Bir ata-ananın uşaqları...

 

Dostum, həmkarım Şamil Fərzəliyev (Şamil Xurşud) yaşasaydı, bu gün 75 yaşı olacaqdı...

Zaman qəfləti səmum yeli deyil ki, yaddaşımızın incilərini silib-süpürüb, tarixin gedər-gəlməzinə atsın. Özü də çox yox, cəmi üç-dörd onilliyə bərabər olan yaddaşımızın...

İndiyədək xatirimdədir. Bahar ayı idi. Ağaclar göyərirdi. Təbiət dirçəlirdi. Hər şey yaxşıdan xəbər verirdi. Amma içərimizdə bir ağırlıq, bir qüssə yumağı vardı. Çünki dostumuz, qələmdaşımız, məsləkdaşımız ağır xəstə idi. Özü yaxında, əlimiz çatan yerdə yatmırdı. Yanına tez-tez gedə, ən çox sevdiyi sözlərlə ovundura, dərdini-ağrısını yüngülləşdirə bilmirdik. O, Tiflis şəhərində yatırdı tezliklə sağ-salamat qayıdıb doğma evinə, dost-tanışlarının yanına dönəcəyinə ümid edirdik. Amma...

Bizdən heç soruşmayan, bizimlə məsləhətləşməyən ölüm öz işini gördü. “Ölüm haqdırdeyiblər. Amma bəzi hallarda olduğu kimi, bu dəfə nahaq gördü. Çox cavan apardı Şamil Fərzəliyevi bu dünyadan. Cəmi 52 yaşında...

Bu qüssəli epizodu işıqlı bir insanın xatirə yazısının əvvəlində söyləməyim təsadüfi deyil. Həmin dəfn mərasimində şahidi olduğum bir hadisə həmişəlik hafizəmə həkk olunub. Əvvəlcə haşiyə çıxaraq onu deyim ki, Şamil müəllim olduqca prinsipial ədalətli adam idi. Bir əməkdaşın haqqını digərinin tapdalamasına qətiyyən razı olmazdı. Bax belə bir zəmində işçilərdən birini cəzalandırmışdı. Həmin əməkdaş isə hövsələsini basmayıb, yuxarı təşkilatlara redaktordan şikayət etmişdi... Belə bir vaxtda faciə baş verdi Şamil Xurşud dünyasını dəyişdi... O zaman redaktorlaküskün vəziyyətdədolaşan, başqa sözlə, ondanşikayətçiolan həmin jurnalist yoldaşımızın Şamilin cənazəsi üstündə çəkdiyi naləni sözlə ifadə etmək çətindir. Əlbəttə, söz bu işdə aciz olsa da bu hərəkətinağlamağın, sızlamağın, nəhayət, keçirdiyi peşimançılıq hissinin mahiyyətini anlamaq çətin deyildi. Şamil Fərzəliyevin həmin adama etdiyi yaxşılıqların çəkisi etdiyipisliyinçəkisindən qat-qat ağır idi... Ümumiyyətlə, məncə, bu dünyada mütləq yaxşı, yaxud mütləq pis adam anlayışı yox deyil. Şamil Fərzəliyevin isə sözün tam mənasında adıYaxşı adamidi...

Biz eyni vaxtda bir yerdə, bir təşkilatda işləməmişdik. Amma bir-birimizin imzasını tanıyırdıq. Daha doğrusu, mən onu yaxşı tanıyırdım. Mən 60-cı illərdə jurnalistika aləminə təzəcə qədəm qoyanda Şamil Fərzəliyev artıq respublikanın tanınıb-sevilən qələm sahiblərindən idi. Açığını deyim ki, mən hələ şagird vaxtımdanAzərbaycan gəncləriqəzetinin oxucusu idim bu qəzetin səhifələrində rast gəldiyim yeni imzalara yazılara xüsusi maraq göstərirdim. Bu dəfə qəzetdə Ş.Fərzəliyev adlı yeni bir müəllifinHünərinə alqışadlı şeirini oxudum. Xoşum gəldi düşündüm ki, bundan sonra belə bir şairlə tez-tez rastlaşacağıq. Ancaq belə olmadı. Şamil Fərzəliyevin (daha sonra Şamil Xurşudun) imzası ilə müxtəlif məqalələrə, felyetonlara, pyeslərə, hekayə povestlərə rast gəldim. Şeirdən başqa. Ancaq sonralar Şamil müəllimin yaradıcılığı ilə yaxından tanış olandan sonra anladım ki, onun canındakı poeziyacövhəriyazdığı nəsr dram əsərlərinin mayasına hopmuşdur...

