Elektron hökumət” informasiya cəmiyyətinin formalaşmasında mühüm amildir

 

Azərbaycan  informasiya  cəmiyyəti quruculuğu yolunda inamla irəliləməkdədir. Bu yolda  atılan addımlar  sırasında  elektron hökumət” portalının  yaradılmasını  onun  fəaliyyət imkanlarının  genişləndirilməsini  xüsusi olaraq  qeyd etmək lazımdır. “Azərbaycan Respublikasında informasiya cəmiyyətinin inkişafına dair 2014-2020-ci illər üçün Milli Strategiyadaelektron  hökumət”in inkişafı   mühüm hədəflərdən biri kimi nəzərdə  tutulmuşdur. Hazırda Azərbaycanda  elektron hökumət”in zəruri infrastrukturları yaradılmışdır.

 

Elektron hökumət” portalı artıq fəaliyyət göstərir, dövlət orqanlarının informasiya sistemləri arasında xüsusi infrastruktur vasitəsilə informasiya mübadiləsi aparılır, elektron imzanın istifadəsi üçün infrastruktursertifikat xidmətləri mərkəzləri yaradılır. Nəticədə e-imzanın tətbiqi genişlənir, dövlət orqanları tərəfindən müxtəlif elektron xidmətlər göstərilir. Hazırda “Elektron hökumət” portalına qoşulmuş dövlət qurumlarının elektron xidmətləri “bir pəncərə” prinsipi əsasında əhaliyə təqdim edilir. Elektron hökumət” portalı haqqında Əsasnamə"nin təsdiq edilməsi və elektron xidmətlərin genişləndirilməsi ilə bağlı tədbirlər barədə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 5 fevral 2013-cü il tarixli 813 saylı fərmanı bu sahədə aparılan işlərə xüsusi təkan vermişdir.

 

Milli  strategiyada  deyilir ki, “elektron  hökumət”in  inkişafında əsas məqsəd dövlət orqanlarında müasir İKT-nin tətbiqi ilə idarəçiliyin metod və mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsi, səmərəliliyinin artırılması, hesabatlılığın və şəffaflığın təmin edilməsi, təqdim olunan elektron xidmətlərin keyfiyyətinin və istifadəsinin artırılması, vətəndaşların dövlət idarəçiliyində iştirakı üçün münasib şəraitin yaradılmasıdır.

 

Qeyd edək ki,  elektron hökumət”  portalının yaradılması  və inkişafı  dövlətin  son illər  xüsusi diqqət yetirdiyi  sahələrdəndir. Bununla bağlı qəbul olunan  dövlət  proqramları  artıq   uğurla  həyata  keçirilmiş, müsbət  nəticələr əldə olunmuşdur.  “2013-2015-ci illərdə elektron hökumətin inkişafı Dövlət Proqramı”nın    sonuncu  ilidir.  Bu  layihə ulu öndər Heydər Əliyevin  fərmanı ilə təsdiq olunmuş  “Azərbaycan Respublikasının inkişafı naminə informasiya-kommunikasiya texnologiyaları üzrə Milli Strategiya  (2003-2012-ci illər)” əsasında işlənib hazırlanmışdır və “elektron Azərbaycan” dövlət proqramları çərçivəsində həyata keçirilir.

 

Bu layihənin həyata  keçirilməsi ilə  elektron hökumət” sistemi  formalaşdırılmışdır. Beləliklə," elektron hökumət"  İKT-nin tətbiqi ilə dövlət qurumları arasında qarşılıqlı fəaliyyəti, idarəçilik keyfiyyətlərinin artırılmasını təmin etmək üçün vahid dövlət kompüter sistemini, icraqanunverici orqanların internet resurslarını, korporativ tipli dövlət idarəetmə sistemini, dövlət informasiya sistemlərini və s. özünə komponent kimi daxil etmişdir. Onun  vasitəsilə vətəndaşların informasiya əldə etməsi üçün resurslardan bərabər qaydada istifadə  edilməsi, elektron qaydada dövlət sifarişlərinin təminatı, nəzarət və maliyyə funksiyalarının məsafədən həyata keçirilməsi, idarəetmə qərarlarının qəbulunda operativliyineffektivliyin artırılması, korrupsiya ilə mübarizə və s. kimi problemlər öz həllini tapmaqdadır.

