Milli geyimlərimiz
Təəssüflər olsun
ki, bu gün
milli geyimlərimiz unudulmaq təhlükəsi
qarşısındadır. Təkcə milli
geyim kimi deyil, həm də abır-həya simvolu
kimi tanınan
libaslarımızı unudulmaq təhlükəsindən qorumalıyıq.
Azərbaycanın qədim tarixinin bir hissəsini
milli geyimlər təşkil edir. Bu geyimlərdə xalqımızın
maddi mədəniyyəti,
xalq yaradıcılığının
bədii xüsusiyyətləri,
bədii bəzək əşyaları, toxuculuq
və s. əks olunur. Təəssüflər olsun ki, bu gün milli
geyimlərimiz unudulmaq
təhlükəsi qarşısındadır.
Təkcə milli geyim kimi deyil, həm
də abır-həya
simvolu kimi tanınan libaslarımızı
unudulmaq təhlükəsindən
qorumalıyıq.
XVII əsrdə yaxın
Şərqin ən böyük ipəkçilik
ölkəsi kimi tanınan Şirvan bölgəsi Azərbaycanda
ən iri ipəkçilik rayonu olmuşdur.
Şamaxı, Basqal (İsmayıllı), Gəncə,
Şəki rayonlarında,
Güləcə - astarlı olmaqla yanaşı, tirmədən, məxmərdən
tikilirdi.
Baharı - ən çox
məxmərdən tikilirdi.
Kürdü - tirmə,
məxmər parçadan
tikilərək, xəz
dəri və sıx naxışlarla bəzədilirdi.
Eşmək - tirmə
və məxmərdən
tikilirdi. Bu geyimin yaxası, ətəyi və qolları xəz dəri ilə, qızılı şəbəkə torla bəzədilirdi.
Kişi geyimləri
üst köynək, arxalıq, qaba və çuxadan (çiyinüstü) ibarət
olmuş, arxalıq ipək, atlas, kişmir, mahud, sətin parçalardan, qaba isə çiyinüstü
üst geyim olmaqla tirmədən tikilirdi.
Milli
geyim dəsti deyəndə, baş geyimləri və
ayaqqabılar, zərgərlik məmulatları da nəzərdə
tutulur. Cəlbedici, gözəl, rəngarəng olan qadın
baş geyimlərinə kəlağayılar, çalmalar, ləçək,
örpək, çadra və s. daxil idi. Bu geyimlərin
geniş yayılan növlərindən biri də ipək kəlağayıdır.
Yaşlı qadınlar açıq sarı-qəhvəyi,
açıq mavi rəngli kəlağayı örtər,
özü də bu kəlağayıları müxtəlif
cür bağlayardılar. Əslində qadın papağı
adlanan təsəyin naxışlarının növünə
görə müxtəlif adları mövcuddur: mirvari papaq,
qızıl papaq, ay-ulduz. Təsək saçların düzümünü
qorusa da, əsasən üstdən bağlanan ipək
yaylıq sürüşməsin deyə qoyulurdu. Həm təsək,
həm də yaylıqların üzərinə mirvari,
möhürlənmiş fiqurşəkilli qızıl
mişanlar düzür və ya qızılı tikməli
naxışla bəzəyirdilər. Yaşlı qadınlar təsəyin
kənarlarını çox vaxt bafta və ya güləbətinlə
bəzəyirdilər. Təsəyin üstündən ipək,
yaxud pambıq yaylığın bir ucunu sallayıb, digər
uclarını arxada düyünləyirdilər.
Qadın
geyiminin elementlərindən biri də baş
sarğısı - çutqu olmuşdur. Çutqu qara,
tünd göy sətin, atlas, çitdən, hər iki tərəfi
açıq, ensiz örtü şəklində tikilirdi. Çutqunu
başa lent şəklində bağlayırdılar.
Çutqu bağlamaq ev və çöl işləri
görmək üçün daha rahat sayılırdı. Çutqu
həm də gigiyenik cəhətdən də əhəmiyyətli
idi. Çutqunun üzərindən, yaylıq və ya ipək,
pambıq örtüklər örtürdülər. Azərbaycanda
çutqu əsasən XX əsrin 40-ci illərinədək
mövcud olmuşdur.
(ardı
var)
Yeganə Məmmədova
Zaman.-2011.- 1-2 mart.- S.7