O sənli günlərin

 

Ruzgar Əfəndiyevanın məhəbbət ətirli şeirləri...

 

Mənə elə gəlir ki, şair əlinə qələm alanda ilk mövzusu elə eşq, məhəbbət olub. Mən Ruzgar xanımın da şeirlərində bunu müşahidə etmişəm. Gəncliyimdə bir şeiri çox bəyənib əzbərləmişdim:

 

Genişlik tapsa da eşq ilə insan,

Arzusu hər zaman dardan keçibdi.

Sən ki əllərimə toxunmamışdın,

Bəs odun qəlbimə hardan keçibdi.

 

Ruzgar Əfəndiyevanın dərin anlamlı bir dərya olan məhəbbət ətirli şeirlərini ilhamla, sevə-sevə oxumuşam. Çünki bu şeirlərdə sevən bir ürək döyünür. Şeirlər qəlbdən keçən tanış duyğuları oxucusuna səbirlə, təmkinlə, inandıra-inandıra, həm utuna-utana, abır-həya ilə, hökmsüz, hökmdarsız diktə edir:

 

Tənə , giley yersizdir daha,

Qaytar o alışan, yanan eşqimi.

Sənin ki ürəyin buz bağlayıbdır,

Qaytar o üşüyən, donan eşqimi,

Mənim ürəyimdə dünyaya gəlib,

Sənin ürəyində sönən eşqimi.

 

Bu poetik parça büllur kimi eşqin soyuq bir ürəkdə buza döndüyünü ifadə edən məhəbbət hekayəsidir desək, yerinə düşər.

 

Mənə küskün baxanım, görən günahım var,

Yavaş-yavaş addımla, yollarında ahım var

 

Flora Xəlilzadəninetiraflı, etirazlıadlandırdığı bu sətirlər bir eşqin təlatümündən yaranan poetik parçadır. Eləcə “O gecəşeiri şairi hicran körpüsündən keçməyə məcbur edənetirafı, etirazlı” son məktub, ayrılıq məktubudur:

 

O gecə sən gəldin boranlı qıştək,

Göynətdi könlümü soyuq sözlərin.

Ayrılıq ömrünə yağdı yağıştək,

Necə dəyişmişdi odlu gözlərin.

 

…O gecə ulduz da, ay işığı da,

Yollara töküldü göz yaşlarımda.

Elə o gecədən, elə o gündən,

Eşqim yalqız qaldı dünyada mənim.

 

Ruzgar xanım könlündəki dərya qədər təlatümü, içindəki ağrı-acıları poetik bir biçimdə dilə gətirərkən onun qolundan tutanın, ona dəyanət verənin yenə öz şeirlərindəki təsəlliverici misralar olduğunu etiraf edərək yazır:

 

Dünya gözümün içində,

Ömrüm dözümün içində,

Öldüm özümün içində,

Bir misram qolumdan tutdu.

 

Bu etiraf, bu sədaqət, bu dəyanət şairin bütün yaradıcılığı boyu ona yoldaşlıq edir. Onun tərənnüm etdiyi məhəbbət bayağılıqdan, vəfasızlıqdan, duyğusuzluqdan, giley-güzardan uzaq Allahın insan oğluna bəxş etdiyi əzəli məhəbbətdir.

Poeziya aləminə öz dəst-xətti ilə gələn Ruzgar Qurbanova Əfəndiyevanın şeirlərinin musiqiyə yatımı, həm klassik tərzdə yatımı onun şeirlərini bəstəyə, nəğməyə çevirmək üçün bir şans verir. Bu da şair üçün bir məziyyətdir. Bu poetik uğur hər şeirin taleyinə yazılmır. Ruzgar xanımın şeirlərindəki bu musiqi ruhunu duyan tanınmış bəstəkarlar Vasif Adıgözəlov, Elza İbrahimova, Oqtay Rəcəbov, Oqtay Kazımov, Bahadır Hüseynov, Nəriman Məmmədov onun onlarla şeirinə musiqi bəstələyiblər. Sənli günlərimneçə-neçə müğənniyə şöhrət gətirən klassik bəstəli şeirdir. Oqtay Kazımovun bəstələdiyi bu nəğmə bu gün sevilir, oxunur, təsirləndirir.

 

İndi gözlərimdə mavi yuxudur,

O sənli günlərim, sənli günlərim.

Hicranı, vüsalı məni qorxudur,

O sənli günlərin, sənli günlərin.

Aylar, illər bilir nələr çəkmişəm,

Eşqindən könlümə yollar çəkmişəm.

Gəlməsə, ömrümə buludu çökər,

O sənli günlərin, sənli günlərin.

 

Eləcə Ruzgar xanımın hələ keçən əsrin 70-80-ci illərində Bahadır Hüseynovun bəstələdiyi musiqi ovsunu ilə dəbdə olan, hələ qəlblərdə taxt quranAxtarma məninəğməsi:

 

Gəzdiyin yerləri çox dolaşmışam,

Eşqinin oduna gizli yanmışam,

Artıq bahar deyil, qarlı bir qışam,

Odlanıb yansan da, axtarma məni.

