Regionların inkişafına dair ikinci Dövlət Proqramında da sosial məsələlərin həlli prioritet təşkil edir

 

“Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”nın təsdiq edilməsi haqqında Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 14 aprel 2009-cu ildə imzaladığı fərman özünün ictimai-siyasi əhəmiyyətinə görə əvvəlkindən xeyli fərqlənir. Əgər regionlarn sosial-iqtisadi inkişafına dair birinci Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər) ölkənin əsas sərvəti sayılan neft-qaz amilindən bəhrələnərək müvəffəqiyyətlə həyata keçirilmişdisə, ikinci Dövlət Proqramında qeyri-neft sektoru sahələrinin daha sürətlə inkişaf etdirilməsi başlıca vəzifə kimi qarşıya qoyulur. Bununla yanaşı, hər iki Dövlət Proqramında əhalinin maddi rifah halının yaxşılaşdırılması, sosial problemlərin ardıcıllıqla həll edilməsi təxirəsalınmaz vəzifə hesab edilir.

Məlumdur ki, regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair ilk Dövlət Proqramının icrasına 2004-cü ilin fevral ayından başlanmışdır. Bu gün böyük məmnunluq hissi ilə deyə bilərik ki, proqramda nəzərdə tutulan tədbirlər vaxtından xeyli əvvəl artıqlaması ilə yerinə yetirilmişdir. Azərbaycan dövləti son beş il ərzində bölgələrə çox böyük sərmayə qoymuşdur. Bununla bərabər, özəl sektorun inkişafı üçün iri həcmdə güzəştli kreditlər ayrılmış, yerli sahibkarlığın inkişafına hərtərəfli dəstək verilmişdir.

Təkcə bir neçə statistik rəqəmə nəzər salaq. Son beş ildə Azərbaycan iqtisadiyyatı 2,6 dəfə artmışdır, Ölkədə sənaye məhsulu istehsalı 2,5 dəfə yüksəlmiş, regionlarda sənayeləşmə prosesi geniş vüsət almış və bunun nəticəsində də beş il ərzində 766 min yeni iş yeri açılmışdır. Azərbaycanda aparılan uğurlu neft strategiyası və iqtisadi islahatlar nəticəsində büdcə xərcləri 12 dəfədən çox artmış, ölkədə yoxsulluğun səviyyəsi kəskin şəkildə azalmış, 49 faizdən 13,2 faizə enmişdir. İndi Azərbaycanın valyuta ehtiyatları 18 milyard dollardan çoxdur. Bu, bizə imkan verir ki, gələcəyə nikbinliklə baxaq.

Rəqəmlərdən göründüyü kimi, 2004-2008-ci illərdə Azərbaycan sürətlə inkişaf etmişdir. İqtisadiyyat gücləndikcə şəhər və rayonlarımızın siması ildən-ilə dəyişir, hər yerdə abadlıq, quruculuq işləri geniş vüsət alır, çəkilən yeni yollar, tikilən möhtəşəm körpülər, həyata keçirilən müxtəlif səpkili böyük layihələr Azərbaycanın müasirləşməsinə xidmət edir. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin təbirincə desək, biz gələcəkdə öz ciddi siyasi və iqtisadi islahatları daha əzmlə aparmalı, ölkəni nəinki regionda, eləcə də bütün dünyada qabaqcıllar sırasına çıxarmalıyıq. Azərbaycanda bütün meyarlar dünyanın ən qabaqcıl inkişaf etmiş ölkələrinin səviyyəsinə çatmalıdır. Son beş il ərzində həm regionların, sosial-iqtisadi inkişafı proqramının həm də digər proqramların icrası deməyə əsas verir ki, biz qarşıya qoyulan məqsədə çatacağıq.

