Rauf Ra hərflərlə rəsm
Dəlinin
biriydi rəssamabənzər,
cığıra
baxaraq ağac çəkirdi,
ağaca
baxaraq cığır çək, dedim.”
Ağac:
canlılıq, böyümə, daxili köklər...
Bu o deməkdir
ki, sənətkar adi, təkrarlanan həyat səhnəsindən
bir “ruh mənzərəsi” çıxarır.
Cığır, bir səthdir. Ağac isə, kökləri
olan bir mahiyyət.
Van Qoq da
bu idi — adi təbiət mənzərələrini çəkirdi,
amma onları “eşidilən şəkillərə”
çevirirdi.
“Ağaca
baxaraq cığır çək, dedim” — sənətə
yön verilən məsləhət Təklifin, ya da
etirazın təqdimi
Ya sənətçiyə
yön verir: “daxilinə deyil, çölə bax, sənətkarlığını
real istiqamətə yönəlt.”
Ya da
ironikdir: sən “ağaca baxıb cığır çək”
yəni içindəki dərinlikdən zahiri bir yol düzəlt,
bu isə mənasızlıqdır.
Burada
şair həm Van Qoqun sənətinə bələd olduğunu,
həm də ona “təəccüblə
baxdığını” göstərir. Bu da müasir
insanın klassik dahiliyin qarşısında
çaşqınlığını ifadə edir.
Motivin
genişləndirilməsi — Yolçu və Yol
Bu bənd
şeirdəki digər obrazlarla da əlaqəlidir:
Dərviş,
yolçu, ağacdan asılmış adam, araba,
cığır, çəkilmiş və ya silinmiş yollar
Bunların
hamısı həyatın mənası, istiqaməti, daxili və
xarici yol arasında ziddiyyət motivini gücləndirir. Van
Qoqun burada təmsil etdiyi ruh — “öz yolunu çəkən”
insandır.
Yəni
başqalarının cığırla getdiyi yerdə, o
cığırı özü çəkir.
Rauf
Ranın poetik niyyəti nə ola bilər?
Van Qoqa
açıq istinad vermir — bu, adi oxucu üçün əcaib
bir dəli rəssamdır.
Amma sənətə
və poeziyaya bələd biri üçün bu,
“ağrıdan forma doğuran sənətkarın”
obrazıdır.
Rauf Ra da
sanki özünü də onunla müqayisə edir, amma fərqli
yol seçir: “mən sənə dedim, ağaca baxaraq
cığır çək.”
Bu isə
şübhə, ikilik, qərarsızlıq və təklif
kimi görünür.
Bu 3
misralıq bənd — şeirin ən fəlsəfi və
intertekstual hissəsidir. Burada:
Van Qoqun
ruhu dolaşır,
Sənətə
yanaşma tərzləri mübahisə olunur,
Daxili və
zahiri yol dilemması qurulur.
Bu bənd
bir növ sənət və həyat arasındakı sərhədi
sorğulayan bir "poetik manifest" kimidir. Həm şairin sənətə
baxışını göstərir, həm də oxucunu bu
baxışı sorğulamağa dəvət edir.
Belə,
bu qədər...
Nizami
Bayramlı
Olaylar.-
2025.- 5-11 sentyabr, ¹30.- S.23.