Azərbaycanın
Avropa siyasəti: enerji layihələrindən assosiativ
sazişə doğru
Assosiativ saziş üzrə Azərbaycan-Avropa
İttifaqı danışıqlarına dair qətnamənin
qəbulu diplomatiyamızın böyük uğurudur
SSRİ dağılanda Azərbaycanın
müstəqil dövlət kimi özünütəsdiqinə
inananların sayı az idi. Hətta bu millətin azad yaşaya
bilməyəcəyini müxtəlif "tarixi arqumentlərlə"
sübut etməyə çalışanlar tapıldı. Bəzən
Azərbaycanda yaşayanlar arasında belə bu ölkənin,
xalqın, mədəniyyətin potensialına xor baxanlar oldu.
Doğrudan da müstəqilliyin ilk illəri çox
qarışıq, dolaşıq proseslərə şahidlik
etdi. Ancaq tarix elə bir meydandır ki, hər şeyi yerbəyer
edir.
Məhz
tarixin hökmü ilə Azərbaycan rəhbərliyinə
ümummilli lider Heydər Əliyev qayıdandan sonra ölkənin
bütün sahələr üzrə əsl potensialı
üzə çıxmağa başladı. Həmin
qarışıq illərdə Azərbaycan cəmiyyət,
dövlət və mədəniyyət məkanı olaraq
regionun ən perspektivli ölkəsi olacağını hər
fürsətdə dünyaya sübut etməyə
başladı. Ulu öndərin əsaslı ideoloji, siyasi və
praktiki səmərəli fəaliyyəti nəticəsində
Azərbaycan postsovet məkanında müstəqil dövlət
quruculuğunun bayraqdarı olmaq imkanını göstərdi.
Bunun bariz nümunəsi ölkənin xarici siyasət kursu idi.
Bu gün keçilən həmin yola baxanda qürur doğuran
və təfəkkürümüzə nikbinlik verən bir mənzərəni
görürük. Görürük ki, ulu öndər "Azərbaycan
dünyaya Günəş kimi doğacaq" deyəndə nə
qədər haqlı imiş. Bu cümlənin arxasında nə
qədər geniş və dərin mənalar
yatırmış. O mənaların bir qismini Azərbaycanın
Avropa siyasətinin illərin sınağından keçib gələn
incilərində aşkar etmək mümkündür. Həm
də ona görə ki, Azərbaycanın Avropa İttifaqı
ilə əməkdaşlığı dövlətimiz
üçün mürəkkəb bir geosiyasi vəziyyətdə
başlamışdı. Bu əməkdaşlığın
tarixçəsi və təkamülü maraqlı və ibrətamiz
dinamikaya malikdir. Bu məqalənin imkan verdiyi çərçivədə
onu izləməyə çalışacağıq.
1992-ci
il Maastrixt sazişindən sonra Avropa interqasiyanın yeni mərhələsinə
qədəm qoydu. Bu mərhələdə iqtisadi sahə ilə
yanaşı, siyasi sahədə Avropa İttifaqı ölkələrinin
birləşməsi yeni səviyyəyə yüksəldi.
Paralel olaraq keçmiş SSRİ respublikaları ilə əməkdaşlıq
daha da aktuallaşdı. Əgər 1992-ci ildə Maastrixt
sazişi avropalıların həyatında bir
dönüş nöqtəsi oldusa, bir il sonra Heydər Əliyevin
hakimiyyətə gəlməsi Azərbaycan dövlətçiliyinin
tarixində dönüş nöqtəsi oldu. Ulu öndər
Azərbaycanın xarici siyasətinin əsas istiqamətlərini
müəyyənləşdirdi. Avropaya interqasiya onların
sırasında xüsusi yer tuturdu. Nəhayət, 2012-ci ilin
aprel ayında Avropa Parlamenti assosiativ saziş üzrə Azərbaycan-Avropa
İttifaqı danışıqlarına dair qətnamə qəbul
etdi. Bu, tarixi bir hadisədir. Avropa İttifaqının
genişlənmə və Avropa qonşuluq siyasəti üzrə
komissarı Ştefan Fülenin dediyinə görə,
assosiativ saziş Avropa İttifaqının
üçüncü ölkələrlə imzalaya biləcəyi
ən geniş saziş tipidir. Yəni Azərbaycan
hazırkı statusuna görə Avropa İttifaqı ilə əməkdaşlığın
ən yüksək səviyyəsinə çata bilib. Bu, o
deməkdir ki, ölkəmiz siyasət, iqtisadiyyat, mədəniyyət,
hüquq, insan haqları və digər sahələr üzrə
mühüm irəliləyişlər əldə edib.
