Azərbaycan klassik aktyor məktəbinin bənzərsiz sənətkarı

 

 Milli teatrkino sənətimizin inkişafında böyük xidmətləri olan  xalq artisti Əliağa Ağayevin 100 illik yubiyi xalqımız tərəfindən  yüksək təntənə ilə qeyd olunur. Bu münasibətlə Prezident İlham Əliyev  xüsusi sərəncam imzalamışdır.

Əliağa İsmayıl oğlu Ağayev 22 mart 1913-cü ildə Bakıda doğulub. Erkən yaşlarından atasını itirib. 1930-cu ildə yeddinci sinfi bitirən  Əliağa sonralar təhsilini  Paris Kommunası adına gəmi təmiri zavodu nəzdindəki sənət məktəbində davam etdirib. İki il sonra oranı bitirərək zavodun özündə gəmi çilingəri işləyib. Bununla yanaşı, Əliağa zavodun dram dərnəyində  də fəaliyyət göstərib. Bu dərnəkdə  aktyor kimi  ilk rolu Mirzə Fətəli Axundzadənin “Hacı Qara” komediyasında Hacı Qara rolu olub.

  Ə.Ağayevi   bu sənətə  gətirən yol o qədər də hamar olmayıb. Amma bu, gələcəyin  böyük sənətkarını  yolundan döndərməyib. 1936-cı ildə Gənc Tamaşaçılar Teatrının (əvvəlki adı Fəhlə Uşaqlar Teatrı idi) kollektivinə daxil olub. Peşəkar teatrda səhnəyə ilk dəfə Jül VerninKapitan Qrantın uşaqları” dramının tamaşasında Dik rolunda çıxıb. Qısa müddətdə fitri istedadı ilə teatrın yaradıcılıq iqlimini mənimsəyən Əliağa Ağayevə tədricən teatrın əksər tamaşalarında rollar tapşırılıb. Aktyor GTT-də müasir dramaturqların əsərlərində, klassik milli və tərcümə əsərlərində koloritli silsilə rollar yaradıb.

O dövrün güclü aktyor  kollektivinə  az vaxtda isnişən  gənc  aktyorun ilk rolları böyük sənət adamları tərəfindən yüksək dəyərləndirilib. Rejissorlar ona daha  mürəkkəb xarakterli rollar həvalə etməyə başlayıblar. Azərbaycan komediya aktyorluğunun parlaq simalarından olan, duzlu, cəlbedici və qeyri-adi səsi ilə tamaşaçıları ovsunlayan  aktyorun  ilk yaradıcılıq uğurları onu  sənətə  daha möhkəm bağladı.

Əliağa Ağayev məşhur komediya ustası idi.  Onun səhnəyə hər gəlişi tamasaçıda  yüksək əhval-ruhiyyə yaradırdı. Onu sevir, sənətinə yüksək hörmət və ehtiramla yanaşırdılar. Hansı səhnə əsərində  yaxud  filmdə onun rolu vardısa,  həmişə  zal tamaşaçılarla dolu olardı. O, təbiətən  aktyor idi. Rollarını sevə-sevə yaradardı. Müxtəlif çeşidli rollarıı ilə respublikadan kənarda da şöhrətlənən Əliağa Ağayev 1961-ci ilin payızında Akademik Milli Dram Teatrının kollektivinə qəbul olunub. Bu teatrda ilk orijinal rolu Şıxəli Qurbanovun “Əcəb işə düşdük” komediyasında (2 dekabr 1961) Abış Surxayeviç obrazıdır. İyirmi iki il Akademik Teatrda işləyən sənətkar bu səhnədə Vasin (“Tanya”, Aleksey Arbuzov), Allanəzər (“Kimdir müqəssir?”, Hüseyn Muxtarov), Qulaməli, Alışov, Nağı (“Közərən ocaqlar”, “Kəndçi qızı” və “Yaxşı adam”, Mirzə İbrahimov), Birinci məzarçı, Stefano (“Hamlet” və “Fırtına”, Vilyam Şekspir), Rista Podoroviç (“Nazirin xanımı”, Branislav Nuşiç), Pişta Orbek (“Füsunkar qız”) kimi yaddaqalan rollar yaradıb.  Akademik Dram Teatrında  yaratdığı rolların  aktyor sənətimizin tarixində öz silinməz izləri var. Onların hər birinə Ə.Ağayev   öz qəlbinin hərarətini bəxş edirdi. Elə Anatoli Novoseltsov (“Sevgi... sevgi...”, Emil BraginskiEldar Ryazanov), Rüstəm Zaloviç, Ağadayı (“Kölgələr pıçıldaşır” və “Mənziliniz mübarək!”, Seyfəddin Dağlı), Səfər (“Söz yarası”, Qeybulla Rəsulov), Sərxan (“Görünməmiş toy”, Divanbəyi, Kərəməli (“Xırs quldurbasan” və “Hacı Qara”, Mirzə Fətəli Axundzadə), Mirzə Səməndər, Babakişi (“Almaz” və “Sevil”, Cəfər Cabbarlı)  rollarını buna misal göstərmək olar.