Fəxrlə qeyd edilməlidir ki, dünyanı çənginə almış maliyyə böhranı Azərbaycanda bir o qədər də hiss olunmur. Ona görə ki, bizdə iqtisadiyyat düşünülmüş şəkildə məqsədyönlü idarə olunur, israfçılığa yol verilmir, maliyyə resursları düzgün bölüşdürülür. Bu gün Azərbaycanın iqtisadiyyatı artıq oturuşmuş iqtisadiyyatdır və biz elə etməliyik ki, indiki zamanda iqtisadi böhranın ola biləcək mənfi təsirini maksimum dərəcədə azalda bilək. Hazırda Azərbaycan iqtisadiyyatının inkişaf potensialı çox böyükdür. Bunun üçün Azərbaycan iqtisadiyyatına iri məbləğli sərmayələr cəlb edilmişdir. Bu iş indi də davam etdirilir. Bütün bunlar növbəti illərdə ölkə iqtisadiyyatının çiçəklənməsinə gətirib çıxaracaqdır. Azərbaycanın uzunmüddətli dayanıqlı inkişafı təmin ediləcək, iqtisadiyyatın neft-qaz amilindən asılılığı daha da aşağı düşəcəkdir. Beləliklə, ölkə öz inkişafını uğurla davam etdirəcək və Azərbaycan xalqı, vətəndaşlarımız bundan sonra da ildən-ilə daha yaxşı yaşayacaqlar.

Ölkə başçısı İlham Əliyev qeyd etmişdir ki, bizim bütün işlərimiz, proqramlarımız, tədbirlərimiz ilk növbədə, Azərbaycan xalqının daha da yaxşı yaşamasına yönəldilməli, yoxsulluğun səviyyəsi minimuma endirilməlidir. Dünya praktikasından yaxşı bilirik ki, neft və qazla zəngin olan ölkələrdə bir çox hallarda təbəqələmşə prosesi gedir, varlılar daha da varlanır, kasıblar daha da müflisləşir. Eyni zamanda o da reallıqdır ki, neft-qaz sənayesi çoxlu iş yerlərinin yaradılmasına xidmət etmir. Yəni bu sahədə iş yerlərinin açılması kütləvi xarakter daşımır. Bəzi ölkələrdə nə qədər çox neft-qaz hasil olunursa, insanlar bir o qədər çox kasıblaşırlar. Ancaq Azərbaycanda biz bunun tam əksini görürük. Ötən illərin təcrübəsi göstərir ki, Azərbaycan öz maliyyə imkanlarından düzgün, ağıllı şəkildə istifadə edən bir ölkədir. Əldə edilən maliyyə resursları gərəkli investisiyalara, iqtisadiyatın real gəlir gətirə biləcək sektoruna, energetika, qazlaşdırma, nəqliyyat, səhiyyə və təhsilə, humanitar sahəyə qoyulur. Buna görə də ölkədə xidmət səviyyəsi qalxmış, biznes üçün daha yaxşı şərait yaranmışdır.

Ən önəmlisi odur ki, neftdən əldə olunan gəlirlər ədalətli bölünür, xalqımız və bütün dünya yaxşı bilir ki, Azərbaycanın nə qədər valyuta ehtiyatları var, Neft Fondunun gəlirləri və xərcləri nə qədərdir. Bu sahədəki şəffaflıq tam şəkildə təmin olunubdur. Ona görə də deyə bilərik ki, neft-qazla zəngin olan ölkələrdə şəffaflıq Azərbaycandakı kimi yüksək səviyyədə deyil. 2007-ci ildə Birləşmiş Millətlər Təşkilatı şəffaflıq sahəsində əldə edilmiş uğurlara görə Azərbaycan Dövlət Neft Fondunu xüsusi mükafatla təltif etmişdir.

