Mərkəzləşdirilmiş qeydiyyatda 35 uşaq var
Məlahət Hacıyeva: «Onlardan 22-si sağlamlıq imkani
məhdud olan uşaqlardır»
Azərbaycan ailəsi üçün övlad
hər şeydən əzizdir. Tanrının verdiyi
bu gözəl varlıqdan imtina
edərək onu uşaq
evlərinə verənlərlə yanaşı, ömrü boyu uşaq həsrəti ilə yaşayanlar
da olur
Azərbaycan ailəsi
üçün övlad
hər şeydən əzizdir. Tanrının verdiyi
bu gözəl varlıqdan imtina
edərək onu uşaq
evlərinə verənlərlə yanaşı, ömrü boyu uşaq həsrəti ilə yaşayanlar
da olur. Övladı
olmadığı üçün hər
il onlarla ailə
dağılır. Amma bu
gün ölkənin uşaq
evlərində də 10 min nəfərə
yaxın uşaq ailə nəvazişindən
məhrumdur. Bu uşaqlar
arasında onlara sahib
çıxacaq ailələri gözləyənlər də var. Hazırda Azərbaycanda uşaqların
övladlığa verilməsi iki yolla mümkündür. Bunlardan biri uşaqların Azərbaycan vətəndaşlarına,
digəri isə xarici vətəndaşlara
övladlığa verilməsi ilə bağlıdır.
Ölkə qanunvericiliyinə görə, respublikamızda yaşayan hər bir Azərbaycan
vətəndaşı azərbaycanlı uşaqları
övladlığa götürə bilər. Bu zaman həmin insanların hansı təbəqəni
təmsil etməsi nəzərə alınmır. Əsas meyar ondan ibarətdir ki, uşağın övladlığa verildiyi ailə həmin uşağın
müdafiəsini və qayğısını təmin edə,
onun bütün
hüquqlarını qoruya bilsin.
Uşağın təhsil almasını,
sağlamlığını təmin etsin,
eyni zamana onun gələcəyi ilə bağlı qərarları
özü sərbəst versin.
Uşaqların
övladlığa götürülməsi “Ailə məcəlləsi”,
“Mülki prosesual məcəllə”
və Nazirlər Kabinetinin 2000-ci il, 20 sentyabr tarixli, 172 saylı qərarı ilə tənzimlənir.
Üç aylıqdan 3 yaşına qədər
övladlığa verilməsi mümkün
olan uşaqların mərkəzləşmiş uçotu Səhiyyə Nazirliyi
tərəfindən aparılır. 3 yaşdan
18 yaş arası uşaqların
övladlığa verilməsi üçün
mərkəzləşmiş uçot
qeydiyyatı isə Təhsil Nazirliyi tərəfindən
aparılır. Övladlığa götürmə isə övlad götürmək (qəyyum olmaq) istəyən şəxsin ərizəsi
əsasında proses məhkəmə tərəfindən
həyata keçirilir. Məhkəməyə
qədər övlad götürmək (qəyyum
olmaq) istəyən şəxs isə bir neçə mərhələlərdən
keçməlidir. Tək şəxs, yaxud
ər və arvad uşağı
övladlığa götürmək istəyirlərsə, qeydiyyatda olduğu ərazinin
rayon İcra Hakimiyyətinin
“Yetkinlik yaşına çatmayanların
işləri və hüquqları müdafiəsi” üzrə
komissiyaya müraciət edirlər. Həmin
komissiya övladlıq və qəyyumluq
orqanı vasitəsilə valideyin olmaq istəyən şəxslərə
lazımı sənədlərin toplanması üçün
siyahı verir. Toplanılan sənədlər
rayon icra hakimiyyətinə
təqdim olunur. Rayon icra hakimiyyəti başçısının
müvafiq məktubu ilə həmin sənədlərin
sürəti ya Səhiyyə Nazirliyinə,
yaxud da Təhsil
Nazirliyinə ünvanlanır. Bundan sonra həmin kəslər
övladlığa uşaq götürmək
istəyən kəslər kimi qeydiyyata alınır. İcra
hakimiyyətindən məktub daxil olduqdan ən çox üç gün sonra həmin şəxs qeydiyyata
alınır və uşaqların siyahısı ilə
tanış olur. Əgər
övladlığa götürən uşaqla
tanış olursa, qəti qərara gəlirsə,
ən geci 1 ay ərzində
uşağın sənədləri hazırlanır, məhkəməyə
təqdim olunur. Bu
prosesdə Təhsil Nazirliyi, yaxud Səhiyyə Nazirliyi
icra hakimiyyəti ilə birlikdə sənədləri
məhkəməyə təqdim edir. Məhkəmə
də 1 ay ərzində bu
məsələyə baxır. Bu məsələnin
daha yaxşı tənzimlənməsi üçün Təhsil Nazirliyində mərkəzləşdirilmiş
qeydiyyat bazası yaradılıb.
