu, şeirin mürəkkəb qatlarını
araşdırdıqca, daha
dərin emosional təcrübə yaşayır.
"Axşam düşdükcə adamı
tanış bir hiss -
intəhasızlıq, tənhalıq hissi bürüyər"
Bu misra
şeirin başlanğıcında
oxucunu emosional boşluğa aparır.
"Axşam düşdükcə"
ifadəsi zamanın keçidini və təbiətin ritmini simvollaşdırır. İntəhasızlıq
və tənhalıq hissləri şeirin əsas emosional tonunu müəyyən edir. Misra insanın
daxili aləminin mürəkkəbliyini göstərir.
Ritmik quruluş diqqəti sözlərin mənasına çəkir
və oxucunu düşüncəyə sövq
edir. Misra həm fərdi, həm də ümumbəşəri duyğulara
qapı açır.
Fəlsəfi baxımdan
boşluq və sonsuzluq arasındakı paralellər önə çıxır. Əlavə
olaraq, bu misra oxucuda sakit,
lakin dərin hüzur yaradır, həm nostalji, həm də düşüncəyə dəvət
edir. Bu ilkin hiss və
atmosfer, oxucunu növbəti misranın -
əzabın vizual təqdimatının - təhlilinə
doğru aparır:
"Ayaqlarımız yox, yeriyər bu yer üzündə
əzablar"
Metafora əzabın
hərəkət edən
bir qüvvə kimi təqdim olunmasını vurğulayır.
Əzab, insanın həyatda qarşılaşdığı
sınaqlara ritmik bir element kimi
işlənir. Vizual təsvir oxucuda həm qorxu, həm də empatiya yaradır. Misra fiziki və
emosional təcrübəni
birləşdirir. Abstrakt
quruluş oxucunu düşünməyə vadar
edir. Həyatın qaçılmaz çətinliklərini
simvollaşdırır. Ritmik
və semantik qatları bir-birinə bağlıdır. Əlavə
olaraq, misra həyatın davamlı hərəkət və çətinliklərlə dolu
olduğunu göstərir,
oxucuda həm əzabın ağırlığı,
həm də onun ritmik təkrarçılığı
hiss olunur. Əzabın davamlı hərəkətinin təqdimatı
oxucunu daha yüngül olan uşaq saflığı və keçmişə qayıtmaq arzusunun təsvirinə aparır. Aşağıdakı misralar
kimi;
"Qayıtmaq hansısa nağılın
əvvəlinə,
sehirli bir
aləmə, qoşulub
uşaqtək oxumaq, oxumaq,
oxumaq"
Qayıtmaq arzusu
nostalji ilə uşaq saflığını
birləşdirir. Paradoksal
olaraq, keçmişə
qayıtmaq həyatın
qaçılmaz axını
ilə ziddiyyət təşkil edir. Uşaq kimi oxumaq arzusu həyatın
sadəliyinə can atmağı simvollaşdırır.
Misra həm emosional, həm də intellektual qatlar təqdim edir. Ritmik təkrar
hisslərin və istəklərin dərinliyini
artırır. Misra həm fərdi, həm də kollektiv xatirələri çağırır. Oxucu
həm nostalji, həm də fəlsəfi düşüncə
hiss edir. Əlavə olaraq, bu misra şeirin
yüngül, amma təzadlı ab-havasını
yaradır, həm sevincli, həm də düşüncəli
bir ton verir.
"Ayrılıq özünü tanımaq
üçün mizandır,
tərəzidir,
ayrılıq qayğısız xoşbəxtlik
üçün ödək"
Ayrılıq introspektiv və ölçü funksiyasını
daşıyır. Misra
həyatın sınaqlarını
və özünü
tanıma prosesini göstərir. "Ödək"
anlayışı fərdi
xoşbəxtliyin ayrılıqla
əlaqəsini simvollaşdırır.
Misra həm filosofik, həm də poetik qatları birləşdirir.
Ayrılıq dərs
və sınaqdır.
Oxucu daxili harmoniya və dözümlülük haqqında
düşünür. Ritmik
və metaforik zənginlik oxucunu fəlsəfi təfəkkürə
sövq edir. Əlavə olaraq, misra oxucuda hiss
və düşüncə
arasında balans yaratmaq təsiri bağışlayır.
"Beş günlük,
bir aylıq ayrılığa döz!
Döz ki,
möhkəm olmağı
öyrənəsən,
bütün əbədi ayrılıqlara
dözə biləsən"
Dözümlülük və həyat təcrübəsinin önəmi
vurğulanır. Qısa
və uzun müddətli ayrılıqlar
həyatın müxtəlif
mərhələlərini simvollaşdırır.