Çünki assosiativ saziş üzrə
danışıqlar yalnız siyasi dialoq, ədalət,
azadlıq və təhlükəsizlik, ticarət və
iqtisadiyyat, sosial sektor və digər aspektlərdə konkret
uğur əldə edən ölkələrlə aparıla
bilər. Avropa İttifaqının növbəti inteqrasiya mərhələsinə
qədəm qoyduğu bir dönəmdə Azərbaycanla
assosiativ saziş üzrə müzakirələrin
başlanması ayrıca məna kəsb edir. "Şərq
tərəfdaşlığı" proqramı çərçivəsində
bu proses Azərbaycanın Avropaya interqasiyası istiqamətində
növbəti mərhələnin başlaması deməkdir.
Bir neçə aspektdə bu prosesin əhəmiyyətini dərk
etmək lazımdır. Birincisi, Cənubi Qafqazda geosiyasi gərginliyin
yüksəldiyi bir zamanda Azərbaycanın xarici siyasətində
hansı istiqamətin əsas götürüləcəyi barədə
bəzi mülahizələr söylənirdi. Rəsmi Bakı
ulu öndərin yaratdığı xarici siyasət kursunu
inamla davam etdirdiyini dünyaya növbəti dəfə
sübut etdi. İkincisi, rəsmi Bakı ölkədə
bütün sahələr üzrə islahatları davam etdirməkdə
qətiyyətini bir daha ortaya qoydu. Prezident İlham Əliyev
"heç kəs bizi yolumuzdan döndərə bilməz"
mesajını verərək, Azərbaycanın dəqiq xarici
siyasət kursu olan dövlət olduğunu göstərdi.
Üçüncüsü, Azərbaycanın Avropanın
enerji təhlükəsizliyi sisteminin qurulmasında ciddi rol
oynadığı Avropa İttifaqı tərəfindən
etiraf edildi. Qurum rəsmilərinin assosiativ saziş üzrə
danışıqlarla bağlı söylədiklərindən
aydın olur ki, Avropanın Azərbaycanın enerji siyasətinin
uğurlu olmasına böyük ehtiyacı vardır. Bu ehtiyac
assosiativ sazişlə rəsmiləşdirilmiş olur.
Dördüncüsü, Avropa İttifaqı Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin Cənubi Qafqazda sabitliyə və
inkişafa ciddi əngəl olduğunu bir daha təsdiqlədi.