Beş il ərzində Azərbaycanda təkcə iqtisadi işlərlə məşğul olunmamışdır. Beş il bundan əvvəl qarşıda duran vəzifələrdən biri də ondan ibarət idi ki, bazar iqtisadiyyatı şəraitində sosial məsələlərin həlli daha çevik, ardıcıl aparılmalıdır. İkinci Dövlət Proqramının icrasına başladığımız indiki dövrdə iftixarla deyə bilərik ki, əhalinin maddi-rifah halının yaxşılaşdırılması istiqamətində aparılan işlər öz müsbət nəticəsini verməkdədir. Ölkədə son beş ildə yoxsulluq səviyyəsinin 35,8 faiz aşağı düşməsi sosial siyasətin düzgün aparıldığından xəbər verir. 2004-cü ilə nisbətən minimum əmək haqqıının 8,3 dəfə, minimum pensiyanın təxminən 4 dəfə artması ölkəmizdə sosial məsələlərin həllinə dövlət qayğısının bariz ifadəsidir. Azərbaycanda sosial infrastrukturun yeniləşməsinə böyük vəsait xərclənir. Son beş il ərzində 1600 məktəb tikilib, regionlarda müasir tələblərə cavab verən yüzlərlə tibb ocağı yaradılıb. Onlardan 8-i yüksək dünya standartlarına cavab verən müalicə-diaqnostika mərkəzləridir. Bunlar ölkəmizin müxtəlif bölgələrində yerləşir. Hazırda daha 8 müalicə-diaqnostika mərkəzinin tikintisi davam edir.

Yeni idman qurğuları, Olimpiya kompleksləri ölkəmizə gələn xarici qonaqları heyran edir. 2004-2008-ci illərin məhsulu olan bu obyektlər Azərbaycanda idmana, gənc nəslin sağlamlığına göstərilən dövlət qayğısı kimi qiymətləndirilir. Muzeylərin, teatrların, mədəniyyət evlərinin əsaslı şəkildə təmir olunaraq müasirləşdirilməsi göstərir ki, bu gün Azərbaycanda aparılan quruculuq, abadlıq işləri hərtərəflidir, təkcə hansısa bir sahəyə yönəlməmişdir.

Bölgələrdə yaşayan əhalinin arzu və istəklərini, onların qayğılarını əhatə edən dövlət proqamlarının təsdiq edilməsi ölkəmizin inkişafında yeni mərhələnin başlanğıcını qoymuş, regionların inkişafını dövlət siyasətinin prioritet istiqamətlərindən biri səviyyəsinə qaldırmışdır. Böyük uzaqgörənliklə müəyyənləşdirilmiş bu strategiyanın düzgünlüyü ötən beş ildə təsdiqini tapmış, bütün rayonların siması köklü şəkildə dəyişmiş, paytaxta və digər iri şəhərlərə kütləvi axın səngiyərək əks-proses başlanmış, regionlarda işləməyə və yaşamağa üstünlük verənlərin sayı artmışdır. Bu gün hər bir ailə, hər bir vətəndaş Dövlət Proqramının real nəticələrini gündəlik həyatında hiss edir.

Ötən beş ildə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev regionların bütün rayonlarını əhatə etməklə 127 səfərə çıxmış, o cümlədən 6 dəfə Naxçıvan Muxtar Respublikasında olmuş, yerlərdə görülən işlərlə, xalqımızın həyat səviyyəsi ilə maraqlanmış, tapşırıq və tövsiyələrini vermiş, ölkəmizin abadlaşması və inkişafı üçün əhəmiyyətli olan 500-dək müəssisə və obyektin təməlqoyma və açılış mərasimlərində iştirak etmişdir. Ölkə rəhbərinin regionlara hər səfəri yeni ideyaların ortaya çıxmasına səbəb olmuş, əhalinin sosial durumunun daha da yaxşılaşmasına müsbət təsir göstərmişdir.

Son illər ölkə iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşu üçün yaranmış əlverişli mühit nəticəsində yeni tikilən yaşayış və məişət obyektlərinin sayı əhəmiyyətli dərəcədə artmışdır. Bu da, şəhərsalma qanunvericiliyinə əsasən, müvafiq kommunal infrastrukturun yenidən qurulmasını və bazar iqtisadiyyatının tələblərinə uyğun xidmətlərin təşkilini zəruri edir. Bu sahədə həyata keçirilməsi planlaşdırılan məqsədyönlü islahatlar nəticəsində ölkədə mənzil-kommunal təsərrüfatı sahələrində istehlakçılara göstərilən xidmətlərin səviyyəsinin dünya standartlarına uyğunlaşdırılması nəzərdə tutulmuşdur:

Qəza vəziyyətində olan bina və tikililərin bərpa-gücləndirilmə işlərinin aparılması; kommunal xidmətlər sahəsində restrukturizasiya tədbirlərinin sürətləndirilməsi; mövcud istilik sistemlərinin bərpası, modernləşdirilməsi və yenidənqurulması; məişət tullantılarının toplanması, daşınması, zərərsizləşdirilməsi və emalı üzrə yeni müəssisələrin yaradılması, bu sahəyə özəl sektorun cəlb olunması; su sektorunda restrukturizasiya tədbirlərinin davam etdirilməsi və dünya standartlarına uyğun etibarlı su təchizatının təmin olunması; ölkənin şəhərlərində, rayon mərkəzlərində, xüsusilə kənd yerlərində su və kanalizasiya sistemlərinin bərpası və yeni xətlərin, qurğuların tikilməsinə özəl sektorun və bələdiyyələrin cəlb olunması yeni proqramın əsas tələblərindəndir.

Qarşıdakı illərdə təhsil sahəsində həyata keçiriləcək işlər onun strukturunun və məzmununun yeniləşməsinə istiqamətlənəcəkdir. Ölkədə bütün əhali təbəqələri üçün müasir tələblər səviyyəsində qurulmuş təhsil xidmətlərinin göstərilməsini təmin edə biləcək maddi-texniki və tədris-metodiki şəraitin yaradılması və bu zəmində təhsil sisteminin yüksək sosial-iqtisadi səmərəliliyinə nail olunması dövlətin sosial siyasətində əsas yer tutur. Eyni zamanda, ölkədə rəqabət qabiliyyətli iqtisadi sistemin formalaşdırılması və davamlı inkişafın təmin edilməsi baxımından müasir tələblərə cavab verən kadrlara ehtiyacın ödənilməsi, gənclərin ümumbəşəri dəyərlər əsasında layiqli ali təhsil almaları üçün lazımi şəraitin yaradılması, dünyanın aparıcı ölkələrində təhsil almaq imkanlarının genişləndirilməsi prosesinin mütəşəkkilliyi və səmərəliliyinin artırılmasını təmin etmək prioritet olacaqdır. Bu məqsədlərə nail olmaq üçün qarşıdakı illərdə aşağıdakı tədbirlər həyata keçiriləcəkdir:

Təhsilin məzmununun müasirləşdirilməsi, onun keyfiyyətinin artırılması; yeni məktəblərin inşası, məktəblərin texniki və kadr təminatının yaxşılaşdırılması; təhsil müəssisələrinin informasiya-kommunikasiya üzrə maddi-texniki bazasının təkmilləşdirilməsi, kompyuter avadanlığı və digər zəruri rəqəmsal avadanlıqla təminatının yaxşılaşdırılması; şagirdlərin pulsuz dərsliklərlə təmin edilməsi və məktəb kitabxanalarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi; əhalinin bütün təbəqələri üçün təhsil almaq imkanlarının bərabərləşdirilməsi; xüsusi qayğıya ehtiyacı olan (sağlamlıq imkanları məhdud) uşaqların təhsilinin yaxşılaşdırılması; məktəbəqədər təhsil sahəsində islahatların sürətləndirilməsi, belə təhsil müəssisələri şəbəkəsinin optimallaşdırılması, maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi və ehtiyac duyulan şəhər, kənd və qəsəbələrdə müasir səviyyədə yeni məktəbəqədər müəssisələrin yaradılması; peşə və ali təhsil sistemində islahatların gücləndirilməsi, o cümlədən kadr hazırlığının əmək bazarına uyğunlaşdırılması, növbəti beş ildə də davam etdiriləcəkdir.