Misra oxucuya həyatın kiçik və böyük sınaqlarına hazırlıq
mesajı verir. Ritmik təkrar diqqəti artırır və hissləri dərinləşdirir. Misra
həm hissi, həm də intellektual səfər yaradır. Ayrılığın
təcrübəyə çevrilməsi
oxucuya fəlsəfi dərs verir. Əlavə olaraq, ab-hava həm tərbiyəedici, həm də sınaq xarakterlidir.
"Baxma, baxma bir
gözlə həyata,
chr("39")Gözün qəlbə hökmü çatarchr("39"),
deyənə də inanma!"
Oxucuya xəbərdarlıq və
fəlsəfi çağırış
daxildir. Misra gözlə görünənlə
qəlbin hiss etdiyi arasındakı fərqi vurğulayır. Ritmin ləngiməsi mesajın dərindən qavranmasını
təmin edir. Misra həm poetik, həm də fəlsəfi qatları birləşdirir.
Oxucu daha diqqətli və analiz edən mövqe tutmağa məcburdur. Misra həm fərdi, həm də kollektiv təcrübəyə
qapı açır.
Əlavə olaraq, ab-hava meditativ və düşündürücüdür.
"İndi
gecəmiz, o dünyadan
gələn oynaq
səslər,
nəhəng və qarışıq,
titrək və yüngül"
Səslərin təsviri həm mistik, həm də paradoksal xarakter daşıyır. Misra ölümlə, yaddaşla və vaxtın keçiciliyi ilə bağlı hisslər yaradır. Oxucu qarışıq, amma maraqlı emosional təcrübə yaşayır. Səslərin
müxtəlif keyfiyyətləri
vizual və auditiv təsir yaradır. Misra həm metaforik, həm də fəlsəfi qatları birləşdirir. Paradokslar
oxucuda düşüncə
və hissi balanslaşdırır. Əlavə
olaraq, ab-hava sirli və cəlbedici
təsir bağışlayır.
"Sonra yüz
illərin ölü sakitliyi, qəribliyi,
bir də
uçub-dağılandan sonra
köhnə məskənləri xatırladan
dinclik"
Zaman və
tarixi anlayış metaforik təsvirlə ifadə olunur. Sakitlik və uçub-dağılma kontrastı
nostalji və fəlsəfi düşüncəni
oyadır. Misra keçmişlə indinin,
itki ilə bərpa arasındakı əlaqəni göstərir.
Ritmik struktur oxucunu düşünməyə
və təhlil etməyə vadar edir. Misra həm
fərdi, həm də kollektiv xatirələri çağırır.
Əlavə olaraq, ab-hava sakit, lakin dərindən düşündürücüdür və oxucuya zamanın ağırlığını
hiss etdirir.
"Metaforların da terapiyası
var,
bunları metafor xatirinə
demirəm,
teşbehləmirəm də"
Metafora yalnız bədii vasitə deyil, daxili şəfa və özünü dərk etmə vasitəsidir. Oxucuda həm emosional, həm də fəlsəfi rezonans yaradır. Şeir vasitəsilə özünü
anlama və introspektiv təcrübə
vurğulanır. Ritmik
quruluş oxucuda təcrübə və dərk etmə arasında paralellik yaradır. Misra həm hiss, həm də intelektual səviyyədə zənginlik
təqdim edir. Əlavə olaraq, ab-hava rahatlaşdırıcı
və meditativdir.
"Ayaqlaşır ayrılıqla
dincliyim, bilirəm"
Paradoksal
olaraq, ayrılıq və dinclik birlikdə işləyir. Daxili harmoniya və balans anlayışı oxucuya çatdırılır. Ritmik
və semantik quruluş düşüncə
və hissi birləşdirir. Misra şeirin fəlsəfi və poetik qatlarını tamamlayır.
Əlavə olaraq, ab-hava meditativ və qətiyyətlidir, oxucuya daxili harmoniyanı hiss etdirir.
Şeir
insanın ayrılıq
və tənhalıq hisslərini təsirli şəkildə çatdırır
və oxucuda duyğu oyadır. Lakin bəzi misralar uzun və mürəkkəbdir,
buna görə fikri
tam izləmək çətinləşir.
Metaforlar şeirə dərinlik qatır, amma bəzən mesajı aydın göstərmir. Ümumilikdə,
şeir həm hissi, həm də düşüncəsi
ilə güclüdür,
sadə və aydın ifadələrlə
təsirini daha da artırmaq olardı.
Nizami Bayramlı
Olaylar.-
2025.- 10-16 oktyabr, №35.- S.23.