Çıxıram dağlara, ay gülüm, sənsiz,

Dağ da qəribsəyir dumansız, çənsiz,

Dolan bu dünyanı, get, dolan mənsiz,

Peşiman olsan da, axtarma məni.

 

Dünyamövzusu milli poeziyamızda eninə, boyuna işlənib. Səməd Vurğun, Şəhriyar, Bəxtiyar Vahabzadə, Məmməd Araz, Zivər Ağayeva kimi neçə-neçə söz sərrafları dünyaya fəlsəfi bir don geydiriblər. Kimi onuəzəldən yaranmış tamaşayabənzədib, kimi onu vəfasızlıqda, gəldi-gedərlikdə, kimi fanilikdə günahlandırıb. Ruzgar xanımın poeziyasında dünyanın ağı ilə qarasını görüb dərk edən bir şair dünyası yaşayır. Təzadlı bir şəkildə dünyanıbu boş dünya, dolu dünya”, “şeytanların qolu dünya”, “ululardan ulu dünyaşəklində ifadə etsə , sanki bir anın içində dünyanın gözəlliyini görə bilir, onun gözəlliyinə heyrətlə baxaraq, dünya gözəldir deyir.

 

Göylər kirpiyimdən asılıb necə,

Elə bil sinəmə qısılıb gecə,

İstəyim bürünüb nura, sevincə,

Dünya belə imiş görən həmişə,

Dünya gözəldir, heç bilməmişəm

 

deyən şairin şeirindəki deyim tərzinin ürəyə yatımlılığı insanı həyata bağlayan duyğu düşüncələrlə üst-üstə düşür. Təbiətin gözəl bir parçası olan Bərdədə dünyaya gələn Ruzgar Əfəndiyevanın şeirlərindəki təbiət məhz Azərbaycan təbiətidir. Dağından, daşından həyəcanlandığımız insan kimi danışan füsunkar təbiətdir, ana torpaqdır, ana torpağın bənövşəsi, sarı çiçəyi, laləsidir, dağı, daşıdır. Təbiətdən ilham alan şairlərin sevə-sevə təsvir etdiyi təbiətin boynubükük gözəli bənövşə Ruzgar xanımın şeirlərində bir başqa biçimdə poetikləşir:

 

O qədər boynumu bükmüşəm ki mən,

Bilsə, bənövşələr çəmənə çıxmaz.

 

Başqa bir şeirində isə:

 

Ömrüm-günüm kəsə-kəsə,

Xəyalından ötəcəyəm.

Səhər-axşam yolun üstə,

Bənövşətək bitəcəyəm

 

Ömrüm eşqə köklənib,

Ayrılıqda təklənib,

Görsəm sevgim tükənib,

Ölüm, məni ağla sən

 

- kimi misra beytlərdəki mətləbi çox vaxt şeirlərinin üst qatında deyil, qatında axtarmalı olursan. Bir kitabına özünün yazdığıÖn söz”də Ruzigar xanım 1947-ci ilin bir yaz günündəmay ayında dünyaya gəldiyini ifadə edir: “Kim bilir, bəlkə , doğulduğum o yaz günü öz dünyasından ən çox mənə pay vermişdi. Bu gündən sonra bulud da, şimşək , dağ da, düz , duman da, gecə , gündüz , qış da, bahar da, sevinc , dərd məndən öz payını əsirgəmədi”.

Həyatın bu təzadlıpay”ları içində Ulu Tanrı ondan poeziya payını əsirgəmədi. Bir neçəsi poetik inci, bir neçəsi publisistik yazılardan ibarət kitabların müəllifi olan Ruzgar Əfəndiyeva həm ədəbiyyatımızda az-az yazılan mənsur şeirlərin, kiçik hekayələrinYol gözləyənlərpovestininXan qızımənzum pyesinin müəllifidir. O, həm teatr opera ilə bağlı idi. Bəstəkar Vasif AdıgözəlovunNatəvanoperasının ariya duetlərinin mətnini, İlyas ƏfəndiyevinBüllur saraydapyesindəkiTəbrizimmahnısının sözlərini yazıb. Böyük türk mütəsəvvüfü Hacı Bektaş Vəli deyib ki, “Mənim üç dostum var. Mən öləndən sonra biri evdə qalar, biri yolda, biri mənimlə gedər. Evdə qalan malımdır. Yolda qalan yaxınlarımdır, mənimlə gedən yaxşılıqlarımdır”. Uzun incə bir yol”da haqqın dərgahına qovuşan Ruzgar xanım Əfəndiyeva insanlara bəxş edəcəyi yaxşılıqların bir qismi olan neçə-neçə gözəl poetik inciləri özü ilə apardı. Onun bu dünyaya da əbədi qalan var-dövləti isə bir övladı mənəvi övladları olan əsərləri oldu.

 

Maarifə Hacıyeva

Professor

Xalq Cəbhəsi.- 2016.- 25 iyun.- S.14.