Günay Reyhan: “Şeir mənim ruhumun səsidir
və ruhu dindirən də
Tanrıdır”
İbrahimli Günay Məharət qızı 1995-ci ildə Gədəbəy rayonunun Çobankənd kəndində anadan olub. 2012-ci ildə Firdovsi Əliyev adına Çobankənd kənd orta məktəbinin məzunu olub. 2012-2015-ci illərdə Qazax Dövlət Sosial-İqtisad kollecində təhsil alıb. 2015-ci ildə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinə qəbul olub. Hazırda universitetin III kurs tələbəsidir. Universitetdaxili keçirilən “Nə, harada, nə zaman” bilik yarışında fəal iştirakına görə diplomla, ”Mədəniyyət və İncəsənət Təşkilatlarında İKT-dən istifadənin aktuallığı” və “İnternet əsrində elektron nəşrlər və elektron kitabxanalar” mövzusularında tələbə elmi-praktiki konfranslarında məruzəsinə görə sertifikatla təltif olunub. Yaradıcılığa məktəb illərindən başlayıb. Günay Reyhan imzası ilə şeirlər yazır.
- Günay
xanım, öncə ədəbiyyata gəlişinizdən
söhbət açardınız. Ədəbiyyat bu yaşda sizə nələr
bəxş edib?
- Ədəbiyyat mənə milli ruha bağlılığı, vətəni sevməyi, ən əsası, sözün qüdrətini aşılayıb. Həmçinin çiynimə çox böyük mənəvi yük qoyub. Çünki şifahi xalq ədəbiyyatı nümunələrini, N.Gəncəvini, M.Füzulini, M.P.Vaqifi, S.Vurğunu, B.Vahabzadəni və digər klassik şairlərin yaradıcılığını, eləcə də müasir dövrdə cəmiyyətin tanıdığı şairlərin əsərlərini oxumalıyam. Və bu şairlərin dediklərindən sonra yeni söz demək, həqiqətən, çətindir. Ədəbiyyata gəlmişəm demək böyüklük olardı. Sadəcə, bir ədəbi yolun yolçusuyam. İlk şeirimi hələ orta məktəb illərində yazmışam. Yaradıcılıq İlahinin sevdiyi insanlara verdiyi nidasıdır. Təbii ki, bu Allah payıdır. Şair, bəlkə də, Tanrının insana demək istədiklərini çatdıran müqəddəs vasitədir.
- Şair olan insanlar mütaliə ilə necə məşğul olmalıdırlar? Yoxsa onlar ilhamına söykənərək yaradıcılıq nümayiş etdirməlidirlər.
- Şairlər mütaliə ilə məşğul olmalıdırlar. Amma hər mütaliə edən şair ola bilməz. Ona görə də ədəbiyyat nəzəriyyəsini bilərək mütaliə etməyi daha məqsədəuyğun hesab edirəm.
- Bu gün bir gənc kimi ədəbiyyatımıza qədəm qoyan gənclərdən söhbət açardınız. Hazırda gənclərin ədəbiyyata axınını necə qiymətləndirirsiz?
- Etiraf edim ki, bugünkü gənclərin yaradıcılığını davamlı olaraq izləmirəm. Ona görə ki, mən ya oxuyuram, ya da oxumuram. Yəni tənqidçi kimi yanaşıram. Gənclər də tənqidi qəbul etmirlər. Onu da qeyd edim ki, sanki yaşlı nəslin ədəbiyyata axını daha çoxdur. Bu məqamda F.Sultanın şeirindən bir hissəni xatırladım:
Xoşbəxt o xalqdır, yoxdur şairi,
Dərdi böyük xalqın çoxdur şairi.
Sanki bu gün yazarlar öz dərdlərini sərgiləyirlər. Ona görə də axın, təbii ki, qəbul edilməzdir.
- Bizə şeirlərinizdən söhbət açardınız və bir şeirinizi oxucularımız üçün paylaşardınız.
- Şeir mənim ruhumun səsidir və ruhu dindirən də Tanrıdır. Ona görə də elə vaxt olur ki, heç nə yaza bilmirəm. Bəzən də bir gündə beş şeir yazıram. Bəllidir ki, hər bir şairin ilham mənbəyi fərqli olur. O da müxtəlif səbəblərlə bağlıdır. Buna ən başlıca səbəb mühiti misal göstərərdim.
Mənim ilham mənbəyim: təbiət, dağlar, bulaqlar, çöl, çəməndir. Çünki mən dağlar qoynunda böyümüşəm.
Adım Günay Reyhan, dağlar qızıyam,
Bir elin adına
möhür, yazıyam.
Təbiətin əsrarəngiz gözəlliyi
bir an olsun məni tək qoymayıb. Bizim kənd Göyçə
mahalı ilə yaxın olduğundan elindən, obasından ayrı düşən insanların vətən nisgilini, torpaq həsrətini ürəkdən
duymuşam.
“Dağların“ rədifli
şeirimi oxucularınız
üçün paylaşmaq
istəyirəm.
Bulaq deyil, göz yaşıdı durulan,
Yaralıdı, zədəsi var dağların.
Düşmən gülləsiylə qəfil
vurulan,
Qan ağlayan
didəsi var dağların.
Pərvanə sevməsə, şama qalanmaz,
Keçilər olmasa, sular bulanmaz,
Namərd
çox olsa da, yenə talanmaz,
Ürəyində Göyçəsi var dağların.
Xoşbəxt fidanlardı, ömrü
bəyazdı,
Günay
Reyhan, dövran şaxta, ayazdı.
Ondan sonra nə yazsan
da dayazdı,
Ələsgər tək dədəsi var dağların.