Avropa Parlamenti assosiativ saziş üzrə
danışıqların aparılması ilə bağlı
keçirdiyi müzakirələrdə Ermənistanın
işğal etdiyi Azərbaycan ərazilərindən təcili
çıxmasını, humanitar fəlakətə son
qoyulmasını, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünün qeyd-şərtsiz bərpa
olunması zərurətini vurğuladı. Avropa parlamentarilərinin
ritorikasının dəyişməsi Avropa
İttifaqının Cənubi Qafqaz, o cümlədən Azərbaycan
siyasətində yeni əlamətlərin
formalaşmasının ilk nümunələrindən biri kimi
qəbul edilməlidir. Görünür, burada son aylar bölgədə
cərəyan edən geosiyasi proseslərin Aİ-nin xarici siyasətindəki
qüsurları aydın üzə çıxarması həlledici
rol oynayıb. Aİ Qafqaz siyasətində regional yanaşmadan
istifadə etməklə həm həyata keçirdiyi
proqramların effektivliyini aşağı salır, həm də
real interqasiya imkanlarını minimuma endirirdi. İkili
standartlardan imtina Avropanın Cənubi Qafqazda uğurunun təməl
şərtidir. Artıq bu istiqamətdə kiçik də
olsa, bir addımın atıldığını demək
olar. Biz yalnız ilk addımdan danışa bilərik,
çünki Aİ hələ çox məsələlərdə
real olaraq ikili standartlardan imtina etməlidir. Məsələnin
başqa tərəfi Azərbaycanın yeritdyi xarici siyasətə
bağlıdır. Hesab edirik ki, məhz Azərbaycanın
1993-cü ildən həyata keçirdiyi xarici siyasət
kursunun düzgünlüyü Avropanın mövqeyinin dəyişməsinə
səbəb olur. Bütün şərtlərdə Azərbaycan
ulu öndər Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi
xarici siyasət kursunu inamla davam etdirdi. Azərbaycan rəhbərliyinin
bu qətiyyəti, diplomatiyamızın vətənpərvərliyi
və peşəkarlığı bütün geosiyasi
gücləri öz mövqelərinə yenidən baxmağa
məcbur etdi. Bu, həm geosiyasətin nəzəriyyəsi, həm
də praktiki fəaliyyət üçün çox
mühüm bir nəticədir. Bu səviyyənin daha
aydın dərk edilməsi üçün Heydər Əliyevin
1993-cü ildən başlayan xarici siyasət kursunda Avropa
istiqamətinin həyata keçirilməsinin əsas məqamlarına
nəzər salmaq lazımdır.
Artıq
qeyd etdiyimiz kimi, xarici siyasət konsepsiyasının
formalaşması prosesi 1993-cü ilin yayında xalqın harayına
səs verərək hakimiyyətə gəlmiş
ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilib. Məhz Heydər Əliyev xarici siyasətin
konseptual əsaslarını yaradıb, onun əsas prinsip və
istiqamətlərini müəyyənləşdirib. Azərbaycan
Respublikasının xarici siyasətinin əsas istiqamətlərindən
biri kimi Avropa istiqaməti seçilib. Bu istiqamətin tərkib
hissəsi qismində ən nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlardan
biri olan Avropa İttifaqı ilə qarşılıqlı
münasibətlərin qurulması və inkişaf etdirilməsi
olub.
Aİ
ilə ilk əlaqələr 1990-cı illərin əvvəlinə
təsadüf edib. 1996-cı ildə Azərbaycan Aİ-də
"xüsusi dəvətli" dövlət statusu alıb.
Azərbaycan Prezidenti Heydər Əliyev 1996-cı il iyulun 8-də
"Avropa İttifaqı və Azərbaycan Respublikası
arasında əməkdaşlıq proqramının həyata
keçirilməsi tədbirləri haqqında" Sərəncam
imzalayıb. Elə həmin ildə Prezident Heydər Əliyev
Aİ-nin hazırladığı Tərəfdaşlıq və
Əməkdaşlıq Sazişi (TƏS) imzalayaraq, Azərbaycanın
bu qurumla əlaqələrini rəsmən qurub. 105 maddədən
ibarət bu sənəd çərçivəsində Azərbaycanda
bazar iqtisadiyyatının inkişafı, özəlləşdirmə
proqramı və infrastruktur layihələrinin
reallaşdırılması üçün Aİ-nin maliyyə
və texniki dəstəyi nəzərdə tutulurdu.