 Kinoda  yaratdığı bənzərsiz rollar ona böyük şöhrət gətirmişdi. “Məşədi İbad” (“O olmasın, bu olsun”)   filmi ilə o, kinoda ilk böyük rolunu oynamışdı. Bu filmdə  Azərbaycanın, demək  olar ki,  əksər məşhur aktyorları  çəkilmişdi.  Bu  aktyor qalereyası içərisində  onun  Məşədi İbadı  öz  professional   ifa tərzi ilə seçilirdi. “Kazbek qutusu” adlı  qısametraclı  filmdə  aktyor öz ampluasına sadiq qalaraq    komik bir obraza ekran həyatı vermişdi. Onun kinoda yaratdığı rollar arasında  Xan (“Sehrli xalat”) obrazının  məxsusi  yerı vardır.

Aktyorun filmlərdə yaratdığı  kiçik  bir  rolu belə  böyük   hadisəyə çevrilirdi. Elə,  kassir (“Əhməd  haradadır?”)   rolu hər bir tamaşaçının  xatırladığı   çox   maraqlı epizoddur.  Odur taksi, min, get  ifadəsi  xalq arasında  əsl yumora çevrilmişdir.  Şıxəli (“Görüş”)   isə aktyorun  sevimli  obrazlarındandır.  Bundan başqa  Əliağa  Ağayev  Qanun naminə” (“Mehman”, anbardar), “Bir məhəlləli iki oğlan” (Feyzi), “İstintaq davam edir” (kişi), “Evlənmək istəyirəm” (Kərbalayi Zal) digər filmlərdə yaddaqalan epizodik rollarda çəkilib.

Televiziyanın fondunda aktyorun iştirak etdiyi tamaşaların satirik səhnəciklərin lentləri saxlanır.Səhər görüşləri  verilişində    aktyorun iştirakı ilə çəkilmiş çox  maraqlı səhnəciklər bu günlər təkrar nümayiş etdirilir  sevilə-sevilə baxılır.

Həmişə populyar sevilən aktyor olmuş Əliağa Ağayev 17 iyun 1943-cü ildə respublikanın əməkdar artisti, 27 fevral 1954-cü ildə xalq artisti fəxri adları ilə təltif olunub.  İlk növbədə komik xarakter aktyoru idi buna görə komizmi zahiri əlamətlərdə deyil, obrazın təbiətində, daxili varlığında, düşüncə tərzində canlandırmağa üstünlük verirdi. Həm zahiri əlamətlər cəhətdən, həm daxilən rolun ifasında istifadə etdiyi vasitələrin məntiqi ahəngdarlığına çalışırdı. Həyatda da şuxluğu xoşlayan Əliağa Ağayev 3 noyabr 1983-cü ildə pərəstişkarları dostları ilə süfrə arxasında lətifə söyləyib güldüyü yerdəcə gözlərini əbədi qapayıb.

 

 M.MÜKƏRRƏMOĞLU

 

Xalq qəzeti.- 2013.- 21 avqust.- S. 6.