Elm sahəsində ən mühüm vəzifələrdən biri aparılan tədqiqatların praktiki əhəmiyyətinin artırılması, elmi tədqiqat və layihə institutları ilə təsərrüfat subyektləri arasında əlaqələrin daha sıx qurulmasının təmin edilməsindən ibarətdir. Qarşıdakı illərdə elm sahəsində aşağıdakı istiqamətlərdə tədbirlərin həyata keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur. Bunun üçün elmi-texniki potensialın qorunması və inkişaf etdirilməsi; ölkənin elmi kadr potensialının artırılması və onun sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi; dövlətin informasiya ehtiyatlarının artırılması və innovasiya proseslərinin sürətləndirilməsi; elmi müəssisələrdə və ali məktəblərdə aparılan elmi-tədqiqat fəaliyyətinin əlaqələndirilməsi və istiqamətləndirilməsi üzrə işin daha da gücləndirilməsi; əhalinin sağlamlığının qorunmasında və ekoloji təhlükəsizliyin təmin edilməsində elmi potensialdan səmərəli istifadə edilməsi; xarici ölkələrdə təhsil almaq və təcrübə keçmək yolu ilə yüksək ixtisaslı kadrların hazırlanması təmin olunmalıdır.

2009-2013-cü illərdə səhiyyə sahəsində həyata keçiriləcək tədbirlər əhalinin sağlamlığının qorunmasına, tibbi xidmətlərin keyfiyyətinin daha da yüksəldilməsinə, Azərbaycan Respublikasında müasir standartlara cavab verən səhiyyənin qurulmasına təminat verməlidir. Səhiyyə sahəsində dövlət siyasətinin başlıca məqsədi əhalinin sağlamlığının yaxşılaşdırılmasından, orta ömür müddətinin uzadılmasından, əhalinin bütün təbəqələrinin keyfiyyətli tibbi xidmətlə təmin edilməsindən ibarətdir. Qarşıya qoyulan məqsədlərə nail olmaq üçün səhiyyə sahəsində dövlət siyasətinin əsas istiqamətləri aşağıdakılardan ibarətir.

Dövlətin maliyyə imkanları çərçivəsində pulsuz səhiyyə xidmətlərinin genişləndirilməsi və keyfiyyətinin artırılması; əhalinin sosial cəhətdən aztəminatlı təbəqələrinə tibbi yardımın göstərilməsi ilə bağlı tədbirlər sisteminin hazırlanması və həyata keçirilməsi; analar və uşaqlar arasında qidalanmanın və mikro- nutrientlərlə təminatın yaxşılaşdırılması; tibbi-profilaktika tədbirlərinin əhatəliliyinin və keyfiyyətinin yüksəldilməsi; səhiyyə sektorunun tələblərinə uyğun olaraq tibbi kadr hazırlığının planlaşdırılması və ailə həkimlərinin hazırlanması; səhiyyə müəssisələrinin dərman və avadanlıq təminatının yaxşılaşdırılması məqsədilə tibb sənayesi müəssisələrinin yaradılmasının və fəaliyyətinin dövlət tərəfindən dəstəklənməsi; rayonlarda yeni səhiyyə müəssisələrinin inşası; bütün ölkə üzrə səhiyyə sahəsində coğrafi məlumat sisteminin yaradılması.

Azərbaycan Respublikasında əhalinin sağlam həyat tərzinin təmin olunması məqsədilə hər bir vətəndaşın bədən tərbiyəsi və idmanla məşğul olması üçün aparılan işlər davam etdiriləcəkdir. Əhalinin, xüsusən böyüməkdə olan gənc nəslin hərtərəfli inkişafının təmin edilməsi məqsədilə bədən tərbiyəsi və idman sahəsində dövlət siyasəti əhalinin sağlamlığının yaxşılaşdırılması, insanlarda yüksək mənəvi keyfiyyətlərin tərbiyə olunması, vətənin müdafiəsinə hazırlığın təmin edilməsi üzrə tədbirlərin həyata keçirilməsindən ibarət olacaqdır.

Bir sözlə, növbəti beş il üçün ölkə başçısının təsdiq etdiyi regionların inkişafını nəzərdə tutan Dövlət Proqramının həyata keçirilməsi respublikamızı daha da zənginləşdirəcək, onu daha baxımlı edəcək, Azərbaycana xarici turistlərin axınını gücləndirəcək və bununla da əhalinin güzəranını yüksək səviyyəyə qaldıracaqdır.

 

 

Telman ƏLİYEV

 

Xalq qəzeti.- 2009.- 25 aprel.- S. 5.