Prezident İlham Əliyevin iqtisadiyyatın dövlət tənzimlənməsindəki çoxşaxəlilik və koordinasiya konsepsiyasının uğurları

 

Ulu öndər Heydər Əliyevin şah əsəri olan müasir Azərbaycan dövlətinin daha da güclənməsi, zənginləşməsi və hərtərəfli inkişaf etməsi üçün bütün sahələri əhatə edən kompleks yanaşma və koordinasiya konsepsiyası mövcud iqtisadiyyatın dövlət tənzimlənməsinin əsası kimi qəbul edilmişdir.

Bazar iqtisadiyyatının dövlət tənzimlənməsinin vacibliyini göstərən məşhur iqtisadçı alim C.M. Keyns öz elmi tədqiqatları əsasında belə bir qənaətə gəlmişdir ki, “Dünyanı idarə edən ayrı-ayrı ölkələrin dövlət başçılarıdır. Onların buraxdığı cüzi səhvlər böyük fəlakətlərə səbəb olur”. Azərbaycanın timsalında bu daha aydın görünür. Belə ki, 1991-1993-cü illərdə ölkə rəhbərliyinə idarəçilik bacarığı və təcrübəsi olmayan şəxslərin gəlməsi ölkənin müstəqil bir dövlət kimi süqutuna səbəb olacaqdı. Ulu öndər Heydər Əliyevin xalqın təkidli tələbi ilə respublika rəhbərliyinə qayıdışı vətəndaşları və dövləti böyük faciələrdən qurtardı və müstəqil Azərbaycanın özünəməxsus sosial-iqtisadi inkişaf modelini yaratdı.

Cənab İlham Əliyevin beş illik prezidentliyi dövründə Azərbaycan iqtisadiyyatının yeni sürətli inkişaf erası başlamışdır. Bu isə dövlət tərəfindən, dövrün tələbinə uyğun olaraq, iqtisadi islahatların kompleks şəkildə və koordinasiyalı aparılması, proqnozlar əsasında formalaşdırılmış dövlət proqramlarının, yerli, regional və beynəlxalq investisiya layihələrinin həyata keçirilməsi və dünya iqtisadiyyatına inteqrasiya ilə əldə edilmişdir. Bütün bunların nəticəsidir ki, Azərbaycanın beynəlxalq aləmdə nüfuzu və imici ilbəil artmaqdadır.

Hökumətin iqtisadi strategiyasının səmərəliliyini Dünya Bankının və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyasının dövlət tənzimləməsinin keyfiyyəti və dünyanın 181 ölkəsində onun kiçik və orta biznesə təsiri haqqında “Doing Business-2009” adlı sonuncu məruzəsi də təsdiq edir. İslahatların həyata keçirilməsi sürətinə görə Azərbaycan ”dünyanın ən islahatçı ölkəsi" elan edilmişdir. Buna səbəb respublikamızın keçən ilki iqtisadi islahatların göstəricilərinə görə 64 pillə yüksələrək 97-ci yerdən, bütün MDB dövlətlərini və Avropanın bir neçə inkişaf etmiş ölkələrini geridə qoyaraq, 33-cü yerə qalxmasıdır. Bu gənc müstəqil dövlət üçün olduqca böyük qələbədir.

Dünya ölkələrində biznes sahəsində aparılan islahatların qiymətləndirilməsinə görə tərtib edilən"Doing Business-2009" hesabatının 2008-ci ilə qəbul edilmiş göstəriciləri bunlardır:

1.Biznesin başlanılması.

Bu göstəriciyə görə Azərbaycan hesabatda 13-cü yerdədir (2007-ci ildə 64-cü yerdə olub).

Ölkəmizdə biznesin inkişafı üzrə əsaslı tədbirlərin həyata keçirilməsinə ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən başlanılmışdır. Bu sahənin dövlət tənzimlənməsi üçün hüquqi baza və əlverişli mühit yaradılmışdır. Cənab İlham Əliyevin prezidentliyi dövründə də Azərbaycan Respublikasında regionların inkişaf etdirilməsi üzrə Dövlət Proqramına (2004 – 2008-ci illər) uyğun olaraq müvafiq iqtisadi islahatlar, paytaxtda və regionlarda sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi üzrə əsaslı işlər görülmüş və stimullaşdırıcı tədbirlər həyata keçirilmişdir.

Beləliklə, Azərbaycanda biznesə başlamaq istəyən hər bir şəxs üçün dövlət tərəfindən hərtərəfli, geniş sahibkarlıq mühiti, əlverişli şərait yaradılmışdır və bu fəaliyyət dəstəklənir, güzəştlər edilir və stimullaşdırılır.

