Səsin sehri, radionun gücü

 

Gənc alimlərin dərsliyi medianın gələcəyinə işıqdır

 

“Radio jurnalistikasıəsəri Azərbaycan radiosunun 100 illik yubileyinə ən layiqli töhfədir

 

    Radio dünənimizdən bu günümüzə, bu günümüzdən sabahımıza bir körpüdür. O, qəlbimizin duyğusu, qulaqlarımızın səsi, mənəviyyatımızın, mədəniyyətimizin qalasıdır. Radio həmçinin evlərin istilik ünsiyyət məkanıdır. Xalq dövlət arasında körpü olan radio, sənətkarların, şairlərin, alimlərin səsidir.

 

  Bu günlərdə BDU-da gənc alimlərimizdən Aynur Nəsirovanın Xatirə Hüseynovanın “Radio jurnalistikasıadlı dərsliyinin təqdim etmə mərasimi oldu. Mərasim haqqında dövri mətbuat çox geniş maraqlı informasiyalar verdiyi üçün, mən əsərin özü barədə fikirlərimi bildirmək istərdim. Əvvala onu qeyd edim ki, “Radio jurnalistikasıəsəri Azərbaycan radiosunun 100 illik yubileyinə gözəl bir töhfədir. Çünki, bu 100 illik tarix sadəcə bir texniki yol deyil, xalqımızın həyat tərzinin kimliyinin səsidir. Yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi, radio keçmişlə bu günü birləşdirən körpü, gələcəyə aparan yoldur. O, dəyişir, yenilənir, rəqəmsallaşır, amma həyatımızdan silinmir. Radio bizimlədir-qulaqlarımızda səs, qəlbimizdə duyğu, yaddaşımızda tarix olaraq qalır. Bu gün bir media sistemi kimi, onun ən böyük vəzifəsi milli irsimizi qorumaq, yaşatmaq, gənc nəsli milli-mənəvi dəyərlərə bağlı böyütmək ən əsası qlobal informasiya məkanında öz yerini qoruyub saxlamaqdır. Gələcəkdə Azərbaycan radiosunun həm ənənəvi səsli yayım, həm rəqəmsal media platforması kimi inkişaf etməsi reallıqdır. Çünki radio sadəcə xəbər yox, səsi ilə insanları birləşdirən emosional bağdır.

 

    “Radio jurnalistikasıəsərini oxuyarkən bir daha əmin oldum ki, əsərin belə samballı mükəmməl olmasında ilk növbədə, onun elmi redaktoru, məsləhətçisi, görkəmli radio-televiziya mütəxəssisi, filologiya elmləri doktoru, professor, BDU-nun Multimedia elektron kommunikasiya kafedrasının müdiri Qulu Məhərrəmlinin əməyi danılmazdır. Professor “Radio-dünyanın səs yaddaşıadlı başlıqda yazır ki, “Bu gün bəşəriyyət öz tarixində heç vaxt görünməz bir dövrü-informasiya bolluğu mərhələsini yaşayır. Bu bolluqda ən çevik informasiya daşıyıcılarından biri radiodur”. Professor tamamilə haqlıdır. Mən radionun faliyyətinə həm nəzəri, həm təcrübü baxımdan bələd olduğum üçün əminliklə deyə bilərəm ki, radio təkcə media sistemində deyil, o həm cəmiyyətdə öz təsirini, varlığını, gərəkliliyini, cazibə qüvvəsini qoruyub saxlayan bir vasitədir. Onu daha cazibəli, gərəkli etmək üçün radio mütəxəssislər, nəzəriyyəçi alimlər yorulmadan çalışırlar, bunun yollarını arayıb-axtarırlar, tövsiyyələrini verirlər. Belə əsərlərdən biri “Radio jurnalistikasıdərsliyidir.

 

     Gənc alimlər əsərdə ilk olaraqRadiojurnalist hansı vərdişlərə yiyələnməlidir?” sualına ətraflı mükəmməl cavab verirlər. Onlar ilk gündən Jurnalistika fakültəsinin tələbələrində radiojurnalistikaya həvəs, maraq, sevgi oyatmaq üçün bu sehirli aləmin özünəməxsusluqlarını öyrədirlər. Bunun üçün dərslikdə radionun mahiyyəti, incəlikləri, görüntü olmadan yalnız səsin köməyi ilə təsvir etmək, dinləyici auditoriyasını cəlb etmək ən əsası müasir dövrün tələblərinə uyğun olaraq onlayn radioproqramın yaradılması, sayta yüklənməsi yolları göstərilir. Əsərlə tanışlıq zamanı hiss edilir ki, müəlliflərin radiojurnalistika sahəsində zəngin təcrübələri var həmin təcrübəni, radionun sirli-sehirli aləmini, özünəməxsusluğunu ustalıqla tələbələrinə öyrədirlər. Elə buna görə gənc alim -pedaqoqlar A.Nəsirova X.Hüseynova “Radio jurnalistikasıdərsliyindəçağdaş radionun dolğun obrazınıcanlandırmaqla yanaşı gələcəkdə daha mükəmməl inkişaf etdirməyin müasir yollarını, üsullarını təqdim ediblər.

