Böyük nəslin sonuncu mogikanı

Sadə insan, gözəl pedaqoq, əvəzolunmaz ifaçı, Bakının ən nüfuzlu zadəgan nəslinin nümayəndəsi... Bu həqiqətlərin hamısını özündə birləşdirən şəxsiyyət haq­qında mübaliğəsiz demək olar: sadəcə Əhməd müəllim.

Mən sənətə gəldiyim ilk günlərdə Əhməd Bakıxanova qibtə edir, onun əlçatmaz bir şəxsiyyət olduğunu hiss edir­dim. Onun Azərbaycan radio­sunun qızıl fondunda olan, çox zövqlə çaldığı “Xaric segah”, “Bayatı-Qacar”, “Şur”, “Hu­mayun” və başqa muğamlarına diqqətlə qulaq asır, vurduğu mizrabları bircə-bircə izləyərək, ifaçılıq xüsusiyyətlərini qismən mənimsəməyə çalışırdım.

Ustad xanəndə Hacıbaba Hüseynov tar ifaçılığıma qulaq asandan sonra məni Əhməd Bakıxanovun yanına aparacağı­na söz vermişdi. O vaxt Əhməd Bakıxanovun rəhbərlik etdiyi Xalq Çalğı Alətləri Ansamb­lının məşqləri tibb işçilərinin mədəniyyət evində keçirilirdi. Nəhayət, 1970-ci ildə Hacıba­ba Hüseynov məni müəllimin yanına apardı. Evdən çıxanda tarı “Xaric segah” muğamına kökləmişdim.

Binaya daxil olarkən Əhməd Bakıxanovu, ansamb­lın konsertmeysteri Həbib Bayramovu və digər ansambl üzvlərini görərək özümü itirdim. Hava soyuq olduğun­dan əllərimin donu açılmamış Əhməd Bakıxanov mənə dedi ki, götür tarı, çal qulaq asım. İfa etməyə başladım. Əhməd Bakıxanovun barmaqlarını görmədən “Xaric segah”ı radiodan necə eşitmişdim, elə onun üslubu ilə də ifa etdim. İfamı bitirdikdən sonra dedi ki, mənimlə əlaqə saxla ki, vaxtı deyim bizə gələsən.

Hiss etdim ki, ifam müəllimin xoşuna gəldi. Hacı­baba Hüseynovdan soruşdum ki, müəllim dedi? O, mənə belə dedi: “Hacıbaba, bu lap qaraciyərdən çaldı ki...” Yəniürəkdən çaldıifadəsini bir az dəyişdirdi. Həmin gün mənim sevincimin həddi-hüdudu yox idi. Sonra mən müəllimin evinə vaxtaşırı gedir, onun məsləhətlərinə çalğısı­na dönə-dönə qulaq asaraq muğam sənətinin incəliklərinə yiyələnirdim.

Əhməd Bakıxanovun tövsiyəsi ilə Asəf Zeynallı adına Bakı Musiqi Texnikumu­nun xalq çalğı alətləri şöbəsinə qəbul olundum. Ustad məni özünə tələbə götürdü. Beləliklə, muğamlarımızın mahir bilicisi, böyük pedaqoq Əhməd Bakı­xanovdan mükəmməl muğam dərsləri aldım.

O, bütün tələbələrə ata kimi yanaşar onların qayğısına qalardı. Ömür-gün yolda­şı Məsmə xanım tələbələri doğması kimi əzizləyər, onlara nəvaziş göstərərdi. Müəllim mənə deyərdi ki, təhsilini bitirdikdən sonra səni Asəf Zeynallıya muğam sinfinə müəllim götürəcəyəm.

... Müəllimin stolüstü iri bir qeyd dəftəri vardı. O, ibrətamiz sözləri, zərb məsəlləri, ata­lar sözlərini kimin dilindən eşitsəydi, dərhal dəftərə qeyd edərdi. Bir dəfə televiziya ekranlarında bir xanəndənin zəif ifasına qulaq asdım. Mən müəllimgilə gedəndə dedim ki, müəllim, o gün eşitdiyim ifa xoşuma gəlmədi. O isə cava­bında mənə: “Vamiq, bədrəng bir rəngdirdedi. O vaxt­dan mən bu misalı dönə-dönə işlədərək, müəllimi yad edir, onun bu ibrətamiz cavabına heyran oluram.

El arasında həmyaşıdları onaƏhmədxan, – deyə müraciət edirdilər. Bu ad ona çox yaraşır, soyadının qismən birləşməsi kimi məşhur nəslin nümayəndəsi nəhayət, görkəmli şəxsiyyət olduğunu təsdiq edirdi.

...Tələbə olduğum dövrlərdə tarım birdən-birə çox pis hala düşmüşdü. Müəllimin evinə getdim. Tarı ona göstərdim diqqətlə baxandan sonra dedi: “Tarın üz pərdəsi dəyişməlidir. Eyni zamanda sevinərək dedi ki, yaxşı gəlmisən. Bu gün həm qo­nağım olacaqsan, həm tara üz çəkəcəyik”. Müəllimin göstərişi ilə tarın üz pərdəsini dəyişdik xeyli söhbət elədik. Şam yeməyinə yaxşı plov hazırlamış­dılar. Ləzzətlə yedik. Müəllimin qalaylı mis camı var idi. Mənə dedi ki, çörək yedikdən sonra belə qabda su içmək çox faydalıdır. Xülasə, gecəni onlarda qaldım. Səhər yuxudan ayılanda mənə hökmən çörək yeyəcəksən, – deyə bu kəlamı işlətdi: “Vamiq, səhər yeməyi bədənin sütunudur. Tövsiyəm budur ki, heç vaxt səhər yeməyi yemədən evdən çıxma”.

1973-cü ildə müəllimin həyatının son günləri idi. Dostum müğənni Zaur Rzayevlə birlikdə müəllimə baş çəkməyə getdik. Onu da qeyd edim ki, Zaurun sənətə gəlməsində Əhməd Bakıxano­vun çox böyük rolu olmuşdu. Müəllim artıq yataqda ağır vəziyyətdə idi. Biz onunla görüşdükdən sonra dedi ki, “Zabul segahçalıb oxuyaq. Zaurla mən ifanı bitirdikdən sonra müəllimin huşsuz olduğu­nu nəzərə alaraq dərindən köks ötürdük evi tərk etdik. Bu, müəllimlə son görüşümüz oldu.

90-cı illərdə Azərbaycan Televiziya Radiosunun fondu üçün ifa elədiyimNəvamuğamı Əhməd müəllimdən sonra ilk dəfə idi ki, bu səpkidə səslənirdi. Mən o ifanı 20 Yan­var şəhidlərimizin Əhməd Bakıxanovun əziz xatirəsi üçün işləyib hazırlamışdım. Hər dəfə o muğam səslənəndə ürəyimdən bir tikan çıxara­raq məni sizinlə bölüşdüyüm xatirələr aləminə qərq edir. Tam səmimiyyətlə deyə bilərəm ki, əziz müəllimim Əhməd Bakı­xanova bütün həyatım boyu özümü borclu sanır sənətdə qazandığım uğurlara görə ömrüm boyu ona minnətdarlıq əlaməti olaraq, ruhu qarşısında baş əyirəm.

 

Vamiq MƏMMƏDƏLİYEV, Xalq artisti, professor

Xalq qəzeti  2020.- 5 sentyabr.- S.6.