2.İşə qəbul və işdən azadetmə.

Azərbaycan hesabatda bu göstəriciyə görə 15-ci yerdədir (keçən il 80-ci yerdə idi).

Son illər işçilərin işə qəbulu, işdən azad edilməsi və bununla da respublikada kadr siyasətinin aparılması üzrə əsaslı işlər yerinə yetirilmişdir.

Belə ki, 2008-ci ilin mayın 16-da Milli Məclis tərəfindən qəbul edilmiş qərara əsasən Əmək Məcəlləsindədəyişikliklərin aparılması zərurəti yaradılmışdır. Bu qərar Prezidentin 8 iyul tarixli “Azərbaycan Respublikası Əmək Məcəlləsinə dəyişikliklər və əlavələr edilməsi” haqqında fərmanı ilə təsdiqlənmişdir. Dövlətin apardığı tədbirlər nəticəsində “işə qəbul və işdən azadetmə” prosesində işçilərin hüquqlarının qorunması üçün əsaslı irəliləyiş əldə edilmişdir.

3.Əmlakın qeydiyyata alınması.

Bu göstəriciyə görə respublikamız hesabatda 9-cu yerdədir (keçən il isə 56-cı yerdə idi).

Azərbaycanda “Əmlakın qeydiyyata alınması” prosedurunun sadələşdirilməsi və asanlaşdırılması məqsədi ilə ölkə rəhbərliyi tərəfindən “Şirkətin əmək hüquqlarının təmin edilməsi” üzrə həyata keçirilən islahatlar öz səmərəsini vermişdir. Azərbaycanda İqtisadi İnkişaf Nazirliyi ilə Daşınmaz Əmlakın Dövlət Reyestr Xidmətinin birlikdə apardığı fəaliyyət nəticəsində “Əmlakın qeydiyyata alınması” üçün tələb olunan prosedurlar sadələşdirilmiş və müddəti azaldılmışdır.

4.Kreditin alınması.

Azərbaycan Respublikası hesabatda bu göstəriciyə görə 12-ci yerdədir (2007-ci ildə 26-cı yerdə olub).

Son 5 ildə Milli Bank tərəfindən həyata keçirilən əsaslı tədbirlər öz bəhrəsini vermiş və respublikada kredit informasiyası genişlənmişdir. Biznes fəaliyyəti üçün kreditlərin alınması proseduru sadələşdirilmiş və bu məqsədlə dövlət büdcəsindən ayrılan pul vəsaiti müvəkkil banklar tərəfindən güzəştli faizlərlə sahibkarlara verilir.
5.İnvestorların marağının qorunması.

Bu göstəricisiyə görə Azərbaycan 18-ci yeri tutmuşdur (2007-ci ildə 107-ci yerdə idi).

“Doing Business-2009" hesabatına görə investorların maraqlarının qorunması dərəcəsi 3 baxımdan əks etdirilir:

a) əməliyyatın şəffaflığı (aşkarlıq indeksinin əhatə sferası),

b) səlahiyyətdən şəxsi məqsədlər üçün istifadəyə meyillilik (direktorun məsuliyyəti indeksinin əhatə dairəsi),

c) direktorun və menecerlərin vəzifə davranışına görə təqib olunması üzrə səhmdarların imkan (səhmdarların iddia qaldırması indeksi) və investor marağının qorunma dərəcəsi indeksi.

Ulu öndər Heydər Əliyevin ölkədə yaratdığı əlverişli investisiya mühitinin əsas şərti olan siyasi və iqtisadi sabitliyin, investisiya fəaliyyətinin hüquqi bazasının yaradılması və investorların marağının qorunmasının həyata keçirilməsi nəticəsində son 13 ildə neft-qaz sektoruna 30 mlrd. ABŞ dollarından artıq investisiya qoyulmuşdur.

Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən investisiya fəaliyyətini genişləndirmək və investorların maraqlarını qorumaq məqsədi ilə bir sıra tədbirlər, islahatlar həyata keçirilmiş və Neft Fondundan transfer olunan vəsait hesabına yeni “Dövlət investisiya şirkəti” yaradılmışdır. İnvestorların fəaliyyətlərinin yaxşılaşdırılması məqsədi ilə bir çox infrastruktur layihələri həyata keçirilmişdir.