Ümumilikdə,
TƏS XXI əsrin əvvəllərində siyasət,
iqtisadiyyat və mədəniyyət sahəsində dialoqun
inkişafı üçün möhkəm əməkdaşlığın
əsasını qoyub. Azərbaycan və Aİ arasında
münasibətlər "MDB ölkələrinə texniki
yardım" (TACIS) proqramı, "Yeni İpək Yolu"
adlandırılan "Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizi"
(TRACECA) təşəbbüsü, "Avropaya neft və
qazın nəql edilməsi üzrə dövlətlərarası
proqram" (INOGATE), "humanitar yardım" (ECHO) və s.
proqramlar çərçivəsində inkişaf edib. Yəni
Aİ ilə Azərbaycan arasında əməkdaşlıq əsasən
iqtisadi əməkdaşlıq, texniki yardım və maliyyə
dəstəyi istiqamətlərində inkişaf edib. Bu,
Avropanın müəyyən müddətə qədər Azərbaycanla
iqtisadi və energetka sahəsində əməkdaşlığa
üstünlük verməklə başqa sahələr
üzrə inteqrasiyanın möhkəm təməlini
hazırlamaq taktikasını seçdiyini göstərir. Belə
bir xəttin seçilməsinin bir səbəbi
bütövlükdə postsovet məkanında geosiyasi vəziyyətin
mürəkkəbliyidirsə, digər səbəb Aİ-nin
daxili inteqrasiya prosesinin ziddiyətli olmasından qaynaqlanır.
Daha konkret desək, Aİ-də daxili inteqrasiya ilə onun
genişlənmə prosesi arasında uyğunluğa nail olmanın
optimal modeli tapılmırdı. Bu ziddiyyətin indi tamhəll
edildiyi haqqında danışmaq mümkün deyil. Lakin 2007-ci
ilə yanvarın 1-dən vəziyyət dəyişməyə
başladı. Həmin tarixdən etibarən TACİS
proqramı Avropa qonşuluq siyasəti (AQS) proqramı ilə əvəz
olundu. Bu dəyişiklik Aİ-nin genişlənməsində
sonuncu dalğanın başlaması ilə əlaqəli idi.
Eyni zamanda, prinsipial olaraq Aİ daxilində inteqrasiyanın dərinləşməsinin
yeni mərhələsinə qədəm qoyulurdu. Buna uyğun
olaraq xarici siyasətdə konkret proqramlar həyata keçirilməli
idi. AQS bunun bariz nümunəsidir.
Daha
geniş mandata və əhatə dairəsinə malik olan AQS
proqramı Aİ-nin planlarının həyata keçirilməsində
əsas maliyyə aləti olaraq qalır. AQS Azərbaycan da
daxil olmaqla 17 ölkəyə maliyyə yardımını nəzərdə
tutur. Bu proqram özündə 3 əsas strateji məqsədi
daşıyır. Bura demokratiya və insan hüquqlarına dəstək,
bazar iqtisadiyyatına keçidin sadələşdirilməsi
və davamlı inkişafa yardım, o cümlədən,
qarşılıqlı maraq doğuran sahələrdə əməkdaşlığın
inkişafı daxildir. Bütövlükdə, Aİ ilə əlaqələrdə
daha yüksək səviyyəli siyasi və iqtisadi inteqrasiya vəd
edən AQS ona daxil olan ölkələr üçün tərəfdaşlığın
gələcək inkişafı baxımından yeni bir mərhələdir.
AQS çərçivəsində Azərbaycan üzrə
2007-2013-cü illər üçün nəzərdə
tutulmuş strategiya sənədi Aİ-nin
yardımlarının məqsədlərini və siyasi məsuliyyətini
əks etdirməklə əməkdaşlığın
prioritet sahələrini müəyyənləşdirir. Bu
prioritetlər bazar iqtisadiyyatının və Azərbaycanda
demokratik idarə üsulunun inkişafına yardımı,
birgə fəaliyyət planı və təhlükəsizlik
məsələlərinin həyata keçirilməsini əhatə
edir.