Təhsil Nazirliyi De-institutlaşma və
Uşaqların Müdafiəsi İdarəsinin rəisi Məlahət
Hacıyevanın sözlərinə görə,
övladlığa götürülən uşaqların mərkəzləşdirilmiş
qeydiyyatında hal-hazırda 35 uşaq var: «Onlardan 13 nəfəri 7-17 yaş
arasında olan tam sağlam, 22 nəfəri isə 4-17 yaş arasında sağlamlıq imkanları məhdud
olan uşaqlardır. Sağlamlıq
imkanları məhdud olan 22 nəfər uşaqdan 7 nəfəri Azərbaycan
Respublikası Səhiyyə Nazirliyinin
tabeliyində olan Psixo-nevroloji
uşaq evində və 3 nəfəri
Körpələr evində, 12 nəfəri isə Təhsil Nazirliyinin tabeliyində olan
Sağlamlıq imkanları məhdud valideyn
himayəsindən məhrum olmuş uşaqlar üçün
4 nömrəli Respublika xüsusi
internat məktəbində yaşayan uşaqlardır».
M.Hacıyevanın
sözlərinə görə, bu ilin əvvəlindən valideyn
himayəsindən məhrum olmuş internat məktəblərinə və uşaq evlərinə
yerli Rayon İcra Hakimiyyəti başçıları
tərəfindən verilən sərəncama
əsasən 46 nəfər uşaq yerləşdirilib: «Azərbaycan
Respublikasında dövlət uşaq
müəssisələrindən uşaqların ailələrə
verilməsi (De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı Dövlət
Proqramı (2006-2015-ci illər)”nın əhatəsində olan dövlət uşaq
müəssisələrində 9776 nəfər uşaq təlim-tərbiyə
alır. Onlardan 3750 nəfəri müəssisədə
gecələyən uşaqlardır, qalan
6026 nəfər uşaq müəssisənin
yalnız təhsil və günərzi xidmətlərindən
istifadə edir, gecəni isə ailəsi
ilə birgə keçirir. Son illərdə
görülmüş işlər nəticəsində
dövlət uşaq müəssisələrində
təlim-tərbiyə alan uşaqların
sayı ilbəil azalır. Belə ki,
2008-ci ildə 14389 nəfər, 2009-cu ildə 10055 nəfər,
2010-cu ildə 9874 nəfər,
2011-ci ildə isə 9776 nəfər olmuşdur. Gecələyən uşaqların
sayında da illər üzrə azalma müşahidə olunur.
2008-ci ildə 4055 nəfər, 2009-cu ildə 3945 nəfər,
2010-cu ildə 3860 nəfər, 2011-ci ildə isə 3750 nəfər
olub. Müəssisələrdə
gecələyən 3750 nəfər uşaqdan
1409 nəfəri hər şənbə bazar,
1790 nəfəri tətil və bayram
günləri evə gedir, qalan
551 nəfər isə daimi müəssisədə
gecələyən uşaqlardır. Müəssisədə
daimi yaşayan 551 nəfər
uşaqdan 183 nəfəri ağır əlilliyi
olan uşaqlardır. “Azərbaycan
Respublikasında dövlət uşaq
müəssisələrindən uşaqların ailələrə
verilməsi (De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı Dövlət
Proqramı (2006-2015-ci illər)”nın
icrası ilə bağlı valideyn himayəsindən
məhrum olmuş uşaqlar
üçün müəssisələrdə
təlim-tərbiyə alan 309 nəfər
uşağın və onların ailələrinin fərdi
qiymətləndirilməsi həyata keçirilib.
Uşaqların ailələrinin himayəsinə
qaytarılması ilə bağlı onların bioloji ailələri və ya
qohumlarının yaşadığı rayonlara
səfərlər edilərək Yetkinlik
yaşına çatmayanların işləri və
hüquqlarının müdafiəsi üzrə
komissiyanın iclasında bu
uşaqların ailələrinə qaytarılması məsələlərinə
baxılıb. Görülən tədbirlər
nəticəsində dövlət uşaq
müəssisələrində yaşayan
149 nəfər uşaq rayon
və şəhər icra hakimiyyətlərinin
müvafiq sərəncamı əsasında
öz bioloji ailələrinin
və yaxın qohumlarının himayəsinə
qaytarılıb. Müvafiq komissiya tərəfindən ailələrə qaytarılan
uşaqların vəziyyətinin monitorinqi
aparılır və nəticələri barədə məlumatlar
mütəmadi olaraq Təhsil Nazirliyinə
ünvanlanır».
Qeyd edək ki,
Nazirlər Kabinetinin 2000-ci il
tarxili, 141 saylı qərarı ilə bəzi
xəstəlik daşıyıcılarının
övladlığa uşaq
götürülməsinə icazə verilmir.
Bunlar vərəmin
aktiv və xroniki vəziyyətdə
olması, I, II və V qrup dispanser
qeydiyyatında olan xəstələri, daxili orqanların, sinir sistemi xəstəlikləri olan
şəxslərdir. Bundan başqa
bədxassəli onkoloji xəstəliklər,
narkomanlıq, toksikomanlıq və xronoloji
alkoqolizm. İnfeksion
xəstəliklər və ruhi xəstəlikləri olanlar
da övladlığa uşaq
götürə bilməz. Həmçinin
əmək qabiliyyətini itirməklə I və II əlillik
qrupu olan xəstələrin
övladlığa və qəyyumluğa uşaq
götürməsinə icazə verilmir. Amma 18
yaşına çatan şəxslər
övladlığa verilmir.
Övladlığa götürənlə uşaq
arasında yaş fərqi 16 yaşdan az
olmamalıdır.
Xalid
Üç
nöqtə. – 2012. – 15 noyabr. –S. 10.