Prezident İlham
ƏLİYEV:
Ərazi bütövlüyü beynəlxalq
hüququn əsas norma və prinsipidir
Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi ancaq bu
prinsip
çərçivəsində öz həllini tapa bilər
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin 2014-cü ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş iclasında cari ilin yarım ili ərzində görülmüş işlər, qazanılmış uğurlar və qarşıda duran vəzifələrin həlli istiqamətində geniş müzakirələr aparılmışdır. Bu məsələlərlə əlaqədar məlumat verən dövlətimizin başçısı nitqində Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin nizamlanması məsələsinə də yer ayırmışdır. Xüsusi olaraq qeyd etmişdir ki, ərazi bütövlüyü beynəlxalq hüququn əsas norma və prinsipidir. Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ancaq bu prinsip çərçivəsində öz həllini tapa bilər.
Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin nizamlanması dövlətimizin
başçısının daim diqqət
mərkəzində saxladığı həlli vacib məsələlərdəndir. İstər ölkə daxilində keçirilən
yığıncaqlarda, istərsə də beynəlxalq tədbirlərdə
Prezident İlham
Əliyev münaqişənin yaranma səbəblərinə, həmçinin
nizamlanması yollarına xüsusi önəm
verir, nüfuzlu beynəlxalq
qurumların qəbul etdikləri qətnamələri bir daha diqqətə
çatdırır. Məlum olduğu
kimi, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi ilə bağlı BMT Təhlükəsizlik
Şurasının 4 qətnaməsi, Qoşulmama
Hərəkatı, ATƏT, Avropa Parlamenti, Avropa
Şurası Parlament Assambleyası, İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı
və digər beynəlxalq təşkilatların müvafiq qərar və qətnamələri
vardır. Həmçinin Asiyada
Qarşılıqlı Fəaliyyət və Etimad
Tədbirləri üzrə Müşavirənin üzvü olan dövlətlər
də Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
beynəlxalq hüququn norma
və prinsipləri əsasında sülh
yolu ilə həllini dəstəklədiklərini
bəyan ediblər. Təəssüf ki,
həmin qətnamələr bu günə
qədər icra olunmamış qalır. Dünya birliyinin bu ədalətsizliyə hələ də göz yumması ikili
standartların nəticəsidir. Ermənistanın törətdiyi
terror aktlarına
və işğalçılıq siyasətinə bu günə qədər beynəlxalq hüquqi qiymət verilməməsi bu ölkəni daha da azğınlaşdırıb. Beynəlxalq birliyin ikili
standartlarının nəticəsidir ki,
hazırda Ermənistan silahlı qüvvələri atəşkəs
rejimini pozmaqla dinc əhalini qətlə yetirir,
terror aktlarını davam
etdirirlər. Təkcə müstəqillik illərində erməni
terror təşkilatları Ermənistanın
dövlət qurumlarının rəhbərliyi ilə Azərbaycana
qarşı 30-dan artıq terror aktı
törədiblər ki, bunun
da nəticəsində 2000-dən çox insan həlak olub.
ATƏT-in Minsk qrupunun vasitəçiliyi
ilə aparılan danışıqlarda da
bu günə qədər hər hansı
bir irəliləyişin əldə edilməməsinin səbəbi Ermənistanın münaqişənin həllində
maraqlı olmamasıdır. Azərbaycanın isə
münaqişənin nizamlanmasında
qəti mövqeyi yalnız beynəlxalq
hüquq normalarına uyğun
və Azərbaycanın ərazi bütövlüyü
çərçivəsində həll olunmasıdır.
Artıq dünyanın əksər dövlətləri və
nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlar
ölkəmizin bu mövqeyinə tərəfdar
çıxdıqlarını açıq şəkildə
bəyan edirlər.
Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
nizamlanmasında ikili mövqe
nümayiş etdirən bir sıra beynəlxalq
təşkilatlar suveren dövlətin
müstəqil xarici siyasət
yürütmək kimi ayrılmaz hüquqi həmləyə məruz
qaldıqda, suverenliyə, ərazi bütövlüyünə
və suveren
dövlətin müstəqilliyinə qarşı təcavüz
törədildikdə beynəlxalq birlik neytral qalmağı özünə rəva
görməməlidir. Artıq dünya
birliyinə də bəllidir ki, suveren dövlətlərdə
beynəlxalq hüquq və azadlıq hüququnun norma və
prinsiplərinə əməl olunmasını təmin etmək
üçün beynəlxalq münasibətlərdə
ədalət və bərabərliyin dəstəklənməsi
Azərbaycanın başlıca vəzifəsi olub və bu gün də qalmaqdadır. Bununla əlaqədar, Qoşulmama Hərəkatına üzv ölkələrin BMT-nin dörd qətnaməsində təsbit edildiyi kimi, Azərbaycanın
beynəlxalq səviyyədə tanınmış sərhədlərinin
pozulmazlığına və suverenliyinə yekdil
dəstəyi ölkəmizin dünya birliyində reytinqinin
getdikcə yüksəlməsi, Ermənistanın isə
xarici siyasətinin fiaskoya
uğramasıdır.
Qoşulmama Hərəkatına üzv
ölkələrin bu dəstəyi beynəlxalq
birliyin Azərbaycanın suverenliyinə və
ərazi bütövlüyünə qarşı Ermənistanın
hərbi təcavüzünün nəticələri ilə
razılaşmadığını sübut
edir. Qeyd edək ki, Qoşulmama Hərəkatına
120 ölkə daxildir, Azərbaycan bu hərəkata 2011-ci ildə üzv
qəbul olunub. Yaradılmasından
50 il sonra Qoşulmama Hərəkatı bu
gün sülhün dəstəklənməsində və
bir çox məsələlərin
həllində, regional təhlükəsizlikdən
sosial-iqtisadi inkişaf
məsələlərinə qədər mühüm
rol oynayır. Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
nizamlanmasında Qoşulmama Hərəkatına
üzv ölkələrin
respublikamızı dəstəkləməsi xarici
siyasətimizin uğurları kimi qiymətləndirilməlidir.
Xatırladaq ki, Qoşulmama Hərəkatının
Əlaqələndirmə Bürosunun
iclasında qəbul olunan yekun
sənədin 382-ci bəndində Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
region üçün
təhlükə törətməyə davam
etdiyi vurğulanıb. Qoşulmama Hərəkatına üzv ölkələr Dağlıq Qarabağ münaqişəsini beynəlxalq hüquq normaları çərçivəsində
həll etməyə çağırıblar.
Sənəddə bildirilir ki, münaqişə
güc tətbiq etməmək və beynəlxalq
hüququn əsas prinsipləri əsasında
həll olunmalıdır. Azərbaycanın ərazi bütövlüyü bu
sənəddə növbəti dəfə tanınır və
ölkəmizin beynəlxalq aləmdə mövqelərini
möhkəmləndirdiyi qeyd olunur. Qoşulmama Hərəkatına üzv
ölkələrin nazirləri Ermənistan və Azərbaycan
arasında münaqişənin nizamlanmamış qalmasından,
beynəlxalq və regional təhlükəsizliyə
təhlükə törətməkdə davam
etməsindən təəssüflərini ifadə ediblər.
Ümumilikdə qeyd etmək lazımdır ki,
Azərbaycan dövləti xarici siyasət sahəsində öz
mövqelərini möhkəmləndirdikcə, təkcə regionda deyil, beynəlxalq
aləmdə də böyük nüfuz qazanmışdır. Son
illər ərzində bir-birinin ardınca əldə edilən diplomatik uğurlar və
bölgədə gedən siyasi proseslər
ölkəmizin dünya birliyindəki əlaqələrini
daha da gücləndirib.