Aİ
ilə münasibətlər müstəvisində Azərbaycan
"Şərq tərəfdaşlığı"
formatında fəal iştirakını davam etdirir. "Şərq
tərəfdaşlığı" proqramı 2008-ci ilin
mayında Aİ üzvləri olan Polşa və İsveç
tərəfindən irəli sürülüb. Proqramın əsas
məqsədi iştirakçı dövlətlərin
perspektivdə Aİ-yə inteqrasiyasını gücləndirmək,
demokratik-hüquqi və siyasi islahatları sürətləndirməkdir.
"Şərq tərəfdaşlığı" təşəbbüsünü
AQS proqramından fərqləndirən əsas cəhət də
məhz budur. Bu proqram Aİ-nin Şərq qonşuları ilə
əlaqələrinin daha da dərinləşməsini nəzərdə
tutur. Proqrama cəlb olunmuş Azərbaycan, Gürcüstan,
Ermənistan, Moldova, Belarus, Ukrayna ümumən Qərblə
Şərq arasında əlverişli tranzit yollarının,
nəqliyyat-kommunikasiya dəhlizlərinin keçdiyi ən əhəmiyyətli
geosiyasi region hesab olunur. Proqrama daxil edilən ölkələrin
gələcəkdə Aİ-yə qəbuluna dair konkret vəd
olmasa da, onların avrostrukturlara inteqrasiya prosesinin sürətləndirilməsinin
uzaq perspektiv üçün strateji hədəfləri kifayət
qədər aydındır. Yaxın perspektivdə isə
proqramda iştirak edən ölkələrlə ümumi
daxili bazarın formalaşdırılması məqsədilə
tədbirlər planının hazırlanması, vahid və hərtərəfli
azad ticarət zonalarının yaradılması, vizasız
gediş-gəlişin təmini, enerji sahəsində əməkdaşlığın
dərinləşdirilməsi nəzərdə tutulur.
Proqramın məqsədi tərəfdaş ölkələrdə
aparılan islahatları və müasirləşdirmə
prosesini dəstəkləmək, onlarda demokratik islahatların
sürətləndirilməsinə, habelə iqtisadi
inkişafa töhfə vermək üçün sərmayə
qoymaqdır. 2008-ci ilin dekabrında təqdim olunan kommunikeyə
əsasən, 2010-2013-cü illərdə bu məqsədlə
350 milyon avro vəsait ayrılmalı, 2020-ci ilə qədər
isə bu məbləğ 1,5 milyard avroya
çatdırılmalıdır.
1992-2006-cı
illərdə TACİS və Aİ-nin digər proqramları
çərçivəsində Azərbaycana 414 milyon avro məbləğində
humanitar, texniki və ərzaq yardımı göstərilib.
