“Mənəvi dəyərləri təbliğ edən QHT-lər bir-birilərinə dəstək olmağa çalışırlar”
Vüqar Zifəroğlu: “Milli-mənəvi dəyərlərlə bağlı maarifləndirmə işi və təbliğat aparılmalıdır”
“Oğuz” Müstəqil Araşdırmaçılar Qrupu 2004-cü ildə təsis olunub. Birlik Azərbaycan Respublikasının Ədliyyə Nazirliyinin 17 aprel 2012-ci il tarixli qərarı ilə dövlət qeydiyyatına alınıb. "Oğuz" MAQ-ın əsas məqsədi elmi araşdırmalarla məşğul olan müstəqil tədqiqatçıları öz sıralarında birləşdirməklə xalqımızın milli-mənəvi dəyərlərini, mədəni irsini, tarixini, adət-ənənələrini öyrənmək və təbliğ etmək, bu istiqamətlərdə araşdırmalar aparmaq, gənclərin elmi maariflənməsinə yardımçı olmaq, əhalinin maariflənməsinə və milli şüurun yüksəldilməsinə kömək etmək, milli dövlətçiliyin inkişafına yardımçı olmaqdır. “Oğuz”un sədri Vüqar Zifəroğlu ilə müsahibəni təqdim edirik.
-Milli-mənəvi
dəyərlərin
qorunması və
yaşadılması ölkənin ümumi
inkişafının təmin olunması
baxımından nə dərəcədə
əhəmiyyətlidir?
- Mənəvi dəyərlər hər millətin özünəməxsusluğunu ortaya qoyan və milli kimliyi təsbit edən başlıca meyarlar toplusudur. Dəyərlərdən uzaqlaşmaq, milli kimliyini itirmək, səni bir millət olaraq özünəməxsus xüsusiyyətlərinə görə fərqli edən cəhətlərindən uzaq düşmək deməkdir. Dövləti formalaşdıran millət faktorudur. Bir dövlət onu quran millətin maraqlarının təminatçısıdır. İndi təsəvvürünüzə gətirin ki, əgər bir millət öz dəyərlərinə sahib çıxa bilməyərək, digər mədəni təsirlər altında əriyər və yox olarsa, o zaman bu ölkənin mövcudluğunu şərtləndirən sosial-siyasi şərtlər ödənilərmi? Bu səbəbdən birmənalı şəkildə vurğulamaq olar ki, milli-mənəvi dəyərlərin qorunması ölkənin, cəmiyyətin inkişafı və eləcə də təsirlərdən, hər cür mədəni ekspansiyadan qoruması baxımından son dərəcə əhəmiyyətlidir.
-Milli-mənəvi
dəyərlərin
qorunması istiqamətində
hansı layihələr həyata
keçiribsiniz?
- Bu istiqamətdə müxtəlif
tədbirlərin təşkil edilməsində fəal iştirak
etməklə yanaşı, eyni zamanda bir
çox layihələrdə də
ekspert kimi iştirak etmişik. 2003-cü
ildən başlayaraq birliyimizin
ekspertlərinin
müəllifliyi ilə 9 kitabımız nəşr edilib. Bu kitablar arasında təkcə milli kimliyimizi ortaya qoyan tarixi mənbələrin
ilk dəfə ana
dilimizə tərcümələri deyil (məsələn,
“Ön və
Orta Asiya türklərinin tarixinə dair
dörd anonim mənbə”, “X əsr
yəhudi-xəzər yazışması”), eyni zamanda tariximiz
və ədəbiyyatımızla
bağlı yeni və
müasir baxışı özündə əks etdirən
ciddi elmi
araşdırmalara (məsələn, “Dastan ədəbiyyatımıza kənar təsirlər”, “Babək və hürrəmilik”) rast gələ bilərsiniz. Bu araşdırmaları aparmaqda,
tarixi mənbələri ana dilimizə tərcümə
etməkdə məqsədimiz
bir millət
olaraq kimliyimizi və mənəvi
dəyərlərimizi, tarixi keçmişimizi təbliğ
etməklə gənclərimiz
arasında maraq oyatmaqdır. Sevindirici haldır
ki, buna bir çox hallarda nail ola
bilmişik. Nəşr edilən
kitablarımız bütün
yaş qruplarında, xüsusən
də
gənclər arasında maraqla qarşılanıb.
-Hazırda bu istiqamətdə hansı işlər görürsünüz? Perspektivdə hansı layihələr gözlənilir?