 

Azərbaycan  elektron hökumət” layihəsinin reallaşdırılması üçün xeyli yol qət edib. Bu layihə bir neçə mərhələdə həyata keçirilir ki,  həmin   mərhələlərin  böyük bir qismi artıq  reallaşmışdır. Hazırda hökumət bütün hüquqifiziki şəxslər, sadə vətəndaşlar üçün onlayn sənəd mübadiləsi formasında “e-xidmət”lərin göstərilməsini həyata keçirməkdədir.

 

Təsadüfi deyil ki, Birləşmiş Millətlər Təşkilatının apardığı tədqiqatın nəticəsinə uyğun olaraq, 2014-cü ildə “elektron hökumət”in inkişaf səviyyəsinə görə dünya ölkələri üzrə reytinq cədvəlində respublikamız 193 ölkə arasında 68-ci yeri tutmuşdur. Qeyd edək ki, reytinqdə Azərbaycan bu sahədə daha çox illər təcrübəsi olan Serbiya, Çin, Türkiyə, Bolqarıstan və s. kimi ölkələrdən öndədir.

 

Bu sahədə münasibətləri tənzimləyən bir sıra mühüm sənədlər, o cümlədən Azərbaycan Respublikasının qanunları, dövlət standartları və təsnifatları qəbul olunmuşdur. Ölkədə elektron imzadan istifadənin təşkili üçün Açıq Açar İnfrastrukturuMilli Sertifikat Xidmətləri Mərkəzi yaradılmış və 2011-ci ilin sentyabrından dövlət orqanlarına, vətəndaşlar və sahibkarlıq fəaliyyəti subyektlərinə elektron imzaların verilməsinə başlanılmışdır. Elektron imzanın tətbiqi əhalinin elektron xidmətlərdən istifadə imkanlarının genişləndirilməsinə, onlara daha keyfiyyətli və təhlükəsiz xidmətlərin göstərilməsinə, habelə elektron hökumətin və elektron ticarətin geniş nüfuz etməsinə xidmət etmişdir.

 

Ümumiyyətlə, “elektron hökumət”  layihəsinin reallaşmasında  RYTN-in  Məlumat Hesablama Mərkəzinin xüsusi xidmətləri vardır. Ölkəmizdə “elektron hökumət”, “elektron dövlət”, onun ayrı-ayrı komponentləri olanelektron parlament”, “elektron məhkəmə”, “elektron vergi” və sairə – bunlar hamısı ümumilikdə bir məzmun kimi elektron Azərbaycanı gündəmə gətirir. “Elektron dövlət”in yaradılması, təbii ki, qısa müddətin işi deyil. Bu, informasiya cəmiyyətinin formalaşması prosesinin bir təzahürüdür. Bu proses get-gedə dərinləşir, yeni texnologiyalar ortaya çıxır, informasiya resurslarının sayı da, həcmi də artır. İnsanlar informasiya texnologiyalarına yaxından bələd olur, onun imkanlarından istifadə edir. Mobil telefon texnologiyaları kimi artıq onlar özlərini bu texnologiyalardan kənarda hiss etmirlər. Yəni, bu o deməkdir ki, bütün sosial təbəqələr artıq bu texnologiyalardan istifadə etməklə hakimiyyət orqanları ilə interaktiv münasibət qurmağa başlayıblar.