Bütün bunların nəticəsidir ki, 2007-ci ildən başlayaraq Azərbaycanda daxili investisiya xarici investisiyadan üstün olmuş və ölkəmiz hazırda xarici dövlətlərə investisiya qoyuluşuna başlamışdır. 2008-ci ilin altı ayı ərzində ölkə iqtisadiyyatına 4.4 milyard ABŞ dolları həcmində investisiya qoyulmuşdur ki, bunun da 3.1 milyard dolları daxili investisiyadır.

6.Müqavilələrin icrasının təmin edilməsi.

Bu göstəriciyə görə hesabatda ölkəmiz 26-cı yerdədir.

Müqavilələrin icrasının təmin edilməsi məqsədi ilə son illər Azərbaycanda məhkəmə sistemində əsaslı islahatlar aparılmışdır. Belə ki, İqtisad Məhkəməsinin strukturu təkmilləşdirilmiş və test üsulu ilə qəbul olan hakimlərin sayı artırılmışdır.

7.Biznesin bağlanılması.

Hesabatda “Biznesin bağlanması” göstəricisi prosedurla bağlı vaxt və maliyyə xərclərinin təhlilini əks etdirir. Azərbaycan bu göstəriciyə görə 81-ci yerdədir.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin göstərişi ilə bu sahədə də əsaslı işlər aparılmış və həmçinin “Müflisləşmə haqqında” qanunvericilikdəki boşluqlar və s. üzrə hərtərəfli fəaliyyətə başlanılmışdır.

Qeyd etmək lazımdır ki, “Doing Business-2009" bir illik hesabatında dünya ölkələrinin biznes mühitinə verilən bu 7 göstəriciyə görə Azərbaycanda aparılan iqtisadi islahatların nəticələrində əsaslı yüksəliş müşahidə olunduğundan, 10 göstəricinin sıralanmasında dəyişiklik edilmişdir. Hesabatda ”Tikinti üzrə icazənin verilməsi", “Vergilərin ödənilməsi” və “Gömrük rəsmiləşdirilməsi” kimi üç göstərici üzrə Azərbaycanda irəliləyişə nail olunmuşdur, lakin bunlar bir qədər aşağı olmuşdur. Yəni ardıcıl olaraq ölkəmiş 155, 102 və 177-ci yerləri tutmuşdur. Hesabatda bu göstəricilərdə də 2007-ci ilə nisbətən əsaslı dəyişikliklərin olduğu vurğulanmışdır.

Bütün bu nailiyyətlər, bir ildə 7 göstərici üzrə kəskin artım əlbəttə ki, cənab İlham Əliyevin iqtisadiyyatı tənzimləmədə məhkəmə-hüquq, vergi, bank sektoru, daşınmaz əmlakın qeydiyyatı, qanunvericilik və s. sahələrdə həyata keçirilən islahatların, aparılan gərgin əməyinin nəticəsidir.

Əlbəttə ki, bir məqalədə dövlətin iqtisadiyyatın tənzimlənməsi üzrə apardığı islahatları bütövlüklə əhatə etmək qeyri-mümkündür. Bununla belə onların bəzilərinin üzərində dayanmaq istərdik.

Cənab İlham Əliyev ölkə Prezidenti seçildiyi ilk günlərdən Azərbaycan iqtisadiyyatının lokomotivi olan neft-qaz sektorunun gətirdiyi gəlirləri uzunmüddətli sosial-iqtisadi inkişafı təmin edən sahələrə yönəltməyi vacib hesab etmişdir. O, uzunmüddətli sosial-iqtisadi inkişafa, əhalinin məşğulluğunun təmin edilməsinə, yoxsulluğun səviyyəsinin azaldılmasına və xalqın rifahının yüksəlməsinə nail olmaq üçün dövlət proqramlarının iqtisadi islahatların həyata keçirilməsində qeyri-neft sektorunun və infrastruktur sahələrinin inkişafını təmin etməkdə görürdü.

Azərbaycan Respublikası Prezidenti İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarının Azərbaycanda tətbiqini prioritet vəzifə elan etmişdir.

Azərbaycanın informasiya-kommunikasiya texnologiyaları üçün çox cəlbedici ölkəyə çevriləcəyinə əmin olduğunu bildirən ölkə Prezidenti, bu texnologiyaları tam şəkildə tətbiq etmək üçün təhsilin, bilik və bacarığın ilkin şərt olduğunu qeyd etmişdir.

Cənab İlham Əliyev Prezident seçildiyi ilk günlərdən (24 noyabr 2003-cü il tarixli fərmanında) Maliyyə Nazirliyinə büdcə xərclərinin strukturunu təkmilləşdirmək, maliyyə intizamını gücləndirmək, büdcənin icrasına nəzarətin forma və metodlarını ardıcıl olaraq təkmilləşdirmək haqqında sistem xarakterli tapşırıqlar vermişdir.