- Yeni araşdırmalar, tərcümələr və kitablar... Məsələn, xalq qəhrəmanımız Babəklə bağlı Sovet dövründən
indiyədək bizə
sırınan stereotipləri “Babək
və
hürrəmilik
(yalanlar və gerçəklər)” araşdırması
dağıtmağa müvəffəq olmuş
birliyimizin eksperti Ceyhun Bayramlı, hazırda bu əsərin ikinci hissəsi üzərində işini yekunlaşdırmaqdadır.
Digər ekspertimiz Anar
Turan dövlət atributlarımızın mənası və
dəyərlərimizin orada
əks
edilməsi
ilə
bağlı maraqlı
bir əsər üzərində çalışır. Daha
bir ekspertimiz Taleh Cəfərovun bu il “Qondarma erməni soyqırımı”
əsəri nəşr
edildi. Hazırda o, ermənilərin lobbi fəaliyyəti ilə
bağlı araşdırmalarla
məşğuldur.
Mən,
hazırda milli kimliyi və
dəyərləri, bir çox hallarda isə
milli və dövlət maraqlarını hədəf alan informasiya müharibəsi
və
media vasitəsi
ilə
psixoloji təsir problemi
üzərində çalışıram. Bununla
əlaqədar keçən
il, “Media imperiyası” adlı elmi monoqrafiyam nəşr
edildi. Mənim müəllifliyimlə Azərbaycan
dilinə
ilk dəfə çevrilərək 2009-cu ildə
nəşr
edilmiş “X əsr yəhudi-xəzər yazışması”nın genişləndirilmiş
və
yeni mənbələr əlavə edilmiş nəşrini planlaşdırırıq. Biz eyni zamanda mütəmadi olaraq mediada da məqalələrlə
çıxış edirik.
Eyni zamanda bədii
ədəbiyyat janrlarından, məsələn,
roman dilindən
istifadə
edərək də
mənəvi dəyərlərimizin, tarixi
keçmişimizin təbliğ edilməsi
üçün çalışırıq.
Keçən
il nəşr edilən
müəllifi
olduğum “Sirr” romanı, gözlədiyimdən daha artıq dərəcədə
maraqla qarşılandı.
Hazırda mən
və
Ceyhun Bayramlı bu səpkidə daha iki roman üzərində işləyirik.
Bir daha təkrar
etmək
istərdim
ki, məqsədimiz
“Oğuz” MAQ olaraq mənəvi dəyərlərimizi təbliğ etməkdir.
- Bu işlərin həyata
keçirilməsində dövlət
və
QHT-lərlə əməkdaşlıq edirsinizmi?
- Əlbəttə. Əməkdaşlıq etməsək olmaz. Mənəvi dəyərlərin təbliğini öz hədəfi kimi qəbul
edən
qeyri-hökumət
təşkilatları
bu gün onsuz da azlıqdadır.
Təəssüf ki, QHT-lərin bəzisi
mənəvi dəyərləri təbliğ etmək
əvəzinə, Qərb
aludəçiliyini
və
mədəniyyətini təbliğ
etməklə məşğuldur.
Bu səbəbdən də bizim kimi düşünən qeyri-hökumət
təşkilatları
bir-birilərinə dəstək olmağa çalışırlar.
Bu əməkdaşlığın ən bariz nümunəsi
kimi, keçən il icrasına
başlanılan “Milli
kimlik konsepsiyasının
hazırlanması” layihəsini misal çəkə
bilərəm. Layihə "Müasir İnkişaf"
İctimai Birliyinin təşkilatçılığı,
Dialoq və Əməkdaşlıq Uğrunda İslam Konfransı Gənclər
Forumunun iştirakı
və
Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət
Komitəsinin
dəstəyi ilə
2013-cü ildə
həyata
keçirildi. Layihənin məqsədi Azərbaycan
Respublikasının milli
dövlətçilik
maraqları əsas götürülməklə milli dövlətçilik ideologiyasının-
“Milli Kimlik” Konsepsiyasının layihəsini hazırlamaqdır. Biz də
“Oğuz” MAQ olaraq layihədə aktiv iştiraka cəlb
edildik. Layihə çərçivəsində keçirilən
dəyirmi
masa və konfransda
iştirak edərək fikrimizi
bildirdik. Layihənin yekunu kimi yaxın zamanlarda milli kimliyin əsas
məqamları
ilə
bağlı 23 araşdırma
məqaləsinin yer alacağı bir toplu nəşr ediləcək. Sevindirici haldır ki, bizim 4 ekspertimizin məqalələri də bu topluda yer
alacaq araşdırmaların
içində
öz əksini tapacaq.