 

Dövlət orqanları tərəfindən  əhali ilə bilavasitə təmasda həyata keçirilən xidmətlərin, o cümlədən fərdi sahibkarların və yerli investisiyalı məhdud məsuliyyətli cəmiyyətlərin qeydiyyatı, daşınmaz əmlaka dair çıxarışların və arayışların verilməsi, gətirilən və aparılan malların bəyan edilməsi, məcburi dövlət sosial sığortası üzrə hesabatların və sığortaolunanlar barədə məlumatların təqdim olunması, ünvanlı sosial yardım və pensiya təyinatı üçün ərizələrin, telefon çəkilişi və internetə qoşulmaq üçün müraciətlərin qəbulu və s. kimi xidmətlərin  elektron formada göstərilməsi təmin edilmişdir. Bu say gündən-günə artır. Bir sıra dövlət orqanlarında göstərilən xidmətlərə görə nəzərdə tutulan rüsumların və digər ödənişlərin real vaxt rejimində elektron formada ödənilməsinə şərait yaradılmışdır.

 

“ASAN xidmət” mərkəzlərinin yaradılması  bu sahədə ən uğurlu nailiyyətlərdəndir. Bu  mərkəzlər Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyinin tabeliyində Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2012-ci il 13 iyul tarixli  fərmanına əsasən yaradılmışdır. “ASAN xidmət” mərkəzləri dövlət orqanları tərəfindən göstərilən xidmətlərin vahid və əlaqələndirilmiş formada həyata keçirilməsini təmin edən qurumlardır.        İnformasiya cəmiyyəti yaradılması yolunda  elektron hökumət”in  daha da təkmilləşdirilməsi vacib  məsələdir və hazırda  bu sahədə  qazanılan nailiyyətlərin daha da inkişaf etdirilməsi  vacibdir. Burada rabitə və yüksək texnologiyalar  naziri Əli Abbasovun  bu sözlərini diqqətə çatdırmaq istərdim: “2020-ci ilə dövlət orqanlarının bütünlüklə elektron xidmətlərlə əhatə olunması nəzərdə tutulurbu, hökumətin fəaliyyətində şəffaflığın tam təmin edilməsində mühüm alət olacaqsahibkarlara və vətəndaşlara qarşı mənfi halların və bürokratik maneələrin aradan qaldırılmasına xidmət edəcək.”

 

Ancaq onu da  bildirmək lazımdır ki, “elektron hökumət”in yaradılması yolunda  hələ də müəyyən problemlər  qalmaqdadır. Ekspertlərin fikrinə görə,  bu sahədə ölkəmizin əsas problemi bəzi məmurların məqsədli şəkildə elektron xidmətlərə keçidə maraq göstərməməsi, hətta bu prosesə əngəl törətməsi, bilərəkdən və ya bilməyərəkdən prosesi gecikdirməsidir. Əhali arasında elektron xidmətlər barədə maarifləndirmə hələ də zəif aparılır.  Bunun üçün  xüsusi maarifləndirmə proqramları hazırlanmalıdır. Bülletenlər  nəşr olunub  kütləvi şəkildə yayılmalı, televiziyaradio vasitəsilə  xüsusi verilişlər hazırlanmalıdır. Kadr hazırlığına  xüsusi diqqət yetirilməsi vacib məsələdir. Artıq bu sahədə müəyyən irəliləyiş hiss olunmaqdadır.

 

Bu gün Azərbaycan hökumətinin elektronlaşması üçün hər cür  imkan  var. Elektron xidmətlər təklif etmək üçün portal hazırdır, maliyyə var, ixtisaslaşmış kadr hazırlamaq imkanları da. O  cümlədən, “elektron hökumət”in işini tənzəmləyən qanunlar da qəbul edilib.

 

Zaman keçdikcə dövlət qurumları daha aktiv  şəkildə elektron xidmət göstərdikcə yarana biləcək boşluqları aradan qaldırmaq olar. Əsas odur ki, bu sistem işə düşsün, onda çatışmazlıqlar ortaya çıxacaq.

 

Elektron hökumət” sisteminin daha da inkişaf etdirilməsi üçün görülən məqsədyönlü tədbirlər və bu proseslərə dövlətimizin yaxından dəstəyi əminliklə söyləməyə əsas verir  ki, yaxın gələcəkdə bu  sahədə uğurların miqyası daha da genişlənəcək.

 

M.MÜKƏRRƏMOĞLU,

Xalq qəzeti.- 2015.- 16 avqust.- S. 6.