Zaman keçdikcə biz birata-ananın övladınaçevrildik. Əslində bu bənzətmə mənimki deyil.Azərbaycan gəncləriqəzetinin müdrik redaktorlarından biri vaxtından vəzifəsindən asılı olmayaraqAzərbaycan gəncləri”ndə işləmiş bütün əməkdaşlarabir ata-ananın uşağıdeyərdi. Qəribədir ki, bu ifadə təxəyyülün məhsulu olaraq yaransa daAzərbaycan gəncləri”ndə çalışan jurnalistlərin hal-xasiyyətindəki yaxınlığı, doğmalığı ifadə edirdi. Bəlkə elə ona görə 75 illik ömründəAzərbaycan gəncləri”ni yolundan, qayəsindən sapdıran bir xəta baş verməmişdi...

, elə gətirdi ki, biz , yəni Şamil Xurşud mən bir ata-ananın övladınaçevrildik. Başqa sözlə, “Azərbaycan gəncləriqəzetinin redaktorluqestafetiŞamil Xurşuddan mənə keçdi. Başqa sözlə, onun uzun illər işləyib püxtələşdiyi doqquz il ərzində püxtələşdirdiyiAzərbaycan gəncləriqəzetinə mən redaktor təyin olundum.

Azərbaycan KP MK bürosunun təsdiqinə ikimiz birgə getmişdik. Şamil müəllimKirpicurnalına, mən isəAzərbaycan gəncləriqəzetinə redaktor təyin olunmalı idik. O zaman bu vəzifələri ən yuxarı dairədə təsdiq edirdilər. 1981-ci ilin fevralı idi. Azərbaycan KP MK-nın birinci katibi Heydər Əliyev ikimizi birgə qəbul etdi. Sahə jurnalistikasına aid ikimizə çoxlu sual verdi. Şamil müəllimlə isə zarafatlaşmağı da unutmadı: “Çox qaraqabaqsan, yəni sən satirik jurnal çıxara bilərsən?” Sonra isə öz sualına özü cavab verdi: “Eşitdiyimə görə qaraqabaq adamın içərisi yumorla dolu olur”... Respublikanın rəhbəri doğru duymuşdu. Daha doğrusu, bəlkə Şamil Fərzəliyevin yaradıcılığına bələd olduğundan belə inamla danışırdı. Çünki Şamilin yazılarında istər felyeton olsun, istər nəsr, yaxud dram əsərləri, hansınısıxsangülüş zarafat yağışı yağırdı. Hətta əsərlərinin adında belə bir yumor ruhu duyulurdu.Azarkeş nənə” (“Gənclik”, 1970), “Özüm özün” (“Azərnəşr”, 1965), “Sakitlik olmayacaq” (“Yazıçı”, 1983) kitabları, “Xəstələrkomediyası, “Ona deyin, kəndə gəlsin”, “Kötükhekayələri, “Bəxtiyar deyilpyesi s. Bəlkə , elə bu istedadına görə Şamil Xurşud 1981-ci ildə ömrünün axırınacan mətbuat aləmində ən çətin məsuliyyətli nəşr olan satirik dərgini – “Kirpijurnalını hünərlə çıxartdı, onu respublikamızın ən mötəbər nəşrlərindən birinə çevirdi...