Ümid edirik ki, layihənin
ardı da olacaq və
bu istiqamətdə
daha geniş iş görmək imkanı
əldə edə
biləcəyik.
- Gənc nəslin bu sahəyə marağı necədir?
- İstənilən mövzuya maraq oyadan tərəf, o mövzu ətrafında təbliğatını
quran və işi aparan tərəfdir. Gənclərimizin istər
mənəvi dəyərlərimizin öyrənilməsi və
təbliği,
istərsə də
milli kimliyimizlə bağlı məsələlərin araşdırılmasında
kifayət
qədər marağı var. Bunu istər
keçirdiyimiz, istər dəvət aldığımız tədbirlərdən, istərsə də nəşr
etdiyimiz kitablara olan maraqdan görmək olar. Sadəcə biz, bu təbliğatı
elə
şəkildə qurmalıyıq ki, bu maraq daim
və
davamlı olsun. Bunlar elə
həssas
məsələlərdir
ki, hətta xoş
məramla
olsa belə ifrata varmaqla ikrah və
inamsızlıq hissi oyatmaq olar. Bu səbəbdən də hər
şey bu təbliğatın
necə
və
kimlər
tərəfindən qurulmasından asılıdır.
Bəzən mənəvi dəyərlərdən
elə
adamlar danışırlar
ki, mənim özümdə bu bir qədər ikrah və
qıcıq yaradır.
- Uşaq və
gənclərin milli-mənəvi dəyərlərə
bağlılığını artırmaq üçün
yaşlı nəslin üzərinə hansı məsuliyyət
düşür?
- Yaşlı nəsil hər zaman öz sözü
və
yeri ilə örnək göstərilməli olan bir nəsildir. Ağsaqqala, yaşca böyük olan insana hörmət etmək
bu millətin ən unudulmaz və vazkeçilməz dəyəridir. Bu səbəbdən onların
gənc
və
hətta
orta nəsillə
bir növ dialoqu son dərəcə maraqlı və müsbət nəticələr verə bilər.
-Milli-mənəvi
dəyərlərin
qorunması üçün nələr
edilməlidir?
- Maarifləndirmə işi və təbliğat aparılmalıdır. Biz informasiya əsrində yaşayırıq. Kütləvi informasiya vasitələrinin necə böyük gücə malik olması barədə söhbət açmaq yersiz olardı. KİV bu gün bütünlüklə ayrı bir dünyadır və bu dünya öz sosial-psixoloji təsiri mahiyyəti ilə əvəzedilməz və müqayisəyəgəlməz dərəcədə böyük təsir gücünə malikdir. Təkcə dövlət proqramları və QHT-lər vasitəsi ilə deyil, media vasitəsi ilə də bu təbliğat aparılmalıdır. Amma təəssüf ki, bir çox hallarda biz bunun əksini görürük. Bu gün inkişaf edən Azərbaycanda avropalaşmanın üstünlükləri olsa da, bunun mənfi tərəfləri də var. Xarici kinofilmlərin, musiqinin təsiri altında formalaşan gənc nəsil ənənəvi mədəni-mənəvi və bədii oriyentirlərdən sürətlə uzaqlaşır. Mentalitetə yad olan və media vasitəsi ilə təbliğ edilən bu amillər gənc nəsil arasında önəmli yer tutmağa başlayır. Bütün bunlar isə öz növbəsində gənc və daha yaşlı nəsil arasında hətta bəzən keçilməsi mümkün olmayan böyük sədd yaradır, onların bir-birini anlamasını çətinləşdirir. Media isə həyəcan təbili çala bilmir. Əvəzində isə, sensasiya doğuran, qeybət xarakterli bəsit xəbərlər, milli psixologiyamıza qətiyyən uyuşmayan, yüz ildə bir dəfə təsadüfən baş vermiş bayağı nəsnələr, incəsənət ulduzlarının şəxsi həyatında baş vermiş mənasız, cəmiyyət üçün heç bir əhəmiyyəti olmayan hadisələr, qeyri-etik şəkillər, kollajlar mediada istənilən qədərdir. Qloballaşma, dünya mədəniyyətinə inteqrasiya, dinlər və mədəniyyətlərarası dialoq prosesinə cəmiyyətimizin sosial-mədəni reaksiyası, mənəvi-əxlaqi dəyərlərimizin dirçəldilməsi və ən azından, media vasitəsi ilə təbliğinə qanunauyğun bir meyil doğurur. Bunu əsla unutmaq olmaz.
Fuad Hüseynzadə
Palitra.-2014.-8
fevral.-S.11.