Dövlət başçımızın məntiqli
xarici siyasəti nəticəsində
hazırda nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlar
da mövqelərimizi dəstəkləyir,
Azərbaycanın ərazi bütövlüyünə
hörmətlə yanaşır, Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həllində Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin təkliflərinə tərəfdar
çıxdıqlarını bildirirlər. Dövlət
başçımız mötəbər
yığıncaqlarda, xarici ölkələrə
səfərləri zamanı dəfələrlə bəyan edib ki, Azərbaycan tərəfi
münaqişənin həllində sülh
variantına, beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə üstünlük
verir. Digər beynəlxalq təşkilatlar,
habelə inkişaf etmiş
dövlətlər də qəbul etdikləri qərarlarla
möhtərəm Prezidentimizin mövqeyini dəstəkləyiblər.
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin sülh yolu ilə aradan qaldırılması ümummilli
lider Heydər Əliyevin yeritdiyi
xarici siyasətin prioriteti
idi. Bu istiqamətdə
görülən işlərə bir daha nəzər yetirdikdə ölkəmizin daim sülh tərəfdarı,
Ermənistanın isə qəsbkar, işğalçı
olması aydın şəkildə özünü
büruzə verir. Beynəlxalq
səviyyəli tədbirlərdə ulu
öndərin qətiyyətli mövqeyi
qarşısında Ermənistan və bu
işğalçı dövləti müdafiə etməyə
cəhd göstərənlər həmişə aciz qalıblar. 1996-cı ildə ATƏT-in Lissabon zirvə toplantısını
xatırlayaq. Ümummilli lider
Heydər Əliyevin qətiyyəti və möhkəm
iradəsi nəticəsində ermənilərin azərbaycanlılara
qarşı apardıqları siyasət darmadağın edildi. Lissabon sammitində
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin nizamlanması üzrə
danışıqların gələcək müqəddəratını
müəyyən edən vacib sənəd
qəbul edildi. Tarixi əhəmiyyət kəsb
edən həmin sənədin prinsiplərinə görə, Lissabon sammitinin
iştirakçısı olan dövlətlər
Ermənistanın silahlı qüvvələrinin
Dağlıq Qarabağı Azərbaycandan zor
gücünə ayırmaq niyyətinin üstündən xətt
çəkdilər və bəyan etdilər ki, münaqişə Dağlıq Qarabağa Azərbaycanın tərkibində
yüksək idarəetmə statusunun
verilməsi ilə həll olunmalıdır. Bundan
sonra beynəlxalq təşkilatların və
nüfuzlu dünya
dövlətlərinin Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin sülh yolu ilə nizamlanması istiqamətində fəallığı
daha da artdı.
Ermənistan tərəfi
bunu çoxdan dərk
edib. Ona görə də
bir sıra
dövlətlərlə münasibətləri bərpa
etmək üçün yollar
axtarır. Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyanın yaxın vaxtlarda
Latın Amerikasına səfərini xatırlatmaq istərdik. Ermənistanın böyük
ümidlər bəslədiyi bu səfər
rüsvayçılıqla nəticələnib. Ermənistan
prezidentinə hörmətsizlik, daha doğrusu, layiq olduğu hörmət elə Argentinaya
ayaq basdığı ilk
anlardan özünü
büruzə verib. Protokol
qaydaları ilə qarşılanmayan Ermənistan prezidenti və onun
nümayəndə heyəti Buenos-Ayres hava limanında ciddi yoxlanılıb. Argentina
mətbuatı yazır ki, Sarkisyanın
yerləşdirilməsi ilə bağlı da
problem yaranıb və o,
bir saatdan artıq
mehmanxananın foyesində gözləməli olub.
Səfər etdiyi ölkənin dövlət və
hökumət nümayəndələri ilə
görüşəcəyini zənn edən Sarkisyan
bu minvalla bir neçə saat da hotel otağında
gözləməli olub. Ancaq
nə nəzərdə tutulan
görüşlər baş tutub, nə də Sarkisyanı
qarşılayıblar. Görünür, artıq dünya birliyi tərəfindən işğalçı dövlətin
başçısının dövlət səviyyəsində
qəbul edilmədiyini hələ də dərk etməyən
Ermənistan prezidenti yüksək səviyyəli
görüşlərin baş
tutacağını gözləyirmiş.