1995-ci ildən etibarən Aİ-nin Tempus proqramında
iştirak edən Azərbaycan təhsil sisteminin mükəmməlləşdirilməsinə
yönəlmiş 50 layihəni həyata keçirib. 1998-ci
ilin sentyabrın 8-də Bakıda Azərbaycan və
Gürcüstan prezidentlərinin təşəbbüsü və
Aİ-nin TRACECA proqramının dəstəyi ilə
"Tarixi İpək Yolunun bərpası" adlı beynəlxalq
konfrans keçirilib. 32 ölkə və 12 beynəlxalq təşkilatın
nümayəndələrinin qatıldığı
konfransın yekunu olaraq, Azərbaycan, Ermənistan,
Gürcüstan, Qazaxıstan, Qırğızıstan,
Tacikistan, Özbəkistan, Türkiyə, Ukrayna, Moldova,
Rumıniya və Bolqarıstanın imzaladığı
"Avropa-Qafqaz-Asiya dəhlizinin inkişafı
üçün beynəlxalq nəqliyyat üzrə Əsas
Çoxtərəfli Saziş" (Əsas Saziş) və
onun Texniki Əlavələri imzalanıb. Bundan başqa, tədbir
iştirakçıları adından Avrasiya ölkələri
arasında regional inteqrasiya və hərtərəfli əməkdaşlığın
prinsiplərini əks etdirən Bakı Bəyannaməsi qəbul
olunub. Xəzər neftinin Avropa bazarlarına
çıxışını təmin edən INOGATE
proqramı çərçivəsində həyata
keçirilən texniki əməkdaşlığa əlavə
olaraq, Aİ zəngin təbii ehtiyatlara və strateji
coğrafi əraziyə malik olan Şərqi Avropa, Qafqaz və
Mərkəzi Asiya ölkələrinin enerji təminatı və
tranzit potensialının səmərəli istifadəsinə
yönəlmiş fəaliyyətində AQS-ə daxil olan
ölkələr daxil olmaqla bütün tərəfdaşların
dəstəyi ilə enerji əməkdaşlığı
prosesini genişləndirməkdədir. Bu əməkdaşlıq
"Bakı prosesi" ttp://www.inogate.org/inogate_programme/inogate_events/ministerial-conferences/1st-energy-ministerial-conference-baku-13-nov
təşəbbüsü ilə güclənmişdir.
"Bakı prosesi" (və ya Bakı təşəbbüsü)
2004-cü il noyabrın 13-də Bakıda enerji nazirliklərinin
konfransında Aİ, Qara dəniz və Xəzər dənizi
hövzəsi ölkələri arasında enerji sahəsində
əməkdaşlığı gücləndirmək məqsədi
daşıyan siyasi dialoq şəklində gerçəkləşdirilir.
Hazırda
Aİ ilə əməkdaşlığın genişləndirilməsində
maraqlı olan Azərbaycan ümumavropa məkanına
inteqrasiya siyasətini davam etdirmək niyyətində
olduğunu nümayiş etdirir. 2005-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev "Azərbaycan
Respublikasının Avropaya inteqrasiyası üzrə dövlət
komissiyasının yaradılması haqqında" Sərəncam
imzalayıb. Bu qurumun əsas məqsədi Azərbaycan və
Aİ arasında əlaqələrin bundan sonra möhkəmləndirilməsi
üçün səmərəli və
koordinasiyalaşdırılmış fəaiyyətin təmin
edilməsindən ibarətdir. Belə bir qurumun
yaradılması ölkənin Avropaya inteqrasiya olunmaq niyyətindən
xəbər verir. Hazırda Aİ-Azərbaycan əməkdaşlığının
siyasi, iqtisadi və humanitar sahələrdə prioritetləri
2 əsas sənəddə əksini tapıb. Bura Ölkə
üzrə strategiya sənədi (2007-2013) və Milli indikativ
proqram (2011-2013) daxildir.
Bundan
başqa, Azərbaycanın əsas iqtisadi tərəfdaşı
olmağa çalışan Brüssellə rəsmi
Bakının siyasi yaxınlaşmasını gözləmək
olar. AQS çərçivəsində əməkdaşlıq
təkcə siyasi dialoq deyil, həmçinin, iqisadi, sosial,
daxili və hüquq məsələlərini də əhatə
edir. Azərbaycan Respublikası-Aİ Fəaliyyət Planı
insan hüquqlarının müdafiəsi, demokratikləşdirmə,
qanunun aliliyinin təmin edilməsi, səmərəli idarəçilik
və möhkəm inkişaf məqsədi daşıyan
siyasi və institusional islahatlar, eləcə də beynəlxalq
terrorizm və kütləvi qırğın
silahlarının yayılmasına qarşı mübarizə
ilə bağlı çoxtərəfli və ikitərəfli
çərçivədə beynəlxalq əməkdaşlığa,
münaqişələrin həllinə töhfə vermək
və beynəlxalq hüquqa riayət etmək kimi
başlıca dəyər və prinsiplər əsasında
qurulub. Bu plan mütəmadi dialoq, o cümlədən
sosial-iqtisadi inkişaf və ticarət sahəsində dialoqu nəzərdə
tutur.