- Mən bilən, siz hazırda ikinci təhsil alırsınız. Bu haqda
da bir az söhbət edərdiniz.
- Bəli, 2012-2015-ci illərdə
Qazax Dövlət Sosial-İqtisadi kollecində
təhsil almışam.
Tələbəlik illərində
ali təhsil
almağı qəti olaraq qarşıma məqsəd qoymuşdum. Qazaxda keçən illər mənim üçün həyati bir məktəb oldu. Çünki Qazaxın sözün
beşiyi olduğu danılmazdı. Ən əsası,
mən orada təhsilə nə qədər önəm verildiyini gördüm.
Və qarşıma çıxan yaxşı
insanların, müəllimlərimin
sayəsində ali təhsil arzumu reallaşdıra bildim. Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinə qəbul
oldum. Universitet mühiti də
yaradıcılığıma təsirsiz ötüşmür.
Sanki vahid bir yol cızılıb mənim üçün:
Gədəbəydə başlayıb,
Qazaxdan keçən,
İncəsənətdə davam edən...
- Yaradıcı insanların
təbiəti, xasiyyəti
və istəklərindən
söhbət açardınız.
Şübhəsiz ki, bu timsalda özünüzü
də təsvir edərdiniz.
- Təbiət, xasiyyət və istək zəncirvarı olan psixi amillər... Yaradıcı insanlar mülayim
təbiətli, çətin
xasiyyətli olurlar.
Nə mənada çətin ...
yəni hər kəs anlaya bilməz. Hərdən eşidirdim ki,
şairlərə “dəli”
deyirlər. Zənnimcə, şairin dəliliyi hamı kimi düşünməməyidir.
Şairin
istəyi nə ola bilər
ki, məncə, onun yaradıcılığına
real qiymət verilməsi...
Şair
o vaxt xoşbəxt olar ki, oxucu
onun şeirində özünü tapa bilsin.
- Şeirlərinizi
hansı janrda yazırsınız? Bu baxımdan, yaradıcılığınızda janr məhdudiyyəti varmı?
- Mənim üslubum aşıq şeir üslubudur. Ona görə qoşma,
gəraylı və bayatı yazıram. Janr deməzdim, söz məhdudiyyəti
var. Nə mənada...
Belə bir ifadə var: “Müəllif, sözünü
düşünə bilməyən,
ya da düşünmək
istəməyən oxucuya
ünvanlamır”. Dediyim söz
məhdudiyyətini də
özüm müəyyən
etmişəm. Zamanından tez
nəyisə demək
doğru olmaz. Bu gün qoşma,
gəraylı, bayatı
yazıramsa, o demək
deyil ki, belə də davam edəcək. Bəlkə də, zamanla digər janrlara da müraciət edəcəm. O da Allahın verdiyi ilhama, təbə bağlıdır.
- Günay xanım, sizin aşıq Altay Məmmədovla deyişməniz
var. Bu deyişmə də
oxucularımız üçün
maraqlı olardı. Deyişmənin yaranmasından söhbət
açardınız və
həmin deyişməni
bizimlə bölüşərdiniz.
- Bəli, Aşıq Altay Məmmədov sözünü
demiş, sevilən sənətkarımızdır. Bilirsiz ki, qədim dövrdən bu günə kimi aşıq sənətində
deyişmələr olub.
Aşıqlar həmişə gözəllik vurğunu olublar. Onu da qeyd edim ki, deyişmə
o qədər də asan deyil və
həmin məqamda sözün uyğunluğu
mütləqdir. Aşıqla deyişmək üçün
gərək aşıq
sənətini gücün
çatan qədər
öyrənməyə çalışasan.
Ən əsası, sevib duya biləsən. İndi isə deyişməni təqdim edirəm:
Altay:
O qara gözlərin ağlımı başdan,
Neylim ilk baxışdan
aldı, qadası.
Doymaq olmaz çöhrəndəki
naxışdan,
Ləblərin şəkərdi, baldı,
qadası.
Günay:
Aşiqlik sevənin köksünün
üstə,
Sağalmaz yaradı, xaldı, qadası.
Gözlər süzüləndə dayanar qəsdə,
Varlığın önündə laldı,
qadası.
Altay:
İnan asimana yetişibdi ün,
Rəsminə baxıram gileyli, küskün.
Qəlbimdə telini oxşaram hər gün,
Dilim qulluğunda laldı, qadası.
Günay:
Mən sevinc payıyam yarandığımdan,
Küskün dayanaram yar andığımdan.
Dağların suyunda darandığımdan,
Yanağım lalədi, laldı, qadası.
Altay:
İstərəm ki, görəm, görə bilmərəm,
Siyah tellərini hörə bilmərəm.
Sən növrəstə gözəl, dərə bilmərəm,
Bu düşdüyüm qilü-qaldı, qadası.
Günay:
Tanrı
nişanısan cahanda
haqsan,
Dəli bir şimşəksən
ömrümə çaxsan.
Aynanın önündə gözucu
baxsan,
Tellərin ağarıb çaldı,
qadası.
- Oxucularımıza
son olaraq nə demək istərdiniz?
- Mənim özüm də oxucu olduğuma
görə onu deyə bilərəm ki, kəmiyyətə deyil, keyfiyyətə önəm vermək lazımdır. Hər bir xalqın
özünəməxsus maddi
mədəniyyət nümunələri
olduğu kimi, bizim də ədəbiyyatımızın
özünəməxsusluğu var. Ona görə də öz ədəbiyyatımızı, şairlərimizi, yazıçılarımızı
düşünərək oxumağı tövsiyə
edirəm.
Söhbəti qələmə aldı:
Mahmud Əyyublu
AAB-nin üzvü
Palitra 2018.- 24 may.- S.13.