 

     Bu gün elmin-texnikanın sürrətlə inkişafı nəticəsində, nəyinki günbəgün, hətta anbaan radio jurnalistikasıhəm məzmun, həm texnoloji baxımdan dəyişir, yenilənir”. Bu yeniliyə nail olmaq dinləyici auditoriyasını cəlb etmək üçün radiojurnalistlər daima yeni forma axtarışındadır. Həmin axtarışların yollarını tədbiqini “Radio jurnalistikasıdərsliyi tələbələrə öyrədir. Elə müəlliflər dərsliyitələbələri müasir radio işi ilə tanış etmək üçünyazıblar.

 

 Gərgin , zəhmət bahasına başa gələn dərslikdə bir daha vurğulanır ki, “media sisteminin ən operativi radiodur”. Bu radionun mobilliyindən irəli gəlir o, hər yerdə əlçatandır, bütün gün ərzində insanlarla canlı ünsiyyət qurur. Avtomobildə, evdə, işdə, səyahətdə bir sözlə hər yerdə bizə yol qulaq yoldaşı olan radionuəvəzedilməzadlandıran müəlliflər yanılmırlar. Doğrudan da radio auditoriya üçün çox rahat, əlçatan kütləvi informasiya vasitəsidir. Onu dinləmək üçün işindən-gücündən qalmırsan. Əksinə onları yerinə yetirə-yetirə radiodan informasiya alırsan, maarifləndirici bilgiləndirici materiallarla tanış olursan, hisslərinə duyğularına təsir edən, ruhunu dincəldən musiqilər dinləyirsən. Bir anlıq da olsa qayğılardan, gündəlik stresdənyaxa qurtarırsan”. Deməli, dinləyicisinin təxəyyülünə birbaşa təsir edənradioyayımın psixoloji təsiri şübhəsisizdir”.

 

 Yola saldığımız 20-ci yüzilliyin sonlarından yenicə qədəm qoyduğumuz 21-ci yüzilliyin əvvəllərindən başlayaraqradio televiziyaya uduzmamaq üçün əlindən gələni edirfikri daha çox vurğulanır. Bumübarizənəticəsində hər ikisi mükkəmmələşir. Burada bir faktı da qeyd etmək yerinə düşərdi ki, ötən əsrin sonlarında bəzi mütəxəssislər belə bir iddiada idilər ki, televiziyanın populyarlaşması radioya marağı azalda bilər. Əksinə son 20-30-il ərzində aparılan sosioloji tədqiqatların nəticələrindən belə aydın olur ki, “əhalinin 90 faizi radioya üstünlük verir”. KİV sistemində mühüm yeri rolu olan radio televiziya dünən , bu gün rəqabət şəraitində fəaliyyətlərini davam etdirirlər. Görkəmli alim, professor Qulu Məhərrəmli bu rəqabətiolduqca effektli rəqabətadlandırır. Doğru söylənilən bir fikirdir. Çünki hər ikisi daha yaxşı işləmək liderliyi ələ almaq üçün işlərini yüksək səviyyədə qurmağa çalışırlar, yeniliklər uğrunda mübarizə aparırlar.

 

    Radiojurnalistikanın zamanla sıx bağlı olduğunuvurğulayan müəlliflər əsərdə radionun bu gün media sistemində öz yerini rolunu qoruyub saxlamaq üçün çox ciddi rəqabət apardığını, bu rəqabətə necə davam gətirdiyini açıqlayırlar. Müəlliflər bu sahədə dünya təcrübəsinə nəzər salırlar. Onalar yazırlar ki, “Birləşmiş Ştatlarda radiostansiyalar televiziyadan daha gəlirli hesab olunur. Sözügedən ölkələrdə 10-15 ildə radiostansiyaların sayı xeyli artıb”. A.Nəsirova X.Hüseynova buna səbəb olaraqradionun ilk növbədə, dinlənmə şəraitinin əlverişli olmasınıvurğulayırlar.

 

  Ümumiyyətlə əsərdə dünya alimlərinin, mütəxəssislərinin fikri təcrübələrinə geniş yer verilib onlardan bəhrələnməyin yolları da göstərilib. Onlardünya radioyayımında gedən ən müasir tendensiyaları, qabaqcıl radioların təcrübəsini əks etdirənnüyansları verməklədərsliyin dəyəriniartırıblar. Müəlliflər bununla yanaşı əsərdə radionun media sistemindəki rolundan tutmuş, bu günkü müasir radionun vəzifələrini, etik hüquqi problemlərini, proqramlaşmanı s. məsələləri geniş çəkildə tələbəyə şərh edirlər.

 

    Əsərin quruluşu haqqında da fikrimi bildirmək istərdim. Əsərdə dərsliyin qarşısında qoyulan tələblərə düzgün əməl edilib. Hər bir mövzu haqqında ayrı-ayrılıqda sualllar, tapşırıqlar ədəbiyyat siyahısı verilib. Bu tələbənin işini daha da yüngünləşdirir. O, hər bir mövzu haqqında geniş informasiya bilgi əldə etmək, ona ünvanlanan suallara cavab vermək üçün həmin ədəbiyyatdan bəhrələnir.

 

     Əminliklə bildirirəm ki, müasir dövrün tələblərinə uyğun yazılan “Radio jurnalistikasıəsəri yalnız jurnalistika ixtisasında təhsil alan tələbələrin deyil, bütün radiosevərlərin stolüstü kitabı olacaqdır.

 

Sevil Həsənova,

 

Filologiya elmləri doktoru.

 

BDU-nun Multimedia elektron

 

Kommunikasiya kafedrasının professoru

 

 

Şərq  2025.- 16 dekabr (¹229).- S.6.