Ən gülüş
doğuran məqam isə Argentina
Prezidentinin erməni həmkarına
münasibətilə bağlıdır. Sarkisyana xanım Prezident
Kristina Kirşnerin xəstələndiyi
və onu qəbul edə bilməyəcəyi
xəbəri verilib. Əslində isə,
həmin vaxt Argentina prezidenti futbol üzrə dünya çempionatının yarımfinal oyununu izləyirmiş.
Bütün bunlar göstərir
ki, Azərbaycanın yürütdüyü
uğurlu xarici siyasət,
ikitərəfli əlaqələr və hücum
diplomatiyası erməni diasporunun güclü olduğu
Latın Amerikası ölkələrində də öz effektini göstərir,
onun fəaliyyətini heçə endirir. Meksika parlamentinin Xocalı soyqırımını
tanıması ilə başlayan Azərbaycanın
məqsədyönlü xarici siyasətinin
bəhrələri digər Latın Amerikası ölkələrində
də özünü göstərir. Bu isə məhz Azərbaycan Prezidentinin
erməni lobbisinin güclü
olduğu ölkələrdə aktiv mübarizəyə qoşulmaq
taktikasının bəhrələridir.
Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev həm Bakıda keirilən
ATƏT Parlament Assambleyasının
sessiyasında, həm Avropa Şurası Parlament Assambleyasında, həm də diplomatik xidmət orqanları rəhbərlərinin
beşinci müşavirəsində söylədiyi fikirlər bir daha təsdiqləyir ki, Azərbaycanın yeritdiyi
müstəqil siyasət dünya birliyi tərfindən
yüksək qiymətləndirilir. Bütün
bunlar bir daha təsdiqləyir ki, Azərbaycanın
beynəlxalq nüfuzu
getdikcə artır, ölkəmizlə əməkdaşlıq
etmək istəyən ölkələrin sayı getdikcə
çoxalır.
Bu, bir faktdır ki, tarixi və hüquqi nöqteyi-nəzərdən Dağlıq Qarabağ
həmişə Azərbaycan torpağı olmuşdur.
“ATƏT-in
faktaraşdırıcı missiyalarının orada
keçirilən missiyaları göstərib ki,
bizim torpaqlarda -
Dağlıq Qarabağda olan
bütün tarixi, mədəni
abidələr dağıdılıb ”, – deyən Prezident İlham Əliyev
Azərbaycanın öz ərazi bütövlüyünü bərpa edəcəyinə
əmin olduğunu bəyan etmişdir: “Ona görə
ki, Azərbaycanın ərazi bütövlüyü BMT tərəfindən
qəbul olunub. Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın ayrılmaz ərazisidir
və bu, bütün
beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən qəbul olunub. Dağlıq Qarabağ
ayrıca bir ölkə kimi
heç bir dövlət
tərəfindən qəbul olunmayıb. Biz
bu sahədə böyük
diplomatik səylər görürük.
Biz iqtisadiyyatımızı gücləndiririk.
Əminəm ki, bütün
bu amillər bizə öz
suverenliyimizi, ərazi bütövlüyümüzü
bərpa etməyə imkan verəcək.
Münaqişə yalnız beynəlxalq hüququn
norma və prinsipi əsasında,
Helsinki Yekun Aktı əsasında
həll olunmalıdır. O aktda
qeyd olunub ki, ərazi bütövlüyü
prinsipi xalqların öz
müqəddəratını təyin etmək prinsipi ilə ziddiyyət yaratmamalıdır və
xalqların öz müqəddəratını
müəyyən etmək hüququ ərazi
bütövlüyü prinsipi
çərçivəsində həll olunmalıdır.”
Əliqismət BƏDƏLOV
Xalq qəzeti.- 2014.- 22 iyul.- S.3.