Qaldı mənə, mənim bəxtim gətirmişdi. Azərbaycan gəncləri”nə gələnədək bir sıra mötəbər mətbu orqanlarında işləməyimə baxmayaraq, redaktorluq təcrübəsi sahəsində kifayət qədər səriştəli deyildim. Xüsusən, Şamil Fərzəliyevdəntəhvil aldığımredaksiya kollektivi o qədər yetkin, o qədər səriştəli idi ki, bu cür jurnalistlər arasındanaşı olmamaqmümkün deyildi. Xatirimdədir, “kənardan gəlmə redaktorun özünütəsdiqi üçün” ilk bir ildə çox əziyyət çəkməli oldum. Ancaq bu əziyyət nəticə etibarı ilə xeyrimə oldu. Məni öyrətdi, yeni kollektivlə qaynayıb-qarışmağıma səbəb oldu. Bəlkə elə ona görə az , çox-düz 15 il müddətindəAzərbaycan gəncləri”nə redaktorluq edə bildim...

Şamil müəllim istər publisistikada, istərsə bədii yaradıcılığındaağsaqqalxasiyyətli idi. Elə ona görə ən çoxağsaqqallarladostluq edərdi. Xalq yazıçısı Əli Vəliyev onunNaxırçı çörəyikitabına (1978) ön söz yazmışdı. Özünəməxsus sadə lakonik dildə, ən əsası anlaşılan dildə ədəbi təhlil verirdi: – “Məncə, Şamilin əsərlərini bizə böyük həvəslə oxutduran onun surətlərinin canlılığı, həyatiliyi, oxucuya yaxın olmasıdır... Şamildə surətləri fərdiləşdirmək, hər birini özünəməxsus şəkildə dindirib danışdırmaq bacarığı güclüdür”.

İlk gənclik yaşlarındanAzərbaycan gəncləriqəzeti ilə sıx əlaqəsi olan, onun fəal oxucusuna müəllifinə çevrilən istedadlı publisist, dramaturq Hidayət Orucov Şamil müəllimin yaradıcılıqsərhədiniçox gözəl müəyyənləşdirib. O yazır: “Yazıçı Şamil Fərzəliyev (bədii əsərlərin müəllifi kimi Şamil Xurşud adıyla nəşr etdirirdi) publisist Şamil Fərzəliyevin bədii söz dünyası idi. Publisistikasındakı inandırıcılıq, səmimiyyət dil zənginliyi bədii əsərlərini oxuculara sevdirən əsas amillərdən idi”. Hidayətin sözünün qüvvəti, elə Şamil Fərzəliyevin publisistikasının qüdrəti onu redaktor zirvəsinə qaldırmamışdımı, onuQızıl qələmmükafatı laureatı etməmişdimi? bu kökdə cücərən, qol-budaq atan qələm məhsulları Şamil Xurşud imzalı hekayələrə, povestlərə, dram əsərlərinə çevrilməmişdimi?

Şamil Xurşudla bir yerdə işləyənlərin, dostluq edənlərin hər birini dindirsən onun barəsində saatlarla danışar. Mən isə bu məqalənin sonunda onu demək istəyirəm ki, jurnalist Şamil Fərzəliyev, yazıçı-dramaturq Şamil Xurşud yaşadığı bu işıqlı dünyada külli miqdarda publisistika nümunəsi, onlarca hekayə, povest, dram əsəri, habelə əməyinin istedadının dəyəri olan çoxlu mükafat qoyub getmişdir. Bunlar onun düşüncəsinin, təfəkkürünün məhsuludur. Başqa sözlə, bu dünyada əbədi yaşayacaq ruhudur. O ruhu ki, özünü unudulmağa, bizi darıxmağa qoymayacaq...

 

 

Yusif KƏRİMOV,

yazıçı - publisist  

 

Xalq qəzeti.-2009.-18 fevral.-S.7.