2009-cu il üçün Azərbaycanın büdcəsinə nəzər salaq. Hökumətin ilkin proqnozlarına görə, 2009-cu ildə Azərbaycanda ÜDM-in artım sürəti ən azı 18,9 faiz olacaqdır. ÜDM-in həcmi təqribən 55 milyard dollar olacaq, orta əməkhaqqı ayda 438 dollara çatdırılacaqdır. Gələn il dövlət büdcəsinin gəlirləri ÜDM-in 27,9 faizi səviyyəsində (2008-ci illə müqayisədə 2,4 faiz çox), xərclər ÜDM-in 28,3 faizi (2008-ci ildəkindən 1,4 faiz çox) planlaşdırılır. Bu göstəricilər hesablanarkən neftin bir barelinin qiymətinin 70 dollar civarında olması proqnozu əsas götürülmüşdür.

Azərbaycanda nəqliyyat, sosial, istehsal və bazar infrastrukturlarının yaradılmasının əksəriyyətini dövlət öz öhdəsinə götürmüşdür.

23 may 2007-ci ildə Azərbaycan Respublikası Prezidenti cənab İlham Əliyevin imzaladığı “Azərbaycan Respublikası milli təhlükəsizlik konsepsiyasının təsdiq edilməsi haqqında” sərəncam ölkənin milli təhlükəsizliyinin təminatı sahəsində aparılan daxili və xarici siyasətin davamıdır. Dövlətin apardığı daxili və xarici siyasətində milli maraq, xalqın mənafeyi əsas götürüldüyündən ölkə daxilində də energetika sektoru uğurla inkişaf etdirilir. Bütün bunlar ölkənin ərzaq təhlükəsizliyinin də təmin olunmasına səbəb olur.

Təhsil daim islahat tələb edən sahədir. Təhsil ölkənin gələcəyini, inkişaf perspektivlərini müəyyən edən ən başlıca amildir. Dövlət büdcəsindən bu sahəyə vəsait qoyuluşu ilbəil artaraq 1.1 milyard manata çatmışdır.

Azərbaycanın birinci xanımı, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, millət vəkili, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban Əliyeva ölkəmizdə təhsilin inkişafına olduqça böyük qayğı göstərir. Respublikamızda 1400 yeni məktəb tikilmiş, kompyuterləşdirilmiş, 2008-ci ildə isə birinci sinifə gedən bütün şagirdlərə pulsuz dərs vəsaitləri təqdim olunmuşdur.

Hazırda “Azərbaycan Respublikasında rabitə və informasiya texnologiyalarının inkişafı üzrə 2005-2008-ci illər üçün Dövlət Proqramı”na (Elektron Azərbaycan) uyğun olaraq “Elektron hökumət”in, “Elektron məktəb”in və bilik iqtisadiyyatının formalaşdırılması prosesləri inkişaf etdirilir və genişləndirilir.
Dünya dövlətlərinin əksəriyyətində olduğu kimi Azərbaycanda da yeni iqtisadi inkişaf ssenarilərində turizmin inkişafına geniş yer verilir. Turizm, ən əvvəl, ölkənin xarici iqtisadi əlaqələrinin fəallaşması və inkişafında mühüm rol oynayır.

Azərbaycanın xarici siyasətinin gücləndirilməsi, fəal və çevik diplomatiyanın həyata keçirilməsi, diaspor quruculuğu son beş ildə cənab İlham Əliyevin xüsusi diqqət yetirdiyi sahələr olmuşdur. Hazırda Azərbaycan 160 dövlətlə diplomatik əlaqə qurmuşdur. Respublikanın xaricdə 56 diplomatik nümayəndəliyi, o cümlədən 47 səfirliyi fəaliyyət göstərir ki, bunlardan 30-u 2004-2008-ci illərdə ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin təşəbbüsü ilə yaradılmışdır. Xarici siyasət idarəsi üçün yüksək intellektual səviyyəli, bacarıqlı diplomatların yetişdirilmasi məqsədi ilə Azərbaycan Diplomatik Akademiyası yaradılmışdır.

 

Roza ƏLİYEVA.

Azərbaycan Respublikasının

Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik

Akademiyasının “İqtisadiyyatın dövlət tənzimlənməsi

kafedrasının müdiri

 

Xalq qəzeti.-2008.-26 noyabr.-S.5.