Rəsmi
Bakı Avropa ölkələri ilə iqtisadi əməkdaşlıq
sahəsində nəzərəçarpacaq uğurlara nail
olub. Aİ Azərbaycan üçün perspektivli regional layihələr
və investisiyalar mənbəyinə çevrilib. Bununla belə,
zəngin karbohidrogen ehtiyalarına malik olan ölkə öz tələbatını
ödəmək iqtidarında olduğunu nümayiş etdirib.
Azərbaycan
ilə Aİ arasında münasibətlər yüksək səviyyəli
qarşılıqlı səfərlərlə də əlamətdar
olub. Bu səfərlər zamanı tərəflər
arasında əməkdaşlığın genişlənməsinə
yönəlmiş bir sıra sənədlər imzalanıb.
Belə ki, 2006-cı il noyabrın 7-də Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin Brüsselə səfəri zamanı
imzalanmış "Avropa İttifaqı ilə Azərbaycan
Respublikası arasında enerji sahəsində strateji tərəfdaşlıq
haqqında Anlaşma Memorandumu" Azərbaycan və Aİ
arasında enerji dialoqunun genişləndirilməsi istiqamətində
yeni imkanlar yaradıb.
Avropa
Komissiyasının sədri Xose Manuel Barrozunun Azərbaycana səfəri
çərçivəsində 2011-ci il yanvarın 13-də
"Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev
və Avropa Komissiyasının sədri Xose Manuel Barrozu tərəfindən
Cənub Qaz Dəhlizi haqqında Birgə Bəyannamə",
"Azərbaycan Respublikası və Avropa Komissiyası
arasında Hərtərəfli İnstitusional Quruculuq
Proqramının Çərçivə Sənədi üzrə
Anlaşma Memorandumu" və "Azərbaycan Respublikası
və Avropa Komissiyası arasında 2011-2013-cü illər
üzrə Milli İndikativ Proqrama dair Anlaşma
Memorandumu" imzalanıb.
Aİ
ilə Azərbaycan arasında ikitərəfli əməkdaşlıq
təsisatlarının iclasları konstruktiv və səmərəli
olaraq Brüsseldə və Bakıda keçirilir. İclaslar
zamanı tərəflər arasında tərəfdaşlıq
üzrə siyasi, iqtisadi və humanitar istiqamətlərdə
məsələlər müzakirə olunur.
Nəhayət,
Aİ Şurası 2011-ci il dekabrın 9-da Avropa
Komissiyasına readmissiya və viza rejiminin sadələşdirilməsi
üzrə rəsmi Bakı ilə danışıqlar aparmaq
mandatı verdi. Bundan bir neçə ay əvvəl, iyun
ayının 22-də Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
Brüsseldə Avropa Parlamentinin sədri Yeji Buzek ilə
görüşdə digər məsələlərlə
yanaşı, assosiativ saziş ilə bağlı fikir
mübadiləsi aparmışdı. Beləliklə, Aİ-nin
Azərbaycanla assosiativ saziş üzrə Azərbaycanla
danışıqlara başlamasının sanballı tarixi
vardır. Ulu öndər Heydər Əliyevin keçən əsrin
90-cı illərində əsasını qoyduğu xarici siyasət
kursu perspektivini, yaşarlılığını və
dayanıqlığını tam sübut etməkdədir. Bu
siyasətin Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü təmin edəcəyi gün
uzaqda deyil.
Kamal ADIGÖZƏLOV,
Bakı Dövlət Universitetinin
Diplomatiya və müasir inteqrasiya
prosesləri kafedrasının
doktorantı
Xalq qəzeti.- 2012.- 27 aprel.- S. 3.